IVF/ICSI kokemuksia

PikkuTikku, jee kiva saada joku kaveriksi piinailuun :) Laittelehan sitten tarkempaa päivää listaan kun tiedät :) ja hyvät mahikset on että edes yksi alkio selviää teillä sulatuksesta, kun niitä on vielä noin monta :)

Katjusha, mitäs sinne? :)
 
Larissa jännään teijän puolesta :)
Olen ilmoittanut töissä pomoille, mutta en julkisesti. Taidan odottaa, kunnes ihmiset eivät malta olla kysymättä :) Armoton ummetus, mutta muutoin on mennyt hyvin. Tervetuloa joukkoon plussanneiden, tämä on ihanaa (in love) ...!
 
Jee vuoto alkoi tänään! :):):) Vihdoin! Eilen jo ehdin soittaa polille ja sain perjantaille ajan ultraan, et olis katottu tilannetta. Nyt täytyy huomenna soittaa ja perua se ja samalla saan varmaan ajan kp 6-7 tienoille. Tuntuu kyllä niin jännältä tämä. :) Vuoto on tänään ollut tosi niukkaa vasta, että varmaan huomenna on ensimmäinen kiertopäivä ja keskiviikkona aloitan pistokset.

Larissa, mulla ei tule sitä nollaultraa, että vasta sitten se, kun katotaan follien kokoa. :)

Ninukki, samaa oon joskus aatellu. Muutenkin siellä odotustilassa on aina jännää istua ja katsella ihmisiä, kun on kuitenkin niin samassa veneessä kaikki tässä asiassa. Toki, kyllähän siellä varmaan voi muistakin syistä naisia käydä, kuin pelkästään lapsettomuus-asioissa, mutta varmaan suurinosa on meitä. Kaikki kyllä näyttää aina tosi reippailta, ketä oon siellä nähnyt, vaikka jokaisella on suuri taakka sydämellä. :Heartred
 
Hei minuu jänskättää huominen iha tein kaikkien puolesta tasapuolisesti: pisama, Ninukki ja Larissa nyt ainaki jännän äärellä! Mihi aikaan saan odottaa raportteja tapahtumista? :wink :wink

Aamulla itse käväisen labrassa ja to haen synarelat odotteleen nuuhkimista :)

Ja ps. Toi aurinko on i-h-a-n-a! :Heartred

Hileinen kp 17
 
Pikkutikku meillä oli pakkasessa vaan yksi alkio ja se selvisi hienosti sulatuksesta.

Larissa pääsee vihdoin huomenna tosi toimiin. Jee!

Täällä olo ollut tänään paaaljon parempi kuin eilen. Join eilen kyllä kuin hevonen ja tänään yrittänyt juoda/syödä kaikkea nestepitoista ruokaa että sais niitä suolojakin. Maha on edelleen kyllä turvoksissa mutta ei niin pinkeä kuin eilen.
Huomenna on sitten se siirto. Toivonmukaan jokunen alkio olis jaksanut kasvaa. Saa taas jännittää aamun soittaako ettei tarviikaan tulla.
 
Pisama, toivottavasti soittoa ei tule ja pääsette siirtoon :)

Tsemppiä meille kaikille huomiseen! :) Mulla on aika klo 10 (kun kerta kysyit Hileinen)
 
Muokattu viimeksi:
Täälläkin jännäillään huomista teiän puolesta. Tulkaahan sitte kertomaan kuulumisia!

Mulla ei vieläkään normaali olo. Liekö kuitenki jotain lievää hyperiä... Turvottaa ja vatsaa nippailee.
 
Kaikille teille onnea huomiselle! :)

Miten te ootte muuten aina aatelleet sen, mikä on se ensimmäinen kp? Polilla ovat sanoneet, että ensimmäinen vuotopäivä on se, kun vuotaa kunnolla. Tänään tuli ihan rusehtavaa pientä vuotoa koko päivän, pikkuhousun suojalla pärjäsi. Iltaa kohden on voimistunut ja laitoin iltapäivällä siteen. Nyt vuotelee jo enemmän ja kirkastunut vuoto. Niukkaa tosin siis vieläkin. Onkohan tämä nyt siis kp1 vai huomenna kp1? Anteeksi tarkka sepustus. :grin
 
Larissalle tsemit tähän päivään.

