IVF/ICSI kokemuksia

Pisama, jes top alkiosta! :) Mie olen ihan hyvilläni, että seuraava ultra on "jo" maanantaina. Olen nimittäin kuullut sellaisiakin tapauksia, että ei ole ollut kuin yksi ultra ennen punktiota!!! :O

Pisama ja Junttura plussaa kummatkin! Avaatte meille hienon plussapistetilin tähän kevääseen niin me muut tullaan perässä :wink


Junttura, mitäs sinne kuuluu? Mones piinapäivä on menossa? :) Tavallaan olen tyytyväinen, että lähtökohta ei ole ideaali niin en odota liikoja tästä hoidosta. Ehkä osaan ottaa rennommin. Menee miten menee, minä en voi siihen juurikaan omalla toiminnalla vaikuttaa :)
 
Junttura, en minä tiedä mitä ne näkee mutta niillä sanoilla hoitaja ilmoitti saaliin, 14 hyvää solua, saattoi sanoa niin vaikka asiasta ei vielä varmuutta ole :) lääkäri vikassa ultrassa selitti, että jos soluja tulee paljon, tekevät kaikille pitkän viljelyn koska se on pco tapauksissa parempi, en kysynyt sen tarkemmin mikä siihen vaikuttaa, kai ne tietää mitä tekevät :D

Pisaman top-alkiolle nyt iso peukku ja hurjasti voimaa!! Toivottavasti saatte pakkaseenkin hyviä vauvansiemeniä :)
 
Larissa tänne kuuluu ihan hyvää :) Tänään olo on ollut jo kuta kuinkin normaali. Uskaltauduin jopa pyörällä töihin. Olisi tehnyt mieli käydä vielä kuntosalillakin, mutta jätän sen viikonloppuun. En viitsi ottaa mitään riskejä, lääkäri kun käski ottamaan ihan rauhallisesti vielä viikon. En tiedä monesko piinapäivä tänään on, kertoo varmasti hyvin siitä miten rennosti otan nyt :) Mutta pikainen laskenta: viime torstaina oli alkion siirto joten tänään täytyy olla pp6, vielä reilu viikko testipäivään. Töissä on sopivasti kiireistä (ja vähän stressiäkin) niin aika menee nopsaan.
 
Junttura, hyvä että olet onnistunut rentoutumaan ja jatka samaan malliin :) Salilla ehtii riehua myöhemminkin :wink

Täällä eka piikki tuikattu. Mies sai kunnian suorittaa tehtävän ja oli kyllä mielellään mukana :) Ihan hyvin onnistui, mitä nyt kuulemma sai yllättävän napakasti painaa että sai piikin ihon läpi. Eka yritys raapaisi vain pintaa :D Reppana yritti ensin liian hellästi kun ei halunnut satuttaa :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Eihän ollu kamalaa larissa? Ite luulin paljo pahemmaks ku olikaan. Jännitin ekaa pistosta ihan turhaan.

Tänä aamuna äklö olo rantautu tänne, tästä se piinaviikko nyt alkaa ja oireitten kyttääminen. Jänskää... Ihan ku sillon alkuyritysaikoina :)
 
Junttura, äääää! Mie uskon, että se on OIRE! :D

Ja juu ei ollu niin paha se pistos mitä pelkäsin, mutta silti mies saa sen jatkossakin laittaa :D En halua nähdä kun se neula menee ihon läpi ja mies on kuitenkin innoissaan mukana, kun hänellekin on nyt tärkeä tehtävä :wink
 
Junttura, ihanaa piinaviikkoa :) ota rauhallisesti ja tee miellyttäviä ja henmottelevia asioita, annat pienokaiselle stressittömän alustan laskeutua :) Kaikkea hyvää!!!
 
Synarelat varattu apteekkiin! Huomenna ne haen ja lauantaina alkaa nuuhkiminen :)

Näin se aika menee - en olisi kaksi vuotta sitten arvannut, että tässä ollaan. Hyvällä onnella heinäkuussa olemme raskaana, kun 2v yritystä tulee täyteen.

