IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Katjusha, meillä ei veritestistä puhuttu ollenkaan, mutta voisin sitä vielä omasta keskussairaalasta kysyä. Olisi sitten turvallisempi olo tarvittaessa lopettaa lääkkeet. Joka tapauksessa aion olla ihan rauhassa ja ottaa lääkkeet sinne parin viikon päähän siirrosta.
 
Katjusha, meillä ei veritestistä puhuttu ollenkaan, mutta voisin sitä vielä omasta keskussairaalasta kysyä. Olisi sitten turvallisempi olo tarvittaessa lopettaa lääkkeet. Joka tapauksessa aion olla ihan rauhassa ja ottaa lääkkeet sinne parin viikon päähän siirrosta.

Elsakoo, juuri näin. Julkisella varmaan käytetään kotitestausta. Vara on valttia, et siinä paljon menetä, jos muutaman päivän pidempään käytät lääkkeitä.
 
Heippa kaikille.:smug:
Pieni tauko takana ja tänään kp 2 ja puregonia illalla pistelemään ja viimeisen kertaa munikset kasvamaan. Jos nyt ei raskaus ala niin sitten saatte nuoremmat leikkiä näitä leikkejä.
Eli kaakaon kanssa sama aikataulu taas hoitojen kanssa.
Huomenna soitto polille ja ultraa sopimaan. Nyt annos on sen verta suuri että tuskin suora siirtoon päästään vaan pakkasen kautta ensi kuussa.
Mä kysyin tota kahden alkion siirtoa kun kiinnittymisen kanssa ongelmaa. Lääkärit sanoi että ei kannata. Mulla priima laatuisia alkioita, limikset hyvä jne kaikki kunnossa, tilastot vaan on meitä vastaan ettei raskausala.

Ja tervetuloa kaikille uusille, täällä meitä konkareita riittää ja faktoja :joyful:
Joten kyselkää se ainakin mua auttoi alussa kun kaikki uutta ja lääkäri käynnit nopeita ja paljon asiaa lyhyessä ajassa sisäistettävänä.
 
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiin!

Täällä olisi huomenna vuorossa punktio. Ihmeen vähän jännittää ainakin vielä tässä vaiheessa ja oikeestaan, naurettavaa kyllä, eniten pelottaa sen tippakanyylin laitto [emoji32] Mulla ei ole koskaan tippaa ollut ja se on aina ollut ajatuksena tosi pelottava. Mutta kyllä tuo itseään pisteleminenkin hirvitti ja loppujen lopuksi siinäkään ei ollut mitään ongelmaa, eli kai siit yhdestä tipastakin selviää [emoji4]
 
Oi ihana Giselle! Kyllä sä siitä tippakanyylistä selviät! Katot muualle ja ajattelet et sitä kautta saat ne parhaimmat mömmöt sitten punktiossa:grin se on sekunnin nipistys kun neula menee ihosta läpi, vähän kuin verikokeen otto, ei oo paha! Tuu huomenna kertomaan miten meni, paljon tsemppiä huomiseen<3
 
Tsemppiä Gisellelle huomiseen :)!

Täällä odotellaan jo innolla perjantaita ja ultraa, on tää odottelu vaan ärsyttävää!!! Luin aiemmin netin syövereistä että menkat olisivat Synarelan kanssa helpommat..No ei kyllä, kovat kivut ja hirveä vuoto:hilarious: Yksilöllisiä hommia nämäkin näköjään.
 
Vuotoa odotellessa... Mitenköhän pian sitä voisi odottaa, kun meni se tuoresiirto pipariksi?!

Gisellelle tsemppiä huomiseen! Kanyyli on ihan helppo nakki, tosiaan sama kuin kyynärtaipeesta otettaisiin verikoe. Ja auttaa tosiaan siihen, että lääke vaikuttaa mahdollisimman nopeasti. Itse toimenpide ilmeisesti tekee toisilla enemmän kipeää kuin toisilla, mutta tuhannet muutkin ovat sen kestäneet :love017
 
Mulle sekä pistoshormonit että Lugesteronit aiheutta unettomuutta, joten tyytyväisenä lopetin niiden käytön tällä viikolla. Kaksi tosi hyvää yötä siis nukuttu tällä viikolla. Viime yönä tosin näin unta että tuli keskenmeno, liittyy varmasti näihin Lugesteronien lopettamiseen.
 
Tonttumuori mä kärsin kanssa täällä vuotoa odotellessa. Sais alkaa jo. Kuka täällä aiemmin ei päässyt myöskään tuoresiirtoon? Kauan sulla meni punktiosta että vuoto alkoi? Mulla ei oo mitään tuntemuksia edes tai tuhrua vielä. Mun tuurilla kun haluis nopeesti siihen passiin niin tää nyt sit venyy ja venyy. :banghead:

Giselle tsemppiä huomiseen punktioon!
 
