IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pätkis, minä oon myös aika piikki- ja toimenpidekammoinen, siitä huolimatta että hoitoja on takana monta.
Meillä mies pistää lääkkeet minuun, niin ei tarvitse itse katsoa tai miettiä ja panikoida neulaa ja piston onnistumista.

Ja tosiaan jos IVF/ICSI -hoitoon mennään, niin suunnittelukäynnillä lääkäri arvioi teille sopivan lääkeannoksen
kaikki taustatiedot huomioiden. Ja suunnittelukäynnillähän voit tuoda ilmi pelkosi tai epävarmuutesi. Minua ainakin on
kuunneltu hyvin, ja ennen toimenpiteisiin menoa lääkärillä ja hoitajilla on ollut tieto peloista.

Hoidon edetessä meillä ainakin on ollut seurantakäyntejä 1 tai 2, jolloin voidaan katsoa tilannetta ja tarvittaessa korjata lääkitystä sen mukaan miten keho antaa vastetta.

Olen minäkin mieluusti toimenpiteissä tietämättä mitä tapahtuu, lähinnä keskityn hengittelyyn ja ajatukseen, että kohta on ohi.
Kaikki on mennyt hyvin, olen saanut loistavaa hoitoa, vaikka meidän kohdalla vielä tähän mennessä ikävä kyllä tuloksettomia sellaisia.


BlueTerranovalle tsemppiä, ja Babelle ja MiuMaulle kans! Pidän peukkuja! :cat:
 
Heippa, täytyy tulla kirjottamaan, jos joku painii samojen asioiden äärellä. Lapsettomuutta takana 3vuotta, johon kuuluu 2 alkuraskauden keskenmenoa. Syy selittämätön eli siittiöt ja munasolut hyviä ymym kaikki edellytykset pitäisi olla raskautumiseen.

No nyt vihdoin toukokuun alussa pääsimme kunnallisella IVF hoitoon lyhyellä kaavalla. En ehtinyt pistää kuin 7 päivää Gonal F 150-210yksikköä. Siitä pari päivää niin mentiin punktioon. Ja karu tulos tuli... vain 6 munasolua löytyi 15:ta rakkulasta. Ja seuraavana päivänä soitto, että VAIN yksi niistä hedelmöittyi. He ehdottivat että tulisin heti siirtoon, jotta ei tulisi tilannetta ettei siirrettävää ole, mutta päätin, että jos ei alkio maljalla pärjää blastoksi niin ei sisällänikään. Siinä sitten piinailua lueskellen kuinka monta prosenttia yleensä kuukahtaa matkan varrella blastovaiheeseen asti. Mutta kaikkia tilastoja ja todennäköisyyksiä vasten tämä ainoa mahdollisuutemme kasvoi ja kehittyi ja siirrettiin. Ja nyt edellispäivänä digitestissä "raskaana" eli sinnikäs yksilömme on ainakin tarttunut kiinni ja aika vain näyttää kuinka tälle käy. Tämän opetuksena pitää pitää mielessä, että ei se määrä vaan se laatu, vaikka ahdistavaa onkin kuulla, että 1 ainoa hedelmöittyi. Oli raastavimmat 5 päivää aina pelätä sitä soittoa, että alkio olisi lopettanut kasvun.

Mutta kävi tässä sitten miten tahansa niin ainakin jatkossa tietää, että myös julkisella ei enää jatketa millään muulla kuin IVF/ICSI:llä. Olen koko ajan aavistanut että ongelma on kuitenkin solutasolla, mutta ei tähän mennessä uskottu, koska "olette vielä nuoria ja teissä ei ole vikaa".

Kiitos jos jaksoit lukea.
 
Kirppunen17, ihanaa, että sinne on pieni halunnut tarttua :) uskon, että on ollut piinapäivät kirjaimellisesti! Toivon lämpimästi, että pysyy tiukasti matkassa maaliin asti.
 
Moiii taasen!

