IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä näyttäisi menevän niin että tosiaan kp2 aloitettiin ne ekat pistokset, eilen kp 6 oli eka ultra ja eilen aloitin myös ne jarrupistokset tuon toisen lisäksi. Seuraava ultra on perjantaina, eli kp9 ja silloin luultavasti sitten päätetään punktiopäivä joka oletettavasti on ma tai ti, eli kp 12 tai 13. Ja nuo pistokset kai loppuu pari pv ennen punktiota ja se viimeinen irrotuspistos laitetaan ymmärtääkseni 36h ennen punktiota. Sitten alkion siirto pari päivää punktiosta jos kaikki mennyt hyvin. Mutta ilmeisesti tässä voi aina olla vähän yksilöllistä vaihtelua.
 
Babe, joo totta, että ei siinä kyllä heti lentoon päästä: suunnittelukäynti on nimensä mukaisesti informaation jakoa, lähtötilanteen kartoitusta ja kalenterin kanssa tulevaisuuden suunnittelua. Tässä edellä kuvattiin lisäksi lyhyttä kaavaa, jossa ei ole sumutteita esilääkityksenä. Jokainen pariskunta käsitellään yksilöllisesti, joten kannattaa vaan kärsivällisesti mennä virran mukana. Toivotaan, että pääsette hoitokiertoon kuitenkin mahdollisimman pian.
 
Kiitos infosta. Ollaan varauduttu siihen että kokeillaan vielä yhtä inseminaatiota ennen ivf:ää. Vaihdoin vielä ensi viikon aikaa yhden päivän eteenpäin kun se päivä on todennäköisesti kp. 8 tai 9 ja mulla ollu tähänkin asti ultra aina kp9 kun syön letroja niin tuolla käynnillä voidaan sitten ehkä vähän suunnitella tulevan inssin ajankohtaa. Uskoisin että sitten seuraavassa kierrossa päästään aloittamaan ivf koska tarvittavat tutkimukset on jo tehty.
 
Babe niin kuin katjusa sanoikin, se suunnitellaan yksilöllisesti. Jos tuleekin pitkä kaava ni sumut alkaa jotain kp 20 ja sit piikit menkkojen jälkeen n. kp 2. Mulla oli suunnittelukäynnin jälkeen kolme ultraa ennen punktiota, yks kun menkat oli alkamassa ja kaks lähempänä punktiota. Mulla siis se pitkä kaava.
 
Tervetuloa mukaan, Babe ja Vauvaton! :)

Nyt jos jollain on jotain vinkkiä siihen, miten valmistautua siirtoon, niin otan vastaan ilomielin! Meillä on huomenna aika pitkä ajomatka sairaalalle ja halutaan tietysti olla mieluummin hyvissä ajoin siellä parkkipaikkaa metsästämässä yms. Ohjeessa sanotaan, että 2h pitäisi olla käymättä pissalla ennen siirtoa. Kannattaako tuon 2h aikana vielä juoda nesteitä ja paljonko olette juoneet suunnilleen? Pelottaa että joudun hankalaan tilanteeseen ja hätä yltyy ihan sietämättömäksi siirtoa odotellessa. Ja sit jos ei uskalla juoda tarpeeksi, niin onko rakko riittävän täynnä..? Onneksi siirto on jo huomenna niin tämän asian stressaaminen loppuu. On sitä siirtoa jo odotettukin! ❤️
 
Kiitos kun kerroitte kokemuksistanne. Ens viikon perjantaina sitte selvii miten meidän käy hoitojen suhteen. On kyl tosi rasittavaa yrittää järjestää noita lääkärissä käyntejä töiden takia. Bambi, tsemppiä piinailuun!
 
Elsakoo mulla toi kahden tunnin pidätys on ollut ihan mahdoton,koska joudun punktioiden jälkeen juomaan nesteitä sen verran. Tehty vain yksi pas niin en muista miten siinä meni. Oon siis tuntia ennen käyny vielä vessassa ja sen jälkeen juonu n. 5dl vettä ja saanu sillä rakon täys. Joku täällä taisi sanoa että kahden tunnin pidätys ei riittäny vaan joutu odottelemaan siirtoon pääsyä. Jos mahdollista niin testaile etukäteen vähän miten pystyt pidätteleen.
 
