IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Se oli siinä sitten 4 kypsää yksikään ei hedelmöittynyt. Joskus syksyllä sitten icsi yritys.... Jahka kesä keräillään. Oli sitten se kaikista pahin tulos mitä pystyin kuvittelemaan.
 
Hopsan eikäääää! Suoraan sanottuna perseestä!

Täällä 12 muniksesta 7 lähtenyt hedelmöittymään normaalisti. Vähän jännittää mitä tapahtuu parin päivän sisällä kun viimeksi 15 munista, 9 hedelmöittyi ja lopulta 2 oli siirtokelpoista.
 
Oon niin pahoillani hopsan :'(

Pisaman munille kasvuvoimaa, toivotaan että saatte huippuyksilön siirtoon ja muutaman pakkaseen!!

Larissan menkoille peukku :D

Opiskelusta olitte puhunu, mä sain just pari päivää sit tiedon että pääsin pääsykokeitten ekasta vaiheesta läpi seuraavaan, amk tutkintoa työnohessa oon ylittämässä opiskeleen :)

Mitä muuten julkinen puoli käyttää punktiossa lääkityksenä? Onko suoneen pelkkä kipulääke, vai meneekö jotain muutakin? Kun siellä yksityisellä missä olin, meni sekä kipulääke, että pieni annos rauhoittavaa, joka lähinnä rentoutti siinä tilanteessa, mietin vaan onko sitä käytössä..
 
Voi ei Hopsan, isot pahoittelut :( Oliko tämä teille ensimmäinen ivf?

Pisama ite opin tästä toisesta ivf:stä sen, että kierrokset ei oo välttämättä samanlaisia. Meillä kun ekassa 23kerättiin, 9 tai 10 hedelmöittyi, yksi siirrettiin ja muut lopetti kasvun. Kaikki oli aika huonolaatuisia. Ja nyt toisessa ivf:ssä 25kerättiin, 17 hedelmöittyi, yksi top-luokan alkio siirrettiin ja pakkaseen saatiin 9 hyvää alkiota, joukossa vielä toinen top luokan alkio. Muistan kun olin ekan ivf:n jälkeen ihan maani myynyt, kun solut oli niin surkeita.

Hyvä larissa että menkat alkoi, kohta pääset sinäkin piikittelemään itseäsi :) ja päästään jännäämään sun taivalta.

Ninukki mulla ei oo kyllä tietoa mitä meni suoneen... Oon siis väestöliitolla käynyt hoidoissa maksusitoomuksella, vaikka julkisella puolella ollaankin. Diapamia sain kyllä puoli tuntia ennen toimenpidettä.
 
Pisama, hyvältä kuulostaa! Nyt kun jaksaisivat jatkaa kehittymistä :)

Hopsan, pahoittelut :(

Ninukki, en tarkkaan tietä mitä lääkkeitä julkisella käytetään punktiosta mutta kunnon arsenaali kuulemma :D kipulääkkeet, rauhoittavat ja meillä endolaisilla ehkä vielä antibioottia suoneen.
 
Nimenomaan kuten pisama totesi tämä on ihan perseestä. Mutta kiitos teille kaikille,

Tämä oli tosiaan meidän ensimmäinen ivf, toki jos hyvä puolia haetaan niin, parempi tosiaan nyt kuin se, että tämä olisi ensin mennyt muuten päin honkia ja sitten syksyllä olis tullut tämä tulos. Kesätauko tähän nyt olisi joka tapauksessa tullut, nyt siitä osa menee ihan normaaliin välikiertoon.

Nyt kun vielä ehkä käy niin, että tätä kertaa ei lasketa siihen julkisen puolen tarjoamaan 3 ivf hoitoon niin revitään nyt tästä se positiivinen puoli.

Alkuviikosta täytyy soittaa polille, ja varailla se seuraava suunnittelu aika ja sen jälkeen unohtaa kesäksi tämä projekti.

Pisama: toivotaan että jaksavat puskea eteenpäin.
 