Ensiksi jennis: Jännittänyt oon sun puolesta ja pitäny peukkuja! Kun mä tuun pari päivää perässä ja testipäivä 02.06. Kurjuuden kurjuus jos ei tärpännytkään sulla :( Mutta siis toivoahan on vielä! :) Voimia <3

Tonttumuori: Sydämestäni pahoitteluni, pelkään et itselläkin ehkä sama edessä. Hirmusti jaksuja! <3

Mulla on nyt siis tänään ollut 4.pv ekasta ivf tuoresiirosta ja en ole juuri mitään erityisiä kipuja tms oireita pannut merkille, (mitä nyt löysä vatsa ja väsy) mutta tänään illasta alkoi jomottaa alavatsaa ja selkää. Myös painon tunnetta. Voi johtua joko progesta, lähestyvistä menkoista tai sitten parhaimmassa tapauksessa kiinnittymisprosessin alkamisesta. Tietty toivon varovasti että plussatuulet kuiskailisivat, mutta se on todella heiveröinen toive edelleen. Kun on tuhottoman monituiset vuodet pettynyt, niin ei jaksa turhaan innostua vaikka positiivinen mieli onkin aina! :) En myös suostu antaa mielelleni valtaa negatiiviseen jännitykseen, joka tuottaisi vain vahingollista stressiä. Eli kyllä menen vaan kevein askelin seuraaviin päiviin ja otan vastaan kaiken mikä tuleekaan tai ei tule. :wink

Tsempit teille ihan jokaiselle! :Heartred

Kiitos! Täällä sulle kaikki peukut pystyssä ja nyt toivotaan parasta! <3
 
Heippa. Heräsin viimeyönä ihan järkyttävään oikeanpuoleiseen alavatsakipuun. Kipu oli tosi kova liikkuminen onnistui vaan kumarassa ja tuo kesti noin pari tuntia. Kipu oli semmonen pistävä. Nyt jo parempi, mut edelleen vähän sattuu. Munasarjoihin sattuu kun vatsaa painelee. Se on varmaan ihan ok vielä punktion jäljiltä.
Perjantaina tehtiin alkionsiirto.
Mitä tuo voi olla, kokemusta kenelläkään? Lutinukset, hyperiä? Mieli ihan maassa ja semmonen olo et ei tästä mitään tuu. :(
 
Heissan taas pitkästä aikaa.
Täällä on yhtä hulinaa. Ens viikolla selviää muutetaanko toiselle puolelle Suomea miehen kotikonnuille, enkä mie tunne sieltä kettään :oops:
Huomenna punktio ja toivottavasti keskiviikkona siirto. Muniksia on vähän, ihme on jos 4 saahaan. Lääkkeitä on tässä kierrossa älytön määrä( elonva, cetrotide, pemfola, pregnyl ja terolut) ja vattanahkaki alkaa olla sen näkönen että pistelty on :D
Bonuksena ens viikolla pitäisi pyöräyttää myös esikoisen lakkiaisjuhlat :cool:
Tsempit ja halaulset teille kaikille missä vaiheissa hoitoja sitten olettekin ♡
 
Inkseri, mä heräsin myös muutama päivä siirron jälkeen todella kovaan vihlaisevaan kipuun. Oletan että kyseessä oli kiinnittyminen. :) toivottavasti siellä sama syy. :)

Pahoittelut tuhruista ja negoista, voi kumpa pian kaikki sen oman pysyvän plussan saisi! <3

Muurahainen ja pikkuinen 37+0
 
Onko jollain antaa linkkiä tai tietääkö joku, että mitkä on keskimäärin onnistumisprosentit pakastettujen alkioiden siirrossa? :)
 
ImageUploadedByVau Foorumi1495966099.742933.jpg
 
Lisäks varmaan vaikuttaa myös se minkä ikäsiä alkioita siirretään...jostakin muistaakseni oon lukenu että blastoilla se on noin 50% kun varhasemmilla jotakin sellasta mitä tossa taulukossa. Loppujen lopuks yllättävän vähän eroja toi ikä aiheuttas..

