IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liljatarille pahoittelut negasta. Toivottavasti kerkeätte Passiin ennen kesää.

Voi Blanca mikä tilanne. Paljon jaksamista henkiseen ja fyysiseen toipumiseen.

Edit: Voi mikä kommentti Vastavirrassa! Toivottavasti kyseessä on sitkeä yksilö, joka todistaa lääkärin lausahduksen vääräksi!
 
Muokattu viimeksi:
Blanca :Heartred Ei oo sanoja.. Voimia, olet ajatuksissa!

Liljatar pahoittelut negasta! :Heartred

Vastavirrassa tsemppiä! Varmasti tuntuu pahalta kuulla tuollaiset sanat lääkäriltä. Kai kuitenkin on toivoa kun siirto tehtiin. Toivottavasti siellä sitkeä tyyppi lähtee vielä jakautumaan :Heartred Monenko päivän alkioita teillä olikaan?
 
Ei oo totta blanca!! Voimia sulle.. Ja pelottavaa toi skopiaan joutumine..

14+8 follia.. Tol puolel mis 14 oli epätasasia ja pieniä osa.
Aamulla punktioon..
 
Pp12
Ei tästäkään taida mitään tulla. Testi nega ja lugee laittaessa sormeen jäi pieni kökkö rusehtavaa vva. Olo on lannistunut. Viidettä siirtoa kohti varmaan seuraavaksi. Taas... :(
 
Voi surku, miten huonoja uutisia!

Blanca, ihan kamalaa, että vielä tuokin pitää kokea. Kumpa pääsisit pian toipumaan:Heartbigred

Liljatar ja nennu:crybaby2

Vastavirrassa, jopa oli ikävä kommentti. Mutta jospa alkio olisi sitkeää tekoa :confused:

Nuuskamuikulla hieno saalis! Sofiask:n tilanne kuulosti myös hyvältä!

Mulle siirrettiin eilen "oikein nätti" 8-soluinen 2 pvän alkio. Limis onneton 6mm, mutta jännäilen siis seuraavat pari viikkoa :rolleyes:

Huonompi uutinen oli se, että toinen jäljellä oleva alkio ei ollut jatkanut kehitystä sulatuksen jälkeen. Joten saattaa lentää roskikseen. Sitten ei jää enää mitään :arghh:

Edit: ja niinhän siinä kävi, että toiselle alkiolle saatiin sanoa hyvästit.
 
Muokattu viimeksi:
Blankalle ihan valtavat pahoittelut ja jaksamista <3

Pahoittelut myös liljatar ja nennu!

Sofiask onnittelut hyvästä saalista! Mulla oli hyperi, ihan kptihoidolla selvisin tosin, mutta alkoi vasta kun raskaus alkoi, eli ei vaikuttanut siirtoon mitenkään. Muutenkin soluja tuli vain 9. Hyperin ehkäisyynkin taitaa päteä samat ohjeet kun hoitoon, eli lepoa ja paljon paljon juotavaa. Itse join sekä vettä että urheilujuomaa, yhteensä varmaan ainaki 4litraa päivässä. Lisäksi mä vedin normaalia enemmän proteiineja kun luin monelta ulkolaiselta sivulta että auttais jotenkin. Eli esim niitä Profeel rahkoja ja juomia meni normaalin syötävän lisäksi pari päivässä.
 
Tulin juuri 0-ultrasta ja nyt on ensimmäinen Puregon pistetty. Pistäminen ei ollut niin paha mitä ajatttelin.
Täytyy kyllä sanoa, että ainakin mulla on älytön vaikutus omaan fiilikseen sillä millainen lääkäri on.
Väestöliitolla oli ihana lääkäri. Eka kerralla julkisella vähän tyly lääkäri ja siitä jäi vähän epävarma olo kaiken suhteen. Nyt tänään julkisella aivan ihana lääkäri. Kertoi asoista kunnolla tuntui siltä etten ole "liukuhihnalla". Piti oikein pois lähtiessä sanoa että oot kyllä ihana lääkäri. :)
Harmi vaan, että ensi viikolla on sitten kuulemma taas joku mulle uusi lääkäri.

Jos oikein ymmärsin, niin ultrassa näkyi 15 rakkulaa. Vissiin on aika monta kun lääkäri sanoi, että vähän viitteitä monirakkulaisuuteen mutta ei kuitenkaan. Ultrassa näytti kuulemma siltä miltä pitääkin limakalvo ok ja munasarjojen hormoonitointa pysähtynyt. Kehaisi vielä, että munasarjat ovat kuulemma kuin parikymppisellä. :wink
Eli onko mulla nyt se riski että jos ja kun puntio päästään tekemään ei tuoresiirtoa voi välttis tehdä?! Kaikkea mahdollista ressiä ja negaa pyörii heti mielessä.. :sour:
Saatan käyttää edelleen vähän vääriä sanoja/termejä edelleen..tulee niin paljon uutta asiaa. :wideyed::wacky:

Eka kertaa lääkäri kommentoi nyt myös aikaista ovistani. Ovisplussa on tullut usein jo kp 10-11. Tuumasi, että tässä(kin) voisi olla syy lapsettomuuteen. Onko kenelläkään kokemusta?
 
Sulla inkseri siis pitkä kaava?
Tuoresiirtoa ei tehdä jos hyperstimulaation oireita. Ja hyperstimulsation riski on isompi jos rakkuloita on paljon.
En tiiä miten pitkässä kierrossa menee, mut jos ne tosta vaan kasvaa ne 15 eikä lisäänny niin määrähän on oikein hyvä.

