IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nennun aamun testiä odottelen jo. Edellisessä näkyy kyllä toinen viiva. Mun mielestä se paikka vaihteleeki vähän eri testeissä.

Mää oon ollu aina hyvä nukkumaan, mutta nyt heräilen miten sattuu ja kuuden jälkeen ei kyllä enää tuu uni.
 
Moiiii "pitkästä" aikaa! Täällä on niin paljon meitä ja keskustelu menee niin hurjaa vauhtia, ettei pysy perässä, mutta tuhannesti onnea plussanneille taas! Ja toki myös pahoittelut negoista:(
Täällä odotellaan menkkoja alkavaksi, nyt välikierto nr 2 ja kp 29. Viime perjantai-iltana luulin menkkojen jo alkavan, kun valui ihan vähän pönttöön verta ja sitten seuraavaan aamuun mennessä sellanen vaivaisen ruokalusikan verran oli tullut tampooniin. Sen jälkeen ei yhtään mitään, loppui kuin seinään siis. Nää 2 kiertoa on siis luomukiertoja ennen ekaa ivf käyntiä/aloitusta. Mutta siis mulla on jo yli vuoden verran ollut kierrot lyhyempiä, n. 23pv aikas tarkkaan ja nyt mietityttää miksei jo menkkoja kuulu. Voiko johtua läpikäydyistä 5:stä inssistä tälläinen, että kierto pitenee? Eihän tässä auta muu kuin taas odotella ja sitten viikon päässä 7.3. onkin se ivf lääkärinaika. Tsempit jokaiselle!
 
12 munasolusta vain yksi alkio siirtokelpoinen, siirretään tänään. Pakkaseen ei saada mitään. Aika isolta kuulostaa hävikki:'( onhan tuossa yhdessä toivoa vielä mutta vetää mielen mustaksi, mikä niissä munasoluissa oikein on vikana kun eivät pärjää? Onko vastaavia kokemuksia? Ja onko ollut eroja saatujen alkioiden määrässä eri ivf kierrosten välillä? Onko tokalla kerralla tehty jotain toisin ja tulos ollut parempi? Ei nyt sais ihan masistella kun kerran se yksi siirrettävä saatiin mut seuraavat pari viikkoa tulee kyllä olemaan erityisen piinallisia..
 
Bambi mulla kävi ekassa ivf:ssä just niin että yks siirtokelpoinen vaan saatiin. Kerättiin reilusti yli 20 ja noin puolet hedelmöitty, mutta siis ei yhtään pakkaseen. Toiseen ivf:ään vaihdettiin lääkkeet ja siinä saatiin tuoresiirron lisäksi 9kpl pakkaseen. Eli voi olla tosi erilaisia nuo hoitokierrokset.
 
Bambi, mulla kävi samoin. 1. icsi ja 5 hedelmöittyi, mutta niistä vain yksi siirtokelpoinen. Tiedän tunteen. Ristiriitainen olo. Onnellinen siitä että se yksi selvisi, mutta surullinen siitä että nyt se yksi sai järjettömän painoarvon,kun yhtään ei päässyt pakkaseen. Voimia odotteluun, tee jotain rentouttavaa ja ajattele enemmän sitä yhtä joka siellä nyt on. =) Ja sitten jos pitää uusiksi tehdä, niin sitten se on niin. Ja ehkä sitten ollaan viisaampia ja korjataan lääkitystä ja sitten jääkin jotain pakkaseen.

Ja niin, soitin juuri veristesti tuloksen. nega oli. että uusiksi meni täällä koko helahoito. 2. icsi todnäk huhtikuussa.
 
Muokattu viimeksi:
BlueTerranova toivotaan että se kunnon vuoto sieltä tulisi! Insseistä ei kokemuksia mutta on aina yhtä rasittavaa kun menkat on selkeästi alkamassa eikä vaan ala millään! Tsemppiä :)

Pahoittelut bambille ❤️ Toivottavasti se yksi sitkeä tyyppi tarraa kiinni!

Blanca pahoittelut! Toivotaan, että seuraava icsi tuo sen kaivatun plussan ❤️

Kävin aamulla lääkkeellisen passin kp 12 ultrassa. Munasarjat oli levossa niin kuin kuuluukin, itse asiassa niin hyvin palautuneet että lääkärin kanssa saatiin oikein etsiä niitä siitä näytöltä :joyful: Kohdun limakalvo oli jo 14 mm! Lääkäri sanoikin aivan ihanasti, "näyttää oikein hyvältä pediltä alkiolle" ❤️ Lutinukset aloitettiin heti tänään ja siirto tehdään jo torstaina! Nyt kyllä jännittää :)
 
Bambi, meilläkin kävi aika iso kato, kun kymmenestä (muistaakseni) kerätystä saatiin lopulta vain kaksi kelvollista alkiota. Toinen myllää tällä hetkellä erittäin aktiivisesti mahassa ja toinen meni pakkaseen odottelemaan. Kaikki on siis mahdollista, vaikka epätoivoiselta tuntuisikin.
 
