IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos teille kaikille tuesta, se on kultaakin kalliimpaa ❤ Minäkin joka vessa reissulla tarkastan paperin ja pelkään pahinta. Mulla on nyt raskausviikkoja kasassa 6+6
Paljon voimia ja tsemppiä jokaiselle omiin hoitoihin, on tämä niin kuluttavaa ja epäoikeudenmukaista toisinaan. Kaikille niin soisin sen onnistumisen, kyllä me se ihan jokainen olisi jo ansaittu ❤
 
Voi Toiveikas, niin kuin täällä on jo sanottu niin sykkeen näkyminen on hyvä juttu. Toivotaan että kyse olisi tosiaan mittavirheestä. Se alkio kun on vaan muutaman millin kokoinen ja täysiaikaisestakin ultralaitteilla on välillä vaikea saada oikeita mittoja. Onneksi teillä on seuraava ultra jo niin pian.

Vieläkö Juntturalla tuhruttaa? Mulla alkoi myös eilen taas. Aamulla oli pöksyissä ja päivän mittaan tuli ruskeaa/punaista. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa Junttura. Teilläkin ultraan hurjan monta päivää, siihen nähden, että varmasti jännittää ja pelottaa.
Omasta tuhrusta en osaa vielä olla huolissani, sillä mulla on vieläkin luget käytössä. Ne kun kuivattaa limakalvoja. Edellisessä raskaudessa oli samanlaista tuhrua ja tuolla sen raskauden tulos huhuilee sängyssään. Ja pahoinvointi vaan pahenee, et sen täytyy olla hyvä merkki. (Oon myös lukenut että vaikka oli mennyt kesken niin pahoinvointi paheni silti) mutta mistä näistä tietää. Herran haltuun.

Elsakoolla hyvät oireet. Toi flunssainen olo varsinkin ;) muillekin piinailijoille tsemppiä! Bambille ainakin.

Janel, tiedän niin tuon tunteen. Ylipäätään siis kaikessa. Sitä on niin vaikeeta kaiken sen ajan jälkeen naksauttaa aivot siihen tilaan että on oikeesti raskaana ja se tuo rajoitteita elämään.
 
Kiitos kovasti kaikille onnitteluista! Poika on kyllä ihana.
Synnärikokemus tosin tällä kertaa hieman erilainen ja sairaalassa ollaan edelleen, tosin neurologisella puolella.
Sain toissa yönä halvauskohtauksen, joka nyt tämän hetkisen diagnoosin mukaan olisi aiheutunut stressistä ja väsymyksestä. Halvaus on onneksi ollut vain hetkellinen ja nyt pikkuhiljaa alkaa oireet olla poissa. Jonkin verran on vielä toispuoleista voimattomuutta.
Verrattuna öiseen kohtaukseen, jolloin sain hädin tuskin sanottua yksittäistä sanaa, enkä pystynyt liikkumaan, olo on nyt mitä mainioin.
Mutta siis stressi voi aiheuttaa näköjään oikeasti vakavia komplikaatioita, joten koittakaa tekin kaikki pitää itsenne hyvällä mielellä. Tiedän todella, että helpommin sanottu kuin tehty.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti hoitojen ja raskauden eri vaiheisiin! :)
 
Heippa taas!

Eilen oli suunittelu/info käynti sekä ottivat vielä verikokeet molemmilta (hiv-hepatiitti testit) jotka tekevät täällä kaikille ennen ivf aloitusta. Sitten ensi viikon ti:na pitää soittaa ja varailla aikaa hoidon varsinaiseen aloitukseen. Aikaa siihen voi mennä yli kuukausi, voi mennä myös vähemmän. Eli yhtään viisammaaksi en kyllä tullut, kun tiesin prosessin kulun jo ennestään lukemistani aineistoista. Mies sen sijaan oli enemmän kyselemässä. Odottelua odottelun perään siis..

DB: Muistan toki sinut inssiketjusta, tosi harmi ettei sullakaan onnannut niissä! Pidetään peukkuja jatkoon!

Toiveikas: onpa raskasta sinullakin, paljon voimia ja uutta toivoa alkaneelle raskaudelle eteenpäin!

Palailen taas ensi viikon puolella, kunhan kuulen sen startti ajankohdan. Tsempit jokaiselle! :)
 
PikkuTikku hurjan kuuloinen tarina, aika pelottavaa että stressi voi tuollaista aiheuttaa. Toivottavasti kuitenkin siinä ainoa syy ja selviäisit säikähdyksellä!

