IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt on käyty lääkärissä. Illalla alkaa Menopur -pistokset ja ensi viikon torstaina ultra. Punktio sitten sitä seuraavalla viikolla. Nyt kypsytellään muniksia 10-11 päivää eli hieman kauemmin kuin aikaisemmassa. Kysyin lääkäriltä että mikäs ero tuolla Menopurilla on niin siinä on sekä FSH- että LH-hormonia kun monissa muissa kasvattelulääkkeissä on vain sitä FSH:ta. Eli nyt halutaan taata että munasolujen kasvu ja laatu on priimaa. Vink vink muuten Tampereella asuville; Kalevan Prisman apteekissa on hyvät varastot noita kasvatteluhormojena jos ei välttämättä halua keskustaan sompailla tai ei ole sinne muuten asiaa.

Olin eilen vetämässä säbätreenejä tytöille ja olin maalissa vetotreenissä..reidet on ihan hakatun näköiset :joyful: Sanoinkin lääkärille että tää johtuu salibandysta, että meillä on kotona kaikki hyvin..mauton juttu mutta lääkäri oli ihan mukana.
 
Nt uä takana ja kaikki kunnossa.:Heartred Down ja edwards riskit matalia. Istukka on vielä kohdunsuun päällä, mutta onhan sillä aikaa vielä nousta siitä. Riski siihen, että jotain vuotoja tulee on toki nyt korkeampi. :sad001

Näillä hoidoilla voi oikeasti onnistua!:Heartred

Auringonkukka ja pakkas"poika" H12+2
 

Liitteet

  • 20170301_053831-1-1-1.jpg
    20170301_053831-1-1-1.jpg
    804.6 KB · Katsottu: 141
Pikainen kysymys. Miten nopeasti teillä on ruvennu maha turpoamaan pistoksista. Pistin eilen illalla ensimmäisen ja nyt oli on jo kuin ilmapallolla. Kuvittelen vaan vai onko se näin nopeesti jo mahdollista?
 
Aida-Leena, mulla selkein turvotus tuli viimeisenä viikonloppuna ennen punktiota (joka oli maanantaina). Painoa tuli pe-su välisenä aikana noin 2 kg.
 
Toiveikas, sikiön koko voi vaihdella näin pienenä. Jonkin sovelluksen mukaan mun sikiön normaalikoko olisi tällä hetkellä 4-8 mm. Kävin tänään alkuraskauden ultrassa ja mun mielestä kokoa ei edes mitattu, mutta kun kysyin ultraamisen jälkeen kokoa, ultraaja heitti lonkalta noin 7 mm. Veikkaan ettei ollut syytä sen tarkemmin mitata kun hedelmöittymisaika oli tiedossa (ICSI) ja kaikki oli päällisin puolin ok.

Muistan kun esikoisesta käytiin alkuraskauden ultrassa ja mielestäni oma sikiöni oli paljon pienempi kuin monella muulla samassa iässä olevilla sikiöillä (en enää muista kokoa, myös la siirtyi siihen mikä se omasta mielestäni oli), mutta ihan normaali siitä tuli, vaikkakin syntyessäänkin oli aika siro (49 cm ja 3 kg ja syntyi 41+3). Lääkäri ei ollut koosta huolissaan, mutta itse toki vertailin mammaryhmän muiden sikiöiden kokoihin. Toki mun lääkityksen ja sairauden takia mulla oli normaalia enemmän kontrolliultria joissa vauvan kasvua seurattiin, mutta ei niissä koskaan mitään erityistä selvinnyt.

Sikiö oli oikeassa paikassa ja sydän sykki, monet onnittelut sain, siinä se ultran anti aika pitkälti oli, ultrakuvaan mulle piirrettiin kynällä kaksi pistettä, joiden välissä sikiö on. :) En mä sitä sieltä varmaan muuten edes löytäisi. (olin siis tänään alkuraskauden ultrassa 6+5).

Tehtiin haittavaikutusilmoitus Lugesteronista.
 
Muokattu viimeksi:
Voi ihanaa diabolicat, että teillä on kaikki hyvin ja pienen sydän sykki! Mun pitää vielä muutama päivä jännittää.

Auringonkukallekin onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! :)

Aida-leena mulla on mennyt noin niin kuin diabolicatkin kertoi eli noin 3-4 päivää ennen punktiota on alkanut tuntua olo tukalalta.

