IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän blasto selvisi hyvin sulatuksesta ja oli jo jatkanut kehitystä eteenpäin. Avustettu hatching oli myös onnistunut ja kaveri oli jo aloittanut hatchingin. Huomenna sitten gonapeptyl-piikki vielä massuun. Tänään siis pp0 ja testipäivä on ti 16.5.
En ole viitsinyt enää testailla etuajassa, kun mieli siitä vaan menee täysin maahan. Plussatuulia kaikille! :wav

Tosi lupaavalle kuulostaa, Helios!

Punktio takana ja olipa kokemus. Jouduttiin pistämään neljä kertaa yhteensä ja vasemman puolen follit oli tosi hankalassa paikassa. Aikaa kulu ja tuska oli melkonen. Olin tosi kipee toimenpiteen jälkeen :(. Saaliiksi saatiin 19 solua ja oikealle jäi vielä jotain pienempiä n 4 kpl. Huomenna selviää miltä näyttää ja seuraavat tiedot sitten maanantaina. Juttelin biologin kanssa kauan blastojen luokituksesta ja sulatuksesta ja jäi tosi hyvä mieli keskustelusta. Ainakaan nyt ei mitään estettä tuoresiirrolle pitäisi olla joten ke tarkotus hakea kyytiläinen matkaan.

Hyvältä kuulostaa helios ja nuuskamuikku!
Paitsi hui tuo punktio.. Lähitkö mökille?

Mulla oli vasteultra, siellä n 11+7 kasvamassa. Maanantaina toinen vasteultra ja luultavasti ke punktio.

Onko muuten ivfän aikana jotain yhdyntäkieltoa keräyksen jälkeen? Voiko olla et jos sinne jää pienempiä niin ne kypsyiski ja hedelmöittyis? Aikamoinen tuuri sais olla kyllä..

Miten saat viikonloppuna tietoja nuuskamuikku?!

Onko muita kellä punktio ollut keskiviikkona? Mitenhä mahtaa olla siirron laita?? Perjantai vai maanantai? Jos edes tuoresiirtoon pääsee tai ylipäätänsä mikään hedelmöittyy..

Sofiask meillä oli just eilen punktio ja yhdyntäkielto 5 pv. Ekalla kerrallalla ei ollut yhdyntäkiellosta puhetta mut ei kyllä ihan ekoina päivinä olis käynyt mielessäkään ja sit kun alotin ne lugepallerot ni ei ihan heti silloinkaan..:yuck: nyt ei päästä tuoresiirtoon joten katotaan sit 5 päivän jälkeen!

PAS:sta kyselisin. Meillä siis limiksen kypsyyden takia kaikki kehittyvät alkiot menee suoraan pakkaseen. Onko muuten muilla ollut ongelmaa että limis jo niin kypsä että ei voi tehdä tuoresiirtoa? Multa otettiin joku pika-proge koe joka koholla.. Mutta jos siis alkioita pakkaseen saadaan, kuinka hyvin teillä on kestänyt sulatuksen? Ja mitä HRT-PAS analogin kera tarkoittaa? Hormonituettua pasia varmaan? Voiko sen tehdä jo heti seuraavasn kiertoon IVF kierrosta ja mikä kp pitää aloittaa joku hormonilääke? Harmittaa kun ei päästä tuoresiirtoon vaikka mitään hyperiongelmaa ei olekaan..

Sofiask, siirtopvä varmaan riippuu vähä sun historiasta, miten lääkärit ajattelee munasolun jakautuvan/kuinka kauan haluavat viljellä ja jos sulla on aiempaa ivf-taustaa niin siitäki, miten ne on sujunu. Mut tää on ihan mutua, ei faktaa! :)

Mulle tehtiin punktio ti ja siirto to, eli jos sulla menis samaan tapaan, niin siirto olis pe.

Bambi, onpa harmi ettette pääse tuoresiirtoon! Meillä oli vähän vastaava tilanne, eli keltarauhasvaikutus ja limakalvo mennyt "yli" otollisen ajan, lisäksi kylläkin nestettä vatsaontelossa ja hypeririski. Lääkärin mukaan olisi paremmat mahdollisuudet PAS:ssa kiinnittymiselle tuon limakalvotilanteen takia. Kyllä harmitti, mutta ymmärsi tilanteen toisaalta, koska säästettiin paras alkio otollisempaa aikaa varten.

