IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mahtavia uutisia Kattika :) Meille tulee aika lähelle lasketut ajat, sinä taidat mennä kyllä marraskuun puolelle. Mulla nyt 7+3 ja laskettu aika 30.10.2017.

Kaskas teillä on kyllä erikoisen pitkälle määrätty testipäivä. Meillä oli blastoilla 12vrk siirron jälkeen, ei oo ikinä ollut 17vrk siirron jälkeen testipäivä vaikka olis siirretty 2vrk alkioita. Selvää plussaahan se sulla näytti :)

Pahoittelut Elsakoo! Olikos teillä minkä verran pakkasukkoja? Kaikilla ei onnistu ekoilla kerroilla, meillä vasta seitsemäs siirto toi plussan. Ymmärrän itse täysin tuon tuskastumisen, mutta älä menetä toivoasi!
 
Meillä on 6 alkiota pakkasessa ja pareittain aletaan sulattaa seuraavia. Toivottavasti ensi kerralla ei tule niin kiire siirtoon kuin nyt, nimittäin jouduttiin siirtämään samana päivänä sulatettu alkio. Limakalvo kasvoi Progynovalla ihan hurjaa vauhtia!
 
Elsakoo sehän on hyvä, että limis kasvoi hyvin. Ensi kerralla tiedätte, että reagoit voimakkaasti tuohon lääkkeeseen ja osataan ajoittaa siirto oikein. Oikein paljon tsemppiä jatkoon!

Vinkkinä muuten kaikille tähän ketjuun, että mää pistin ylimääräisen gonapeptyl piikin kun alkiot oli 6vrk;n ikäisiä. Se oli meillä erona kaikkiin muihin siirtoihin verrattuna tässä plussakierrossa. Se auttaa kuulemma kiinnittymistä. Ja tästä asiasta oli kaksi lääkäriä samaa mieltä.
 
Junttura: ensin lääkäri sanoi testipäivä kai 15.3. mutta muutti sen sitten 18.3. Vaikka tuoresiirrossa piti testata 13 vrk siirron jälkeen. Mietin kyllä että olisinko soittanut klinikalle jo tällä viikolla että pääsisinkö jo tällä viikolla verikokeeseen. Mutta järkeilin sen niin, että tulokset menis ensi viikolle joka tapauksessa. Yksityisellä kun ollaan...
 
Elsakoolle pahoittelut negasta mutta tsemppiä kuitenkin jatkoon! Kyllä se plussakin vatmasti sieltä vielä tulee.

KasKas mulla on siis testipäivä keskiviikkona joka on pp13. Ajatteli että tiistaina voisin illalla testailla ekan kerran. Sitten voisi rauhassa niellä pettymyksen jos niin käy ennen kun pitää seuraavana päivänä mennä töihin. Mutta tuonne asti ajattelin kestää vaikka olisi niin kova halu jo tietää :)
 
Kiitos kaikille ihanat naiset [emoji173]

Junttura, aika lähekkäin, minun laskettu aika menee tosiaan marraskuulle 1.11. :)
 
Giselle1: Vau! Mä en pysty tuohon, mutta mahtavaa että sä pystyt!

Nuuskamuikku: en mä pääse huomenna aamulla klinikalle töiden takia, joten pakko se on odotella maanantaita...
 
mä tulin tänne nyt vähän omanapaileen mutta meillä oli siis tilanne että kivesbiopsiassa ei siittiöitä löytynyt,mutta kumminkin kaikissa siemennestenäytteissä on siittiöitä löytynyt muutamia. biopsian tehnyt lääkäri ehdotti mikroteseä suoraan mutta tänään käytiin sitten toisella lääkärillä,jonka kanssa sitten sovittiin että heti tästä kierrosta alotetaan ICSI hoito ja sitten punktio päivänä mies antaa normaalisti näytteensä ja jos ei sieltä tällä kertaa siittiöitä löydy niin sitten vasta mikroteseen ja munasolut pakastetaan.. tällä hetkellä mulla menossa kp28 ja sitten alkaa piikittelyt kun menkat alkaa :nailbiting: jännittää ja pelottaa hirveesti mutta samalla jotenkin sai taas pientä toivoa mutta en taas uskalla toivoo liikoja etten tipu korkeelta ja kovaa alas.. eniten tässä varmaan jännittää se punktio joten haluaisinkin kysyä teiltä että millaisia kokemuksia teillä on? selviääkö siitä hengissä?:whacky011
 
Pahoittelut Selina että biopsiassa ei siittiöitä löytynyt. Onneksi niitä ei kuitenkaan montaa tarvita onnistumiseen, eli toivotaan että näytteestä saatte riittävästi.