BlueTerranovalle tsemppiä aloituksen odotteluun, odottavan aika on kyllä pitkä [emoji4]

Minä kävin juuri hakemassa matkaan yhden ilmeisesti oikein hienon 9-soluisen alkion ja pakkaseen saatiin 3 hyvää 8-soluista. Niin helpottunut ja onnellinen olo [emoji7] Vaikka tästähän se piinailu vasta alkaa..
 
Moikka!
Tulin juuri 0-ultrasta ja huomenna alkaa Bemfola 150 pistokset. Ainut että sieltähän lääkäri löysi kystan. Mulla ei oo koskaan aikasemmin mitään sellasta ollu ja oon ihan pihalla että voiko se kokonaan siirtää taas meidän hoitoja. Onko jollakin kokemuksia?
 
Aida-leena, mulla on ollut kysta yhdessä kierrossa. Se oli seuraava kierto punktion jälkeen ja ois pitänyt tehdä PAS luonnolliseen kiertoon, muttei tehty, koska limis oli niin ohut. Ja lisäksi oli se kysta, mut se ei ratkaisevasti vaikuttanut siihen, että siirtoa lykättiin. Seuraavassa ultrassa koko kystasta ei ollu enää tietoakaan. Eli ne usein puhkee ja katoaa sieltä itsestään. Eikö lääkäri sanonut kystan vaikutuksesta hoitoon mitään?
 
Nyt kaikki tuhrut pois plussanneilta! Noi on niin pelottavia, vaikka voi olla ihan harmittomia! Itse edelleen kyttään pyyhkiessä paperin väriä ja nyt h 12+1.. ei tää taida loppua ollenkaan!

PikkuTikku onpa pelottavaa, mutta onneksi oireet on helpottamaan päin! Hui!

Giselle on saanut hienon solun matkaan, tsemppiä piinapäiviin!

Viikonlopun testaajat tulkaa sitten pian kertomaan toivottavasti pelkkiä hyviä uutisia!

Mulla loppui vihdoin lugesteronit nyt 12 viikon kohdalla.. kyllä jo riittikin! Huomenna nt ultra :woot:
 
Toiveikas: Niin kuin moni jo kirjoitti, niin alkio on vielä niin pieni, että mittavirheellä on sijaa. Syke ainakin antaa toivoa! Ymmärrän kyllä, miten kamalan pitkältä ajata se viikko tuntuu. Jaksamista kovasti ja toivon todella, että kaikki kääntyisi vielä hyvin!

Junttura - toivottavasti tuhru on vaaratonta. Turhan jännäksi nyt menee sielläkin :(

Elsakoolla on kyllä lupaava oirelista - pidän peukkuja!

Huh huh PikkuTikku! Pikaista paranemista ja onnittelut poikalapsesta.

Gisellelle onnea piinailuun

Auringonkukalle hyvää nt-ultraa!

Eilen kävin uudelleen folliultrassa ja siellä oli sekä folli, että limis ottanu kamalan spurtin kahdessa päivässä, joten eilen illalla jo Ovitrellela irrottelin. Siirto onkin nyt sitten keskiviikkona (15.3.). Lauantaina alkaa Luget ja maanantaina Ovitrelle -pistot jatkuu. Testipäivä on 26.3. ja samana päivänä on sitten perheristeilylle lähtö :D. En ole vielä päättänyt mitä teen testailun suhteen, kun ei siitä tunnu mitään hyvää seuraavan...
 
Kattika ei lääkäri selittänyt mitään muuta kuin mutis että alotetaan nyt pistokset kuitenkin. Ilmeisesti jos se kysta on tiellä vielä niin se puhkaistaan tiistaina jolloin 1-ultra.
 