Meillä lääkkeellinen PAS tehtiin heti stimulaatiokierron perään ilman taukokiertoa. Lääke aloitettiin kp2, mutta nämä kai vaihtelee vähän. 3 alkiota tähän mennessä sulatettu, joista 2 selvinnyt siirtoon. Tsemppiä! :Heartpink

Nuuskamuikulla hieno saalis! Tsemppiä toipumiseen :Heartpink

Sofiask Hyvä määrä folleja kasvamassa. Hienoa :)

Bambi kerrottiinko sulle minkä paksuinen kohdun limakalvo oli..? Mä oon käsittäny että ivf:n ja lääkkeellisen pas:n välissä pitäs olla yks kierto.

Nuuskamuikku hyvä saalis vaikka kokemuksena olikin kivulias. Millanen vointi on tänään?

Helios kuulostaa hyvältä, toivotaan että lopputulos on myös sitä. :)

Meille ei ole mainittu mitään yhdyntäkiellosta; oon välillä miettinyt ihan samaa kun nytkin tehdään PAS luonnolliseen kiertoon. Ja kun mitään vikaa ei ole löydetty niin teoriassa mahdollisuus raskauteenkin on olemassa.. Esimerkiks nyt lääkäri näki ultrassa kaksi 11mm follia viime vkon pe, tämän vkon to näytti ovistesti plussaa ja eilen illalla oli kovemmat oviskivut kuin koskaan. Mietin että onkp ne voinu molemmat kasvaa ja irrota vai miten kivut oli omaa luokkaansa..

Ai niinkin voi käydä että limakalvo liian kypsä! Selviikö noi jutut siirtopäivänä vai aiemmin jo? On tää kyllä yhtä jännäämistä! Ensin sitä et alkaako sopivaan aikaan menkat ja sitten lääkkeen vastetta ja sitten miten sattuu punktiopäivä ja tuleeko sieltä mitään ja jakaantuuko ja huhhuh!

Vastavirrassa:kai ne on voinu molemmat kasvaa ja irrota.. Millon siis pas?

En osaa sanoo mitään tuohon hrt-pas -asiaan. Toisaalta hyvä että ottivat sen pikaprogen ja oikeesti siirretään sillon kun on otollinen aika. Toki se harmittaa että siirtyy mut oman elimistön toiminnalle kun ei voi mitään.

Sofiask meillä on siirto tiistaina, viisi päivää ovisplussan jälkeen kun kolme päiväisenä pakastettu siirretään. Otetaan siis käsittääkseni maanantaina sulamaan, ainakin viimeksi tehtiin niin.

Helios toivottavasti tarraa lujasti :)

Nuuskamuikku hieno saalis!

Sofiask meille ei ole annettu yhdyntäkieltoa missään vaiheessa, mutta itselläni punktion jälkeen ei tule edes mieleen moiset puuhat. Paikat on muutenkin hellänä ;)

Meillä pidettiin kuukauden tauko tuoresiirron ja passin välissä. Ehti kroppa hieman toipumaan edellisestä.

Täällä liitoskipuja, turvotusta, ärtymystä ja alaselkä särkyä. Kyllä taas harmittaa ja lujaa jos ei nytkään nappaa :( Tutut kiinnittää huomiota turvonneeseen mahaan ja odottaa selvästi että kertoisin "uutisia". Mun maha on tosiaan kuin neljännellä kuulla. Heti kun mun kroppa saa tiettyjä hormooneja niin PAM! Maha pystyssä. Ärsyttävää ja kiusallista. Ei olis montaa päivää. Pp14 oli meillä eräpäivä. Nyt pp8

Kiitos vastauksista jotka jo nyt ehtineet vastailemaan! En muista kuinka paksu limis oli mutta paksun näköinen viimeisessä kontrolliultrassa ennen punktiota ja irrotuspiikkipäivänä otettiin se proge ja tuloksen sain punktiopäivänä että koholla ja kaikki suoraan pakkaseen. Maanataina saan siis vasta tietää tuleeko yhtään alkiota, vähän jännittää:nailbiting:

Meillä oli punktiopäivä perjantai. Klinikka on kyllä vkloppuisin kiinni, mutta biologi kävi lauantaina tsekkaamassa tilanteen ja soitti siihen astiset tulokset. Muistan kyllä, että jännitti ihan älyttömästi odottaa puhelua ja tuntu, että uskaltaako vastata edes puhelimeen :excited001

Bambi, kyselit miten alkiot on kestänyt sulatuksen. Meillä kaks pasia takana. Molemmat blastoja, jotka kestäneet hyvin sulatuksen. Huomenna saa jänskättää seuraavaa.

