IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siirisi, sulla on alkavaa hyperiä, jos havaittu nestettä. Juo paljon ja myös jotain missä on suoloja esim. vichyä ja urheilujuomia. Vähintään 3litraa päivässä. Mulla oli sitä ihan hitunen punktion jälkeen, mutta tuoresiirto uskallettiin tehdä, kun kahdella aiemmallakaan ivf kierroksella ei oo kuitenkaan tullu hyperiä. No nyt se iski sitte päälle oikeen kunnolla, muttei haittaa kun oon kerta raskaana :)

Kaskas pahoittelut vuodoista! Sullahan oli maanantaina tulossa se hcg mittaus ja nyt ne varmasti ottaa toisen mittauksen siihen perään ja seuraa hcg:n muuttumista. Voimia!!

Giselle, millon sulla oli testipäivä? Eikös siirrosta oo jo yli viikko? Jos näin on niin tosi hyvällä todennäköisyydellä oot raskaana. Mulle sanottiin että myöhäinen hyperi tulee yleensä silloin kun raskaus on alkanut. Toivon kuitenkin ettet mee niin huonoon kuntoon kuin minä ja selviät ilman sairaalareissua. Juo PALJON, mää join 4 litraa päivässä ja sairaalassa tiputettiin lisäksi 2litraa suoneen nestettä. Ja ehdottomasti iso osa vichynä tai urheilujuomana. Jos tuntuu että pissaa ei tuu tai paino heilahtaa reippaasti ylöspäin tai oot niin kipee että tarvit panadolia niin mee käymään päivystyksessä.
 
Nyt oli pakko tän niin selvältä vaikuttavan hyperin takia tehdä testi jo tänään vaikka virallinen päivä on vasta keskiviikkona ja kyllähän siihen ihan haaleista haalein viiva tuli :) Eli kai se plussa on, mieskin näki sen viivan eli ei voi olla pelkkää omaa kuvitelmaa. Vihdoin 2,5 vuoden jälkeen. Uskomatonta jos me voitiin onnistua heti ekalla kerralla!

Olo on pysynyt koko ajan tässä suht samana nyt ja vettä menee koko aja valtavia määriä. Muuten on kaikin puolin siis ihan hyvä olo, eli toivon ja uskon että tästä ihan kotihoidolla selvittäisi.
 
Kaskas voi vitsit. Niin toivon että olis jotain muuta vuotoa ja pikkuinen olis kunnolla kiinni.

Gisellelle varovaiset onnittelut ja tsemppiä hyperin taltuttamiseen. Se voi kyllä siitä vielä pahentua kun hcg nousee. Silloin kun mulla tuli hyperi niin tein ihan lihaliemikuutiosta "keittoa" jota join. Mulla oli ihan siis verikokeen perusteella natriumin vajausta niin piti yrittää myös syödä/juoda suolasta nestettä.

Täällä nyt vaan oviksen odottelua,huomenna taas ultra ja ovis mahd. loppuviikosta. Toivottavasti pasiin päästään. Ei toisaalta harmita että tuoresiirtoon ei menty koska tuntuu että kroppa punktion jälkeen ei ole vastaanottavin. Nyt on hyvä olla ilman turvotuksia ja lääkeitä. Jännittää vaan miten selvii sulatuksesta kun ei ihan parhaasta päästä ole ja ei saatu kun se yksi sinne pakkaseen.
 
KasKas, toivottavasti ihan harmitonta olis ja kaikki olis kunnossa :)

Giselle, ihan mahtavaa, jos ensimmäinen kerta toi teille plussan <3 jos teet huomenna testiä, niin laita meille kuvaa!
Toivotaan, että hyperi ei pahene ja selviät kotosalla :)

Pisama, tsemppiä teille tulevaan! Toivotaan että pakkasessa oleva yksilö on sitkeä ja selviää sulatuksesta!

Täällä olis dpo7 ja eilen alavatsaa särki ja vihlas vasemmalta puolelta. Tuntuu tyhmältä edes ajatella luomuplussaa ku mahikset on niin mitättömät! :D silti sitä vaan kuvittelee kaikenlaista :p
 
Gisellelle onnea plussasta ja toivottavasti plussa siitä vahvenee eikä hyperi pahene.

Pisamalle tsemppiä ensi viikkoon ja toivottavasti kaikki menee hyvin.

Mulla loppu vuoto eilen. Välillä alamahassa on tuntunut lieviä vihlaisuja. Eilen hävisi väsymys ja ainainen nälkä mitkä oli vaivannut mua viikon verran. Joten huomenna pitää soittaa klinikalle heti aamusta, mennä verikokeeseen ja toivoa parasta.
 
