Tännepä oli tullut paljon uusia mukaan. Tervetuloa Babe, vauvaton, tonttumuori ja DB
Toivotan teille kaikkea voimia hoitoihinne ja plussatuulta!
Juntturalle Ihanasti nousee sulla hcg! Nyt vain kovasti hyperin selätystä!
Elsakoo Se luo toivoa todella paljon, kun lääkäri on optimistinen ja toiveikas! Toivotaan huurunenälle tarrasukkia ja sinulle stressitöntä piinailua!
Bambille myös hurjasti tsemppiä piinailuun
Olitte aiemmin puhuneet liikunnasta stimulaation ja punktion aikoihin. Liikuntaahan ei suositella sen vuoksi, että vaarana on munasarjan kuroutuminen ja kiertyminen. Mun ei tarvinnut liiemmin miettiä silloin, miten lääkäri ohjeisti, koska olo oli niin tukala, ettei tehnytkään mieli liikkua. Kaikki tärähdykset aiheuttivat inhottavan tunteen tai jopa kipua. Punktion jälkeen jopa kävelyaskelkin aiheutti ikävän kivun munasarjoissa. Saattoi tosin vaikuttaa, että olin aivan hyperin rajamailla.
Jos olen osannut oikein laskea, niin mulla on menossa nyt 4+3. Tuntuu edelleen hieman absurdilta ajatukselta, että olen raskaana. Melko monta testiä on pitänyt tehdä asian varmentamiseksi
Mutta omalla tavallaan mulla on jännä sisäinen rauha, vaikka en tiedä minne pikkuinen on muuttanut asumaan ja kaikki on todella epävarmaa. Maanantaina palasin töihin parin viikon sairausloman jälkeen huonolla menestyksellä. Mitenkäpä se muutenkaan olisi mennyt, koska sama huono sisäilma siellä oli odottamassa. Migreeni alkoi hiipimään jo maanantaina ja tiistaina päivällä yskitti reilummin sekä ääni oli painoksissa. Tiistai iltana/yönä sain kunnon migreenikohtauksen, jonka vuoksi yöunet jäi vähän päälle viiteen tuntiin. Oli muuten aika kädetön olo, kun ei migreenilääkkeitä voi käyttää
Maanantaina työterveyslääkäri sanoi, että heti pitää ottaa yhteyttä, jos tilanne huononee. Keskiviikkona juttelin kyseisen lääkärin kanssa puhelimessa, jolloin kerroin tilanteen huonontuneen ja raskaudesta (en uskaltanut vielä maanantaina asiasta puhua mitään
). Käski samantien ottamaan yhteyttä sairaanhoitajaan, koska lääkäriaikaa ei enää sille päivälle saanut. Torstaille sain ajan eri lääkärille ja hän ei juurikaan kysellyt, vaan kirjoitti suoraan sairausloman ensi viikon loppuun. Sanoi, että mun huono keuhkojen tilanne on nyt suuri riski: jos minä hapetun huonosti, myös alkio/sikiö hapettuu huonosti. Esimiehen kanssa olen sen verran jutellut, että olen kertonut hänelle tilanteen hankaluuden ja kerroin hänelle lääkärin terveiset: työhuone on vaihdettava. Katsoin parhaimmaksi kertoa pomolle jo nyt raskaudesta, että hän ymmärtää, ettei kyse ole vain minusta. Onneksi hän on toiminnan mies ja alkoi samantien järjestelemään asioita. Pääsen saikun jälkeen muuttamaan kokeeksi toiseen työtilaan ja todella toivon, että pääsisin takaisin työhön kiinni. Onhan tämä nyt sinänsä aika hölmö tilanne, että olen työkykyinen, mutta en enää työympäristössäni
Mutta otetaan nyt hiihtoloman kannalta ja nautitaan raskausoireista