IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimosa, PASeissa ei ole pidetty mitään taukoja. Minulle tehty 3 PASia omaan (letro-tuettuun) kiertoon, kaikki peräkkäin.

Voi Toiveikas :sad001 Niin kurjaa! Olen tosi pahoillani.
 
Voi ei Toiveikas! Ihan itku tulee! Voimia kovasti ja isot halit siulle <3 On se niin epäreilua ku ensin annetaan ja sitte otetaan.. Niin pahoillani sun puolesta!

Junttura täälä Oulussa tekee yks gynekologi sellasta tutkimusta missä oon mukana. Siinä ultrataan 2 viikon välein aina viikolle 14 saakka. Se tutkii jotain hormoonijuttuja ja munasarjojen verenkiertoa ivf hoitojen yhteydessä. Ompa hyvä ettei sulla sen enempää vuodellu. Onnea ultraan <3 ..jänskää!

Kaakaolle hyvää loppukiriä munisen kasvatteluun ja onnea kovasti punktioon!
 
Voi ei toiveikas ! :sad001 Voimia sinulle ja miehellesi. Todella kurjaa, että näin piti käydä. Toivon teille nyt rauhaa ja onneksi teillä on toisenne siinä tukemassa. :Heartred
 
Toiveikas paljon voimia sinne :(

Juntturalle tsempit ultraan! :)

Kyllä odottavan aika on pitkä..kp31/28, eikä edea vielä mitään menkkaoireita. Ovistestiin ei tosiaan tullut plussaa ajallaan, joten sen takia ei pasiin päästy. On tainnut ivf vaatia veronsa, koska muuten kierto on aina ollut säännöllinen.
 
Tipu: minäkin olen ihan ulalla palstan kuulumisesta, vaikka niitä olenkin lueskellut taustalla. Täälläkin hajamielisyyttä havaittu, joka paljolti väsymyksen aiheuttamaa. Tämä väsymys on välillä aivan käsittämätöntä! :eek: Palasin tänään saikulta töihin ja täytyy sano, ettei kyllä tule olemaan helppoja päiviä :hungover: Mun ultra on vasta perjantaina. Saman gynen toimesta kuin sinullakin:happy: Kauanko muuten uä-käynti on kestänyt? Perjantain odottaminen jännittää ja pelottaa yhtä aikaa järjettömästi. Päivät kuluvat hitaasti. Eräänlainen piinis tämäkin...

Toiveikas: olen niin pahoillani! Niin väärin:sorry: Voimia sinulle todella paljon :Heartred

Tsemppiä ja voimia teille kaikille tasapuolisesti! Ja tervetuloa myös uusille; onnea hoitoihin!
 
Toiveikkaalle voimia <3

On: Tänään kp2 ja eka pistos menopuria, tästä se lähtee. Yritän unohtaa tämän ettei se tuntuisi niin kamalalta taas aloittaa näitä hoitoja. Vihaan tätä keskeneräisyyttä, aina odotetaan jotain: menkkoja, ultraa, seuraavaa ultraa, toimenpidettä, raskaustestiä... Muu elämä kulkee siinä sivussa, vähän puolivaloilla. No nyt täää kortti katotaan ja jos tulosta ei tuu niin sitten ei tuu. Sitten on aika siirtyä elämään elämää näin.
 
On kuin uutta kieltä opiskelisi...
Olin tuolla kuumeilu osiossa pari vuotta sitten, kun vauvalle annettiin lupa tulla. Nyt on takana kaksi erittäin epämiellyttävää, kivuliasta, inssiä ja se lohduton julkisen puolen jono.
Seuraavasta kierrosta voi ilmoittautua sitten varsinaiseen jonoon. Päästiin onneksi nopsaan tuohon jonoon, kun oli inssit kivuliaita ja simppoja vähän.
Suunnitteilla pitkä hoitomuoto (niinkuin vissiin yleensä julkisella?).
Kanta.fi on tullut tutuksi ja google käynyt kuumana kun oon koettanut noita lyhenteitä itselleni suomentaa ja selvittää mitä nuo verikokeiden arvot oikein meinaa.

Tiedättekö sen kulahtaneen sanonnan, että odottavan aika on pitkä? Kyllä odotusta odottavan aika on vielä pidempi.

Siis IVF jonoon...
 
Toiveikas :Heartred voimia!