Moikka taas kaikille!

Janelille hurjasti vauvaliimaa ja varovaiset onnittelut! ❤

Tervetuloa Baby ja Vauvanton!

Hurjasti on taas viestejä ja kiva lukea muiden kokemuksia. Mulla oli verikoe arvot tosiaan normaalit, joten nyt on taas primolut menossa ja 0-ultra tiistaina. Oon nähny kauheesti öisin unia hoidoista ja eritoten unia joissa meillä on ollu vauva. Toivon kovasti että se olisi enneuni.

Mites muut? Ootteko nähneet unia hoidoista?
 
Noista rakkohommista, sekin on yksilöllistä, miten rakko vaikuttaa siirtoon vai vaikuttaako. Kaikilla ei koko asia ole olennainen. Meidän klinikalla vessan ovessa lukee "älä käy vessassa juuri ennen siirtoa". Mulla on hätäinen rakko, joten jo tunnin pidätys on mulle paljon joskus - vaikka en sinä aikana mitään joisi. Aina on siirto onnistunut vaikka tyhjemmälläkin rakolla.
 
Katjusha huo on ihan totta. Mulla oli viimeks omasta mielestä huomattavasti tyhjempi rakko ku yleensä ja lääkäri oikein kehui miten helppo siirto oli tällä kerta.
 
Ihanaa Janel, onnea! Toivon <3 et pysyy matkassa loppuun saakka!

Ja sitten negan testanneille suuret pahoittelut! Ikävä juttu! Voimia kovasti uusiin koitoksiin!

Uusille tervetuloa! Toivon onnistumista hoitoihinne!

Onnea muillekki eri vaiheisiin! On nyt ollu vähä kiireempää nii pikaseen käyny lueskelemassa! Täällä mukana tsemppaiken kyllä kaikkia ja peukut pystyssä odottelen seuraavia plussia <3
 
Köhöm, sen verran korjaan, että kyllä sillä suunnittelukäynnilläkin voidaan aloittaa piikitykset. Nim. Kokemusta on. :)

Mehän käytiin suunnittelukäynnillä kp 2 ja samantien aloitettiin piikitykset jo ihan paikan päällä. :) lääkäri silloin kysyi että miten haluammeko että seuraavassa kierrossa aloitetaan ja vastasin, että mun puolesta voidaan vaikka aloittaa jo heti ja se kävi myös lääkärille. :)

Muoks. Tässä vielä linkki blogiini jos haluaa meitin hoitojen matkaan tutustua. :)

https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2016/09/12/nyt-alkoi-tapahtua/
 
Muokattu viimeksi:
Tulihan se soitto sieltä. 4soluun oli tehty icsi joista 2 lähtenyt hedelmöittymään. 3 soluun tehty ivf ja niistä 1 hedelmöittynyt. Muutama solu ollut ilmeisesti raakoja. Nyt vähän harmittaa että ainakin kaksi solua oli päässyt ennen punktiota jo karkuun. No huomenna sitten soittavat vielä jakautumisesta ja monta menee pakkaseen. Veikkaan että saadaan korkeintaan se yksi sinne. Kunhan nyt päästäisiin edes se yks siirto tekemään jossain vaiheessa.
 
Niin toivon että pisaman kaikki kolme hedelmöittynyttä lähtis jakautumaan. Teillä oli sit ens kiertoon pas, vai mitä? Minlälainen on olo, turvottaako?

On: hyperin takia edelleen tarkkaa seurantaa. Tänään otettiin taas hcg ja hyvin oli edelleen jatkanu nousuaan. Oli 3500 ja tänään siis 5+3. Lääkäri halus ultrata myös tänään ja yksi raskauspussi sieltä löyty ja ehkä näky alkiokin pienen pienenä. Näkymät kuulemma sellaiset mitä tässä vaiheessa kuuluukin. Varattiin ar-ultra 14.3. Jolloin kasassa 7+1.
 