Punktiota ei kannata pelätä ollenkaan. Itse pelkään tosi paljon kaikkia toimenpiteitä mutta punktio ei ollut millään tavalla paha. Todella nopea toimitus meni ehkä vajaa 20min siitä kun astuttiin huoneeseen siihen että käveltiin ulos, ja minua ei ainakaan sattunut yhtään. Pahimmillaan tuntui siltä kun jotain arkaa kohtaa tökittäisi jollain tylpällä. Lääkkeet saa hyvät ja lisää tarjotaan koko ajan, itse en tosin tarvinnut enempää kun alussa annettiin. Toki kaikilla on erilaisia kokemuksia, mutta ainakin minun kokemuksen perusteella sinne voi mennä aivan huoletta :)
 
Ihania uutisia Janel!

Onko teillä muilla hei kokemusta vatsan turvotuksesta tässä piinaillessa? Viime yönä ja tänään (pp8 menossa) on maha ollut ihan pallo, erityisesti yöllä tuntui että on kamalasti ilmaa mahassa, sattui juuri sillä tavalla. Turvotusta oli myös viikonloppuna mutta se meni sitten ohi. Onkohan tämä nyt lugeista johtuvaa vai jotain hyperiä?
 
Nyt alkaa kyselytunti...
Kuinka paljon teillä on ollut muutoksia hoitojen aikana tuossa AMH:ssa?
Mulla oli reilu vuosi sitten alkututkimuksissa aika alhainen ja nyt parantunut selkeästi.
Jos tää oli seurausta 7kg painonpudotuksesta, niin oli sen arvoista ja tiristän muutaman kilon lisääkin vielä.

Ihanaa viikonloppua kaikille! Mä roikun tässä hyvässä uutisessa nyt.
 
Selina mustakaan punktio ei ollut paha vaikka etu käteen jännittikin kovasti. Lääkkeet on hyvät eikä satu, hetken tuntuu vähän epämiellyttävältä. Oon keväällä menossa uudestaan eikä ainakaan vielä jännitä yhtään!

Mua kiinnostaa kanssa kuulla jos jonkun amh arvot on muuttunneet! Muistatko Kohta3 ihan numeroita mistä mihin muuttui? Mulla amh 0,8 joka ikä huomioiden alhainen. Mulla ei varaa kyllä painoa juurikaan tiputtaa.. mutta huippua jos sun arvot on noussut!
 
Keräilystä selvitty 7 alkiota ja folleja yhteensä oli 19. Itse keräily oli todella kipeä aika ajoin mutta lääkitystä lisää.
Viimeksi keräilyssä ei kipuja joten jokainen kerta erilainen ja ihminenkin. Täällä kun kysellään sattuuko tms. Ei toinen voi tietää.
Kun olin lepohuoneessa kuulin kun kanssa sisaret huusi ja kiroili keräilyssä. Ja yksi mies halusi petipaikaksi ikkunapaikan ja kyseli kahvia sängyn viereen. Huomaa kuinka ihmiset käyttäytyy eri tavalla jännityksessä ja pelossa.

Tsemppiä kaikille hoitojen eri vaiheisiin, pidetään lippu korkealla :happy:
 
Napailen vaan törkeästi. Meidän 9 munasolusta hedelmöittyi vain 4, 3 lähti jakaantumaan. Ei mitään top-alkioita yhtään. Tänään siirretty yksi ja 2 meni pakkaseen. Petyin. Lisäksi sitten siirron jälkeen nousi kuume ja alko hillitön päänsärky. Nyt nökötän päivystyksessä ja odotan pääsyä osastolle. Epäilevät punktion jälkeistä infektiota. Että ei nyt menny ihan putkeen tämä homma...
 
Takaisin
Top