IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Kaakao mitä siellä tapahtuu! Mutta siis pakkasessa 2? Ja sille yhdelle kyytiläiselle sitkeyttä ja vauvaliimoja <3 Ja sulle pikaista paranemista! Voimia kovasti! Toivon että sun alkiot huonosta tuomiosta huolimatta yllättäisi meidät kaikki :)

Nuuskamuikkuselle onnea matkaan taas! Nyt kuulostaa sun fiilis kyllä hyvältä et kyllä se nyt onnistuu! Tsemiä piinailuun!

Elsakoolle pahoittelut ja voimia kovasti seuraavasn siirtoon <3 Onneksi teillä on hyvä saldo pakkasessa!

Kattikalle ja Janelille isosti onnitteluja ihanista ultrakuulumisista! Nyt vaan teilläki ajanvaraukset neuvolaan!

Hyvää viikonloppua kaikille iloihin ja suruihin! Voimahaleja <3
 
Bambi, mulla oli AMH 1/16 verikokeessa 1,6. Eli ihan ok, mutta siinä alareunalla kuitenkin.
Nyt jännitin labratulosta "paskat housussa" koska oletus oli, että tulee vaan laskemaan.
Nyt tulokseksi pamahti 2,45! Ja lääkäri oli kirjannut, että munasarjat virkeämmät! :woot:
 
Apua! Onko teistä kellään ollu kipua ennen punktiota. Aamulla pytyllä istuessa iski emättimeen viiltävä kipu niin kuin kovat menkkakivut. Onkohan se normaalia? Mulla punktio tiistaina.
 
Aida-leena mulla oli keskiviikko olo todella tuskainen. En pystynyt kävelee rappusia tai istumaan pitkään. Mutta kun illalla pistin irrotuspiikin kivut hävisi, kuulemma normaalia. Mulla oli pari isoa follia niin lääkäri epäili että ne painoi kun määrällisesti folleja paljon eli tilan ahtautta. Ja juuri tuota viiltävää kipua oli muinakin päivinä kun lähestyttiin keräystä.
 
Aida-leena: miulla on punktio ensi tiistai-torstai -akselilla. Aika samoissa mennään :) Tuollaista ei ole ollut eikä ollut ekallakaan kierroksella mutta lienee normaalia..Alkaa olla niin ahdasta jo munasarjoissa niin jossain on pakko venyä:hilarious:

Miulla on oireena järkyttävä väsymys Menopurista. Muuten ei ole kummempia, Synarela tekee pahoinvoinnin tunteen aamulla jos ei ole syönyt mitään.
 
Onko kenellekkään sanottu keräyksessä että kohdussa/munasarjoissa nestettä?
Miten sen saisi pois? Ananasta syön ja juon vettä extrat jotta aineenvaihdunta hoitaisi.
Onko jotain muita keinoja?
Maanantaina siirto jos nesteet poistuneet...
Pää hajoaa jos siirtoon en pääse.
 
Kiitos Siirisi! Vähänkö säikähin ja Itku kurkussa lähdin töihin. Otin kyllä heti sillon 1g panadolin. Kaipa se liittyy tosiaan siihen kun mulla munasoluja on reippaasti. Todennäköisesti ei päästä edes tuoresiirtoon hyperi riskin takia. Harmittaa vietävästi kun matkataan pitkä matka Turkuun ja sit ei saada edes kyytiläistä, mutta ei voi mitään.
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Olette ihania :) Täällä jo huomattavasti parempi olo ja pääsen tänään kotiin jatkamaan toipumista.

Siirisi, neste vatsaontelossa liittyy ymmärtääkseni hyperiin. Munasarjoihin punktion jälkeen kertyy aina nestettä ja ovat turvoksissa, eli tiettyyn rajaan asti on normaalia. Mulle sano gyne eilen, että hyperiin liittyen munasarjat yleensä lähemmäs 10cm (mulla eilen 7 cm 2 pvää punktion jälkeen, mitä piti normaalina). Olisiko sulla ollut epäily että saattaisi olla hyperiä kehittämässä, minkä vuoksi ei vielä uskallettu varmaksi luvata siirtoonpääsyä. En tiedä muita kotikonsteja kuin nuo jo käytössäsi olevat.
 
