IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pp. 5 menossa ja alkio ois nyt 8 päivän ikäinen. Viikon kuluttua pitäis menkkojen alkaa jos alkaa, toivottavasti ei. Nyt on muutaman päivän ollu lieviä menkkatuntemuksia ja tissit on kosketus arat ja kovat. Palelen aika paljon ja väsyttää. Jää nähtäväksi enteilevätkö tuntemukset vain tulevia menkkkoja vai jotain paljon parempaa. Kuinkakohan yleistä on huomata kiinnittyminen jollain lailla? Näinä päivinähän alkion pitäisi kiinnittyä jos on kiinnittyäkseen, mut en oo kyl huomannut mitään siihen liittyvää oireilua.
 
Babe, mä en tuntenut esikoisesta (joka siis luomu) mutta en oo kyllä ikinä tuntenut ovulaatiotakaan. Joku taisi kirjoitella tänne heränneensä voimakkaaseen kipuun, jonka oletti kiinnittymiseksi. Mene ja tiedä. Mut se, että ei oo tuntemuksia, ei välttämättä tarkota, että mitään ei tapahtuisi :rolleyes:

BT vielä jännäilee :nailbiting:

Iinalle tsemppiä, toivotaan että olis vaaratonta!

Kaakao, meillä esikko 3,5 ja kakkosen yritystä 2v, josta tosin vaan vähän reilu vuosi hoidoissa. Ja olen toivottomaksi todettu, koska huono vaste muniksissa ja ohut limis, syynä ainakin osittain 44v ikä, luultavasti nämä jutut on mulle myös ihan luontaisia ja olleet aina läsnä, mutta huomattu nyt vasta, kun tutkittu tarkemmin.

En vaan osaa olla pois täältä, vaikka toivoa ei enää juuri ole. :bag: Mutta joo, ihan hyvä elämä meillä näinkin on.
 
Muokattu viimeksi:
Elsakoo, joo 5. päiväisen blaston siirto taas edessä. Terolutia menee kaksi aamulla ja yksi illalla (3x10mg). Mulle lääkäri ihan itse ehdotti, kun on kuulemma todettu olevan yhtä tehokas kuin lugesteron esim. Oon myös palstoilla bongannut muutaman, jotka ovat plussanneet terolutin kanssa.

On kyllä niin paljon helpompaa terolutin kanssa, kun mulla herkästi lähtee nykyään emättimen limakalvot ja kohdunnapukka vuotamaan pienimmästäkin tökkäisystä. Ilmeisesti estrogeeni aiheuttaa sen mulle.
 
Onko teistä kellään ollut ennen hoitojen aloitusta säännöllinen kierto, noin 26-28 päivää? Kun epäonnistuneen tuoresiirron jälkeen tuli tyhjennysvuoto, niin oliko sitte seuraavat menkat ennen PASia taas ton 26-28 päivän päästä vai menikö säännöllisyys ihan sekasi?

Tässä pohdin vaan, et onkohan mitään toivoa saada PAS tehtyä ennen kesäsulkua.

Tänään alko joku tumma tuhruvuoto, viikon päästä olis kp 26-28 (ke-pe) eli jos sillon alkais menkat, niin ehittäis PASiin ennen sulkua!

Kirjotankohan ihan sekavasti? :D
 
Liljatar täällä ihan samat fiilikset!!! Mulla on kierrot olleet tasaiset ennen hoitojen alkua, mutta nyt ne on alkaneet heittään joitain päiviä. Alkaneet aiemmin tai myöhemmin. Ei mitään hurjaa kuitenkaan. Lasken kalenteria että koska pitää alkaa menkat että vielä ehtis siirtoon :D
 
Kiinnittymisestä... mulla ei siis oo mitään yritystäkään ollut aiemmin, eikä siis mitään tuntemuksia. Nyt tuoresiirron jälkeen, siirto pe, selkeet tuntemukset la-su ja sitten loppui seinään. Tiistaina rinnat niin kipeät, että pakko nukkua urheilutoppi päällä. Samalla alkoi järkyttävä väsymys. Töiden jälkeen ei jaksanut kuin nukkua. Kaksi iltaa kun nukkui, niin kolmantena jaksoi jotain tehdä. Tosin sitten seuraavana iltana itkupotkuväsynyt.
Laitoin itse oireet lugesteronin piikkiin, kun annostus kuitenkin sika iso (3*200mg).
Hoitaja soitti perjantaina ja tuntui olevan enemmän innoissaan asiasta kuin mä.

