IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huippua Tonttumuori että kierto käynnistyi.

Mulla tokaisi ultra takana. Vasemmalla 10 ja oikealla 12. Eli aika hurja saalis ois tulossa. Hirvittää jos se hyperin sieltä saan ja tuoresiirtoon ei päästä. Turkuun on aika pitkä matka mennä jos ei edes kyytiläistä saada.
 
Aida-leenalla aika iso saalis tulossa, toivottavasti selviät ilman hyperiä, tsemppiä! Mä muuten puudutin sitä orgalutranin pistoskohtaa vähän jääpalalla ennen kun pistin ja ainakin sillä tavalla sain ihan hyvin sen painettua ihon läpi.

Täällä menossa pp5 ja ei oikein mitään oireita. Parina edellisenä päivänä ollu munasarjat ja koko alavatsa jotenkin tosi arka, vähän kun olisi jotku syvät lihakset kipeät. Ja maha oli muutenkin vähän kipeä ja turvonnut tai outo. Mutta tänään on oikeastaan kaikki tuo hävinnyt. Nyt vaan tuntuu että Luget tulee enemmän ulos kun tähän asti ne on hävinnyt melkein täysin jonnekin. Ja nyt on vähän kurkkukin sellainen karhea, kunhan ei nyt flunssa iskisi. Mutta eipä tässä kohtaa kai voi mistään vielä päätellä mitään.

Pahoittelut pitkästä omanapailusta, tässä vaan tuntuu että pää hajoo kun koko ajan kuullostelee miltä missäkin tuntuu [emoji16]
 
Onpas taas paljon tullut tekstiä. Ainakin jäi mieleen kysymys täydestä rakosta. Mulla eka siirto oli todella helppo kun oli niin kamala pissahätä, että meinas oikeesti tulla just siihen. Toisessa siirrossa oli taas melkosen tyhjä rakko ja siinä aherrettiinkin sitten ihan huolella. Tähän kolmanteen siirtoon aion mennä rakko täynnä! Oon tässä testaillu niin mitään logiikkaa ei siinä rakon täyttymisessä kyllä tunnu olevan :D

Rivelle hyviä kasvatteluja. Toivottavasti pidempi kypsyttely ja Menopur olisi nyt se juttu!

Auringonkukalle suuret onnittelut hyvistä nt-ultratuloksista. Toivotaan, että istukka vielä nousee paremmalle paikalle ja vuodot pysyy poissa.

Diabolicatille myös onnittelut hyvistä alkuraskauden ultra kuulumisista :)

Siirisille jaksamista. Pitkään ootte hoidoissa olleet :(

Bambille pahoittelut negasta :(

KasKas - toivotaan, että viiva vahvistuisi! Ja Elsakoolle tsemppiä viimeisiin piinapäiviin.

Kaakaolle hyviä kasvatteluja ja menestyksekästä punktiota :)

Mimosa - meillä ainakin (yksityisellä) PASit peränjälkeisiin kiertoihin, jos vaan itse jaksaa.

Blanca: Mä ovuloin IVFn (ja keskenmenon) jälkeen ainakin normaalisti. Jospas sielläkin ois vaan pitkä kierto tulossa?

Olen niin pahoillani toiveikas. Niin pahoillani ;( ;( ;(. Paljon jaksamista teille molemmille! Ihanan viestin olet kyllä kirjoittanut - itku tuli!

Tipullahan on kivasti noita ultria sitten :)

Vastavirralle pikaista kiertopäivää 1!

DBlle ja Kohta3:lle tsemppejä odotteluun

Toivottavasti kysta on kadonnut Aida-leena

Tonttumuorille tässä tapauksessa onnittelut vuodon alkamisesta ;)

Mä oon täällä tuskaillu noiden Lugejen kanssa. Noi 100 mg on niin hiton pienia ja pyöreitä, että on varmaan vaan ajan kysymys, kun pudotan sellasen vessanpönttöön. Argh! Ja tuttu kutina noistakin tuli, mutta kyllä sen pari viikkoa kestän. Eilen alko Ovitrelle -pistot ja sen yhden annoksen pistäminen on kyllä niin huomaamatonta, että oon joka kerta vakuuttunu, ettei sieltä ees tullu mitään! Huomenna sitten haen kyytiläisen matkaan, jospas tämä nyt jaksaisi sinne loppuun asti...
 
Mua vähä valmiiks jo ällöttää noi luget :dead: mut mitäpä tän asian vuoksi ei tekisi!

