IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rivelle tsempit punktioon!

Tänään oli vihdoin se virallinen testipäivä ja eipä tuossa enää mitään epäselvää ole, aika selkeä plussa pamahti ruutuun samantien :) Tuntuu ihan hullulta kyllä vaikkei nämä kellekään meistä täällä mitenkään täytenä ylätyksenä tule.
90bb132048d743e0416e3e5a11fc72b0
 
Oi onnea Giselle1 plussasta! varmasti on hullun ihana fiilis nyt! Jee!

Kaskas voi surku. Möh. Tämä pettymysten sieto on kyllä joskus ihan ylitsepääsemätöntä. Mutta kyllä ajan kanssa helpottaa. Ihan varmasti.

Mä kävin kokeilemassa akupunktiota. En ole koskaan aiemmin kokeillut. Osin menin tämän asian takia, mutta osin myös kokeilun halusta. Vastassani oli pieni kiinalainen keski-ikäinen nainen, joka oli perehtynyt nimenomaan lapsettomuuden hoitoon. No, kokemus oli minusta hyvin rentouttava ja rauhoittava.Eikä ollenkaan kivulias. Antoi minulle ja miehelleni myös ruokaohjeita ja käski minun tulla uudelleen heti kun vuoto alkaa. Voisin vaikka mennäkin, koska oli niin hyvä kokemus ja eihän siinä mitään menetä vaikka auttaisikin näissä hommissa. =) Että voin suositella akupunktiota kaikille!
 
Luin vaan muutaman viestin päältä, pitää palata lukemaan paremmalla ajalla, mutta aattelin ruveta nyt tätäkin ketjua kurkkimaan. Kolme inssiä siis takana ja tänään alkoi Synarelan sumuttelu eli pitkällä kaavalla lähdetään ivf:ään. Yritystä reilu kolme vuotta, jonka aikana yksi kemiallinen, syytä lapsettomuuteen ei ole löytynyt.

Onnea Giselle! Huippua!

Blanca, mäkin oon akupunktiossa käynyt. Puoli vuotta kävin viime keväänä ja sitten mun akuhoitaja lopetti toiminimensä, mutta nyt lähdin siihen uudestaan, tällä kertaa lapsettomuutta paremmin tuntevalle hoitajalle. Kävin ensimmäisen kerran ovulaation alla tässä kierrossa ja seuraavan kerran käski varata ajan punktion ja siirron välisille päiville, että valmistelee kropan siirtoa varten. En tiiä, en oo huomannut mitään vaikutuksia akusta ikinä, mutta jokin nyt ajoi mut sitä taas kokeilemaan. Tää akutäti neuvoi myös käymään osteopaatilla, joten varasin sellaisellekin ajan. Aattelin että kokeillaan tässä ivf-kierrossa kaikki mahdollinen ja jos ei tuota tulosta niin jätän sitten nää ylimääräiset huuhaahoidot taakseni. :D
 
Vielä huhuilen jos jollakin on Oulun lähistöllä tarvetta: mulla jäi yli 900 IU Menopuria, jossa vielä reilu 2 viikkoa käyttöaikaa jäljellä. Saa hakea pois jos joku tarvii! Saattaa löytyä myös yksi Orgalutran.
 
Palailen taas hetkeksi palstalle... Ensinnäkin onnittelut plussanneille, jaksamista negan saaneille ja tsemppiä hoitokierrossa oleville!

Sitten omaa napaa... Ensimmäinen ivf ei siis tuottanut tulosta tuoresiirrosta, mutta se ei sinänsä ollut yllätys, kun olin sen pahan, punktiosta seuranneen tulehduksen kourissa. Pakkaseenhan meillä ei saatu mitään.

Mutta mutta... tänään oli taas punktio!!! Jännitti tosi paljon, mutta nyt se on ohi. Tällä kertaa hoitona oli pitkä kaava Menopurilla, ja tulokseksi saatiin 17 kypsänoloista munasolua. Nyt meni totutusti antibioottia suoneen, ja suun kautta otettavat antibiootit alkoivat myös heti. Pyysin myös vähemmän kipulääkettä ja enemmän pahoinvointilääkettä kuin viime kerralla, että pahoinvointi pysyisi siedettävänä.

Perjantaina on ilmeisesti siirto, paitsi jos on tullut huippualkioita, jolloin se siirtyy maanantaille. Ihan kummallista, mutta nyt mua jännittää ihan hirveän paljon enemmän kuin tammikuussa. Toiveet on jotenkin niin korkealla.
 
