IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hienoa Rive, nyt vaan toipumaan! Ja toivotaan hyvää hedelmöittymisonnea!

DB mun käsittääkseni usein voi käydä niin että jos tulee tosi paljon munasoluja niin suurempi osa voi olla laadultaan huonoja. Esim mulla saatiin kerättyä vain 9, niistä 2 oli liian "raakoja" eli meni suoraan roskiin. Lopulta 7stä käyttökelpoisesta 5 hedelmöittyi ja 4 lähti jakautumaan. 1 siirrettiin ja pakkaseen saatiin 3. Ja tuo eka siirto kun nyt toi plussan niin nuo kaikki 3 jäänee pakkaseen odottamaan tulevaisuutta. Eli pienemmälläkin määrällä voi kyllä pärjätä ja saada hyviä tuloksia :)
 
Hieno saalis Rive :) toivotaan että saatte paljon hyviä alkioita. Oliko niin, että tällä kertaa tuli parempi saalis kuin edellisellä kerralla?

DB, meillä kävi munasolusaaliin kanssa niin, että saimme 16 solua, joista yksi oli epäkypsä ja toinen hajosi icsissä. 14 hedelmöittyi, ja niistä saatiin 7 top-alkiota. Klinikalla sanoivat että karsivat tosi rankalla kädellä meidän alkioista ne huonoimmat pois. Ja jäljelle jätettiin vain parhaat.

Olen tätä palstaa lukiessani ymmärtänyt kuinka onnekkaita olemme mieheni kanssa, että meidän on tarvinnut käydä vain yksi hoito läpi. Vaikkei tästä raskaudesta vielä uskalla sanoa, että lapsen saisi syliin asti, mutta kaksi raskautta ollaan saatu alulle ekasta hoidosta ja sitä pitää vaan kiittää, että on ollut näin onnekas. Kaikille toivon kaikkea hyvää! Ja tsemppiä hoitoihin. Kyllä ne käyvät sekä mielen että kukkaron päälle.

Kattika rv8+1
 
Niin mäkin oon käsittänyt että jos tulee suuri määrä niin suuremmalla todennäköisyydellä on sitten paljon huonolaatuisia. Oho, Kattikalla on kyllä ollut hyvä ja laadukas saalis!
 
Hei tästä Synarelasta. Jos on 60 annoksen pullo ja suihkaisee aamulla ja illalla molempiin sieraimiin niin montako päivää se riittää? Mää kuvittelin että 30 kun toi taustan taulukko on numeroon 30 asti, mutta onko se vaan 15? Mua hämmennettiin eilen sen suhteen ja jäi tää nyt ihan hämäräksi. Mut ehkä se 15 on järkevämpi kun ei kai sitä niin pitkään suihkita että menis 30 päivää tota ja sitten vielä toinen 30 annoksen puteli, jonka ne määräsi? :D
 
db juurikin näin , me kaikki olemme erilaisia ja etukäteen ei voi tietää mitä käy. Riskin me kaikki otamme niin taloudellisesti kun henkisesti. Itselläni 1. ivfssä saatiin 17 munasolua joista 15 kypsiä, niistä hedelmöittyi 7 kpl ja seuraavana päivänä 5kpl oli jäljellä. Punktiopäivänä kuitenkin oli vain 1 joka oli jatkanut jakautumista, se siirrettiin mutta ei ottanut sekään onkeensa. Mulla on 1 lapsi ennestään. Nyt huhtikuussa mahdollinen uusi yritys ja ehkä vaihtuu lääkkeet.

Sitten taas on toisenlaisia tarinoita paljon, missä kaikki on onnistunut erittäin hyvin ja tarinoilla on onnellinen loppu. Sitä toivon kaikille täällä!

Lääkäri kuitenkin sanoi minulle että ekasta kerrasta ei voi sanoa vielä mitään. Jos on 3 paria niin ensimmäisestä ivf:stä raskautuu 1 pariskunta ja jos hoitoja jatketaan niin kaikista raskautuu 80%.