Lugeista vielä... jos joku muu inhoaa niiden laittamista yhtä paljon kuin minä, niin kannattaa ostaa canestenin emätingeeliä. Siinä tulee mukana 3kpl sellaisia asettimia, mihin se 200mg puikula sopii just. Ei tarvii sormin tunkea.
 
Jes, viime yönä alko vuoto, ennätys aikaisin, kp23 vasta! :) Kai tuo ihan menkkavuotoa on, ku ei oo pelkkää tummaa tuhrua! Kalenterista laskeskelin et ihan hyvin menee työvuorojen kans mahdolliset ultrat ja siirtopäivä, ei tarvi säätää poissaolojen kans paitsi ehkä sen 10.päivän ultran kans, ku siinä on hankala työvuoro ellei ultraa saa iltapäivälle! Huomenna siis soittoa polille! :D
 
Hei! Ihan mieltä rauhoittakseni on kirjoitettava. En tiedä mitä tehdä ja en jaksa enää itkeä. pp9 menossa (tai kympin puolella mutta kun olen toisella puolella maailmaa niin aikaero vaikuttaa) ja kun tämä lapsettomuus ei olisi tarpeeksi raskasta ja muiston viime vuoden keskenmenosta ja sen jälkeen kuukauden päästä rakkaan koiran kuolemasta niin mitä meille nut suodaan?? Rakas päälle vuoden ikäinen koiramme, järjettömän rakas ja kultainen jäi juuri auton alle ja kuoli. Aivan palasina ollaan. Täysi shokki tietysti vielä päällä kun tapahtumasta vain aikaa pari tuntia. Mitä vielä pitää jaksaa?:crybaby2
 
Liljatar mulla on kierto hoitojen jäljeen pidentynyt. Pari passia vaan tehty mutta niissä kierroissa ovis tullut paljon myöhemmin ku aiemmin. Mulla kierto oli ennen 25-27päivää,useinmiten ovis oli kp 11. Nyt kierto ollut jo useamman kuukauden 28 tai enemmän. Muo ei sinänsä haittaa, ehtiipähän limis kehittyä paremmin, vaikka en luomuraskauteen uskokaan. Tuntuu myöskin että on vaikeampi saada ovista kiinni ja tuntemuksia aiempaa vähemmän. Mutta aika yksilöllisiä juttuja taitaa olla.

Meillä on nyt taukoa ainakin kesän. Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan. Lueskelen kyllä teidän kuulumisia mutta en niinkään kommentoi. Tsemppiä kaikille.
 
Onko kellään ollu kauheaa ahdistusta koska joutuu turvautumaan hoitoihin? Meillä se ensikäynti klinikalla 26.6. Tiedetään jo että ainoa hoitomuoto meille on ivf/icsi.

Mulla on jatkuvasti aivan kauhean ahdistunut ja jännittynyt/pelokas olotila. Osittain varmaan tää olo tulee vielä keskenmenosta.

Onko kukaan saanu mitään apua tällaiseen? Psykologille pääsee vasta elokuussa ja perhetyöntekijän kanssa juttelu ei auta. Ku ei tiennyt näistä hoitoihin liittyvistä asioista mitään.. Kävin lääkärissä ja sain vain propral lääkettä. Se on joku verenpainelääke/rytmihäiriö lääke joka hidastaa sykettä. Kyllähän se auttaa sellaiseen paniikkikohtaus tyyppiseen tykytykseen mutta ei se vie jännitystä ja ahdistusta pois.
 
Pisama
Joo, mysteerisesti tosiaan nyt oli normaalia lyhyempi kierto, mut eipä haittaa! Ens viikon tiistaina ultra ja sit saan ohjeen millon alkaa tikutteleen ovista :D

Pätkis,
Mua ei oo itse hoitojen alkaminen ahistanu, mut tää tuntemattomasta syystä johtuva lapsettomuus senkin edestä! Ku meillä ei oo kummankaan suvussa sellaista.