Mulla on edelleen vatsa aikasta iso tän hyperin takia, laskeekohan se millonkaan. Oon saikulla edelleen ja kaikki tekeminen on raskasta. Mun päivän urotyöt on aamupalan / ruoan laitto, tänään oon täyttäny tiskikoneen ja meinaan sen vielä tyhjätä ja ehkä viikkaan pyykit, mutta muutoin lepäilen sohvassa. Mitään painavaa ei saa edelleenkään kantaa eikä tehdä raskaita töitä. Pienen kävelylenkin sais kyllä tehä, mutten oo vielä kyennyt, ehkä viikonloppuna pyörähdän tuossa lähimetsässä.
 
Juu ei siellä mitään jumputusta kuulunut, ei siis mitään ääniä kuulunut mutta kyllä se ultraaja mulle sen sydämen sykkimisen näytti. :) Ultran teki alateitse sama lääkäri joka on useimmiten ollut hoitamassa tätä meidän lapsettomuusprojektiakin. Seuraava ultra onkin sitten eri huoneessa kun siirrytään siihen normaaliseurantaan. :)
 
Moi kaikille niin uusille kuin vanhoillekkin. Aina välillä käväisen lukemassa mitä porukalle kuuluu, joten onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä ultrien odotteluun, on ollut ainakin itselle välillä vähän tuskallista.

Nyt kuitenkin rakenneultra on takana ja mitään sanomista ei tullut, joten jospa taas hetken uskaltaisin olla pelkäämättä pahinta ja ihan oikeasti nauttia. Olin jostan lukenut, että ensimmäiset liikkeet olisivat kihelmöintiä sun muuta, noh tämä kaveri kun alkoi tuntumaan niin siitä on kihelmöinti aika kaukana, tempaisee monoa ihan reippaasti.
 
Onnea myös Hopsanille. Ja juu, esikoisesta tunsin ekat liikkeet rv 15. Ne tuntui lähinnä siltä kuin kala olisi löyhytellyt vettä evillään.
 
Hei kaikille!
Olen täällä foorumilla uusi ja muutenkin olen uusi foorumeilla. Olen nyt pari päivää lukenut tätä foorumia kun tarvitsin jostain vertaisinfoa. Ja onkin ollut helpottavaa lukea muiden samankaltaisia kokemuksia. Ja on mahtavaa että täällä on monelle tullut plussia. Onnea!

Minulla on meneillään 1 IVF:n 1. PAS. Minulle tehtiin blaston siirto lääkkeelliseen kiertoon 2.3. Ja lääkärin määräämä testauspäivä on vasta 18.3. En ole vielä uskaltautunut tekemään mitään testiä, mutta mietin josko uskaltautuisin sellaisen tekemään huomenna...
 
Rive ja muut taysilaiset.
Mä olen käynyt nyt 3vuotta hoidoissa enkä muista kertaakaan että olisi ollut sama lääkäri samassa kierrossa yhtä kertaa enempää.
Paitsi viimeksi siirrossa oli Pia joka oli ultrannut ja suunnitellut siirron ajankohdan, sattumaa. Taysissa on useasti harjoittelijoita juuri noita folliultria tekemässä ns helppoja käyntejä tietenkin Helena tai joku erikoislääkäri tausta tukena. Yliopistollisissa tämä kai pakko hyväksyä.
Tuntuu vaan että kun harkkarille menee pitää itse tietää annostus, jatkot jne. Vaikka aina mä tiedän jatkot :happy: tai ainakin kerron oman mielipiteen miltä tuntuu. Ärsyttää itseäkin jo, liian tuttu naama kun hoitajat tietää nimen ja lääkärit nappaa aulasta huoneeseen kun siinä istun.
Mutta siltikään ei tulosta synny...:banghead:
 
Hopsan, onnea hyvistä kuulumisista :) nyt yrität nauttia raskaudesta!

Kaskas, tervetuloa mukaan! Toivottavasto sun visiitti jäis tosi lyhyeks ja plussa tulis nyt :D

Siirisi, kuulostaa hurjan pitkälle ajalle toi 3v hoidoissa :( onko teille monia eri hoitoja kokeiltu?

Tällaisissa lapsettomuusasioissa olisi ihana kun olisi joku omalääkäri tai hoitaja, mutta eipä se oo mahdollista. Innolla odotan, kuinka meitä tullaan pompottelemaan eri henkilöille vielä lisää :/
 
Auringonkukka ihana ultrakuva! :Heartred Valtavasti onnea!

