IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennu90 kiitos vastauksesta!! :) Tänään oli siirto ja ultrasi mahan eikä näkynyt viitteitä mistään pahasta. Mutta vielä pari päivää seuraillaan! Tänään on jo vähän parempi :) 6 päätyi pakkaseen. Biologi laittaa vielä viestiä, että miten käy seitsemännen kanssa. :)
Ensimmäinen siirto takana ja ihan positiivinen kokemus. Ei sinänsä eronnut inssistä :) Nyt alkaa piinailu!

kaakaolle hurjasti onnea ja tarrasukkia matkaan! :)
 
Kiitos ihanista sanoistanne :Heartred

Kaakao, taisit heittää sellaisen haasteen, et en tiiä selviänkö siitä. Kuvan laittamisesta nimittäin. Yritetään :) Tänään on pp9, virallinen testipäivä. Testasin digitaalisella ja samalla tein liuskatestin, joita on tullu ovistestien kylkiäisinä.
 
Onnea sullekin kovasti, Iina. Kylläpä sulla näkyi plussa aikaisin!

Jenniksellä hieno saalis ja nyt mukana piinailemassa! Mannaharille kasvatusonnea.

Kaakao, toihan onkin ihan eri juttu, jos luonnolliseen kiertoon.

ON pp8 ja maha edelleen kuin jalkapallo. Uutena nälkä, erityisesti kova suolanhimo ja hengästyminen. Tisseissä ei mtn tuntemuksia. Voihan luget sentään :bored:
 
Muokattu viimeksi:
Kaakao, saanko siirtää sut plussanneisiin tuolla ei tää voi olla niin vaikeeta ryhmässä? Ja tulethan jatkamaan jutustelua Kyllä se vaan oli niin vaikeeta ryhmään? :)

Iina onnittelut! Voi kun olisit saanut kuvan lisättyä, noita plussia on niin ihana ihastella!!! :) <3 tarrasukkia sinunkin pikkuiselle matkaan. :)

Muurahainen ja pikkuinen 35+4
 
Annetaanko punktiossa aina rapifeniä+midatsolaamia? Vai voidaanko tuo rauhoittava midatsolaami jättää pois? Että menis pelkällä rapifenillä?
 
Hei kaikille tutuille jaa uusille kans!

Pitkästä aikaa täällä taas. Kolmas epäonnistunut hoito passeineen johti siihen ettei vaan kerta kaikkiaan enää jaksanu.. ja piti ottaa aikalisä. Nyt on joulukuun epäonnistuneesta hoidosta kulunu kohta puolivuotta ja saanut jotenkin koottua itsensä ja ollaan palattu hoitoihin. Viimeisin punktio oli viimeviikolla (4.icsi) plastokystivaiheen siirron vuoksi kaikki pakastettiin, koska alkion siirto ajankohta osui viikonloppuun. Pakasteeseen jäi siis kolme alkiota odottamaan siirtoa. Siirtoajankohtaa nyt sit jännätään, eli menkkoja odotellaan.

Kaikille plussanneille onnittelut ja piinailijoille tsempit!
-Maleen
 
Kiitos ja tervetuloa Maleen, tsemppiä kovasti uuteen hoitourakkaan. Sulla on hyvin "pullat pakkasessa" :)

Pätkis, mä sain ainostaan sitä Rapifeniä. Mulle ei edes tarjottu muuta. Mutta mulla oli vaan 2 rakkulaa.
 
Hei taas! Nyt olisi kolmas ultra takana. Se oli poikkeuksellisesti jo tänään kun huomenna henkilökunta virkistäytymässä.
Ultrassa näkyi kahdeksan follikkelia + muutama pienempi. Punktio on tiistaina ensimmäisenä aamulla. Siirto (jos sirrettävää on) olisi sitten perjantaina. Normaalistihan tuo olisi torstaina, mutta helatorstai sotkee. Alkaa siis olemaan jännät ajat edessä. :)Kommenttia tosta follikkeleiden määrästä, onko vähän vai ok?
Entä tuo siirto kun se tehdään tehdään 3 vrk punktiosta eikä 2 vrk kun tuolla yleensä on tapana?