Täällä ollaan onnesta pyörällä. Saaliista siis 18 oli munasolu, joista 9 hedelmöittyi normaalisti. Nyt pakkasessa on 6 huurunenää ja 3 vielä jatkoviljellään. Onnen määrä on suuri. Kun lähtökohta oli ettei koskaan saada lapsia, sitten onneksemme siittiöitä saatiinkin leikkauksessa ja nyt kaiken lisäksi meillä on alkioita. Ihan uskomatonta.


Niin ja Rivelle ja Vivianille paljon tsemppiä!
 
Giselle onnittelut, hieno plussa!

Rive tsempit huomiseksi!

Vivian onpa kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Ja puktiossakin oot jo ollu, hyvä saalis siellä! Toivottavasti tällä kertaa kaikki menee paremmin!

Tsempit muillekin kaikkiin vaiheisiin, niin paljon on täällä porukkaa ettei meinaa kaikki pysyä mielessä enää ku pitäs kirjottaa. Puhelimella kun ei pääse enää takas selaileen kommentteja.
 
Radioboca, minä kävin siirtoa edeltävänä päivänä osteopaatilla, joka teki taikojaan ja siitä tuntui olevan apua, sillä raskaus alkoi siitä siirrosta. Kyllä minä ainakin liputan kaikkien vaihtoehtohoitojen puolesta. Osteopatia on itseasiassa manuaaliterapiaa, eikä niinkään mikään energiahoito :)

Ihanaa nähdä hyviä uutisia [emoji173]
Punktioista tullu hyvät saaliit Vivian's storylle ja Aida-leenalle!

Gisellellä ihana plussa [emoji173]

Rivelle kovasti tsemppiä huomiselle! Toivotaan mahtavaa saalista. Ja paljon tietysti alkioita.

Kaskasille suuren suuret pahoittelut :Heartred

Ja Kanelille toivon niiiiiiin paljon nyt plussaa. Piti laittaa ihan yläkertaan toive puolestanne :Heartred

Kattika 8+0
 
Mitä se osteopaatti teki? Juu, kyllä oon ihan vaihtoehtojutuille avoin ja osteopatia nyt ei tosiaan oo edes sieltä hörhöimmästä päästä, kuten ei akukaan. Myöhäiset onnittelut Kattikalle. :)
 
Hän sanoi, että keskitytään kohdun ja munasarjojen alueeseen, jottei siellä ole mitään jumeja ja olisi mahdollisimman otolliset olot alkion kiinnittyä. Niin että kaikki virtaukset/hermotukset saa kulkea vapaasti. Mulla on ollut lantion seudulla muutenkin aika paljon kaikenlaisia jumeja, jotka johtuu alaselästä. Kaikki tuntuu liittyvän kaikkeen, kun on ihmiskehosta kyse. Kiitos onnitteluista :)
 
Oi miten hienot punktiosaaliit Aida-Leenalla ja Vivianilla! Rivelle kovasti tsemppiä huomiseen. Kasvattelijoille ja piinailijoille kärsivällisyyttä. Kaneli, jospa nyt sittenkin innostaisi.

KasKas, sulla on tosi kurja tilanne :sad001

Täällä odotellaan malttamattomasti sunnuntain ultraa, jotta sais selville siirtopäivän. Sormet ja varpaat ristissä, että limis olisi hyvällä mallilla ja pääsisin liittymään piinailijoiden joukkoon...
 
Jännäilen huomista punktiota. Jäin miettimään teitä kellä on tullut tosi suuret saaliit punktiossa, mutta sitten niistä on hedelmöittynyt vain osa. Onko se tavallista? Eli jos multa saataisiin talteen esim. se kahdeksan munasolua niin hedelmöittyykö niistä vain joku 2 ja sitten lopulta ei olekaan mitään siirrettävää eikä pakkaseenkaan jää mitään? Äh, tiedän ettei sitä voi tietää ennakolta ja me ollaan kaikki erilaisia. Toisaalta olen ollut kaksi kertaa raskaana joten ihan huono tilanne ei varmaan ole. Pelottaa kuitenkin että tämä kaikki vaiva, stressaaminen, rahan kulu ynnä muu on turhaa. Nämä on varmaan aika normaaleja tuntemuksia näissä lapsettomuushoidoissa. Yritän nyt vaan rauhoittua, ajatella että meillä on jo oma maailman paras napero ja ottaa huomisen punktion sellaisena kuin se tulee. Ehkä tää kaikki on jo suunniteltu ennalta enkä voi siihen omilla toimillani vaikuttaa.
 
Takaisin
Top