IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea plussan saaneille! Toivotaan että aloititte nyt kunnon plussa aallon tälle kesälle ;)

Täällä kp 26. Odotellaan. Huoh. Paniikki iskee että ehditäänkö ennen sulkuja siirtoon! Olen tässä aikani kuluksi tehnyt ovulaatiotestejä :'D En ole niitä ennen tehnyt sen kummemmin, joten ajattelin vähän seurata kuinka viiva kehittyy itsellä näin loppukierrosta. Tässä kuvia, jos jotakuta kiinnostaa :)

72008bc0e2c6e60ad53ac73819a6a218
 
Onnea Babe! Noniin nyt vaan plussia kaikille! Tästä se lähtee! :Heartred

Nennu mitä toi merkkaa et tikuttaa loppukierrosta? Tai mistä se kertoo? Mulle ei nyt avaudu. :happy8

Kävin eilen uässä. Siirto ajoittuu luultavimmin juhannuksen jälkeiselle viikolle. Ennen ei kerkiä. 4 blastoa on pakkasessa. Kauhean iso kysta siellä möllötti toisessa munasarjassa. Toivottavasti surkastuu nyt itekseen pois. Harmiton onneksi kuitenkin. Lääkkeetön pas siis menossa ja nyt kp 4.

Eka kerta mulle tämä. Ens viikon pe uusi uä. Miten se niinkuin menee? Pitääkö bongailla ovista ? Sit jos plussa niin mitä sitten tapahtuu ja millä aikataululla? Mitä jos ei tule ovista niin eikö voi siirtää? Kun eihän naisille joka kierto tule normaalistikaan välttämättä.
 
Hurjasti oli viiva ihan jo päivän aikana vahvistunut :) Ylimmäinen on eilen aamulla tehty, keskimmäinen tänään aamulla otettu ja alimmainen nyt iltapäivällä. Nyt vielä viikonlopun yli testailen noilla One stepeillä. Ehkä sit ens viikolla uskallan tehdä digin :) Anteeks ku laitan näitä kuvia kokoajan lupaan ihan kohta lopettaa :) En vaan voi vieläkään uskoa tätä todeksi. Hurjasti plussatuulia puhaltelen teille kaikille ihanille...pus :)
Babe ja pikkuinen 3+6 :)
ImageUploadedByVau Foorumi1496934283.611880.jpg
 
Blanca, meillä ainakin meni niin, että kontrolliultra jossain ennen ovista (kp 10-11) ja tikutusta ja o-plussan jälkeen ne ilmoittaa sopivan siirtohetken alkion iän mukaan. Jos ovulaatiota ei kuulu, silloin siirtoa ei tehdä. Keltarauhasen pitäisi muodostua hyväksi samoin kuin limakalvon, että kannattaa siirtää.
 
Tutkin lähinnä sitä, kun jossain väitettiin että juuri ennen kuukautisia ovulaatiotesti voi näyttää plussaa. Ja no tylsyyttäni myös käytän vanhoja pois kun ei niitä "oikeaan" tarkoitukseen käytetä meillä kuitenkaan :)

Toivottavasti Blanca kysta ei tule häiritsemään :/ Teidän blasto varasto kuulostaa kyllä tosi hyvältä!!
 
Nennu, omalla kohdalla se oli sitten ihan tosissaan plussien plussa ovistestissä :)
Lh alkaa kai vähän kivuta, mutta luulen ettei se ihan plussalle useimmilla nouse. Tai siis toivotaan sellaista superihanaa perheenlisäysplussaa sitten ;)
 
Kiitti Katjusha vastauksesta. Huh. Täytyy siis itse tulkita oikealla tavalla ovistikkuja että varmasti on sitten eikä vain luule. Ja kun mulla jos on niin se näyttää plussaa 1-3 päivää.Mistä se sitten lasketaan.. hmm.. apua nyt mua alko jännittää et mitä jos en ovuloikaan tällä kierrolla. Näkeekö se lääkäri sen sillon kp 10-11 ultrassa? Ostin jo apteekin omia tikkuja. Nii ja limakalvo mulla aina ollut hyvä.
 
