IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rive :D peukkuja meille molemmille ;) oon miettiny et miten saan töissä seliteltyä oulun lääkärikeikat ...ehkä ne menee mun työkokeilun piikkiin...helmikuussa vaihdoin työpistettä...onneks on vakipaikka , eivät ainakaan ulos voi viskoa
 
Hurjasti onnea PikkuTikulle! Tipulla ihastuttava ultrakuva <3 Se vauvan sykkeen näkeminen on kyllä huikea hetki. Toiveikas, miten sulla meni ultra? Gisellellä hieno saalis!

Viikonlopun testaajille hurjaa plussapuhuria :)

Nuuskamuikku, meilläkin tulee just vuosi hoitoja täyteen. Täällä edelleen sitä vuotoa odotellaan. Nyt viikko punktiosta eikä mitään merkkejä. Plääh.
 
Mannahari: Eipä kai sun tartte sen enempää selitellä, kun vaan sanot että on lääkäriaika ja sillä sipuli. En mäkään oo pomolle tai muille selitellyt kun hoidoissa ramppasin, että miksi.
 
Heissan pitkästä aikaa!
Tuli vaan nyt mieleen, et oonkohan jo kirjottanuki kuulumiset esittelyni jälkeen, mut tää puhelimen appi on niin kökkö, että en ala selvittää :D Joten olkoon sitten kertaus opintojen äiti ;)

Meille varmistu, et alan suihkutteleen 22.3. ja siitä n. 3vkon päästä on eka vasteultra. Se on n. viikoa myöhemmin, ku normaalisti, ku pääsiäinen siirtäisi hoidon aloitusta kuukaudella, niin hoitaja tykkäsi että ei haittaa vaikka pidempään suihkuttelen, niin onpahan ainaki toiminta hiipunu kunnolla :D

23.3. on vasta hoitajan kanssa keskutelu hoidosta yleensäkin, ku työ- ja reissuhommien takia sitä piti siirtää, niin toivon vaan et siellä hoitaja ei tyrmää tätä suunnitelmaa!

Oulussa, ainakaan meidän kohdalla, ei ollu suunnittelukäyntiä lääkärin kanssa vaan inssikiertojen perusteella lääkäri oli suunnitellu meidän hoitokaavan, joka tuli postissa (epäselvine)ohjeineen ja resepteineen. Ehkä ajatus oli, et se hoitajakeskustelu oli tarkotus olla jo helmikuussa, niin siellä olis voinu kysellä epäselvät asiat, mut nyt on pitäny pari kertaa soittaa ja kysyä, mut onpa ne silleenki hoitunu :)
 
Meritähti tervetuloa! Meillä oli ivf suunnittelukäynti tammikuun puolivälissä ja punktio helmikuun lopussa, pitkä hoitokaava. Nopeeta toimintaa siis, ollaan kyllä yksityisellä. Suunnittelukäynnillä lääkäri kertoi mitä hoito sisältää, kirjoitti reseptit ja allekirjoitettiin hoitosopimukset. Käytiin myös infektionäytteissä kun meistä ei vielä niitä ollut otettu. Ja hoitaja opetti pistämisen. Tiedätkö onko teille mietitty pitkää vai lyhyttä kaavaa? Pitkä alkaa loppukierrosta josku kp 20 ja lyhyt käsittääkseni taas jotain kp 1 tai 2. Eli hyvällä tuurilla pääsette melkein heti aloittamaan:)

Mannahari tsemppiä sumutteluun ja piikkeihin, mulla oli kanssa samat kamat käytössä:grin ei tullut haittoja mikä oli kiva
 
Meillä ultra ei mennyt tänään kovin hyvin. Alkion oli 5mm kun viikkoihin nähden pitäisi olla 8mm. Nyt on kohonnut keskenmeno riski. Maanantaina katsotaan sitten uudestaan. Sydän siellä kuitenkin sykki. Olen aika rikki ja peloissani ja tuntuu että tämä oli taas tässä eikä tästä enään nousta.
 
Rive eikö sulla jatku synarela jarruna? Menopur ei oo mulle tuttu, mutta gonal-f pistosten kanssa synarela toimi mulla jarruna. :rolleyes:

Toiveikas tsemppiä! Jospa olis kuitenkin vaan huonosti saatu mitattua? Syke kuitenkin :Heartred. Päivät tuntuu varmaan pitkiltä, mutta onneksi nyt melko nopeasti saitte uuden uä ajan.. jospa sitten olisi kasvussa spurttia!!
 
Voi toiveikas, oon kans ymmärtänyt että näin alussa on tosi vaikea saada mitattua tarkasti alkiota. Ja jos sykekin nähtiin niin eikö se ole hyvä juttu? Mitä sulla oli nyt raskausviikkoja?

Mua pelottaa kans ihan hulluna tuleva ar-ultra ens tiistaina. Maanantaina käyn myös verikokeessa, kun lääkäri haluaa myös hcg:n, en oikein ymmärrä että miksi... Paperin kyttäys vessareissuilla on ihan sairasta, valkovuoto on vähän kellertävää usein ja sitä kyttäilen. Keskenmeno alkoi viimeksi tuhruvuodolla ja siitä tietenkin pelko persiissä.

Minnahari mää otin oulun keikkoja varten aina vapaapäivän (200km suuntaansa niin meni aina koko päivä), seurantaultrat voitiin onneksi tehdä omalla paikkakunnalla niin ne meni normaaleina lääkärikäynteinä. Eli en oo kertonut töissä hoidoista.
 
Voi että toiveikas toivotaan että kaikki kuitenkin olisi hyvin. Oikein paljon halauksia ja voimia!

Juntturalle tsemppiä ultran odotteluun!