Positiivisin mielin vain yrityskertoihin, oli se sitten 1. tai 9. kerta. :happy: Siellä ammattilaiset ja asiantuntijat tekee ääritärkeää ja tarkkaa työtä ja tekee parhaansa, että kaikki onnistuu. :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille vastanneille. Rivelle onnea saaliista, toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy. Soittaako biologi sulle tuloksen vai saatko tietää vasta siirrossa miten kävi?
Kattikalla on kyllä ollut hyvät solut, toivottavasti saat pikkuisen syliin asti.

Yritän nyt tsempata ja toisaalta rauhoittaa itteäni huomista varten. Illalla käyn vähän kävelemässä, mietiskelemässä ja hakemassa metsästä positiivista energiaa.
 
Radioboca jos synarelassa on 60 annosta ja suihkit molempiin sieraimiin aamuin illoin niin päivässä menee 4 annosta ja se yks pullo riittää 15 päivää:) esim endon hoitoon synarelaa käytetään pienemmällä annoksella ja varmaan siksi se annostaulukko on sinne 30 päivän asti.. mut vaihda siis uusi pullo 15 päivän jälkeen! Ite pähkäsin tota ihan samaa:grin
 
Kiitos Rive kysymästä, olo on jo ihan normaali. Mitä nyt jonkinlaisia mekkamaisia juilintoja ajoittain kohdun seudussa, mutta niitä nyt on aina tässä vaiheessa kiertoa. Mutta voi että mulla tulee nuo Lutinukset korvistakin!! Mahtavasti munasoluja sulla! Kyllä näillä tärppää!

Onpa Vivian´s storylla ja Aida-Leenalla ollut hurjat saaliit punktiossa! Ja mahtavasti tullut Aida-Leena alkioita myös pakkaseen! Kyllä niistä täytyy jo tärpätä :)

Tonttumuori, toivotaan loistavaa limistä ja muutenkin otollisia siirto-oloja sunnuntaille!

Toivottavasti Vastavirta ei jää siirto viikonlopun vuoksi välistä. Edelleen hämmästelen näitä klinkoiden välisiä eroja tässä asiassa, kun meillä ei viikonloput haittaa, vaan siirto tehdään sitten joko pe tai ma.

DB, tuttuja tuntemuksia. Itsellänikin kaksi raskautta takana, joten jo lähtöjään lapsettomuuspolin gynet oli sitä mieltä että helposti tullaan toinen saamaan. No ei sittenkään. Nyt 2 vuotta yritystä takana ja 2. IVF menossa. Ensimmäisestä 11 munasolua joista 7 alkiota, 1 top-alkio, muut huonompia. Odotin vähintään yhtä hyvää saalista ja tulosta tähän toiseen, johon nostettiin lääkityksiä. Saatiinkin vain 3 alkiota, niistäkään ei yhtään top-luokkaa. Vaihtelee siis näköjään kerrasta toiseen samoilla lääkkeilläkin tuo saldo. Ilmeisesti nyt sattui sitten enemmän huonolaatuisia munasoluja mukaan. En muutakaan selitystä keksi.

Radioboca, 15 päivää, jos putelissa 60 annosta ja 4 annosta menee päivässä.

On. Piti ihan laskea, pp 6 menossa tuoresiirrosta. Ei mitään odotuksia tästä. Tavallisesti olen siirron jälkeen odotellu intopinkeenä koska pääsee aloittamaan testaamisen, nyt ei vielä ole käyny mielessäkään. Ajatukset on suoraan sanottuna jo seuraavassa IVF:ssä, joka menee varmaankin sitten kesäsulkujen vuoksi syksyyn. Niihin kahteen pakasteessa olevaan alkioon ei ole luottoa senkään vertaa kuin tähän siirrettyyn. Aiemman kokemuksen perusteella en usko, että molemmat selviää sulatuksesta, hyvä jos niistä yhden PASin saa aikaan.
 
Kaakao mun ystävä on saanut "huonosta" alkiosta ihanan pas poitsun. 3-päiväinen solu oli ollut pakastettaessa vain 7 soluinen, kun olisi pitänyt olla vähintään 8 solua. No alkio oli sitten lopulta sulaessaan pullauttanut yhden solun lisää ja tosiaan jaksoi siitä ihan syliin asti :Heartred Toivoa on!
 