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä piinailijoille.
Täälä elellään aika huoletonta aikaa kun ensimmäinen kierto elokuun jälkeen ilman mitään lääkkeitä ja seurantakäyntejä, jännä nähdä kuinka pitkäks venyy. Pari viikkoo ois viä siihen suunnittelukäyntiin mutta varmaan aika lyhyellä kaavalla mennään kun se on viikolla 13 ja paperissa luki että arvioitu punktio ois viikolla 18.
Onko kellään mitään arvioo kuinka paljon pitää varata rahaa noihin lääkkeisiin suurinpiirtein? Tiän että kaikilla vähän eri lääkkeet, mutta mitä teillä on menny rahaa? Ja tuleeko se maksukatto nopeesti täyteen?
Ja sit viä sellanen tyhmä kysymys että kun siihen siirtoon mennään ni miks pitää olla rakko täynnä? Mä oon luullu että se on samanlainen toimenpide kun inseminaatio, eikä siinä o ainakaan koskaan sanottu siitä mitään.

Onko täälä muuten muita ketkä käy tayssissa hoidoissa?
 
Hui, hurjan jännittäviä tilanteita taas täällä! Eikä kaikki hyvässä mielessä :sad001 Onneksi voit jo paremmin, PikkuTikku. Toiveikkaalle voimia viikonloppuun, jospa olis tosiaan mittavirhe. Junttura, voi kun ei nyt innostuisi vuotelemaan enempää.

Gisellellelle tsemppiä piinailuun, tarrasukkia ja vauvaliimaa unohtamatta! Elsakoolla on kyllä hyvän kuuloiset oireet; testaajille plussapuhuria ja kasvattelijoille kärsivällisyyttä :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Minä pidin kirjaa lääkekuluista hoidon aikana, koska rakastan listoja ja kirjaan ylös vähän kaikkea :) Mulla meni lyhyen kaavan lääkkeisiin (kasvattelu- ja jarrupiikit, ja tossa taitaa olla myös mun käyttämä metformiini mukana) n. 860 €. Hain (ja sain) Kelalta palautusta sen n. 260 €, lääkekatto paukahti siis heti täyteen. Lisäksi on mennyt pitkälle toistasataa euroa Lutinuksiin ja Gonapeptyliin, jotka eivät ole kelakorvattavia. Polimaksuja myös vino pino, eli kertyy hintaa vaikka on julkisellakin hoidossa.

Pp8. Täällä ei vuodosta tietoakaan ja aika rauhallisin mielin mennään päiviä eteenpäin. Flunssainen olo jatkuu vaan. Kurkku ja nenänielun seutu kipeenä ja oon vähän räkäinen, ei kuitenkaan oo nostanut kuumetta. Miehen kanssa järkeiltiin, että siirretään eka testi sunnuntaille pp10 - silloin varmaan vois jo jotain näkyä. Onneksi veritesti on vielä, niin ei stressaa kotitestailu. Negaan oon yrittänyt valmistautua ja olenkin sopinut kivaa menoa sunnuntaille, että saa muutakin ajateltavaa :)
 
Vauvaton mulla tuli maksukatto täyteen heti ekasta ivf hoidosta. Keltarauheshormonivalnmisteet (lutinus tai lugesteron) ei oo kelakorvattavia eli ne tulee siihen päälle. Eli ehkä semmonen 700€ meni rahnaa.
 
Vauvaton mulla meni lääkkeisiin n. 500€, lyhyellä kaavalla mentiin. Tuosta täydestä rakosta mä ymmärsin että se jotenkin joko työntää sen kohdun paremmin esiin tai sitten siirtyy itse pois tieltä ollessaan täysi. Mulla ainakin kehuttiin että oli tosi hyvä näkyvyys kun oli niin hienosti täytetty rakko, ja kyllä se aika tuskallisen täynnä olikin [emoji4] Inssissä en ole koskaan ollu mutta siirrossa ainakin ultrattiin tuosta alavatsan päältä, eli olisiko siitä syystä sitten parempi näkyvyys kun rakko on täynnä.
 
Täysi rakko tarvitaan hyvän näkyvyyden takia: siirto tapahtuu varmasti oikeaan paikkaan. Siirrossahan ultrassa tapahtuu vatsan päältä, jolloin rakko on kohdun edessä. Täysi rakko parantaa kuvan laatua ja näkyvyyttä, koska neste "siirtää" ultraäänipulsseja paremmin eteenpäin kuin muu kudos.
 
Vauvaton, myö ollaan TAYSissa hoidoissa! Ei ole mitään moitittavaa heidän toiminnassaan, tosin moni siellä hoidoissa käynyt olisi toivonut että hoidon/hoitojen ajan olisi pysynyt sama lääkäri mutta siellä saattaa joka käynnillä olla eri :hilarious:
 
Takaisin
Top