Onks pistäminen ihan kamalaa? Mulla jonkinlainen piikkikammo :inpain: mies saa kyllä pistää mua, jos vaan on kotona. Mun tekee pahaa edes katella neuloja, toki siitäkin selvii, jos on pakko!

Meillä ivf toteutetaan lyhyellä kaavalla. Saan vasta huhtikuun menkoista ilmoittautua jonoon eli pitkälle tää touhu menee :(

Sperman laatu ja määrä oli kyllä parantunu mukavasti kiveskohju-operaation jälkeen, joten myös kotikonstein edelleen täytyy yrittää :happy:
 
Meritähti, uskon että totut pistämiseen :) Eihän se kivaa välttämättä ole, mutta tavoite mielessä :)
Lugesteronit olivat meijän elämässä mukana monta vuotta, alkionsiirtojen määrä oli niin suuri että sekosin laskuista. Ja kyllä, joskus papana pyöriskeli lattialla.. mutta lauleskeltiin: "Papanapävät! Papanapäivät alkaneet on..!"'
Toivotaan uusille ja tutuille pysyviä plussia ketjuun :)
Katjusha ja tyttö 3,5 kk
 
Menopuria on nyt pistelty 4 päivää ja nyt tuntuu jo semmoisia kutinoita ja nipistelyjä munasarjoissa että odotukset on korkealla! Torstaina sitten selviää että mikä on tilanne ja milloin punktio tehdään. Eilen juoksin treeneissä ja totesin että juoksut loppuivat nyt tähän..oli sen verran tuhti olo jo kuitenkin ja pelottaa kaikki kiertymät sun muut ihanuudet.

Sain siihen ekaan alkionsiirtoon niitä 200 Lugeja, ne oli kivoja käyttää kun ei tarvinnut pallotella :joyful:

Meritähti; pistämiseen tottuu tosi nopeasti. Miekin olin ihan piikkikammoinen mutta kun muutaman kerran oli pistänyt nyt niin ei hirvittänyt enää. Vedät vaan syvään henkeä ja tuikkaat menemään :)

PASseja voi tehdä perättäisiin kiertoihin, IVF:ien välillä täytyy olla se kuukausi muistaakseni.

En ehdi nyt kommentoida tämän enempää, kamala kiire töissä..jos tästä viikosta selviää niin hyvä on :grin
 
Kiitos katjusha ja rive! Eiköhän kaikki hyvin mee, kunhan tottuu :D

Mulle määrättiin niitä 200 lugeja? Onks ne jotenki erilaisia vai ? :wink Oon iha pihalla kaikista lääkkeistä enkä edes ymmärrä teiän juttuja :woot: ehkä nää asiat pikkuhiljaa tästä selviää.

Mulle lääkäri sano, et jostain syystä vois olla korkeempi riski siihen hyperiin, mut se todennäköisesti onnistutaan välttämään lyhyellä kaavalla ja tietyillä lääkkeillä.
Toi on ehkä asia, joka eniten pelottaa, toki ilmeisesti tosi harvinainen onneksi!
 
Meritähti90 tsemppiä piikittelyyn, älä turhaan jännitä. Mä kammoan piikkejä todella pahasti mutta noi meni ilman mitään ongelmaa. Oltiin aikaa sitten sovittu että mies pistää mutta pistinkin itse kaikki ja jostain syystä se oli todella helppoa. Siitä saa muuten huikeita onnistumisen kokemuksia jos ei muuta :)
 
Ihanaa Junttura, ihan mahtavaa <3 nyt sitte neuvola aikas varailemaan! ..vai joko oot varannu?

Janel en yhtään ajatellu ajankulua, mutta ei kai siinä menny ku 15-30 minsaa. Ootko sääki siinä tutkimuksessa?

Oli ihana viesti Toiveikkaalla <3 Kyllä saatte surra rauhassa ja olla rikki, ja kyllä te sieltä nousette ja uutta yritystä kohti :)
 
Meritähti: mulla oli lyhytkaava juuri hyperriskin takia. Olen aikanaan e-pillereistä saanut kaikenlaisia haittoja, enkä ole pystynyt niitä käyttämään. Mulla myös vaihdettiin ennakkoon suunniteltu Pregnyl-irrotuspiikki Gonapeptyliksi. Hyperiltä vältyttiin.:thumright

Junttura: ihanaa kuulla, että ultrassa kaikki hyvin :Heartred

Tipu: olenhan minä, tai siis perjantaina aloitan :happy:
 
Meritähdellä on näemmä sama aikataulu. Meillä kanssa huhtikuun menkoista voi soittaa polille ja toivoa hoidon aloitusta. Vielä on aika kujalla kaikesta. Pitkä hoito valittiin kuulemma siksi, kun en reagoi kauhean voimakkaasti hormoneihin. ???? Tätä kommenttia jäin kyllä kovin miettimään. Varmaan se perustuu puhtaasti fysiologiseen hoitovasteeseen. Itse pelkään, että pää alkaa piippaamaan kun piikitettävät hormoniannokset kasvaa... ja se himputin nenäsumute!

