IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sabetti, kiitos infosta! Itsekin olen sitä miettinyt, että jos amh todella on noin matala niin lyhyt saattaisi toimia paremmin kuin pitkä. Turha niitä munasarjoja on enempää sammutella. Kysyn tästä, kun saan polilta jonkun kiinni. Julkisella ollaan edelleen, yksityiselle ei mennä ellei ole pakko sillä rahaa ei ole liiaksi asti. Ja onnea jos en ole vielä muistanut onnitella! <3 Pitääpä lukaista sun blogista kuulumiset :)

DB, multa leikattiin laparoskopiassa toisesta munasarjasta endometrioosia mikä voi saada amh:n laskemaan. Mutta toiseen munasarjaan ei koskettu ollenkaan, joten pudotus 4,0 --> 0,58 tuntuu käsittämättömän suurelta. Kiitos sullekin kun jaoit kokemuksesi :)

Yritin soittaa tänään polin ivf-hoitajalle, mutta ei onnistunut sillä soittoaika ei näemmä olekaan se mikä on KYS:n sivuilla ilmoitettu vaan tuntia aikaisemmin :mad: Keljuttaa, mutta yritän huomenna uudelleen...
 
Sabetti, kiitos infosta! Itsekin olen sitä miettinyt, että jos amh todella on noin matala niin lyhyt saattaisi toimia paremmin kuin pitkä. Turha niitä munasarjoja on enempää sammutella. Kysyn tästä, kun saan polilta jonkun kiinni. Julkisella ollaan edelleen, yksityiselle ei mennä ellei ole pakko sillä rahaa ei ole liiaksi asti. Ja onnea jos en ole vielä muistanut onnitella! <3 Pitääpä lukaista sun blogista kuulumiset :)

DB, multa leikattiin laparoskopiassa toisesta munasarjasta endometrioosia mikä voi saada amh:n laskemaan. Mutta toiseen munasarjaan ei koskettu ollenkaan, joten pudotus 4,0 --> 0,58 tuntuu käsittämättömän suurelta. Kiitos sullekin kun jaoit kokemuksesi :)

Yritin soittaa tänään polin ivf-hoitajalle, mutta ei onnistunut sillä soittoaika ei näemmä olekaan se mikä on KYS:n sivuilla ilmoitettu vaan tuntia aikaisemmin :mad: Keljuttaa, mutta yritän huomenna uudelleen...
Larissa: Kyllä meilläkin tehtiin molemmat yksityisen IVF:t lyhyellä kaavalla matalalla AMH-arvolla. Pitkän kaavan käyttöön taitaa kuitenkin olla julkisella syynä useimmiten se ajoituksen helpottuminen = kustannussäästöt.
 
Larissa mulle tehty yksityisellä kaks ivf pitkällä kaavalla, amh 0,8 ja ikä 33. Mä jotenkin ymmärsin et pitkä just ton matalan amh:n takia:confused: molemmista tuloksena vain yksi siirtokelpoinen alkio, josta ekalla kerralla tuoresiirtosta nega ja nyt odottelen toka kiekan pas:ia. Ei voitu tuoresiirtää kun limis jo liian pitkällä. Mulla kerätyt munasolut on olleet vähän epäkypsiä, en tiedä liittyykö amh arvoon vai ei, mulla myös LH matala
 
Kiitos Bambi ja Dolcetti infosta! Mulle tehtii eka ivf pitkällä kaavalla ja jo sillon (vaikka amh oli hyvä) sanoivat, että synarela sammutti liikaa munasarjoja joten mitenkähän nyt? :/ Toisaalta silloin synarela aloitettiin mun mielestä liian aikaisin, jo kp 17. Munasolujen laatu oli kylläkin hyvä vaikka niitä saatiin "vain" 4. Mutta lähipäivinä tiedän ehkä enemmän. Veikkaan, että haluavat tehdä edelleen pitkällä kaavalla oli amh mikä hyvänsä ja jos ei onnaa niin sitten kokeillaan lyhyttä.
 
Voi nyt tätä!! Kp30 eikä menkkoja!!! Nyt kun niitä odotan alkavaksi niin ei! Ei mitään oireita edes siihen suuntaan että alkais. En ole tämän hoitovuoden aikana ollut kertaakaan näin oireeton xD :'(
 
Matala AMH ei kerro munasolujen laadusta. Toki matala AMH ja huono laatu kulkevat siinä mielessä käsi kädessä, että molempiin vaikuttaa eniten naisen ikä. Mutta nuorillakin naisilla voi olla matala AMH ja erinomainen munasolujen laatu (sama toki vanhemmilla naisilla). Minulla molemmat huonoja...