Täällä on viisi pistosta bemfolaa takana ja ensimmäinen orgalutran. Mulla ei meinaa mennä ne neulat läpi. En tiiä jännitänkö vai mikä on vialla. Orgalutranista tuli turvonnut punanen laikku. On kuitenkin kai aika yleistä! Huomenna ultra ja jännitetään löytyykö kysta edelleen.
 
Voi ei Toiveikas, voimia.

Mimosalle kun kyselit hoidoistani.
Meillä mentiin ekaksi lääkkeillä yhden follin kasvattelulla 4-5 kiertoa ja miehen avustuksella sänkykammarissa.
Tämän jälkeen taukoa henkisen vointini takia ja kesätauko.
Sitten alettiin nostaa annoksia. Välissä useiden kuukausien tauko kun piti kerätä rahaa ja voimia kestää negoja.
Sitten yritettiin isompaa saalista eli pakastimeen munia.

Nyt menossa kp 9 eilen uä ja folleja 4 ja perjantaihin kasvatellaan noita pienempiä vielä mukaan keräykseen joka on toinen kerta. Viimeksi saalis oli 19 josta alkio mukana 11, hedelmöttyi 5 ja kaikki siirrettiin yksitellen.
Mun tapauksessa kuulemma kahden siirrosta ei hyötyä. Ja greippiä syön tässä kierron vaiheessa ja nyt kokeilen.noita tyrnimarjaöljykapseleita lisänä.

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin ja pidetään lippu korkealla :joyful:
 
Tervetuloa mukaan, Kohta 3 :) Ja kysy vaan rohkeasti, jos jokin askarruttaa. Paljon on opeteltavaa mutta kaikesta selviää askel kerrallaan :Heartred

Aida-leenalle tsemppiä pistoksiin! Onpa kurjan kuuloinen lääke.

Minä sain ohjeet odotella vielä torstaihin. Menkoista ei tietoakaan ja epäilenpä, etteivät ole tulossa koska Lutinus. Olo on vieläkin aika kurja - flunssainen ja väsähtänyt. Mulla olis kaapissa vielä yksi digitesti ja mietin, pitäskö se vielä täräyttää torstaina aamulla kehiin. Toisaalta verikokeesta kuitenkin selviää. Meen verikokeesta suoraan kosmetologille kasvo- ja jalkahoitoon :) Pitäähän sitä hemmottelua olla. Sainpa myös vihreää valoa sille, että periaatteessa voisinkin ilmoittautua heti uuteen passiin jos vuoto alkaa. Hyvä ja levollinen olo asian suhteen tällä hetkellä, kävi miten kävi :)
 
Kiitos tuestanne❤ Tänään olisi edessä yritys tyhjentää lääkkeelisesti, sitä saa yrittää kahdesti kotona ja jos ei onnistu niin sitten sairaalalle kaavintaan. Mulla ei ole vieläkään mitään vuotoa eikä muita oireita. Mikä on valitettavasti sen merkki että istukka toimii edelleen. Toivon niin että saisin hoitaa tämän omassa rauhassa kotona, en todellakaan nyt pysty lähtemään synnärille odottavien äitien ja vastasyntyneiden joukkoon. Kaikki tämä tuntuu niin pahalta ja olen aivan surun murtama. Olen kuitenkin kiitollinen kun sain hetken olla äiti meidän niin niin pienelle vauvalle ja uskon että nyt hän on hyvässä paikassa missä sen pienen on tarkoitus olla ❤ Hänen elämän valonsa syttyi erittäin kauniina aurinkoisena marraskuun päivänä, keskellä pimeää syksyä ja hän lähti todella aurinkoisena keväisenä päivänä jolloin kevään ensi säteet lämittivät❤
Voimia teille kaikille tähän taisteluun me kaikki ollaan tosi vahvoja mutta joskus mekin saadaan olla hetken heikkoja ❤
 
Toiveikas, ei kyllä oo reilua tämä elämä :violent001

Mullakaan ei inssit tuntunu yhtään miltään. En tiiä johtuuko siitä, että oon synnyttänyt, vai onko muuten vaan löysät paikat :laughing002

Mun vuoto alkoi viimeinkin, hurraa! Nyt sitten Zumenonia pari viikkoa ja ultraan. Onko kelleen tuttu lääke, auttaa ohueen limikseen?! Greippimehua naamariin ja mitäs muita niitä konsteja olikaan? Vehnänalkioöljy?
 
Takaisin
Top