Pisama toivotaan että lähtisivät hyvin jakautumaan ja saisitte mahdollisimman monta pakkaseen :)

Ihania uutisia Juntturalta! Onnea ❤️

Me haettiin meidän ensimmäinen pieni kyytiin!! Oli sulatettu yksi ja se selvisi ja siirrettiin, joten kuusi huurunenää jäi vielä pakkaseen. Päästiin etuajassa siirtoon eikä rakko ollut kovin täynnä. Hyvin se siirto kuitenkin onnistui ja nyt pieni köllöttelee kohdun suojissa ❤️ Olisiko tää sitten pp0? Kolmipäiväinen alkio siirrettiin ja testata saa 10 päivää siirrosta.

Tuntui ihan mielettömän ihanalta kuulla, että lääkäri oli tosi tyytyväinen meidän hoidon tuloksiin tähän asti! (mehän siis kuljettiin hoitoihin kivesbiopsian kautta) Juuri tuollaista tsemppiä nyt tarvittiinkin :) Loppuviikko mulla onkin vapaata ja aion ottaa rauhallisesti. On tää ihmeellistä ❤️
 
Uusi yrittäjä ilmoittautuu mukaan! Mulla oli eka punktio eilen, saaliina kokonaista 3 solua. 2 niistä hedelmöittyi, icsi oli käytössä, koska siemennesteessä oli verta ja valkosoluja. Huomenna pitäisi selvitä, mistä se johtui. Onko muilla ollut vastaavaa?!

Huomenna olisi sitten siirto, mikäli alkiot selviävät <3

Punktiota jännitin aivan hulluna ja vasemmalle puolelle sattuikin aika lailla, kun lääkäri ei ensin meinannut saada neulaa rakkulan sisään, kun se antoi vaan periksi. En halua pelotella, ihan kestettävissä se oli kuitenkin ja lääkettä sai suoneen. Lääkkeestä tuli hassu olo; ihan kuin ei olisi kuullut kunnolla eikä meinannut pystyä puhumaan.

Eniten jännitti se, että saadaanko yhtään solua, kun mulla on aina ollut huono vaste lääkkeisiin. Aikaisemmin on tehty 3 inssiä ilman tulosta ja joka kerta kypsyi vain 1 solu, välillä ei yhtään.

Meillä on 3 v. luomuesikoinen, mikä onneksi on hieman helpottanut tätä tuskaa. Pikkukakkonen ollut pari vuotta tilauksessa. Ikää mulla on jo 43 eli aikaa ei todellakaan ole hukattavaksi.

Yksi (tai oikeastaan kaksi) klinikkaa on todennut, ettei mua kannata (enää) hoitaa, mutta menin sitten vielä kolmannelle ja tässä ollaan... Huh.

Taidetaan olla Pisaman kanssa yhdessä jännäilemässä :nailbiting: Tsemppiä kaikille piinailijoille ja parempaa onnea seuraaviin yrityksiin, mikäli nyt ei tärpännyt <3 Plussanneille mielettömästi onnea!
 
Juntturalla nousee hienosti hcg :). Toi hyperi on kyl niin kenkku kun voi kestää vielä monta viikkoa. Mutta onneks taustalla hyvä syy.
Turvotusta on jonki verran ja hellänä vatsa on. Vähän oli huono olo eilen mutta meni onneks ohi. Oon vaan lepäilly ja juonu nesteitä. Yritän syödä kaiken ruoankin nestemäisenä,rupee meinaan pikkuhiljaan tekee mieli jo jotain muutakin.
Passiin voidaan päästä aika nopeestikin. Kunhan nyt alkais vuoto niin pitää kp 3-4 näyttään miltä munikset näyttää. Jos ei ole jäljellä isoja rakkuloita punktion jäljiltä niin voidaan tehdä siis jo heti seutaavaan kiertoon. Edellyttäen että myös ovuloin. En tiedä yhtään miten kehoni toimii nyt tällaisen jälkeen kun ei tuoresiirtoa tehtykään.

Elsakoo tsemppiä piinapäiviin. Pidän peukut pystyssä että pieni tarraisi kiinni. Saitko mitään apuja kiinnittymisen avuksi?

Tonttumuori samoissa sitten mennään. Tosin itse en pääse vielä siirtoon. Saanko kysyä mikä klinikka suostui vielä hoitamaan?
 
Takaisin
Top