Minunkin AMH oli 0.8. Munasoluja saatiin siitä huolimatta kypsyteltyä hyvin (ekassa 9 kypsää ja tokassa 5 kypsää). Yhtään siirtokelpoista alkiota ei sitten saatukaan. Mutta niin vaan ilman kommervenkkejä tulin raskaaksi ihan peruskierrosta puoli vuotta hoitojen lopettamisen jälkeen ja viikolla 33+5 mennään. Ei se siis tosiaan tarvitse kuin sen yhden hyvän munasolun :smug:
 
Kyllä Dolcetti luo toivoa tuo sinun tarina. Jotenkin sitä niin panee kaiken toivonsa näihin hoitoihin, eikä luomuplussa tunnu mitenkään enää mahdolliselta (vaikka meilläkin yksi luomuplussa ennen esikoista on taustallakin)... Täytyy vaan muistaa että jokainen kierto on kuitenkin aina uusi mahdollisuus, vaikka miten pieni mutta silti.

Larissa, tervetuloa takaisin! Meilläkin seuraava hoitokierto joskus syksyllä. 2. IVFää takana, molemmista vain kemialliset/kiinnittymisyritykset saaliina. Kolmanteen ja ehkä viimeiseen lähdetään kokeilemaan ICSIä.
 
Täällä juhlittiin viikonloppuna esikoisen 3-vuotissynttäreitä. Haaveilin joskus noin vuoden ikäerosta... No, ei tullut semmoista. Vähän haikeat tunnelmat aina, kun tajuaa miten tuo pieni kasvaa ja kuinka paljon nyt olisi siitä sisaruksesta iloa.
 
Dolcetti niin se vain pitäisi muistaa että onnistumiseen tarvitaan vain yksi munasolu ja siittiö. Liian usein tulee luotettua pelkästään hoitoihin. Mahtavaa kuulla näitä onnistumisia, kuinka teilläkin on käynyt ja nyt olet raskaana :) Luo toivoa tässä epätoivossa.
Kaakao täällä samat fiilikset. Meillä on kohta 4 vuotissynttärit ja murehdin myös kun toivoin pienillä ikäeroilla lapsia...
 
Just tulin kp10:n ultrasta ja 1.PAS siis suunnitteilla. 18mm folli näky ja ohje alkaa tikuttaan ovista jo tänään! :D
Viikonloppu ei kuulemma sotke siirtoa vaikka ovis tulis torstaina, ku siirtävät 2-5pvää ovisplussan jälkeen joka tapauksessa!

Lääkäri oli meidän talon huippuja ja oli tosi positiivinen ja tsemppaava, niin se ehkä anto taas lisää uskoa itelleki! :)
 
Larissa mun amh oli 0,7 ja ikää 30v. Pitkällä kaavalla hoito. Tuloksena 6 munasolua, joista 3 oli riittävän kypsiä icsiin. Meillä oli kyllä tiedossa, että kaikki solut eivät ole riittävän isoja. Punktio tehtiin pe kun maanantaille ei uskallettu odottaa. Gonal-f annos oli muistaakseni 250iu eli aika iso, mutta vieläkin olisi ollut varaa nostaa.

Kuulostaa kyllä siltä, että e-pillerit on nyt vaan vaikuttanut tuohon sun arvoon. Toivotaan näin! Jos ei johdu pillereistä, niin silti matalalla arvollakin voi onnistua! :Heartred

Auringonkukka H 25+6
 
liljatar, kiva että ehditte siirtoon vielä tässä kuussa :)

Kaakao, onnittelut esikoiselle! :) Mutta olisi teillekin saanut jo se plussa ja toinen pikkuinen syliin saapua <3

Dolcetti <3 Tässä yksi päivä huomasin että olit plussannut! Tuot niin paljon toivoa meille pitkän matkan kulkeneille :)

Ja tosiaan, eihän se alhainen amh tarkoita että munasolujen laatu olisi huono, jos amh:n alhaisuus ei johdu iästä. Viime ivf:ssä munasolujen ja alkioiden laatu oli hyvää, joten siihen toivoon ripustaudun! Ubikinoni on ollut käytössä maaliskuusta, ruokavalioon olen myös panostanut. Miehen toiveesta on syöty pääasiassa kasvisruokaa <3

Auringonkukka, kiitos kun kerroit oman kokemuksesi :) Mulle on suunnitteilla puregon annoksella 225-300. Ja ihanaa kuulla, että olette onnistuneet! Antaa toivoa!!!

Sain eilen yksityiseltä klinikalta vastauksia mun kysymyksiin :) Kuulemma e-pillerit vaikuttavat laskevasti amh-arvoon jonkin verran ja toisekseen Kys:n käyttämä labra on muuttanut amh:n analyysimenetelmää ja mittayksikkökin on samalla muuttunut! Uuden menetelmän lukemat ovat noin 30% alhaisempia kuin aiemman menetelmän, joten luvut eivät ole suoraan verrattavissa! Hah! Nyt mulla on mustaa valkoisella kun soitan polille tänään ;) Miten ne ei ole älynneet ottaa näitä asioita huomioon¨KYS:llä??? Yksityisen klinikan ihminen oli tajuttoman ihana ja tsemppaava! :) Käski lähtemään hoitoon positiivisin mielin <3
 
Täällä ei menkkoja. Kp 31/29. Todella raastavaa! Tilasin netistä kaksi cbn viikkotestiä. Tuhlasin oikein ;D Jos menkat ei ole alkaneet kun testit tulee niin teen toisen. Toista säästän myöhempää varten.