Ei ole kokemusta aikasesta ovulaatiosta.. Mut eiks noi päivät oo aika normaaleja? Vain oisko optimi siinä kp14.

Tonttumuori, miksi molemmat sulatettiin? Voi harmi kun pakkanen nyt tyhjä!
 
Inkseri tsemppiä hoitoon! Kuulostaa hyvältä ja kiva kun oli mukava lääkäri. Hyperin tulo on niin yksilöllistä. Joillakin kehittyy paljon rakkuloita eikä silti tuu hyperiä. Askel kerrallaan, tiedän - helpommin sanottu kuin tehty! :)

Sofiask upea saalis, onnea! :) Tsemppiä toipumiseen ja toivottavasti pääset tuoresiirtoon.

Nennu90 voi surku, pahoittelut negasta! :Heartred

Tonttumuori Tsemppiä piinailuun!

Pp6 ja järkyttävä turvotus vatsalla, oikeesti sellainen että sen huomaa ulospäin. Viime piinailun aikaan oli ummetusta mutta nyt ei onneksi sitä vaivaa ole. Edelleen flunssainen olo ja menkkamaiset kivut vatsalla ja munasarjoissa. Pikkulämpöä oli eilen töistä tullessa. Tää on niin tätä kun Lutinukset tekee näitä oireita taas... Äitienpäivä ahdistaa kun sitä toitotetaan joka puolella. Meillä sunnuntaina edelleen piinaillaan tätä hoitoa ja siihen on jotenkin hankala suhtautua tällä hetkellä.
 
Sofiask, ne oli pakastettu samaan olkeen eli pakko sulattaa molemmat. Hyvän alkion pitäisi kestää sulatus ja uudelleen pakastus. Lääkäri sanoi, että se on vähän niinkuin testi alkiolle. Eli jos ei enää jakaudu sulatuksen jälkeen, niin tuskin olisi alkanut myöskään kasvaa ja kehittyä. Mutta mistä näitä tietää...

Meidän hoidot on joka tapauksessa varmaankin tässä. Mä vanhenin juuri vuodella ja lääkäritkin sanoi, että 43-vuotiailla on vielä hoidot omilla soluilla toimineet, mutta ei enää sen vanhemmilla. Eli mun munisten parasta ennen -päiväys alkaa olla ohi. Ja lahjamunasoluihin ei lähdetä. Mutta tämä kortti oli vielä katsottava.
 
Nennu pahoittelut negasta! :(

Elsakoo täällä on peukut pystyssä teidän onnistumisen puolesta! Tuttuja ajatuksia sulla äitienpäivästä, tällä palstalla olevista sitä kukaan tuskin osaa viettää "täysin rinnoin"..

Inkseri tsemppiä matkaan!

Sofiask hyvä saalis teillä, toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pääsette tuoresiirtoon! Miten toimenpide meni, ootko kovin kipeä? Multa saatiin 27 solua, joista 12 oli vaan loppujen lopuksi kypsiä. Lepäilin pari ensimmäistä päivää punktion jälkeen ja join 3-4 litraa päivässä. Ei tullut hyperiä onneksi.

Tonttumuori tulee kunnon piinapäivät sinne, jos tämä on teidän viimeinen siirto. Niin toivon teille onnistumista tästä. <3 Tuo teidän toisen alkion kohtalo kertoo itselle, kuinka meidän onnistumisprosentti tämän alkion kanssa on melko vähäinen. En tarkoita, että olisit sanonut mitään väärää tai mitään sellaista kuitenkaan. Toivottavasti et käsitä väärin. :)

Toivottavasti Blancalla on kaikki niin hyvin kun tällä hetkellä voi olla.. <3

Ei ole yhtään sellainen fiilis että tässä mitään piinailtaisiin. Lääkkeet otan/käytän ja juoksun jätän ainakin nyt vielä ekan viikon verran väliin. Ihan erilaista kuin viime siirron jälkeen, silloin laskin päiviä ja mietin oireita ja kikkakolmosia jne..
 
Vastavirrassa, kiitos :Heartred Sinä ja kaikki täällä olevat olisivat niin kovasti sen onnistumisensa ansainneet. Niin ikävää kuin se sun kannalta onkin, niin todennäköisyys ei ole nyt teidän puolella. Mutta varmastikin lääkäri yritti myös lohduttaa mua. Kovasti jaksamista sulle :Heartbigred

Niin, tää on mitä todennäköisimmin meidän ensimmäinen ja viimeinen siirto. En taida oikein jaksaa enää tsempata itseäni uuteen hoitoon, kun vasteet on näin surkeat.
 
Muokattu viimeksi:
Inkseri, mulla 0-ultrassa näkyi myös yli 15 rakkulaa (saatiin 18, 17 oli kypsiä) ja silti tehtiin tuoresiirto. En saanut hyperiä ja paraninkin punktiosta aiempia kertoja paremmin :) Minulla ovulaatio tapahtuu myös kp 11 paikkeilla, mutta olen luomusti tullut 2 kertaa raskaaksi...Eikös siihen vaikuta enemmän se luteaalivaiheen pituus? Eli ovulaatiosta kuukautisiin O_o ?
 
827828131a96097d4e944514b3dcb23f


Pp12
Apteekin omalla parin tunnin pidätyksellä. Eiköhän tämä ole taputeltu :(
 
Takaisin
Top