Mulle siirrettiin toissapäivänä 6pv pas blasto lääkkeelliseen kiertoon eli nyt pp2.. rupunen 2BC mutta selvis kun selviskin sulatuksesta kokonaisena. Oisin halunnu mieluummin luomukiertoon mutta ajotus ois menny luultavasti hankalaks mm. helatorstain takia eikä ne jostain syystä suostunu ns. puolilääkkeelliseenkään missä omaa kiertoo ja ovulaatioo ois vaan hiukan ajoteltu, että näillä nyt mennään...halusin kuitenkin saada pakastimen tyhjäks ennen kesäsulkua että sen ajan voi sitten käyttää jo muuhun eli erinäisten luontaistuotteiden ja dhea:n syöntiin ennen seuraavaa yritystä. Tää oli siis 5. hoidon ainoa pas.
 
Pahoittelut tonttumuorille ja jennikselle negoista. :oops:

Kookokselle tsemppiä piinailuun! Nyt toivotaan että tarttuu ja pysyy!

Itse oon taustalla lukenut viestejä mutta koittanut viettää rentoa välikuukautta sen enempää miettimättä näitä. Skopiasta toivottu hyvin ja on taas ns normaali olotila muutenkin. Eilen tikutin kuitenkin et oisko ovis niin olihan se! Siitä tuli hyvä mieli. Ainakin kroppa siis palautunut keskenmenosta ja toimii normaalisti. Ja voidaan olettaa että menkat ei ainakaan kauhean viiveellä tulisi. Seuraavista menkoista siis tehdään pas ja blastolla. Toivo elää. :Heartred
 
Pahoittelut negatiivisen saaneille!

Varasin sitten uuden ensikäynti ajan klinikalle 26.6. Viimeksi eka käynti peruuntu plussaamiseen. Ei taida sama enää toistua... Fiilikset paskat.. :/ ja kaikki tulee tietysti purettua mieheen.. Ärsyttää kun se ei osaa auttaa mitenkään ja jatkuvasti kysyy kuinka voi auttaa.. Kun en edes ite tiedä mikä auttais..
Dpo 13 eilen negaa. Tänään en testannut.. Dpo 10 lähtien tuhrutellu letroista huolimatta.
 
Lisäks varmaan vaikuttaa myös se minkä ikäsiä alkioita siirretään...jostakin muistaakseni oon lukenu että blastoilla se on noin 50% kun varhasemmilla jotakin sellasta mitä tossa taulukossa. Loppujen lopuks yllättävän vähän eroja toi ikä aiheuttas..

Mulle siirrettiin toissapäivänä 6pv pas blasto lääkkeelliseen kiertoon eli nyt pp2.. rupunen 2BC mutta selvis kun selviskin sulatuksesta kokonaisena. Oisin halunnu mieluummin luomukiertoon mutta ajotus ois menny luultavasti hankalaks mm. helatorstain takia eikä ne jostain syystä suostunu ns. puolilääkkeelliseenkään missä omaa kiertoo ja ovulaatioo ois vaan hiukan ajoteltu, että näillä nyt mennään...halusin kuitenkin saada pakastimen tyhjäks ennen kesäsulkua että sen ajan voi sitten käyttää jo muuhun eli erinäisten luontaistuotteiden ja dhea:n syöntiin ennen seuraavaa yritystä. Tää oli siis 5. hoidon ainoa pas.

Okka, kiitos! Mä oon vielä ihan pihalla kaikista näistä termeistä (en siis edes tiedä, että mitä Blasto tarkoittaa :D ). Insseissä ei ollut nin vaikeita termejä :D tiedän vain, että alkioille tehtiin se pitkä viiden päivän viljely ja pakastimeen niitä päätyi 6 kpl :D
 
jennis, ihan superhyvä määrä blastoja toi 6! :) useinhan (kuten mullakin) se suurin kato käy juuri pitkässä viljelyssä.. mulla esim. alunperin 7-22 (en muista tarkalleen) alkiosta 0-4 kpl, eli karkeesti ottaen 1-2 kymmenestä kehittyny blastoiks.
 
Jännitys kasvaa!!

Nyt on mulla munasarjojen ja kohdun kohdilla selvää kramppimaista pistävää kipua, ei niin kauhean kovaa ainakaan vielä, mutta kuiteski sellasta selvää kihelmöivää. Tänään meneillä dp 6. Kyllä niiiiin toivon et olisi kiinnittymistä!
 
Takaisin
Top