Btw sain kutsun työhaastatteluun! Kovasti toivon että saisin siitä työn itselleni. Jänniä päiviä eletään ;)
 
Tuun täältä sivusta huhuileen kun ootte jutellu matalista amh-arvoista. Mulla amh 0,8 ja ikää 38. Eka ivf ja tuoresiirto takana. Saaliina hoidosta oli 8 follia joista 8 munasolua jotka kaikki kypsiä. 6 hedelmöittyi, 1 siirrettiin ja 1 pakkaseen. Loput ei selvinnyt jatkoviljelyssä. Nyt siis edessä heti tähän seuraavaan kiertoon pas, jos alkio selviää sulatuksesta.
Mulla vajaan kahden vuoden aikana neljä keskenmenoa, joten pakollakin miettii onko matalalla amh:lla merkitystä, jos kaikki jäljellä oleva kapasiteetti onkin ihan sutta... :sorry: Missään muualla ei ole todettu olevan vikaa...
Helpottavaa kuulla positiivisia tarinoita, josko meilläkin kuitenkin vielä onnistuisi... :):):)
 
Nennu, ei mitään menkkoja sinne ;) Ja tsemppiä haastatteluun! Ota sekä uusi työ että mojova plussa! ;)


Miumau, hyvän määrän saitte kyllä munasoluja ekassa hoidossa! Harmi että suurin osa ei jaksanut kehittyä :/ sulla ehkä ikä vaikuttaa jo laatuun :/ oletko kokeillut ruokavaliolla, ubikinonilla tms parantaa laatua? Toivottavasti ette tarvitse uutta hoitoa vaan pas-alkio tarttuu! :) meillä ei ole yhtään raskautta tai edes plussaa tullut tikkuun
 
Nennu, ei mitään menkkoja sinne ;) Ja tsemppiä haastatteluun! Ota sekä uusi työ että mojova plussa! ;)


Miumau, hyvän määrän saitte kyllä munasoluja ekassa hoidossa! Harmi että suurin osa ei jaksanut kehittyä :/ sulla ehkä ikä vaikuttaa jo laatuun :/ oletko kokeillut ruokavaliolla, ubikinonilla tms parantaa laatua? Toivottavasti ette tarvitse uutta hoitoa vaan pas-alkio tarttuu! :) meillä ei ole yhtään raskautta tai edes plussaa tullut tikkuun

Tyytyväinen olin kyllä munasolujen määrään, pelkäsin etteiniitä tule tuonkaan vertaa. Putegonilla kasvattelin, päiväannos 325 ky, eli ihan reilu satsi.
Olen minä monenlaista jo koittanut, mm. muutaman kilon laihdutus, vitamiinit, vehnänalkioöljy, monipuolinen ruokavalio, alkoholin minimointi, jne. Ubikinonia vetelin talvesta lähtien ja mietin pitäiskö sitä ostaa lisää kun paketti loppui juuri... Uusimpana ostin Inofolicia, onko kenelläkään kokemuksia ko. tuotteesta? Jenkeissä ilmeisesti käytetään yleisestikin.
En tiedä sitten onko näistä kikkakolmosista mitään apua. Jotenkin vaan haluaa koittaa kaiken mitä pystyy, eipähän sitten ainakaan tarvitse arpoa että onko tehnyt kaikkensa. :wacky:
 
Miumau, mulla on vähän sama fiilis. Mieluummin teen nyt hoitoa odotellessa kaikkeni niin ei tartte jossitella :D otitko muuten ubikinonia millä annoksella? 600 mg taisi olla se minimi suositus jolla on ollut vaikutusta munasolujen laatuun tutkimuksissa. Toi inofolic on varmaan joku foolihappovalmiste? Itse saan foolihappoa hyvät annokset monivitamiinista ja kasviksiin panostamalla :)
 
Mul tais olla 400mg se ubikinonin vrk-annos. Eli voisin ottaa viä enemmän sitä... :rolleyes:
Tui Inofolic sisältää reilusti foolihappoa (toki sitä saan mammavitamiinistakin) ja myo-inositolia. Valmistetta käytetään ulkomailla etenkin pcos-potilailla ja ivf-hoidossa olevilla. Pitäisi parantaa munasolujen laatua. On vaan turkasen kallis, mutta ajattelen itse että hinnasta viis jos saa apua. :)
 
Takaisin
Top