Ikävä juttu Hopsan! :sad001

Hyvä et Larissa sulla alkoi vuoto. :)

Täällä kp31 ja menkkoja ei vieläkään oo näkyny. :mad: Tätä menoa siirtyy punktio, jos eivät huomenna jo ala. :arghh:
 
Hopsan, oli kyllä varmasti suunnaton pettymys. :( vaikka sen tietää että koko homma voi mennä ihan plörinäksi niin tietty sitä toivoo ja olettaa pääsevänsä siirtoon. Ja paskaa että joudutte nyt kesän odottamaan uutta yritystä :( mutta ehkä miettivät nyt teille lääkkeet uusiksi jne. Onnistuisikohan icsi:llä paremmin..?

Mustikk4, höh missä ne sun menkat viipyy :/ laitan tädin sitten seuraavaksi sinne päin!

Napaa: Täällä on kyllä tosi niukat menkat! Siis niukat mulla on yleensäkin, mutta näemmä synarela niukentaa niitä ennestään. Noh, ei haittaa :) nyt alkoi parin päivän vapaat ja sitten on kohta jo keskiviikko ja nollaultra! Jännää!
 
Voi hopsan, mitä uutisia! :( :(

Larissa, mä niiiiiin jännään täällä mukana! Nollaultra teillä jo pian ja pääsette tositoimiin!

Mustikka, joko täti kurvasi kylään?

Pikanapa: labrat varattu ke ja to haen synarelat! Pian se starttaa meilläki eka ivf. Jännitän kyllä tuota kohtaloa, ettei mitään hedelmöity ja ei päästä siirtoon... pöh.

Hileinen kp 15 ja ehkä ovis tässä viikonlopun aikoina ollut
 
Hileisellä alkaa siis kans jänskät ajat!
Eipä niitä nolla-uutisia ikinä haluais kokea. Meillä on mennyt joskus sulatuksessa viimeset roskiin ja sitten on käynyt juurikin näin, että mitään ei olla saatu siirtoon. Toivotaan parasta jatkossa kaikille ja että plussaa saatais tähän ketjuun.
 
Hileinen, jee kohta alkaa sullakin hoidot ihan konkreettisesti! :) Mikä päivä sulla alkaa sumut? Onko sullakin 2 suihkausta aamulla ja illalla? :)

Täällä on menkat hieman runsastuneet ja vaikuttaa normaalia runsaammalta (vissiin synarela aiheuttaa tätäkin), mutta kivut on paaaaaljon pienemmät kuin yleensä :) Ihan normaalisti olen touhunnut kun yleensä olen usemman päivän työkyvytön. Tissit on edelleen kipeät ja turvonneet sekä välillä palelee. Taitaa nämäkin olla synarelan oireita. Mutta helpolla olen ainakin tähän mennessä päässyt :)

Larissa kp 2, pv 17 synarelaa
 
Ei oo alkanu vieläkään alkanu! Tuhlasin tänään aamulla toisen Clearbluen testinkin, jota oon säästelly ties kuinka ja kauan sitä varten, et voin sit testata, jos liuska näyttäis plussaa. Liuskat oli siis loppu, enkä eilen muistanu ostaa, vaikka kävin kaupassa kaks kertaa. :grin No siis, negaahan se näytti, kuten arvasinkin. Aattelin huomenna soittaa polille ja ilmotella, ettei oo kierto vieläkään alkanu ja et voiko asialle tehdä jotain. Eipä me kyllä punktioon suunnitellulla viikolla päästä tätä menoa. :arghh: Onneks kesätaukoon on vielä aikaa. Haluaisin niin jo päästä jännittään teidän kanssa. :) Mut oon täällä hengessä mukana. :)
 
Mustikk4, höh negasta ja siitä että menkkoja ei kuulu :/ oliko sulla nollaultra tulossa ennen piikkien aloitusta? Jos ei meinaa menkat alkaa niin voivat polilta määrätä terolut/primolut kuurin avuksi.
 
