IVF/ICSI kokemuksia

Onpa Blancalla jännät paikat! Mahtaa raastaa hermoja.

Mun limis ei vaan ota kasvaakseen. Se oli nyt jopa ohuempi kuin viime vkon ultrassa, koska kai tiivistynyt (5,5-6mm)... Mutta siirretään nyt kuitenkin yksi alkio 9.5. Koska mulla ei ilmeisesti limis vaan kasva kovin paksuksi. Jos tämä ei tartu, niin otetaan follikkelistimulaatio ennen toisen alkion siirtoa. Jos nyt edes selviävät sulatuksesta ja alkavat jakaantua. Ja sitten se onkin siinä. On vähän toivoton olo :blackeye:
 
Toivotaan Blanca, että jännäily pian helpottaa onnellisin tuloksin :)

Onnea siirtoon Elsakoo, ehdit päivällä mun edelle.

Kiitos tsempeistä! Vastavirta: lääketieteelliseen kiertoon tehdään, kun mulla pcos ja ovuloinneista ei mitään hajua.

Sofiask, kysyit miksi Elsakoolla on metformiini käytössä. Hänen kohdalla en osaa varmasti sanoa, mutta mulla se on sen takia, että mulla on PCOS ja sen pitäis parantaa minulla sokeritasapainoa (ei mulla diabetestä ole diagnosoitu) ja siten hedelmällisyyttä + raskautumista.

Ompa harmillista Tonttumuori, mutta eikös jollain ole 6 mm limikselläkin ole alkanut raskaus? Kovasti tsemppiä sinulle!
 
Onpa Blancalla tosiaan piinaava tilanne. Voimia hirmuisesti ja peukut ja varpaat todellakin pystyyn! :Heartred

Tonttumuori kiva kuulla, että siirtopäivä on nyt sovittu. Tsemppiä!

Helioksen kanssa kohta piinaillaan. Sama vaiva täällä, PCOS ja anovulaatio...

Tosiaan mulla metformiini myös PCOS:n takia ja olen sitä jo pitkään käyttänyt. Auttaa sokeriarvojen kanssa ja painonhallinnassa. Lääkäri myös sanoi viime PAS:ssa, että voisi mahdollisesti edesauttaa kiinnittymistä. Kuulemma positiiviseen testiin asti käytän ihan säännöllisesti. Jännittää muuten huominen siirto ihan hulluna! Tähän asti olenkin ollut niin cool koko hoidon suhteen, niin nyt se paniikki sitten iskee.. :nailbiting: Eihän se toimenpiteenä onneksi kummoinen ole, mutta alkioiden sulatus hirvittää. Onneksi mies lähtee mukaan :Heartred
 
Uutena kirjoittelijana huhuilen moikat teille muille kirjoittelijoille.

Toivotan kaikille ONNEA omiin vaiheisiinne ja sitä parasta lopputulosta!

Meillä eka ivf, josta tuoresiirto ja pari pasia takana. Viimeisestä pasista kiinnittymisyritys. Ens maanantaina seuraava pas.
 
iina*, tervetuloa! :)

Onko kellään tullu näiden hormonien (en muutakaan syytä keksi) seurauksena sellasta, et iho alkais kuivua?

Mä hoksin muutama viikko sitte, en ihan tarkkaan muista millon, et mun iho kutisee melkein kauttaaltaan vartalolla. Mulla on atopia, niin pistin sen piikkiin ekana. Mut ei oo mitään syytä, miksi se olis yht'äkkiä villiintyny, paitsi nää hormonit. Ja nyt muutaman päivän aikana, mun leuan alue on alkanu kuivua/hilseillä. Ärsyttävää, ku meikki paakkuuntuu eikä mikään rasva auta vaikka normaalisti on jo kuivan ihon tuotteet käytössä!!! :sad001
 
Blanca kylläpä joudut nyt elämään epätietoisuudessa! Toivottavasti seuraava käänne on positiivinen, tsemppiä!

Nuuskamuikkunen onpa hyvin folleja tulossa, toivottavasti niistä saadaan hyvin ja hyviä alkioita! Mulla oli myös punktio lyhyessä kaavassa kp 12. Itse menisin sen mukaan miltä punktion jälkeen tuntuu ja jos ei ole kaukana tai muuten hankalan matkan päässä niin ainahan pääsee pois..

Elsakoo aina sitä yhden vaiheen jälkeen löytää sen seuraavan jota jännittää! :D

liljatar mulla on myös aika kuiva iho ja nyt koko alkuvuoden päänahka on kutissut ja on tosi kuiva. Oon miettinyt että mitä öljyä siihen laittais, mutta kun on niin vaikea pestä sitä hiuksista pois..

Helios okei, sain vain edellisestä viestistä jotenkin sen kuvan että luonnolliseen kiertoon olisi teidän pas suunnitteilla.