Minä en päässyt punktiosta tuoresiirtoon ja mulla meni tasan kaksi viikkoa vuodon tuloon. En siis ottanut irrotuspiikin jälkeen minkäänlaisia hormonilääkkeitä. Toivottavasti teillä tulisi joutuisammin, oli pitkiä päiviä odottaa. Tsemppiä kovasti! :Heartpink
 
Mulle on muuten tässä hoitojen aikana tullut vahva tunne uran vaihtoon. Kiinnostais ihan älyttömästi biologin homma. Ja juuri nimenomaan lapsettomuuden parissa. Mitä enemmän tutkimuksia ym lukee niin haluis ite mukaan. Taitaa vaan vaatia aika pitkän opiskelun :rolleyes: tähän ikään valmistuis varmaan suoraan eläkkeelle. :grin
 
Mitäs hittoo se lääkäri puhui sit muutamasta päivästä!!! Just, no mun normaali kierto päättyis n. 10 päivän päästä. Täytyy varmaan odotella aikasintaan silloin sit.
 
Pisama mulle lääkäri ennusti limiksen perusteella että viikon päästä punktiosta alkaa. Juu ei alkanut... :meh: Mutta jokaisen kroppa on erilainen, toivottavasti alkaa sulla pikaisemmin :)
 
Okei. Mun limis ei ollu kauheen paksu. Joku n. 7mm. On tässä kivat puoltoista kuukautta edessä. Ensin odottaa että vuoto alkaa, sit rupee odottamaan ovista,tuleeko sitä edes. Sit jännitetään alkion sulatusta ja jos se selviää niin seuraavat kaksi viikkoa menee piinaillessa oireita. Saiskohan sitä jonkun nuijanukutuksen siks aikaa.
 
Ääh, 2 vkoa tuntuu kyllä ikuisuudelta! Voihan vee. Mulla oli limis oli sen 6,7 mm ja vuotoa tulee luomuna vaan joskus ja jouluna niin kauankohan tässä oikeesti saa sinnitellä ennenkuin pääsee taas tositoimiin eli Zumenon ja Primaspan kuurille. Ja ties mitä muuta vielä... Lääkäri suositteli Primaspania verenkiertoa parantamaan aik. istukan vajaatoiminnan ehkäisemiseksi, onko kellään kokemusta sen käytöstä?!

Pisama, (solu)biologin työ vaatinee yliopisto-opintoja? Onko sulla mitään alaan liittyvää koulutusta ennestään, mistä voisi olla hyötyä? Mäkin opiskelen vielä tässä "vanhoilla päivilläni" uutta tutkintoa :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Siirisi, mennään siis ihan samaa tahtia tässä. Toivottavasti teille nyt tuo toivotun tuloksen!! Meillä on vielä 1 ivf sitten julkisella jäljellä, jos tämä menee penkin alle.

Giselle1, tsemppi punktioon ja toivotaan hyvää saalista! Mulla taisi kyllä ollakin ekan punktion pahin rasti se kanyylin laitto, vaikka sekin meni ihan sutjakasti. Muuten kyllä lääkkeet toimi hyvin.

Tonttumuorille ja Pisamalle toivotaan pian niitä menkkoja ja PASia. Ei kyllä ole mitään kokemusta tuosta, miten pitkään kierto venyy jos ei tuoresiirtoa ole päästy tekemään. Jos oli lyhyt kaava, niin pitäisi kai vastata aika lailla omaa kiertoa (punktio = ovis).

On. Täällä siis nyt kp 2 ja ensimmäinen Menopur-satsi tuikattu nahkaan ja taas lähtee... Tässä vaiheessa usko puuttuu onnistumiseen, mutta eiköhän se sieltä taas toivonkipinä löydy kun homma etenee. Huomenna pitäisi työn lomassa ehtiä jotenkin polin soittotunnille soittamaan ja varaamaan eka ultra. Todella raivostuttavaa, kun ei mun työssä ole olleenkaan varmaa, että on juuri tiettyyn aikaan mahdollista soitella minnekään. Saisivat kehitellä jonkun takaisinsoittosysteemin tai sähköisen ajanvarauksen.
 
Siellä se pienen pieni sydän pumppaili <3 En oo uskoa tätä todeksi! ..ja sitte pienet kädenalutki erottu. Kaikki oli viikkoihin nähden mallillaan :) Voin laittaa kuvaa illemmalla kun kotiudun..

Joko gisellen punktio ohi? Miten meni, laitahan viestiä!

Tsemiä vielä Kaakaolle ja muillekki hoitoa aloitteleville! Olkoon ne tuloksekkaita!

Mites piinailijoiden kuulumisia? Kuka testaa seuraavalsi?

Ja passia odottaville pikaista menkkojen alkua ja kaikkiin vaiheisiin kovasti onnea matkaan!!

Tipu 6+5
 
Takaisin
Top