On tää kyllä yhtä odottamista ja jännittämistä. Itsellä huomenna tuoresiirto ja nyt jännittää onko niistä viidestä hedelmöittyneestä mikään lähtenyt jakautumaan.
 
Tipu, ihania ultrakuulumisia! Onnea :Heartred

Giselle1, toivotaan onnea ja menestystä teidän viidelle alkiolle ja toivottavasti saatte huippuyksilön kyytiin huomenna. Pidetään peukkuja :)

Onnea paljon pienestä pojasta PikkuTikku! Tuntuu että ihan vastahan sinä plussasit :wideyed:

Elsakoo ja Bambi, tsemppiä piinapäiviin! Kyllä ne kuluu... vaikkakin HITAASTI :)

Nuuskamuikulle parempaa onnea tulevaan siirtoon. Ei se tarvi kuin sen yhden hyvän tyypin, vaikka olisi miten monta epäonnista siirtoa taustalla :) (Tätä yritän tässä itsellenkin uskotella)

Kattikan ja Juntturan ultrat jännittää jo täälläkin! Mahtavaa, kun on tullu näin paljon plussia tänne!

Meritähti tervetuloa! Harmi että sinäkin jouduit tälle puolelle. Tsemppiä tulevaan ja nopeaa tärppiä!

Riven ja Mannaharin kanssa melko yhtä matkaa mennään ja Menopurilla vielä. Mulla on nyt neljä päivää piikkejä takana ja ylihuomenna vasteultra. Kiinnostaisi kyllä jo tietää mitä tuolla munasarjoissa on meneillään :)

Toiveikas, voi ei. Onpa kurjaa jännittää. Mutta tuossa vaiheessa alkio on NIIN pieni, että parinkin millin heitto voi tulla ihan helposti mittaukseen. Sykkeen näkyminen on kyllä hyvä merkki! Toivotaan kovasti, että kaikki on kuitenkin hyvin. Pakko kertoa ystävän kokemus: Kun kävi ar-ultrassa, niin ei näkynyt sykettä ollenkaan, gynen mukaan vastasi jotain 5+, kun oli jo 7+ menossa, eli pari viikkoa varhaisempaa. Gyne oli arvellut, että tuulimuna tai kesken mennyt, mutta sopivat kuitenkin kontrolliultran parin viikon päähän. Nyt tuo "tuulimuna" on vuoden ikäinen ihana tyttö. Tämä hyvin mielestäni kuvaa sitä, miten epävarma ultralöydös vielä noin varhain on.
 
Voi Toiveikas <3 Mutta niinku jo muutki lohdutteli, jospa ei vain saatu mitattua. Ihana kun kuitenkin syke näkyi <3 Tsemiä seuraavan ultran odotteluun, ymmärtän kyllä huolesi! Isot voimahalit!

Junttura mulla on toi sama paperin tuijottelu, vaikka ei minkäänlaisia vuotoja missään vaiheessa.. Kuinkahan pitkälle me sitä jatketaankaan ;) Tsemiä sullekki ultran odotteluun!

Gisellelle onnea siirtoon <3

Mullaki jatku jarru aina irrotuspiikki päivään saakka, annos puolitettiin kun pistokset alkoi..

Tsemiä tsemiä tsemiä kaikille!
 
Junttura eikä!! Pois tollaset tuhrut! Toivon sydämestäni ettei oo mitään vakavaa <3 Kyllähän alkuraskaudessa vuodot voi olla harmittomia ja ne on kai aika yleisiäki.
 
Junttura; ei voi olla totta..Mutta just luin erään kokemuksen tältä palstalta että tuhrutti reippaasti mutta ultrassa alkio vastasi viikkoja hyvin ja sydämeni jumpsutus kuului. Pidetään peukkuja nyt että teillä olisi kaikki kunnossa:Heartred

Ei mitään tietoa Auringonkukka:joyful: Luulin että sumu jää pois kun aletaan kasvatella mutta voihan se jatkuakin..noh, ylihuomenna selviää :) Kiva kun on kanssapiinailijoita samassa vaiheessa niin voidaan spekuilla porukalla!!
 
Mannaharille, Rivelle ja kaakaolle tsempitykset hoitokiertoihin :)

Meritähti tervetuloa joukkoon ja kaikkea hyvää tulevaan hoitoon :Heartred

Giselle toivotaan, että mahdollisimman monta alkiota olisi jakautunut hienosti. Tsemppiä siirtoon! :signs003

Toiveikkaalle halauksia! :Heartred Jospa kaikki kuitenkin kääntyisi parempaan suuntaan seuraavassa ultrassa.

Junttura voi ei, toivottavasti tuhruttelu loppuu saman tien! Voimia, toivottavasti pian saisitte nähdä pikkuisen sykkeen :Heartpink

Pp6. Oireita on, mutta luulenpa että lutinuksen aiheuttamia. Verisiä vuotoja ei ole ollut. Nukun hyvin ja ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Mahassa tuntunut tänään koko ajan jotain ja selkäkin kipuilee. Flunssainen olo, nenä tukossa aamuisin ja aivastuttaa. Tissit turvonneet ja kipeät. Äklöttävää oloa. Olen silti täysin varautunut jälleen kerran testaamaan negan ja ajatukset on seuraavassa passissa. Ei jotenkin uskalla toivoakaan sitä plussaa.
 
Mä oon kyllä aivan toivoton ton salmiakin kanssa. Just käytiin kaupassa ja ostin pikkupussin irttareita. Noh, mitäs muutakaan kuin pääosin sitä salmiakkia :smiley-angry003 Ei vissiin ole mennyt oikeasti tiedostoon, että olen raskaana ja mitä silloin saa tehdä ja mitä ei :wacky::grin
 
Takaisin
Top