IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille taas pitkästä aikaa!

Tonttumuori mulla on tänään pp5 ja myös mun maha on ihan kamala pallo. Lisäks menkkajuilinoita on jonkun verran ja myös mulla erityisesti oikealla puolella. Lisäks aina n 1h lugejen laiton jälkeen tulee huono-olo ja alaselkä on kipeä. Lisäks oon kiukkuinen kun ampiainen ja mies joutuu siitä kärsimään. Mulla myös eitästämitääntuu fiilis. Meinaa pää hajota kun mietteitä on niin laidasta laitaan.
 
Tonttumuori ja Aida-leena meillähän ei tästä todennäkösestikään tuu mitään ja kans alavatsa kipuilee/viiltelee välillä, eilen juili häpyluuhun jännästi ja turvotustakin löytyy..

Muoks. En tarkoittanut olla töykeä tai mitään vaikka näin jälkikäteen uudelleen luettuna siltä vähän kuulostaa. :/ Tarkoitus oli vain kertoa, että samoja lugen sivuvaikutuksia täälläkin.

Tonttumuori nyt en muista monikopäivänen teille siirrettiin, mutta mäkin ajattelisin että pp10 jo jotain näkyisi.

Mullakin tänään pp6. Vielä onneks pysyy jalat maassa, eikä ala turhia haaveileen, mutta tiedän että kaivan toivonkipinän tässä vkon sisällä ja petyn vkon päästä taas..
 
Muokattu viimeksi:
En tiedä osaako kukaan täällä vastata tähän mutta kokeilen nyt kuitenkin... Jos miehellä on todettu teratozoospermia ja hoitona suositellaan icsi:tä niin jos ei haluta tuota hoitoa, voidaanko me saada yksityisellä klinikalla luovutettuja siittiöitä? Sillon riittäisi inseminaatio koska mussa ei oo mitään vikoja.
 
Hei kaikille!
Mä tulin tuolta inseminaatio puolelta tänne, toivottavasti mukaan mahtuu vielä! Taustasta sen verran, että meillä on 2015 syntynyt poitsu, joka tärppäsi viidennellä inssillä. Nyt toinen haaveissa ja inssejä tehtiin 6 tuloksetta ja sitten siirryttiin ivf:ään. Punktio tehtiin viime perjantaina ja olo on edelleen kamala. En voi nostaa mitään tai kävellä kunnolla. Esikoisen kanssa on tämän takia vaikeaa olla kun puoliso on siis töissä. Tuoresiirto on keskiviikkona ja stressaa jo valmiiksi, että jos kipu on vielä näin kova ja maha ihan kosketusarka ja vielä pitäisi tuonne sörkkiä lisää. Turvotus on niin pahana, että ei ole housuja mitä käyttää. En enää edes tiedä, että onko tämä olo normaalia? Onko muilla ollut tämmöistä? Pitääkö huolestua? :)
Kiitos jo vastauksista! :)

Toivon myös oikein paljon plussia tähän ketjuun ja tsemppiä kaikille hoitoihin! :)
 
Pätkis yksityiseltä saa ns mitä haluaa, koska itse maksaa koko hoidon. Henkilökohtaisesti en pitänyt icsi hoitoa niin rankkana, että olisin sen takia jättänyt mieheni dna:n saamatta yhteiseen lapseemme. Jokainen toki päättää näistä asioista perheen sisällä. :Heartred

Hirmu huonoja uutisia foorumilla, epäreilua! Tsempit kaikille!
Toisaalta oli tullut myös hyviä munasaaliita ja hyviä nyt juuri kasvatuksessakin.. näillä on pakko onnistua!! :wav

Auringonkukka H 21+5
 
Auringonkukka: meillä on miehen kanssa yhteinen 8v poika ja sain hiljattain keskenmenon. 29.3.2017 todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 9+5. Vaikka meille ennen tuota ihme raskautta sanottiin että luomuraskauteen on 1-2% mahdollisuus. Itse koen etten vaan kykene icis hoitoon. Ku ei pysty niin ei pysty... Mies niitä luovutettuja siittiöitä ehdotti...
 