Hileinen kp 19 ivf-kiertoa
 
Hurjasti tsemppiä kaikille, jotka olette päässeet nyt tositoimiin! Nyt se plussatuuli puhaltamaan! Tuntuu ihan hullulta, että vielä vähän aikaa sitten ei tiedetty lähdetäänkö ollenkaan ivf-hoitoihin ja nyt en malttaisi odottaa niiden alkua, kun lueskelen teidän kuulumisia. Niin se vaan mieli muuttuu.

Meillä on parin viikon päästä suunnitteluaika, joten eiköhän elokuussa sitten päästä kunnolla vauhtiin. Vähän houkuttelisi kokeilla vielä kerran inssiä yksityisellä tässä välissä, mut en tiiä miten julkinen siihen suhtautuisi. Ollaan siis tehty jo kolme inssiä yksityisellä. Ei kai siinä mitään estettä olisi, kun itse se kuitenkin maksettaisiin.
 
Mitä kuuluu tytöt? :)


Yöh taitaa puregon tehdä mulle vähän etovaa oloa. :wtf: Toivottavasti ei pahene, muuten on töissä hankalaa. Jospa tämä tästä kun juo tarpeeksi vettä ja syö vähäsen. Vähän jo jänskättää valmiiksi maanantain ultra, että onko siellä lähtenyt yhtään follia kasvamaan...

Larissa kp 7, kolmas päivä puregonia
 
Hileinen, jee huomenna alkaa sullakin sumut! :)

Nyt rupesin vielä kaiken lisäksi miettimään, että hitto jos mun täytyy pistää irroituspiikki (pregnyl) töissä! Kiva mennä työpaikan vessaan sähläämään tauolla, etenkin kun meidän kahvitauot on vain 12 minuuttia... Toivottavasti ei satu sen pistäminen työajalle.
 
Larissa, peukut sille! Muistankohan mä ihan väärin, että se oli 12 tuntia ennen punktiota, voiko olla? Toivotaan, että olo kohenee,
Ihanaa sumuttelua ja täydellistä labratoimintaa ketjuun!!
 
Katjusha, pregnyl pistetään 36-38 tuntia ennen punktiota. Eli jos punktio on aamulla niin menee vähän nippa nappa että joudunko pistämään piikin töissä iltavuorossa. Pitänee tästä keskustella polilla jos näyttää siltä että punktioon asti päästään.

Mietin tässä että tämä etova olo voi olla puregonin ja synarelan yhteisvaikutustakin. Eilen oli kylmää ja kuumaa aaltoa peräjälkeen :D
 
Hei kaikki! Vieläkö mahtuu mukaan yksi "hoitolainen"? Olen 37, kohta 38 vuotias ja yritystä takana meillä on syksystä 2013. Viime syksynä saimme mieheni kanssa lähetteen Taysiin, ja tutkimukset osoittivat että minun tukkeutuneiden munatorvien vuoksi mennään heti ivf-hoitoon. Tammikuussa sitten pisteltiin ja punktiossa saatiin 6 munasolua, joista 5 hedelmöittyi! Tuoresiirtoon sitten-->ja nega. Loput hedelmöittyneet kaikki 4 saatiin pakkaseen! Huoh :) Kevät on kuitenkin mennyt siten ettemme ole päässeet pakastealkiosiirtoon lainkaan, koska a)ensin tein huonommilla ovistesteillä tikutusta, eikä selkeää tulosta saatu. b)sitten on siirtopäiväksi aina osunut la tai su, jolloin siirtoja ei tehdä. Nyt kuitenkin olisi ensi tiistaina ensimmäisen kerran pas (jos alkio vain selviää sulatuksesta..
Toivo ja jännitys alkaa taas nostaa päätään, mutta jotenkin jo sieluni silmin näen sen negatiivisen raskaustestituloksen. Niitä kun on tullut tehtyä "muutama" näiden vuosien aikana... Onko muilla samanlaisia fiiliksiä, että vaikka miten toivoo ja odottaa,niin ei uskalla edes ajatella että testi olisi positiivinen?

4/2011 Yhteiseloon
Syksyllä 2013 lapselle lupa tulla ja yritys alkoi
2014 naimisiin :Heartred
10/2015 tutkimuksiin
1/2016 ivf-hoidot alkoivat.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top