GonalF ja luget on tuttuja insseistä. En pelkää piikkejä, mutta noissa gonaleissa on kyllä julman kokoset neulat. Ja lisäksi aika pian kävi selväksi, että mun vatsanahka on todella hyvin hermotettu. Saa hakea paikkaa mihin pistää ilman että sattuu niin ****ti.

Ton inssin kivuliaisuuden otti tosissaan vasta tokan inssin tehnyt lääkäri. Kun näki mitä tapahtui. ...Ja kertoi myös mulle, että kyseessä oli kovat supistukset. Itsekin ihmettelin kyllä, kun ei koskaan esim papa oo tuntunu juuri miltään.

Mites muuten noi labra ja ultratulokset?
AMH, LH, FSH ja AFC. Kauhean työn takana löytää näistä jotain faktaa. Siis muutakin kuin labran ohje tulkinnasta. Toi AFC etenkin. Siitä on pakko vielä lääkäriltä kysyä.
Mulla AMH vähän alakanttiin (yli 1 kuitenkin) , FSH nimellisesti noussut, AFC normaalin alarajalla.

Juntturalle onnea!
 
Kohta3, mä pistin aikanaan ihan superannoksia Pregnyliä ja 13 päivää... pitkä kaava valittiin aikataulutuksen helpottamiseksi. Follit kasvoi todella hitaasti vaikka lukumäärällisesti aivan hyviä määriä saatiin.
Tsempit kaikille ja pysyviä plussia ketjuun!
 
Onnea Junttura! Hienoja uutisia! :Heartred

Tsempit kaikille hoitoja odottaville! Mulle toi hoitojen alkamisen odotus oli jollain tavalla aina kaikista rankinta.. tuntu jotenkin hukkaan heitetyltä ajalta. :oops: Yksityisellä olis toki välttynyt tolta pahimmalta odottelulta, mutta mies oli sitä mieltä, että koska takeita onnistumisesta ei ole, niin hän ei uskalla ottaa sitä riskiä, että epäonnistutaan ja samaan aikaan täytyy murehtia siitä, että talous on kuralla. Julkisella saatiin kyllä oikein hyvää palvelua ja odotus onneksi palkittiin!

Toiveikas oon niin surullinen teidän puolesta, viestisi oli kaunis. Surkaa nyt ihan rauhassa :Heartred Toivottavasti tyhjennys onnistuu ilman mitään ylimääräisiä ongelmia:Heartred

Auringonkukka H 12+6
 
Mä omanapailen nyt, pahoittelen. Testasin taas tänään ja plussa oli kyllä vahvistunut. Voisi se olla vielä voimakkaampikin. Vielä jännittää et pysyykö se plussa noin voimakkaana mitä se nyt on vielä lauantaina. Silloin olis se virallinen testipäivä. Nyt kun toi plussa on voimakkaampi haluaisin vaan verikokeeseen jotta saisin tietää hcg-arvot. Mutta vielä pitäis jaksaa piinailla ensi viikkoon asti niitä.
 

Liitteet

  • 20170315_083202.jpg
    20170315_083202.jpg
    443.3 KB · Katsottu: 175
Ihanaa junttura, että kaikki hyvin! :)

Kiitos nuuskamuikku vastauksesta... voin olla tosiaan, että pitkä kierto nyt tai sitten oli aiempaa lyhyempi.. koska kp 11 viiva oli vahvin ja nyt on vain haalennut siitä ja nyt kp 16. että voi olla että kävelin onneni ohi, enkä tajunnut että ovulaatio oli jo. Onneksi jotain tsikitsiki toimintaa siinä alkukierrossaki oli. :happy090 ivf kun tehtiin, niin siinähän ovulaatio laitettiin tapahtumaan joku kp 10-12. Voisko siitä johtua et nyt tämäkin kierto olisi sitten lyhyempi... no. katsotaan. jos ei mitään ni sitten ensi vuodosta 2.icsi.
 
Takaisin
Top