Tsemmppiä kaikille ja onnea plussanneille!
 
Inkseri mä en muista minkä verran näkyi tuossa ultrassa mutta lopputulos punktiossa oli 9 solua joista 7 kypsiä ja ihan hyvänä pidettiin. Lopputulos oli siis yksi siirtoon josta plussa ja kolme pakkaseen. Ja meillä ainakin oli ihan automaattisesti tuo 3pv, eli punktio ma ja siirto to.
 
Pätkis, multa on aina kysytty haluanko rauhottavia. Olen kaikki lääkkeet ottanut mitä on tarjottu, mutta ei kai niitä pakko ole jos ei halua.

Maleen toivottavasti tämä on teidänkin viimeinen hoito kierros!

Inkseri follikkelien määrä kuulostaa hyvältä :) Mulle on aina tehty kolmen vrkn päästä siirto.

Täällä kp 7. Välikierto menossa. Odottelen seuraavia menkkoja että päästään passiin vielä ennen heinäkuun sulkuja.
 
Pätkis: Yksityisellä ei mulle ainakaan tarjottu rauhoittavaa, vaan lisäsivät sitä kipulääkettä isomman satsin (eri lääke tosin mulla), jos tarvitsi. Niin ja siihen yhdistettiin paikallispuudute. Julkisella olen saanut sitä rauhoittavaa myös, mutta en yrityisemmin olisi sitä kaivannut näin jälkikäteen todettuna. Se tahtoi vetää sykkeet vähän matalaksi ainakin minulla.

Hyvin pärjäsin ilman rauhoittavia kaksi punktiota pelkällä kipulääke+puudute yhdistelmällä, vaikka mulla punktoitiin yli 50 follikkelia (ei muuten mene yhdellä pistolla) molemmilla kerroilla. Mä sain ainakin jälkikäteen lisää kipulääkettä niin paljon kuin oli tarvetta.
 
Pätkis,
Mä sain Diapamia rauhoittamaan ennen toimenpidettä, vaikka ei mua punktio pelottanu, enemmän sen lopputulos. Sit särkylääkkeeksi suun kautta parasetamolia ja jotain tulehduskipulääkettä (ibuprofeiinin sukulainen), joku ihan oudon niminen se oli. Sit paikallispuudutus ja rapifeniä suoneen pari annosta toimenpiteen aikana. Tää oli riittävä coctail mulle :D
 
Onnea plussanneille! ❤❤❤❤

Voi tosiaan olla että se pissan väri johtuu lugeista. Enää tosin ei oo sitä ollu. Mikä lie. Mulla tänään pp8 ja lugeista tullutta etova oloa ei oo ollu nyt muutamaan päivään. Onkohan elimistö tottunu siihen, vai miks se loppu... Tää on meidän ensimmäinen siirto, mutta en enää tiiä mihin pääkoppa riittää. Oon ollu niin hermona nyt pari päivää kun oon varma että ei plussaa saada ja mies on valitettavasti saanu olla maalina. Ahdistaa kun turvotusta on kauheesti ja sitten ei tästä mitään hyvää kuitenkaan seuraa. En todellakaan tiiä montako kertaa tätä sekasoppaa pään sisällä kestän. Miten te muut jaksatte piiniksen ajan?
 
Aida-leena huonosti. Itse reagoin hormoneihin muutenkin voimakkaasti ja piinapäivinä on aina ihan sekasin että mikä on lääkkeistä, mikä alkiosta ja mikä omaa kuvitelmaa. Näin neljän siirron jälkeen olen tullut siihen tulokseen että parhaiten pysyn järjissäni kun aloitan testailun ajoissa niin pystyn "seuraamaan" tilannetta. Niin kauan kun ei viivaa näy niin kaikki lääkkeiden piikkiin.
Tsemppiä!!!!
 