Kaakao toivottavasti ei tarvitsisi nyt tehdä enää uutta hoitoa kuitenkaan. Tuttuja ajatuksia kyllä, meillä myös kaksi pakkasessa, ei yhtään siirtoa vielä ja ajatuksissa lähinnä, että ennen kesäsulkua ei ehditä toista hoitoa varmaan tekemään.

Muakin kyllä jaksaa mietityttää nämä erot, missä hoidetaan siirrot yms mitenkin. Meillä ei siis siirretä jos siirto osuisi viikonlopulle ja myöskään maanantaina ei siirretä, koska kukaan ei ole sunnuntaina paikalla ottamassa alkiota sulaan. Mutta aiemmin kuitenkin sanottiin, että labra käy myös vkl vilkaisemassa alkioita, kun kyselin niiden viljelyajoista. Ota tästäkin nyt selvää sitten.. Kun tarpeeksi alkaa ottaan päähän niin saatan alkaa ahdisteleen lääkäriä tai hoitajaa enemmänkin asiasta.. :D
 
Joopa joo, neljän munasolun huippusaaliilla mennään. Toivottavasti maanantaina olis jotain siirrettävää.
 
DB: toivotaan että kaikki 4 hedelmöittyvät :) Meillä saatiin ekasta punktiosta 3 kypsää solua ja kaikki saatiin kasvamaan, ei luovuta toivosta :)
 
Ja nyt se soitto tuli. Yksikään ei hedelmöittynyt ja suurin osa oli raakoja. Aika tyhjä olo ja nyt en tiiä miten tästä edes jaksaa enää jatkaa näitä hoitoja.
 
Hieno tulosaavutus, Rive! Nyt vaan maanantaita odottelemaan! Pidetään peukkuja mahdollisimman korkealle hedelmöitymisasteelle!

Muille myös tsemppiä hoitoihin ja odotteluun!

Itsellä on nyt takana tuoresiirto. Olo on huomattavasti toiveikkaampi kuin viime kerralla, koska toipuminen punktiosta on ollut nopeampaa. Niistä 17 munasolusta 15 oli kypsää ja 8 hedelmöittyi. 6 on nyt jatkoviljelyssä, ja 2 top-alkiosta toinen siirrettiin ja toinen meni pakkaseen. Täytyy toivoa, että noista jatkoviljeltävistäkin edes pari selviäisi pakkaseen. Niin tai näin, tämä hoitokierros on ollut paljon parempi kokemus kuin edellinen.

Hassua on se, että tuli sellainen tunne siirrossa, että jos tämä onnistuu, se on poika, ja mies sanoi autossa, että poika on nyt sitten matkassa. Ei siis puhuttu asiasta etukäteen, ja se raskauden 2. kolmanneksella kesken mennyt olisi ollut tyttö. Meillähän on yksi luomutyttö ennestään.

Nyt sitten piinaillaan.... Ei jaksaisi odottaa! Haluan pienen käärön syliin!!!
 
Rivelle suurensuuret pahoittelut. :(

Vivianilla hyvä pössis ja kuulostaa hyvältä, voimia piinapäiviin!

Mä kävin osteopaatilla tänään. Se venytteli, kiskoi, ravisteli ja muuta. Sanoi että on koko ruoto ihan vinossa ja sisäelimiä painaa kasaan ja kaikenlaista toimintahäiriötä kyllä löytyi. Ilmeisesti kuitenkin parani paljon jo yhdellä hoitokerralla, käski tulla noin kuukauden päästä vielä toisen kerran. Ei oikein muita ohjeita kuin että pitäisi istua suorassa niin ettei mahan alueelle tule painetta, mä kun aina istun kierteellä ja kasassa ja kaikkea mahdollista. Semmosta. No ainakaan ei käskenyt käydä kymmentä kertaa että sais tuloksia aikaan.
 
Takaisin
Top