Bambi, mulla myös viime hoidossa 12 solua, joista 2 varhaisempaa tuoresirtoon, niistä negaa, minkä arvaskin ja yks blasto pakkaseen. Taatusti ne 2 tuoresiirrettyäkin ois kuollu pitkässä viljelyssä. Mutta nyt se ainoa "siirretään se yks ressukka nyt äkkiä vaan pois alta että ehtis tehdä vielä seuraavan hoidon samalle vuodelle"-blasto nukkuu tuolla pinnasängyssä ja täyttää vuoden keväämmällä <3 että vaikka kliseeltä kuulostaakin, ykskin hyvä saattaa riittää :)
1. hoidossa tuli muistaakseni 13 solua, 2 rupua siirrettiin tuoreena, ja kaikki loput 7 kuoli jatkoviljelyssä.
2. ja 3. hoito meni ehkä määrällisesti paremmin muttei lopputuloksen kannalta. 2. hoidossa 12 solusta 2 tuoresiirtoon ja 2 pakkaseen (ei pitkään viljeltyä). Kumpikin siirto negaa. 3. hoito 31(!) munasolua, joista 26 kypsää pakastettin, kun tuli ero kesken hoidon. Myöhemmin niistä sitten 1 siirrettiin tuoreena, ja lopuista olikohan niitä 14 pitkässä viljelyssä ja 3 blastoo pakkaseen. Näistä eka siirretystä seuras kaksosraskaus josta kkm, ja muut 2 negoja.
Erilaisia lääkkeitä mullakin kokeiltu, nyt on sama (bemfola) mikä viimekskin.
 
Tänään pp11 ja klinikan antama testipäivä :love7 :Heartbigred Aivan absurdi olo! Saa nähdä milloin sisäistän tämän?! :wacky: Pelotti kyllä tuo testaaminen niin paljon, että hain miehen katsomaan ensin tuloksen :grin
 

Liitteet

  • IMG_4202.JPG
    IMG_4202.JPG
    402.9 KB · Katsottu: 185
Komea plussa Janel:smiley-bounce016

Kiitos taas kaikille kokemuksia jakaneille. Hassua kun tuntuu että tuolla pitkään esikoista yrittäneiden ketjussa tiedän jo niin paljon mutta täällä taas saa joka asiasta olla kysymässä:rolleyes: onneksi olette olemassa!

Sain eilen siirron yhteydessä vielä gonapeptyl nimisen piikin pistettäväksi huomenna eli kun alkio on 5pv. En siinä tilanteessa tajunnut edes kysyä mihin tuo on, kiinnittymistä tukemaan? Näkyykö se r-testissä? Pregnylhän näkyy, 10000 annos kai jopa 2 viikkoa? Miten niin mietin jo et milloin voi testata:grin
 
Joo, gonapeptyl on kiinnittymisen tueks. Ei näy r-testeissä mutta o-testeissä itellä näkyny pari päivää. Oon siis käyttäny o-testejä varhaisina r-testeinä kun niissä näkyny ensin. Pregnylissä tosiaan varoajat 10000 14pv ja 5000 10pv.
 
Mulla muuten piti pistää Pregnyliä 10 000 IU 36 h ennen punktiota. Virallinen raskaustestipäivä oli siis tuoresiirrosta 2 viikkoa. Varmistin klinikalta, voinko testata jo ennen tuota, koska mulla oli pikkujoulut edellisenä lauantaina. Sain luvan testata, ei kuulema näy Pregnyl enää siinä vaiheessa. Eli testasin digitaalisella puoli vuorokautta vajaa 14 päivää Pregnylin pistämisestä. Tulos oli 1-2 viikkkoa raskaana. Eivät nähneet tarpeelliseksi uusia enää raskaustestiä virallisena testipäivänä.

Nyt siis menossa 5+1 eikä ainakaan vielä ole vuotoja tullut, tosin Lugesteroneja laitan vielä, huomenna loppuu niiden laitto.

Raskaustestiä ennen kokeilin ovulaatiotestiä (olisko ollu torstaina tai perjantaina) ja siihen ei ainakaan tullu mitään. Ajattelin että jos se Pregnyl vielä vaikuttais ni saattais näkyä siinä?
 
Missä kohtaa teille on sanottu että pitää rajoittaa liikkumista ja jättää jotkut hyppimiset pois? Itsellä oli tänään eka ultra, puregonia on nyt neljä päivää pistetty ja tänään alkaa orgalutran (apua!). Perjantaina seuraava ultra ja punktio luultavasti ma tai ti. Mutta kukaan ei tänään puhunut liikunnasta mitään ja itse tietysti unohdin kysyä ja nyt sitten aloin miettiä että vieläkö voi huoletta tehdä kaikkea.
 
Mulle sanottiin usein että oman voinnin mukaan. Mikä varmaan tarkottaa sitä että jos on turvotusta ja paineen tunnetta niin sitte jättää liikuntaa vähemmälle. Punktion jälkeen käsketty viikko ottaa rauhallisesti.
 
Mun mielestä mulle sanottiin vasta siinä perjantain ultrassa et ei saa esim. imuroida, tehdä äkkinäisiä liikkeitä, kyyristellä tms. Maanantaina oli punktio.
 
Kiitos Junttura ja diabolicat! Sitten ei varmaan ole mitään hätää kun ei missään tunnu mitään. Välillä tulee varmaan mietittyä vähän liikaa kaikkea kun pitäisi vaan osata kuunnella itse omaa kroppaa
 
Mullakin tuli tukala olo vasta silloin viikonloppuna. Autoa pystyi hyvin ajamaan jne, mutta lattiatyynyn päällä ei oikein pystynyt istumaan. Onneksi kurssitilassa oli niitä jumppapalloja. Ja vastaavasti kun lauantai-illalla laitoin Pregnylin eikä enää pistetty kasvatuspiikkejä eikä jarrupiikkejä, niin sen verran laski turvotus että sunnuntai-illalla ja maanantaiaamulla oli semmonen olo että nonni, nyt ne munasolut karkas, ei ahdista enää yhtään. Mut kyl sieltä silti saatiin ne 15 munasolua talteen. Noi hormonit kuitenkin toi mulle just tona viimeisenä viikonloppuna painoa noin 500-800g/vuorokausi eli kolmessa päivässä 2 kiloa.
 
Takaisin
Top