Ei tullut digitestillä ovisplussaa tänään ja heti tietysti alkoi mietityttää että onhan ovis varmasti tulossa.. Ultrassa olin viime pe ja lääkäri arvioi että ovisplussan saisin tiistaina ja keskiviikkona. Tosin onhan nämä niin yksilöllisiä, että on kohtuullisen helppoa ennustaa väärinkin.
 
Huh mitä piinaa Blancalla! Ainakin hcg nousee hyvin. Jaksamista seuraavan ultran odotteluun - eikös sitten jo pitäisi varmistua, että kaikki on hyvin? Peukut ja varpaat on täällä puolestanne pystyssä!!!

Nennullahan on lupaavan kuulosta :)

Tonttumuorille tsemppiä limiksen kanssa. Aika samoissa sitten piinaillaan kun mulla siirto (toivottavasti) 10.5.

Elsakoolle tsemppiä siirtoon. Kyllä se aina jännittää.

Iinalle tervetuloa ja tsemppiä tulevaan PASiin.

Ootko Liljatar kokeillut kookosöljyä? Siis ihan kasvoihin, miksei sisäisestikin :wink

Toivottavasti se Vastavirran ovisplussa sieltä ilmaantuu. Mulla follit kasvaa aika tasaseen tahtiin, mutta esim. mun kaverilla ottaa aina ihan ihme spurtteja, ni lääkärit oli aina ihmeissään.

Oma olo on aika tukala tällä hetkellä. Eilen pistetyt irrotuspiikit ei oo ainakaan vielä auttaneet, aiheuttaneet vaan (tuttua) pahoinvointia. Meinas yrjö tulla aamusta... Mä siis oksensin ekan koko raskausajan ja siitä keskenmenneestäkin kerkesin jo oksennella (vaikke pitkälle päästykään). Ei siis tullu yllätyksenä, mutta ärsyttää voida pahoin ilman "hyvää syytä" (=raskaus) :wink. Jostain syystä mua myös jännittää se punktio IHAN sikana! En saanu ees viime yönä nukuttua. Mitenköhän käy ens yön kanssa? Sitä jotenkin niin tuudittautuu siihen, että viimeksi punktio oli kivuton, olo sen jälkeen hyvä, neljä blastoa saatiin ja tuoresiirrosta plussa, että nytkin täytyy mennä samoin. Vaikka sitä samalla tietää, että ei varmana mee... Että jos kaikki meneekin nyt päin per*että?!

Viimeksi olin vielä kotona ja olo tosiaan hyvä (ehkä osin siksi, että olin kotona?) ja nyt oon miettiny, että pitääkö ottaa punktion jälkeen saikkua vai ei. Tyhmä sitten olla poissa jos olo onkin hyvä, mutta jos olo onkin maanantaina vielä kurja? Joudun perjantaina olemaan jo töistä poissa (mitähän lääkärintodistuksessa mahtaa lukea?!?), joten en voi olla sitten maanantaina poissa ilman todistusta. Ehkä lääkärillä on joku hyvä vastaus tähän(kin) asiaan. Voi että, kun jännittää!!! Ootteko te muut olleet töissä vai poissa?
 
Kylläpä Suprecur siirsi menkkoja, mutta vihdoin ja viimein kuitenkin alkoivat. Näköjään menkoistakin voi olla iloinen joskus. :wink
Mulla olisi ensi viikon ke eka ultra ja varmaan silloin alkaa Pureconin pistäminen. :wideyed: Onko muuten kokemuksia tuosta, onko paha pistää/oireita? Jännitän piikkejä melkoisesti, mutta nyt ei auta. :facepalm:
Punktio ja siirto sitten mahdollisesti viikolla 21. Siis JOS kaikki menee hyvin. Onko jotain vinkkejä tähän saumaan..esim. vehnänäalkioöljy. Missä vaiheessa kiertoa olette alkaneet käyttämään sitä vai syöttekä jatkuvasti? Mulla toiminut tosi tehokkaan oloisesti luomukierrossa ja miteinkin että jos otan sitä, niin eihän voi olla "liian tehokas"?
Tyhmiä kysymyksiä ja termit vielä hukassa, kun ihan aloittelija näissä hommissa. :)

On kyllä ihan loistava tämä forum. Tuntuu jotenkin tärkeälle tämä kun mieheni lisäksi en ole puhunut hoidosta kenellekään. Tsemppia kaikille!
 
Nuuskamuikku,
En ole testannut, satunnaisesti protskupannareita paistan kookosöljyllä. Pitääpä alkaa laittaa yöksi naamaan ja aamulla kahviin :) Kiitti vinkistä!
 
Nuuskamuikku mä olin saikulla sen punktiopäivän ja sitten tein kaksi seuraavaa päivä töitä etänä kotona mutta olon puolesta olisin hyvin voinut mennä seuraavana päivänä töihinkin. Mutta yksilöllistähän tuo on. Tsemppiä kuitenkin punktioon!