Aida-leena Mullakin alkoi kunnolla tuntua masussa piikittelyt vasta lähempänä punktiota. Ne ekat piikittelypäivät olo oli tosi hyvä ja sitä muistan hehkuttaneeni lääkärillekin ekassa vasteultrassa. Tsemppiä! :)

Juntturalle hirmuisen paljon tsemppiä ultran odotteluun! :Heartpink

Kaskas tervetuloa! :) Meillä oli sama siirtopäivä näköjään, mutta meille siirrettiin kolmipäiväinen alkio, myöskin lääkkeelliseen kiertoon. En kyllä yhtään tajua tota meille annettua testipäivää (pp10 eli su 12.3., myös lauantaista puhuttiin)!! :wideyed: Plussatuulia sinne suuntaan! :)

Mulla alkaa pikkuhiljaa tuntua, että järki lähtee :confused: Oireita on muka tosi paljon ja pelkään että vaan kuvittelen kaiken. Eilen illalla syötiin mun lempparijätskiä (se siitä sokerittomasta :shy::shy:) ja se maistui jokaisen lusikan jälkeen ihan järkyttävän pahalta! Sellaselta karvaalta ja kirpeältä, hyi olkoon.. Mies söi hyvällä halulla ja sanoi, että on ihan yhtä herkullista kuin ennenkin. Oon nähnyt ihan ihmeellisiä unia ja tänään heräsin kamalaan outoon painajaiseen. Aamuyöllä tunsin menkkajomotusten alkavan ja jatkuvat edelleen. Vessassakäynnit pelottaa. Oon malttanut olla testaamatta, mutta eiköhän huomenna aamulla pidä jo jokunen testi dippailla. Jännittää kamalasti, ja jos on nega, taidan päätyä suosiolla siihen taukokiertoon. On tää vaan valtavan rankkaa.
 
Nyt tää ipadikn v*ttuilee.. eli siis r-test puhdas nega. Kyseessä oli ivf:n tuoresiirto, pakkasessa ei ole mitään. Kysyin kuinka nopeesti voidaan aloittaa uusi ivf-kierto? Ollaan yksityisellä jolloin jonot ei ongelma. Ja kuinka nopeesti teillä on alkanut menkat lugen lopetuksen jälkeen? Viesti tuli alkuun tuplana ja sitten katosi kokonaan, pahoittelut jos se kuitenkin nyt tuli monta kertaa.. voi itkujen itku mut kai tästä noustaan.
 
Muokattu viimeksi:
Bambi, meillä uusi ivf tehtiin yhden kierron jälkeen, eli negan jälkeen toisille menkoille odoteltiin. Tosin siinä välikierrossa piti varmistaa ultralla, että munasarjat oli rauhalliset. Yleensä on vissiin aina kaksi välikiertoa.
 
Bambi, pahoittelut, yksi taukokierto väliin on meillä ollut, ja tietty fiiliksen mukaan (epätoivo ei edesauta :) ). Itsellä alkanut vuoto 2-3 päivää lugejen lopettamisen jälkeen,
 
Elsakoo kyllä mulla vähän täällä jo toiveet nousi, kun luin sun viestejä! Kunpa..

Bambille pahoittelut! Riippuu varmaan tuosta, kuinka pian munasarjat toipuu, mutta luulen että yksi välikierto ainakin tarvitaan.
 
Elsakoo, kuulostaa lupaavalta noi sun oireet. Lupaavammalta kuin mun oireet, jotka taitaa pääasiassa johtua lääkkeistä. Toivotaan parasta sun huomiseen testaukseen. Mulle lääkäri antoi ensin testauspäiväksi 15.3. mutta muuttikin sen hetken jälkeen tuoksi 18.3. Mä testasin jo tänään ekaa kertaa, kun en jaksanut odottaa sitä viikkoa. Tulokseksi tuli hyvin heikko plussa, mutta mun odotukset ei ole korkealla. Ennenkin tullut tällaisia tuloksia aluksi ja sitten myöhemmin ne on todettu kemiallisiksi...

Bambille pahoittelut negasta!
 
Voi Bambi :-( Mä en tiedä välikierroista, kun vasta ekaa ivf:ää mennään.

Elsakoolla on kyllä lupaavan kuuloisia oireita! Jospa...

Mä odottelen edelleen niitä riivatun menkkoja, että vois joskus kuvitella pääsevänsä siihen PAS:iin. Ärrr.
 
Takaisin
Top