Pätkis: Jos haluaa lahjasoluhoidon eli esim. luovutetut siittiöt, pitää käydä ensin lahjasoluneuvonnassa, jossa psykologi antaa lausunnon puoltaako hoitoa (eli oletteko psyykkisesti lahjasolujen käyttöön valmiita). Klinikka ohjaa sopivalle psykoterapeutille. Yksityisellähän rahalla saa lahjasiittiöitä, jos sellaiseen on tarve. Toki lääkäri varmasti ottaa kantaa ovatko ne teille paras vaihtoehto.

Meidän klinikalla niiden hinta on 600 € per olki + 1000 € kertamaksu (eka kerta), jos käyttää tanskalaisen pankin siittiöitä. Suomalaiset siittiöt on "vaan" sen 600 € per olki, mutta niitä on vähemmän tarjolla. Jatkossa ulkomalaiset siittiöt on sen saman
600 € per kerta. Siihen päälle tulee toki pesun hinta ja itse inseminaation hinta eli n. 500-600 € päälle klinikasta riippuen. Lahjasoluihoidoista ei saa kelalta korvauksia kuin ehkä jossain erikoistapauksissa, joten itse joutuu lähes kaiken kustantamaan. Niin ja se psykologi on sen n. 160 € pariaikana terapeutista riippuen.

Jos olette julkisella hoidossa, niin melkein suosittelen siellä pysymistä ja ICSI:n kokeilua ainakin kerran. Itse olen neljä ICSI käynyt läpi (myös lahjasoluilla) ja ei se mitenkään kamalaa ole. Tarvittaessa voi saada vaikka nukutuksen, jos niin kipua pelkää esim.. Itselleni on annetut lääkkeet auttaneet hyvin.

Lahjasolut eivät ainakaan halvaksi tule, Toki itse teette päätöksenne, mutta menkää käymään jollain yksityisklinikalla ensikäynnillä ja sieltä kyselemään tarvittavat tiedot. SItten voitte päättää, onko se teille sopivin tie.Toivottavasti oli jotain apua sinulle tästä.
 
Muokattu viimeksi:
Pätkis, tavallaan se olis hoitona kevyempi se inseminaatio donor-sukusoluilla, mutta omat (henkiset) kommervenkkinsä siihen tietysti liittyy. Onnistumis% on arvatenkin melko hyvä, mutta muutamaan yrityskertaan lienee syytä varautua.
Meijän donor-ihme on huudellut kovaäänisesti koko päivän, pian täyttää puoli vuotta :)
Plussia ketjuun!!
 
Ok. Kiitos kaikille vastauksista! Raha ei ole meille mikään este. Emme tällä hetkellä ole missään hoidossa mutta jos me johonkin mennään niin se on yksityinen oli hoitomuoto mikä tahansa. Meille on tutkimuksetkin tehty yksityisellä.
 
Testauspäivästä. Kävin viikko sitte maanantaina siirrossa, ja mulle annettiin testipäiväksi tän viikon keskiviikko. Itseäni vähän mietityttää, et aika aikaiselta kuulostaa viralliseksi testipäiväksi, kun olisko se sitten pp9. Toisaalta se on kyllä suunnilleen menkkojen alkamisaikaa, jos raskaus ei oo alkanu.

Tuoresiirtoa lukuunottamatta siirretyt on ollu blastoja, mut testipäivä ei oo koskaan ollu näin aikaisin. Siksi mietityttää.
 
Tervetuloa jennis! Mulla tuli ensimmäisestä punktiosta tulehdus, joten paraneminen kesti siksi kauemmin. Sain toki myös antibiootit siihen. Turvotusta on kyllä joka kerta ollut reilusti. Parhaimmillaan olen joutunut käyttämään vanhoja äitiyslegginsejä :D Kannattaa kysyä siirrossa viimeistään lääkärin mielipidettä tilanteeseen. Tulehdusarvot on helppo kuitenkin tarkistaa :) Punktiot ja niiden jälkiolot on helpottaneet joka kerta edelliseen verrattuna. Toivottavasti teidän ei tarvitse enään uudestaan tähän lähteä ;) Mutta mutta, en kovasti olisi huolissani. Paljonko saitte soluja? Tiedättekö hedelmöitys tilannetta?
Tsemppiä siirtoon! :)

Iina on kyllä aikainen testipäivä sinulla O_o
 
Luulis yksityisellä saavan lahjasoluilla inssin jos omilla soluilla ei onnistu. Vahva mies sulla kun ehdottaa vaikka icsi kokeilematta.