Inkseri puregon on tosi helppo pistää, ihan ohuen ohut neula. Itse todella piikkikammoinen mutta kaikki pistelyt meni todella hyvin, ei ollut ollenkaan paha. Niin outoa kun se onkin, itseään pistäminen tuohon mahamakkaraan oli paljon helpompaa kun olla toisten pistettävänä. Tsemppiä piikittelyyn äläkä jännitä muitakaan piikkejä, ne on kaikki tosi helppoja pistää!

Nennu90 älä ainakaan vielä heitä kirvestä kaivoon, kyllä se vielä voi plussaksi muuttua on kuitenkin aika aikaista. Mä testasin ekan kerran pp11 ja sain tosi haalean plussan.
 
Täällä olis nyt 9-soluinen pieni kyydissä :Heartpink Toinen sulatettu ei selvinnyt siirtoon ja 4 jäi pakkaseen. Tarkemmin en alkiosta kysellyt tällä kertaa kun eipä se tieto mitään auta, stressaa vaan. Rennosti mennään ja 2 viikon päästä testi. Ei oo ainuttakaan testiä kaapeissa enkä aio ostaakaan etukäteen kummittelemaan :happy: Niin muuten, rakko oli tosi täynnä ja sen takia tällä kertaa superhelppo ja nopea siirto. Hyvä fiilis jäi :)
 
nennu nyt tiedät tosiaan ettei irrotuspiikki kummittele enää, meinaatko testailla tällä vkolla vielä uudestaan vai odotatko testipäivään..?

Nuuskamuikkunen tsempit punktioon! On kyllä yhtä tunteiden vuorostorataa kun ei tiedä mitä tuleman pitää..

Elsakoo jei, tsemppiä piinapäiviin! :)

Inkseri mä pistin Puregonia ja helppo oli kyllä pistää kun oli kynässä ja pieni neula. Tämä on kyllä hyvä paikka päästä juttelemaan, saa avautua ja hyviä neuvoja/kokemuksia löytyy kun vaan rohkeasti kyselee. :)

En olis vielä muutama päivä sitten uskonut, mutta se ovisplussa tuli vasta tänään ja tiistaina sitten siirtoon, kunhan jotain siirrettävää on. Tämä on nyt meidän viimeinen pakastealkio ensimmäisestä IVF:stä.
 
Nuuskamuikku,
Mä olin kaikista kurjimmassa kunnossa punktion jälkeen, yhen extrapäivän saikulla. Mut jokainen sen kokee tavallaan. Mun saikkulapuissa luki vain se ICD10-koodi, Z jotain. Saahan sen googlattua, jos haluaa, et mitä se tarkottaa. :)
 
Nuuskamuikulle tsemppiä punktioon. Toivotaan hyvää saalista :happy: Mulla osui punktio perjantaille. Oli onnekseni helppo ja palauduin hyvin vklopun aikana. Meidän klinikalla sanoivat, että laittavat saikkulappuun oikean syyn. Onneksi pystyin olemaan töistä muuten pois punktiopäivän.

Elsakoolle onnea piinailuun.
 
Tayssissa laittoivat syyksi vatsakivun.

Kai mä viikonloppuna taas tikuttelen :D Olo on ollut kyllä yllättävän tyyni ja hyvä. Rauhallinen. Tänään oireettomuus on väistynyt. Turvottaa huolella ja päivällä alkoi inhottava alamahan juilinta. Soitin klinikalle emättimen limakalvosta, kun on niin turvoksissa. Mietin voiko olla joku tulehdus tms päällä. Lääkäri oli sitä mieltä että punktio on vilkastuttanut verenkiertoa kohdussa ja siksi paikat turpoo.
Kyllä tämä odottelu on hidasta...
Pp6

Tsemppiä kaikille!!! :Heartred
 
Sori kun en taas ole ehtinyt mitään kommentoimaan... semmosia 13 tunnin työpäiviä tässä kertynyt niin ei ole paljon aikaa tai energiaa jääny muuhun... Mutta nyt on pakastealkio kyydissä, ja kuten aina ennenkin, kahdesta vain toinen selvisi sulatuksesta. Nyt on pakastin tyhjänä. Sovittiin, että seuraavaan ja julkisen viimeiseen tehdään icsi. Sitä odotellessa. Usko onnistumiseen tästä siirrosta on jotain promillen luokka.
 
Mä en aatellu testailla ennen ku oikeana päivänä eli keskiviikkona. Turhaan ressaan itteäni mahdollisilla negoilla aiemmin. Koska jos silloin ke ei näy mitään, niin tuskin se siitä enää plussaksi muuttuu. Tai no kai se ehkä voi, jos hormonitaso vaan nousee hitaasti. Tänään pp7 eli ke on sitte pp13. :)

Edit:
Polilta saadussa ohjeessa oli et 9.5. voi testata! Eli jo tiistaina! :D
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top