Blanca, kyllä sitä aika hyvin voi ennakoida siinä ultrassa, johtofolli pitäis löytyä ja limakalvo olla hyvässä paksuudessa. Mulla kävi niin, että olin vastaanotolla vissiin kp 13, kun oli vähän venynyt kierrot. Mulla oli lähes plussatesti aamulta mukana kun menin folliutraan (vissiin 16 mm näytti) ja lääkäri kehotti testaamaan vielä illalla. No, vahvistunuthan se oli vielä. Soittelin hoitajalle aamulla, ja kerroin tilanteen ja se aikataulutettiin sitten tuon mukaan. Mutta silloin ei tärpännyt PASista, sellaistahan se joskus on. Sitten puolisen vuotta meni, kun mussukka päätti hypätä kyytiin seuraavasta IVF-kierroksesta tuore-blastona ;)
 
Tänään kävin psyk.sh:n juttusilla. Oli hyvä, sai avautua tuntemuksista ihan kunnolla! Mulla on masennustaustaa, niin sovittiin et meen käymään psykiatrilla ja mietitään uutta terapiajaksoa, joko lapsettomuuden käsittelyyn tai sitten parhaassa tapauksessa sikiön menettämisen pelkoon, koska sehän se sitte seuraavaksi on vuorossa, jos joskus tärppää! Onpa hassusti ilmaistu: "parhaassa tapauksessa sikiön menettämisen pelkoon"! :D Mut kyllä te hoksaatte, mitä tarkotan :)

Tiistaina kp10 ultra ennen passia.
 
Jei, hienoja uutisia täällä! Babe, milloin sun siirto oli? Kysen ihan siksi kun ajattelin liittyä seuraan kanssasi:happy:

Mulla pp13 oli tänään ja testissä aamulla aikaisin aikamoisen selvä vastaus..

20170608_044723.jpg
Tietenkin viime vuotinen keskenmeno väkisin vaikuttaa siihen, että on vaan pakko yrittää pitää jalat maassa. Niin kuin se olisi helppoa laughing7
 
Toukanäiti isosti onnea plussasta! Koskas ajattelit uskaltautua helmikuisiin? Mulla tehtiin siirto 29.5. ja alkio oli kolmen päivän ikäinen. Nyt mennään viikossa 4+0 ja tyyppi on 2 viikon ikäinen :) Jalat ei kyllä millään meinaa pysyä maassa. On tää vaan niin ihmeellistä :)

Isot onnittelut myös Muurahaiselle! Olen tiivisti seurannut blogiasi :)
 
Onnea toukan äiti! :Heartblue tiedän tunteen kun itsellänikin km takana. Vaikkakin varhainen mutta että seuraava plussa ei tunnu enää samalta. Mutta pitää yrittää itselle myös suoda se onni siitä ja toivo ja kevyt olo. Kaikilla se riski kuitenkin on. Ihan miten tahansa tuleekin raskaaksi. Toivottavasti pystyt nauttimaan siis myös hyvästä uutisesta! :happy:

Onnea myös muurahainen! Ihania uutisia! :Heartpink
 
Onnea Toukanäiti! :Heartred Onnea muurahainen! :Heartred
Mulla tänään pp14 ja saisi testata. Miehen kanssa tultiin siihen tuloseen, että testaan vasta huomenna aamulla pp15.
Minusta tuntuu että jos ja kun tulee nega niin en olisi kestänyt sitä tänään kun piti kuitenkin heti aamulla töihin. Huomenna on vapaata ja helpompi ottaa kaikki uutiset vastaan. Testaaminen pelottaa ihan sikana.
Tissikipu on lähtenyt pois, muutenkin tosi oireeton olo. Pari kertaa lutinuksen laiton jälkeen paperiin tuhnua, mut muuten ei vuotoja. Nyt päivällä ois vika lutinuksen laitto. :wideyed:
 
Muokattu viimeksi:
Hei! Olen uusi täällä. Kaksi kierrosta ivf takana, ekalla kerralla ei päästy edes siirtoon asti, toisella siirrettiin tuoreena yksi alkio, ja kaksi saatiin pakkaseen. Tämä siirto johtikin plussaan ja viikon verran ehdin leijailla pilvissä onnesta, kunnes eilen runsas vuoto yllätti... Ultra olis ollu ensi viikolla. Miten tästä voi (henkisesti) selvitä / päästä yli? Oon ihan hajalla. Ja miten käytännössä hoidot jatkuu tästä eteenpäin, kun ei kokemuata noista pakastesiirroista vielä ole. Onnea kaikille joilla ilon aihetta on.
 
Takaisin
Top