IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea vielä Giselle!

Tsemppiä punktioihin DB, Rive ja Aida-leena! Toivottavasti saatte hyvät saaliit. :)

Mä kävin tänään aamulla verikokeessa ja huomenna pitäis saada tulos. Pelottaa saada tietää se hcg-arvo mut toisaalta se on myös helpottavaa. Nyt pitäis saada vielä nukuttua ens yönä...
 
Tsemppiä kaikille eri asioita piinaileville! Onnea punktoihin! Kylläpä on hyviä saaliita tulossa...

Gisellellä hienot viivat! Onnea!

Missäs se meidän lista vaeltaa?
 
Giselle onnittelut täältäkin!

Kaskas olisipa huomenna hyvien uutisten päivä!

Aida-leena, Rive ja DB tsemppiä punktioon!

Kuinkas taa aika nyt alkukierrosta taas kulkee näin hitaasti!? Eilen tilasin eBaysta ovistestejä, toivottavasti ehtii viikossa perille. Näin viime yönä unta että tulin raskaaksi ja se tuntui kyllä niin hyvältä siinä unessa. En edes pelännyt/stressannut kaikkea mahdollista.. :O :)
 
Kertokaas vähän kokemuksia punktion jälkeisestä illasta. Mulla olisi yksi tilaisuus perjantai-iltana johon pitäisi mennä seisoskelemaan pariksi tunniksi, onko toivoakaan että pystyisin olemaan siellä kun aamulla tehdään punktio?
 
Jokos mä onnittelin KasKasta plussasta? Onneksi olkoon siis !

Mun olo oli ihan normaali punktiossa jälkeen mutta vaikea tietty ennustaa miten sulla dB.

Dpo11 ja kamala räkis on taas iskeny kimppuun. Kurkku on tulessa jne. Eilen oksensin aamusta vähän ja illasta kunnolla. Tänä aamuna tuplaoksu. Toivo tietty nousee et johtuis raskaudesta, mutta melko aikasta se ois (jopa meikäläiseksi). En kuitenkaan uskalla testata, koska nega ois ihan liikaa kestää nyt. Lugetkin alkaa käydä vähiin ja melkeen iskee paniikki kun ajattelen, että kohta totuus paljastuu. Ja kun on tässä nyt kantapään kautta tullu huomattua, että ei niistä plussistakaan saa kauaa iloita. Argh! Kamala ahistus siis täällä tänään...
 
DB; mie olin aika poikki koko sen punktiopäivän ja vielä illallakin oli pupillit laajentuneet siitä lääkityksestä eli en olis kyennyt minnekään. Maha ei vielä siinä vaiheessa ollut kovin kipeä.

Nuuskamuikulle tsemppiä, toivottavasti oksentelut johtuis raskaudesta :)
 
On: eilen kävin siirrossa. 17 follia joista 7 alkiota. 2 alkoi jakaantumaan. Toinen siirrettiin ja toinen pakastimeen. Järkytyin kuinka suuri kato kävi mutta elämä on.
Mulla siirron jälkeen olo mainio ja hyperikin ilmeisesti selätetty koska siirtoon päästiin.
Onko teillä käytetty alkioliimaa?
Onko se joku erillinen aine vai onko alkion mukana katetrissa ns huomaamattomana?

Vaikka kauan tätä elämää elänyt jo moni asia selvää aina tulee uusia juttuja ja kysymyksiä eteen.
 
DB: mä en pystynyt tekeen punktion jälkeen oikein mitään. Sattui ja vatsa turposi. Mutta jokainen reagoi eri tavoin.

Siirisi: Toivottavasti nyt just toi siirretty alkio pysyisi sisällä ja kehittyisi terveeksi vauvaksi.

Omanapa: verikokeen tulokset ei ollut hyvät. Vaan erittäin huonot. Mutta nyt mun pitää vielä jatkaa lääkitystä ja mennä uuteen verikokeeseen viikon päästä. :sad001 jotenkin olisin toivonut että olisi vaan lopetettu lääkkeet ja annettu olla kun kerran tulokset oli tällaiset. Olisi ollut jotenkin yksinkertaisempaa vaan luovuttaa tältä kerralta ja siirtyä odottaan seuraavaa yritystä... mutta ei auta muu kuin jatkaa kituuttamista reilu viikko ja toivoa että ei ala sattuu mahaan. :sad001 nyt pitäis jaksaa olla töissä iltavuoro loppuun mutta en tiedä pystynkö.
 
Hienoa Siirisi! Onnea matkaan!

Ompa ikävää Kaskas! Niin toivon että se iloksi muuttuisi, mikä piinaviikko! Jos pystyt koita välillä unohtaa koko asia, tee jotain kivaa tai joogaa (mua on jooga auttanu paljon ja sitä voi tehdä kotona milloin vain #youtube) ! Tiedän että on paremmin sanottu ku tehty! Miksei nemuuten ultranneet?
 
Punktio takana. Toimenpide oli kivulias. Ilmeisesti puudutus ei sattunut ihan oikeaan kohtaan. Mutta henkilökunta oli niin ihana että niiden avulla kestin kivun. Lepäämössä sain panacodia kahteen kertaan ja lopulta suoneen vahvempaa kipulääkettä. Punktiossa saatiin 35 rakkulaa, joista 22 oli solu. Tuoresiirtoon ei päästä, sillä ilmeisesti siellä oli nestettä jo vähän vatsaontelossa. Ohjeeksi sain juoda 5l nesteitä. Olo on ihan ok, ainoa miinus että sydän lyö jotain ylimääräisiä lyöntejä. Varmaankin kipulääkkeistä johtuen. Oikeapuoli on kipeämpi, vaikka vasemmalla oli enemmän saalista ja siellä sitä nestettä.
 