Junttura, voihan olla kun sulla niitä folleja oli nyt paljon enemmän niin kestäö toipua kauemmin.

Täällä jo melkein normaali olo.
 
Nonii! Hyvin meni :)

Eli taysiin mentiin aamulla anivarhain, ensin sihteerin kanssa täytettiin sopimuksia yms, sitten mies hoitamaan omaa osuuttaan ja minä toipumishuoneeseen valmisteltavaksi. Vaihdoin sairaalan kaavun päälle, hoitaja otti verenpaineen, laitto kanyylin ja anto esilääkityksen (kipulääke ja pahoinvointilääke). Tiedusteli samalla haluanko toimenpiteessä rauhottavaa, kyllä halusin, vaikka olo oli vielä ihan rauhallinen, mulla on tapana saada viime hetken paniikki :D sitten odottelua, miehellä kesti kun piti vielä täyttää jotain lappuja ja meinas mulla jo itku tulla ku pelkäsin ettei se ehdi mukaan. Ehti kuitenkin paikalle vähän ennen ku toinen hoitaja tuli meitä toimenpidehuoneeseen hakemaan. Siihen sitten pöydälle ketarat leväälleen, mies sai tuolin viereen. Rauhottava ja kipulääke suoneen, kohdunkaulaan paikallispuudute, se oli muuten kaikista kipein vaihe se puudutuspiikki, ihan ku hammaslääkärissäkin! Sitten alkoi punktio, se oli nopea ja täysin kivuton operaatio kun rakkulat molemmin puolin oli tyhjennetty ja saatiin lähtee takaisin toipumishuoneeseen :) nyt alkoi jo juilia aikalailla ja hoitaja laitto paracetamol tipan vielä tippuun ja itse pyysin lämpöpakkauksen alavatsalle, se mulla ainakin toimii parhaiten. Olo oli kun pienessä hiprakassa :D

hetki meni ennen kun hoitaja tuli ilmoittamaan tuloksen: 14 hyvää solua!!!! Herran jestas!!! Ihan huippua :) :Heartred

N. 1,5 h oltiin ennen kun mun lakkas päässä pyörimästä ja saatiin lähteä, nyt olo ihan hyvä vähän särkee mahaa mutta ei mitään pahoja menkkajomoja pahempaa, ainakaan vielä.
 
Ninukki, jes! Hyvä että kaikki meni hyvin ja saitte noin hienon saaliin! :) Onko siirto nyt sitten torstaina?

Täällä selvitty nollaultrasta. Tilanne ei ollut aivan ideaali (limakalvo liian paksu 7 mm ja oikeaan munasarjaan oli ilmestynyt vaaraton nestekysta), mutta lähdetään silti tekemään hoitoa. Mies pääsee siis illalla mua piikittämään :grin Puregon annos on ensin 175 päivässä 3 pv, sitten 150. Ensi maanantaina ultrataan taas. Jäi vähän ristiriitaiset fiilikset. Lääkärin mukaan limakalvo paksuus kielii siitä, että "joku folli on lähtenyt jo valikoitumaan" mutta toisaalta hän nosti alkuannostusta suunnitellusta koska "munasarjat ovat niin hiljaiset synarelan jäljiltä". Eli synarela on tehonut ja ei ole?? o_O Noh, näillä mennää ja jos ei tärppää/onnistu niin syksyllä uusiksi. Yritän ajatella, että jos sieltä joku alkio saataisiin siirtoon niin siihenkin olisin jo tyytyväinen. Väkisinkin on kyllä ajatukset jo syksyssä, sillä epäilen että se seuraava kerta tulee. Onpahan lääkekatto jo täynnä silloin :wink

Larissa kp 5, eka pistospäivä!
 
Takaisin
Top