Giselle onnittelut plussasta! Toipuminen hyperistä raskauden kanssa on aina vähän hitaampaa, mutta tsemppiä siihen! Otat nyt vaan iisisti! Laita testistä kuvaa :grin

KasKas tosi pelottavia noi vuodot, mutta onneksi nyt loppui nopeasti! Alkuraskauden vuodot voivat olla täysin harmittomiakin, joten todella toivotaan, että näin olisi ja hcg arvo olisi hyvä ja seurannassa vielä sitten nousussa!
 
Gisellelle onnee plussasta !
Kaskas, toivottavasti kaikki on hyvin, tuommosta kyllä säikähtää !
Omaa napaa...aina ko otan Synarelan niin eka yökkäyttää ja vähän ajan päästä aivastuttaa hulluna, raivostuttavaa ! Ke oulussa ultra ja luultavasti Menopurin alotus sillon
 
Tässäpä sitä kuvaa tämän aamun testistä. Haaleahan se viiva on mutta kyllä se siinä on :-) Hyperistä soittelin klinikalle ja hätää ei kuulemma ole kun oireet on näin lieviä. Lepäilyä ja runsaasti juotavaa. Plussasta onnittelivat ja ar-ultra varattiin 10.4.
87af3d04b18b7f7868c0d2bcc4453a55
 
Giselle, ihan hienohan toi viiva on! Ei tartte ees ettiä viivaa, kun niin hienosti hyppää silmille :D
Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee loistavasti <3
Joko hyperin oireet on helpottanut?
 
Meritähti90 hyperin oireet ei varsinaisesti oo helpottanu mutta ei ainakaan millään muotoa ole pahentuneetkaan.

Hyvä kuulla että viiva oikeen hypää silmille eli kai siihen sitten tällä erää voi luottaa :-D
 
Mahtavaa Giselle! Jee! Onnea kovasti matkaan, toivotaan että pieni pysyy tiukasti matkassa loppuun saakka <3

Kaskasilla vähän ikävämpiä uutisia! Minäki toivon kovasti että kaikki on hyvin ja vuoto harmitonta. Mullaki vaihtelee oireet ja on oireettomiakin hetkiä, eli niitä oireita/oireettomutta ei kannata miettiä. Tulehan kertomaan kuulumisia, kovasti jännäilen sun puolesta! Voimahaleja <3

Tipu 8+5, ultrassa kaikki hyvin, se jo siellä liikuskeli <3
 
Ultrassa käyty! Siellä oli lääkäri ja joku opiskelija paikalla, ja kohdun limakalvo n. 15 mm. Tästä lääkäri totesi että näkee jo limakalvosta että on hyvä vaste lääkkeelle..ja sieltä on tuloillaan 15-17 munaa :rolleyes: Kommentoi siihen että "Morjens mikä vaste", varsinkin vasemmanpuoleinen munasarja oli tupaten täynnä. Punktio on nyt sitten torstaina heti aamusta klo 8:30. Lääkitys menee niin että tänään vielä Menopur 300 ja Synarela. Huomenna pelkästään aamusta Synarela ja illalla klo 21 Pregnyl 5000. Keskiviikko piikki/lääkevapaa päivä:smiley-angelic003 Huh kun alkoi jännittää vaikka sinällään tuttu homma jo..
 
Kyllä siinä Giselle ihan selkeä viiva näkyy!!! Onnea!!! :smiley-bounce012
Tästä tulee nyt normaalia pidempi kierto. Normaalisti ovis on ollu usein kp 11. Nyt menossa kp 10 ja ultrassa suurin folli oli reilu 12mm. Toivon mukaan se ovis sieltä tulee että siirtoon päästäis. Limis ei taaskaan ollut mikään hääppöinen, vähän päälle 4mm vasta eli ihan hyvä että ovis vähän viipyy niin ehtii tuo limis vähän paksummaksi. Ens viikolla olis siirto. Tuntuu että greippi ja vehnis ei nyt toimi koska päivittäin vetelen molempia. :smiley-ashamed008
 
Gisellelle varovaiset onnittelut!

Me odotellaan huomista punktiota. Olo on ihmeen hyvä. Oikeestaan maha vaan vähä arka ei muuta. Mutta...... Mikskähän mulla on kokkareista valkovuotoa. Ei kutita niin että ois hiiva. Hormoonitko sen tekee.
 
Kaskas, tsemppiä vuotojen kans. Giselle, onnittelut plussasta <3
Rive, me mennään melkein samassa aikataulussa =) kävin tänään klinikalla, olikohan 8 munasolua (tosi hyvin mun AMH-arvolla) ja limis 10mm. Punktio on perjantaina, pari päivää vielä piikittelyä ja keskiviikkona pregnyl. Oon jotenkin positiivisesti yllättynyt että vaste oli näinkin hyvä, aattelin että sieltä tulis ehkä 4 follia.
 
Takaisin
Top