Aida-leena: Vau, mikä saalis! Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja alkaa jakaantumaan.

Tipu82: hcg oli 58 niin ne katsoo nyt ensi viikolla onko se laskenut nollaan. Jos ei ole niin silloin ne ultraa, koska silloin on todennäköisesti kohdun ulkopuolinen raskaus ja pitää tarkistaa tilanne. Nyt ei auta muu kuin kituuttaa ja tehdä kaikkea mukavaa. Tosin tänään lähdin töistä kesken kotiin, kun en pystynyt oleen asiakaspalvelussa.

Mä tosiaan arvelin jotain tällaista, koska tein maanantaina aamulla kotonakin testin ja plussa oli haalistunut lauantaista. Jotain silloin lauantaina tapahtui. :sad001
 
Aidaleena, mahtava potti teille kertyi :D tsemppiä !

Kaskas, voi ei :( tosi inhottavaa joutua odottelemaan. Voimia sinne <3 oliko jotain mahiksia, että raskaus kuitenkin jatkuisi vaikka tilanne vähän huonolta näyttää?
 
Voi ei KasKas, pahoittelut huonosta lukemasta.

Aidaleenalle onnea hyvästä saaliista ja tsemppiä punktiosta ja mahdollisesta hyperistä toipumiseen. Ei oo kyllä mikään mukava kaveri tää hyperi, onko muilla kokemuksia kauanko on kestänyt raskauden alettua? On siis pysynyt ihan samanlaisena koko ajan, ei parantunut mutta onneksi ei yhtään pahentunutkaan.
 
Junttura, 2. ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, 1. PAS 10/2016 =>nega, 2.PAS 11/2016 =>kemiallinen, 3.PAS 12/2016 => nega, 4.PAS 1/2017, testipäivä 24.1.

Pisama 4. Ivf joulukuussa. Tuoresiirto,tulos negatiivinen. Pakkanen tyhjä.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8., joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.

Kattika 1. ICSI(2014) 3. PAS 1.12. Testipäivä 15.12.> nega. Pakkaseen jäi 3 alkiota, jotka jatkoviljellään blastoiksi. Helmikuussa seuraava siirto.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Mimosa85 1. ivf lyhyt kaava 2/2017, kaksi alkiota, tuoresiirrosta nega, 1 blasto pakkaseen.

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10
Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11
toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12
Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1
Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.
Hopsan Icsi pas plussa 13.11
Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17
 
Mä kaivelin listan monen kymmenen sivun takaa, toivottavasti sattui viimeisin.

Poistin itseni listalta, sillä olen huomannut, että en pysy kärryillä enää tämän ketjun jutuissa, enkä osaa sikseen mitään kommentoida kenellekään.

Ja toisekseen meillä on viimeiset hetket ja toivot menossa. Tänään oli siis viimeinen siirto. Eli kolmannen icsin tuoresiirto. Mitään ei jäänyt pakkaseen, eli jos ei nyt tärppää, niin aletaan jatkaa elämää lapsettomana perheenä.

Lupaan käydä kuitenkin vielä kommentoimassa, jos plussa sattuukin yllättäen tulemaan. Siitä ei kovin vahvat fiilikset tosin itsellä ole. Mutta tällä tekstillä toivon teille kaikille paljon hyvää, ja plussatuulta kaikille teille! Hyvää jatkoa!
 
Nuuskamuikku, oireet kyllä kuulostaa hyvältä. Toivottavasti plussa sinne tulisi!

Siirisi, toivottavasti teidän pikkuinen nyt tarttuu matkaan mukaan. <3

Kaskas, voimia sinne! <3

Aida-Leena, hurjan määrän olet saanut kasvatettua! Nyt vaan lepoa ja nesteitä. <3

Kaneli, voi kumpa tämä toisi teille nyt sen plussan! <3

On: Täällä aika lailla hiljaiseloa olen elänyt. Edelleen hyvin onnellisia olemme meidän pienestä ivf-ihmeestämme. Kohta alkaa jo kolmaskolmannes. Tahtois vaan jo saada sen oman pikkuisen syliin, mutta kesään asti täytyy vielä malttaa odottaa...

Tsemppiä ihan kaikille hoitojen eri vaiheisiin! <3

Muurahainen ja pikkuinen 27+2
 
Täällä tapahtuu niin paljon, että onnittelut kaikille joille ne kuuluvat ja tsemppihalit heille, joille ne on parempi vaihtoehto! <3

Mulla alkas aamulla Suprecur-suihkuttelut. Ensimmäistä IVF:ää kohti siis mennään!

Kuinka tarkkoja te ootte olleet suihkutusvälien kans? Mulle annettiin ohjeeksi tyyliin: "yöllä saa olla 8h tauko, muuten pitää tasaisesti suihkuttaa". No, nyt on puhelin muistuttamassa 5h20min välein päivällä 3kertaa, et yöllä saa sen 8h unen :D
 
Kaskas :Heartred Onpa piinaavaa..tsemppiä teille kovasti.

AIda-leenalle tsempit punktiosta toipumiseen, mahtava saalis sieltä tuli :joyful:

Liljatar; en osaa tuohon Suprecuriin sanoa kun en ole käyttänyt mutta tsemppiä sinnekin hoitokierron alkuun! :)

Meillä olisi punktio huomenna aamusta. Aika pinkeä olo on kieltämättä mutta kauaa ei enää tarvitse jaksaa :) Tänään lääkevapaa päivä, wohoo!!!
 
Takaisin
Top