Siirisi: Mulla oli kohdussa nestettä, ei päästy tuoresiirtoon muutenkaan hypeririskin takia. Toivottavasti sulla menee ohi!

Aidaleena: Muakin harmitti hirveesti kun ei päästy tuoresiirtoon, mutta yritän ajatella positiivisesti että jospa kiinnittyminen olisi varmempaa kun on paikat palautuneet :) Tsemppiä!

Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi ensi viikolla, jotta saan alkaa popsia Progynovaa ja kasvatella limistä PASia varten - iiks!
 
Mä aloin vuotaan äsken sen jälkeen kun kramppas mahasta pari kertaa... Aamulla vielä testasin ja näytti hyvin plussaa mutta mä luulen et tää kerta oli tässä.
 
Voi ei KasKas! Jospa se vuoto vielä loppuisi kuitenkin ja olisi normaalia alun vuotoa.

Mä olen ihan varma että jonkinasteinen hyperi iski. Kaksi päivää on turvottanut tosi paljon ja maha on kipeä ja arka erityisesti kävellessä ja sisään vedettäessä. Lisäksi huomasin just että toisen munasarjan turvotuksen näkee päällepäin. Ajattelin kuitenkin yrittää juomalla ja levolla pärjäillä maanantaihin ja sitten soitella klinikalle. Sohvalla löhöillessä olo on kuitenkin ihan hyvä.
 
Kaskas voi ei.. :( Vuotaako paljonkin? kivut ja vuodotkin käsittääkseni melko yleisiä varsinkin hoidoilla alkaneissa raskauksissa. Toivotaan, että siellä on kaikki hyvin!

Giselle muista juoda toooodella paljon! En jaksanut kelata taaksepäin, mutta eikös sulla siirto ollut hiljan..voisko olla merkkejä kiinnittymisestä yms jos hyperiä pukkaa vielä.. Tsemppiä!

Tsemppiä kaikille punktioon! Meillä jäi myös tuore siirto haaveeksi, mutta enää ei harmita yhtään. Jos nytkin saisin valita niin mieluummin reilummin soluja ja pakkastavaraa tuoresiirron kustannuksella kun vain muutama solu/pakkasalkio. Tuoresiirron onnistumisprosenttikaan ei juuri oo parempi pakastealkion siirtoon verrattuna.

Täällä kp 3 ja taas koitetaan pasia luonnolliseen kiertoon. Kp 12 ultraan.
 
Ei ole ainakaan vielä mitenkään runsasta vuotoa tai kovia kipuja, mutta edellisessä raskaudessa keskenmeno alkoi juuri näin. Joten toiveet ei ole kauhean korkealla. Aion kyllä jatkaa lääkkeiden ottoa kunnes lääkäri sanoo et voin lopettaa. Mutta maanantaihin asti pitäisi jaksaa tämän huolen ja pelon kanssa.

Toivottavasti ei tule hyperiä Giselle! Juo vaan paljon vettä.
 
Voi ei KasKas, toivottavasti vuoto loppuu pian ja olisi jotain vaaratonta! :Heartred Voimia!

Giselle1 Jaksamisia! Lepoa ja nesteitä. Toivotaan että siellä olis pikkuinen kiinnittynyt :)

Nesteen kertymisestä oli puhetta. Mulla oli vatsaontelossa pieni määrä nestettä punktion aikaan mutta ei silti tullut hyperiä. Pregnyliä en varotoimena saanut pistää (gonapeptylillä irrotus) ja tuoresiirto jäi väliin hyperivaaran ja limiksen tilanteen takia. Nestettä ei enää näkynyt seuraavan kierron pas-ultrassa.

Täällä kp1. Vuoto alkoi aamupäivällä kuin hanasta valuen, ei mitään monen päivän tuhrutteluja niin kuin icsi-kierrossa. Tää kierto mennään Teroluteilla tasaten kp 15-24. Ihanan helppoa! Vähän oli outoa kun vuoto vaan alkoi eikä tarvinnut siitä infota kahteen eri sairaalaan. Yritän nauttia näistä taukokierron iloista :)
 
Takaisin
Top