Taukokiertoon liittyen. Meillä tehtiin eka pas (luonnon kiertoon) heti stimulaatiokierron perään. Olennaista oli se, että toipuminen oli hyvää, ja saatiin itse päättää jatkammeko heti.

Plussatuulia kaikille toivotellen :Heartred

Sain meidän klinikalta sen käsityksen, että aina pidetään taukokierto punktion jälkeen ennen PASia. Eli tässäkin ilm klinikkakohtasia eroja.

Meillä on puolet pakastetuista aina selvinnyt sulatuksesta, ovat olleet 2 vrk ikäisiä. Pitempään viljellyt varmaan selviää paremmin kun huonot on karsiutunu jo pitkässä viljelyssä... olettaisin.

Tää odottaminen on niin syvältä! Tää on paljo pahempaa, entä inssien jälkeinen odottaminen! Tiistai-aamuna sais testata, mieli tekis jo aiemmin, mut en uskalla. Tänään pp10.

Oireita ei kyllä juurikaan ole, paitsi itkettää hirmu helposti ja jotain tuntuu mahassa, mut en tiiä onko se mun reistaileva suoli vai jotain muuta. Ahistaa! :(

Mulle tehtiin kanssa PAS luonnonkiertoon suoraan tuoresiirron perään, koska tuli ovulaatio normisti ja palautuminen oli ok. Harvinaista kai on, ettei ole väliliertoa, mutta tehtiin, koska en halunnut välikiertoa. No nyt siis Viime torstaina siirrettiin pakasteesta 4 päivän ikäinen alkio. Ei minkäänlaisia tuntemuksia eli enpä usko, että kiinnittyi. Fiilikset siis aika maassa ja menkkoja odotetaan alkavaksi viikonloppuna. Mulla kun inseminaatioiden tai ekan ivf:n lääkkeet eivät ole kertaakaan vaikuttaneet menkkojen alkamiseen. Aina tulevat kahden viikon päästä ovulaatiosta. Ei pelkoa, että ehtis koskaan testailemaan.

Kauhiasti tsempuloita piinailijoille ja toivoa siihen, että meillä kaikilla joskus pärähtää se plussa. ❤️

Onko jollain tietoa aiheuttaako keltarauhashormonivalmisteet (mulla Lutinus) oireita hengitysteiden limakalvoilla? Mulla oli viime piinailun aikaan ihan kunnolla kurkku kipeä ja koska nega paukahti eikä yritystäkään kiinnittyä, pidin sitä flunssana, joka vaan sattui piinapäiville. Tänään kuitenkin taas nenä vuotaa ja kaktus kurkussa. En löytänyt tästä mainintaa Lutinuksen tuoteselosteesta. Tuntuisi kuitenkin loogiselta, että voisi liittyä lääkitykseen.

Mukavaa alkavaa viikkoa ja tsempit kaikille :)

-elsakoo & pikkuinen pp4

Elsakoo en oo vastaavaa huomannut, mulla menee noista keltarauhasvalmisteita aina vaan iho huonoon kuntoon.. tsemppiä piinailuun!

Lutinuksen selosteessahan lukee, et pitää mainita lääkärille, jos on astma, joka siis on (jos jollekin ei ole selvää) keuhkojen limakalvon tulehdussairaus.
Mulla on astma ja mainihin siitä lääkärille, niin se sano, et hyvä ku mainihit, en oo koskaan kuullu, et olis astmaatikolle tehnyt oireita. Ja hän oli kuitenkin paikan ylilääkäri, niin tultiin siihen tulokseen, et se teksti on vaan lääkefirman litanioita, joita niiden pitää laittaa esille.

Mut ainahan on kaikki mahdollista :)

Yksi alkio saatiin pakkaseen! Jee! Ei oo paljon mut ihan hirveesti enemmän kuin ei mitään! Meen jälkitarkastukseen jo loppuviikosta ja jos kaikki näyttää hyvältä voidaan pas tehdä jo seuraavaan kiertoon. Kuulemma on uusia tutkimuksia siitä että yhtä hyvät tulokset kuin välikiertoa pidettäessä tietyn tyyppisissä tilanteissa (ei vuotoa vatsaonteloon, ei hyperiä ym). Mitenkäs sen hormonituetun pas:n kulku menee, mitä kaikkia lääkkeitä pitää käyttää ja kuinka nopeesti tädistä on suunnilleen se siirto?

Takaisin