Mulla meni piinapäivät yllättävän hyvin. Pistin kaikki oireet lääkkeiden piikkiin ja niinhän ne sitte lopulta oliki. Ehkä pari viimestä päivää ennen testausta olin hieman enemmän hermona.

Nyt sen negan ja menkkojen jälkeen tuntuu, et en pääse tästä paskasta fiiliksestä yli. En kestä yhtään mitään lapsiin liittyviä juttuja, kenenkään suusta. Oon katkera ja kateellinen. Ja se ei oo normaalia mulle. :( En oo vaan ehkä itkeny tätä tarpeeksi. Jos näyttää, et tää ei ala mennä ohi, mulla on onneksi vielä mahollisuus käydä psyk.sh:n juttusilla polin kautta. Pitää se sitte käyttää tarvittaessa.
 
Iina, eiköhän me uskota sua ilman kuvaakin :wink Niitä on vaan niin kiva ihmetellä ainaisten negojen seassa.

Voi tonttumuori, kunpa oireet olisikin jostain muusta kuin lugeista...

Murkku, siirrä vaan plussanneisiin. Saahan sen sieltä pois jos huonosti käy. Tulen kyllä tuonne kyllä se vaan oli niin vaikeaa -ryhmään, kunhan ensin totun ajatukseen että siinä testissä oli oikeasti mun plussa, eikä jonkun muun :p Mahtavaa miten pitkällä jo olet!!

Pätkis, saitkin jo vastauksia, mutta meidän klinikassa ei ole käytetty midatsolaamia. Kysyvät aina punktioon tullessa haluanko rauhoittavan (muistaisin että diapamia ovat tarjonneet), mutta koskaan en ole ottanut.

Maleenille tsemppiä ja onnea 4. ICSIin!

Inkseri, taisitkin saada jo vastauksen, mutta alkioita voidaan hyvin siirtää eri ikäisinä. 8 follikkelia kuulostaa ihan hyvältä määrältä.

Toivotaan Nennu että välikierto menee joutuin ja pääsette taas asiaan :)

Aida-Leena, mulle oli muutamat ensimmäiset siirrot piinaavampia, kun jotenkin tuntui että nyt on tärppimahdollisuudet niin paljon paremmat kuin koskaan, ja testipäiviä odotti malttamattomana. Sittemmin on hiljalleen alistunut ajatukseen, että miksi se tärppäis kun ei ole tärpänny ennenkään, ja enemmän on toiveet nousseet vasta ihan testipäivän tienoilla. Kaikkeen tottuu näemmä. Nyt sitten olin varma ettei tästäkään mitään tule, seuraava ICSIkin oli jo valmiiksi suunniteltu ja Lutinukset lopetin etuajassa, vauvan tarvikkeetkin lainasin eteenpäin, niin tässähän tuota sitten ollaan plussan kanssa ihan ihmeissään. 1.IVF:n jälkeisten taukokiertojen aikana löysin itsestäni ihan kaikki samat oireet kuin milloin missäkin alkionsiirtokierrossa, joten keltarauhasen piikkiin menevät mulla kaikki, enkä ole oireitakaan enää jaksanu kyttäillä.
Tuo on kyllä vähän sama kuin Liljattarella, että missään vaiheessa lapsettomuushoitoja en ole ollut niin katkera ja kateellinen muiden lapsista ja raskauksista, kuin näiden alkionsiirtojen pettymysten jälkeen. Kai sitä lataa niin kovat odotukset näihin, että sitten ne negatiivisetkin tunteet eskaloituu. Ihan vanhojakin tuttujen huolimattomia sanavalintoja tai vastaavia kokemuksia märehtii uudestaan.

Napailut. Oli pakko testata tänäänkin. Olihan se viiva jopa vähän vahvistunut. Vielä huomenna aamusta samalla testillä kuin eilen aamulla, ja sitten kyllä pitää jo alkaa uskoa :p
 
Takaisin
Top