Tutustuin taas vähän omakantaan ja oli gyne kirjannut sisätutkimuksesta jo viime vuoden käynnillä että "selvä endometrioosimuutos kohdun takana". Ja nyt joka teksteissä maininta "vaikea endometrioosi, kipujen kanssa nyt pärjää." Laparoskopiaakin tarjottu jo useasti. Että jos ei tämä ivf/icsi nyt tuota tulosta, on se lapa varmaan edessä... suolistoa mä pelkään että tää tuhoo. Onneksi ei muniksissa ole, pitäisi ennuste olla ihan hyvä hoidoissa tästä huolimatta.

Jeeeeeee la alkaa sumut!

Hileinen lounastauon Omanapa kp 16 ivf-kiertoa
 
Hileinen, hui olipas teksti :/ Miten lääkäri on noin tarkkaan osannut sanoa että missä endoa on, jos ei ole lapaa tehty? Pelkästään tunnustelemalla? Mulla on endoa löytynyt "vain" vasemmasta munasarjasta ja kuulemma ei tunnustelemalla löydy muualta, mutta epäilen että sitä on myös suolistossa ja virtsarakon pinnalla (oireiden perusteella). Vähän epäilyttää, että vasen munasarja ei juuri paljoa munasoluja tuota ton endometriooman takia... :/ Mutta se jää nähtäväksi! Jännä että sulle on useasti jo tarjottu lapaa ja mulle sanoivat KYS:llä, että ei leikata, jos lapsia ollaan haluamassa :O Mutta se johtuu varmaan tosta endon sijainnista mulla. Ps. Jos et ehdi ovuloida ennen kuin aloitat synarelan niin varaudu siihen, että olo saattaa olla aika *kröhöm* himokas :D

NAPAA: Täällä alkaa ehkä vähän synarelan vaikutus tuntumaan. Tissit on edelleen kuin silarit :D Isot, kipeät ja pinkeät :D Piti varuilta vielä aamulla tehdä (nega) testi ennen kuin haen tänään puregonit. Ja näemmä mulle ei tule niinkään kuumia aaltoja vaan palelua :D Nyt on kylläkin KUUMA kun touhusin ulkona. Välillä on myös pieni krapulainen olo (ilman sitä juomista). Mutta jos sivuoireet jää näin vähäisiksi niin olen positiivisesti yllättynyt :)

Larissa kp 3, pv 18 synarelaa, keskiviikkona 0-ultra ja toivottavasti piikkien aloitus!
 
IVF/ICSI/PAS-lista:

Junttura, lyhyt kaava, toinen ivf, punktio 17.5, munasoluja 25kpl => 17hedelmöittyi
Pisama, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
Hopsan, lyhyt kaava, punktio pe 20.5.
PikkuTikku, pas, kesäkuu
Ninukki, lyhyt kaava, punktio vk 21-22
Mustikk4, lyhyt kaava, punktio vk 22
Larissa, pitkä kaava, punktio vk 23
Hileinen, pitkä kaava, punktio vk 24-25




Siirsin meidän listaa vähän lähemmäs :)

Junttura ja Pisama, mitä piinailijoille kuuluu? Haluatteko lisätä tohon listaan itsellenne testipäivän? :)
 
Ninukki, mitkä siellä on fiilikset? :)

Hain ekan paketin puregonia, kustansi pyöreästi 235€ Ilman kelakorvausta olisi ollut noin 390€
 
Larissa, ultrassa jotenkin tuntumaa tukeva "löydös" ja ca-25 koholla, oireet - näiden perusteella diagnoosin sain. Lapaa kipujen vuoksi ehdoteltu, ja hoitojen välissäkin kuulemma voisi, kun ei ole kohdussa tai munasarjoissa endometrioomaa. Eli jos tää eka ivf jää negaksi (mahd. pas-siirtoineen) niin sitten kyllä käväisen lapan välissä ennen uutta kierrosta. Ja luulen et ovis oli viikonloppuna tai ehk tänään, en testaillut etten varma voi olla. Oireita kyllä oli ja on ;) ;)

Mites meidän ekat piinailijat: Junttura, Pisama? Muut? :) Miten menee?

Jatkan auringonottoa, kivaa viikkoa kaikille! :) :)

Hileinen kp 16
 
Takaisin
Top