Joku kyseli siitä gonal-f annoksesta niin mulla oli 125 yksikköä. 36 rakkulaa kerättiin, 16 munasolua, josta 15 kypsää. Siis rakkuloita oli järkyttävästi pieniä!

Tarkkaan kyselivät vointia punktion jälkeen, kun riski hyperstimulaatioon oli rakkuloiden määrän perusteella.
Eli jennis ei sulla hyperi-oireita oo jos kovin turvonnu olo? Paino noussu? Virtsaa tulee? Mulla on ollu järkyttävän kipee maha kyllä punktion jälkeen. Edelleen otan rauhassa.

Hei ensikertalaisena, miten noi pp:t meni? Onks toi postpunktio vai mikä?

Mä aina mietin millä perusteella ne valitsee siirtopäivän? Toisille ku suoraan siirretää vasta blasto..
 
Sofiask pp on piinapäivä. Siirtopäivä on pp0. Meidän klinikalla se oli aina tasan kaksi viikkoa siirrosta kun siirrettiin 3pv alkio. Blastosta ei oo kokemusta.
 
Tyhmä minä menin eilen testaamaan pp11 ja negahan se siellä. Varmistan negan vielä virallisena testipäivänä torstaina mutta tässähän tämä taas oli. Lutinuksista tulee kyllä niin järkyttävä olo mulle että pitää kysyä vaihtoehtoja. Meillehän tehdään pas nro 3 heti ensi kiertoon, jostain vaan pitää kaivaa voimat siihen.
 
Voi ei elsakoo :( Pahoittelut negasta.

Tonttumuori niin kovasti toivon täällä teille onnistumista! <3 Milloin ajattelit testata?

Jennis tervetuloa! Oothan muistanut juoda paljon? Varmaankin myös tosi yksilöllistä tuo toipuminen, mutta soittelisin lääkärille jos vieläkin vatsa on noin arka. Viimeistään huomenna varmaan lääkäri tutkiikin, kun kerrot tilanteen.
 
Elsakoo pahoittelut negasta ❤

Onko kelle muulle tullut lugesteroneista virtsa keltaisen väriseksi. Mulla nyt ollu muutaman päivän tosi keltaista. Ja alapään haju muutunu ihan oudoksi. Yritin Googlella mutten löytäny mitään tietoo että olis kellään muulla. Mitä ihmettä nyt teen!
 
Aida-leena, se haju on kyllä ihan kauhea! En usko, että sen suhteen tarvii olla huolissaan. Jossain blogissa muistaakseni joku veikkaili, että tumma pissa olisi raskausoire :rolleyes: En sitten tiedä pitääkö paikkansa. Itse en muista, että olis ollu mitään tollasta edellisessä raskaudessa. Mulla ei ollut ennen plussaa minkäänlaisia oireita, eikä paljoa sen jälkeenkään. Pistäisin sen pissan värinkin ehkä Lugejen piikkiin...
 
Muokattu viimeksi:
Kai sitä pitää sitten uskaltaa aamulla testata, vaikka on vähän aikaisen oloista, mutta ku on virallinen testipäivä. Voin sitten soittaa klinikalle tuloksen. Tukilääkkeitä en kyllä vielä halua lopettaa, jos nega on.

Sofiask. Siirtopäivä lasketaan oviksesta, ja määräytyy alkion iän mukaan. Mulle on tehty kaikki PASit luonnonkiertoon. Kun ovistesti on plussa, soitto klinikalle. Meillä oli itse asiassa suunnitelmissa tällä kertaa siirtää kaksi kolmipäiväistä. Ovis tuli kuitenkin siten, et paras siirtopäivä olis ollu viikonloppuna, jolloin klinikka on kiinni. Pyysin hoitajaa keskustelemaan lääkärin kans, et josko siirrettäisi kuitenkin viispäiväinen blasto. Näin sitte tehtiin.

Voi surku elsakoo :(
 
Takaisin
Top