Mä kävin jo syksyllä, inseminaatioiden yhteydessä psyk.sh:n luona juttelemassa, kerran yksin, kerran miehen kans. Viime viikolla iski totaalinen ahistus, ja tuli romahus, sen jälkeen ku ystäväni ilmoitti menevänsä inseminaatioon ja mun eka ajatus oli, et toivottavasti se ei onnistu! Oon niin syvällä tässä paskassa olossa ja ku tollanen ajattelu ei oo mulle yhtään normaalia, niin jätin soittopyynnön sille sh:lle ja sain ajan jo tän viikon torstaille! Ja onneksi mulla on muutama hyvä ystävä, jotka jaksaa tukea ja kuunnella ja pystyn sanomaan niille ihan kaikista fiiliksistä.

Kantsii hakea jostain, mistä vain, jutteluapua, jos ei yhden kanssa natsaa ja toinen aika vasta elokuussa! Onko jotain kriisikeskusta teidän lähellä? Työterveyshoitaja? Opisk.terv.huolto? Mitä näitä nyt muita olis.. Tsemppiä sulle, Pätkis, kovasti! [emoji173]️
 
Voih. Onpas aikamoista suru- ja pettymysaaltoa täällä.

Toukanäidille paljon sydämiä.

Pätkis ja Liljatar. Mä niin ymmärrän tuon ahdistuksen tunteen. Just tänään, kun alkoivat taas menkat (2. Ivf:n tuoresiirto oli viikko sitten) tuli tunne ettei tästä tuu mitään. Ahdistaa kauhiasti, kun ei mitään syytä miksei 7 inseminastiota plus 2 tuoresiirto ja 1 pas ole tuonut raskautta. Ainoa varma asia koko hoidon kulussa on ollut menkkojen alkaminen 14 päivän jälkeen ovulaatiosta. Ei kyllä mikään lääke siirrä niitä. No eipä tässä muuta kuin taas huomenna soitto klinikalle ja kohti passia. Sen jälkeen voikin sitten marssia pankiiin hakemaan lainaa, kosk nyt loppui rahatkin.

No voipahan poksautella kesäskumpat, jos jotain positiivista yrittää hakea.

Ihan kauhiasti voimaa kaikille näihin koitoksiin! ❤️
 
Pätkis mullakaan ei itse ivf hoidoista tullut ahdistusta, inssihoidoista tuli kyllä. Mutta itse raskaudet olikin sitten aivan tajuttoman raskaat henkisesti, varsinkin jälkimmäinen. Pelkäsin niin hirveästi koko ajan komplikaatioita. Keskenmenoa, vauvan terveyttä, synnytystä, kohtukuolemaa ja lopulta leikkauksen jälkisiä komplikaatioita.
Tämä kaikki siis aiheutti mulle synnytyksen jälkeen kunnon komplikaatiot ja mulle myös määrättiin samaa lääkettä.
En ole sitä kuitenkaan käyttänyt, onneksi ei tarvitse.
Sairaalan gyne vaan totesi mun olevan äärimmäisen herkkä ja mun tyyppisten ihmisten taipuvaisia murehtimiselle.
Itselle on auttanut puhuminen, mutta aina aika-ajoin tulee edelleen ahdistus pintaan.
Voisin kuvitella, että olisin aivan samanlaisessa tilanteessa ajatusteni kanssa kuin sinä, jos ivf ei olisi tuottanut tulosta.
 
Noni Jes. Menkat alkoi. Mullakin liljatar muutamaa päivää aiemmin kun yleensä. (Tuoresiirto meni kesken viimeksi) kpl 26 suunnilleen nyt. Hyvä kuitenkin että alkoi koska nyt kerkiää pas ennen juhannusta ja lääkärin lomaa. Samoissa vaiheissa mennään siis liljatar! Tulee nyt sitten meille limpparijuhannus. :happy:
 
Muuttotouhujen keskeltä oaljon voimia Toukan äidille ♡
Biancalle onnea menkoista ja tsemppiä uuteen kiertoon ♡
Täällä on pp7 eikä ees ehi miettiä että onko oireita. Eilenki ajelin peräkärryn kanssa 700 km :D
 
Takaisin
Top