IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi nennu oispa!! Mä nään tossa ylimmässä muokkauksessa jotain..

Junttura hienosti on noussut! :) Varmasti jännittää ja pelottaa ja kaikkee mahdollista eikä meinaa hevillä uskoa tai luottaa. Pikkuhiljaa. :)

Tänään hailura viiva ovistestissä, parempi kun eilen ees.. Mieskin näki sen eli toivoo on vielä :D
 
Hieno tulos Juntturalla :)

Nennun testin tiirailussa meni silmät ihan sikkuraan. Näin siinä ylimmässä muokatussa jotain.

Minä sain ar-ultra ajan 16.3. Sinne on kolme viikkoa. Nyt sitten jännitän jo onko tyyppi oikeesti elossa, onko oikeessa paikassa ja onhan vain yksi. Enää en kestä ajatus identtistä kaksosista. Toisen menettäminen oli viimeksi ihan hirveää. Ja edelleen suren häntä, kun näen miten elävä kaksonen kasvaa ja kehittyy ja rakastaa omaa peilikuvaansa :sad001 huomenna on lapsen neuvola ja meinasin sanoa samalla terkalle tästä alkaneesta raskaudesta.
 
En uskalla toivoa... Pahoinvointia on kovasti varsinkin tänään ollut. Ja pari yötä sitten oli kovat nivus kivut. Voi olla jotain ihan muutakin. Kiva että tekin näette!!

Tsemppiä kaikille!!! Täällä on niin mukavan aktiivista ollut :)
 
Oli ihan hyvä dokumentti! :) Meinasin kans tulla tänne huuteleen kun sen huomasin, mutta nopeemmat oli jo ehtineet!

Huoh..ei me taideta päästä siirtoon..ei vieläkään plussaa ovistestissä, vaan ihan haaleita viivoja.. :(
 
Mahtavaa kuulla että Bambilla meni punktio hyvin ja saalis oli hyvä! Toivotaan että maanantaina saatte lisää yhtä hyviä uutisia.

Itsellä tämä koko rumba alkaa vasta tänään kun illalla on vuorossa eka piikki. Hirvittää miten sen pystyy pistämään, mutta kai se muukaan auta kun väkisin vaan sinne tökätä
 
Hienoa Bambi :)!! Toivotaan että viikonloppuna tapahtuu labrassa hyviä juttuja!

Tsemppiä Giselle! Alkuun se tuntuu omituiselta mutta sen oppii nopeasti.
 
Bambi hyvä ku punktio meni hienosti. Nyt sormet ja varpaat ristiin että mahdollisimman moni hedelmöittyy ja saatte upeita alkioita. :)

Vastavirrassa monesko kp sulla on menossa? Ootko yleensä löytäny ihan hyvin oviksen? Mulla tehtiin jokaisen pas:n yhteydessä ultra noin kp12 jotta nähtiin miten johtofollikkeli kehittyy. Mites muilla ultrataanko vai ootteko pelkästään tikkujen armoilla?
 
Hienoa Bambi! Ja hyvä tulos! Pikaista toipumista punktiosta ja hedelmöittymisonnea soluille <3

Gisellelle tsemit pistelyihin!

Vastavirrassa ikävä jos menee sivusuun! Seuraavaan kiertoon sitte parempaa bongausonnea!
 
Mahtava kuulla, että Bambilla meni punktio hyvin! Onnea onnea! ❤️ Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota tuosta saaliista!

Vastavirrassa voi harmin paikka! Jos se ovis vaikka tulis vähän myöhässä vai onko yleensä aina tullut ihan samoihin aikoihin? Ootko saanut samoilla testeillä aiemmin oviksen kiinni? Mulla oli joskus jotkut netistä tilatut liuskatestit hankalasti tulkittavia ja siirryin digeihin, joskin niissäkin kai omat ongelmansa...? Tsemppiä kovasti! :)

Giselle muutaman päivän päästä pistelet konkarin elkein :wink Tsemppiä!

Mua jännittää ihan kamalasti jo maanantain pas-ultra :nailbiting: Kauhee pelko jotenkin jäänyt siitä, kun ei viimeksi päästy tuoresiirtoon. Oon aivan varma, että tämäkin menee jollain lailla pieleen, vaikka lääkkeellisessä passissa pitäisi kai olla hyvin pelivaraa viikonlopun yms suhteen ja yleensä siirtoihin päästään...? Sit pitää vielä alkioiden selvitä sulatuksesta eikä siitäkään vielä mitään kokemusta. Toivottavasti taivaankappaleet asettuu kohdilleen tällä kertaa. Tänään olis treffi-ilta onneksi tiedossa miehen kanssa. Jospa sais näitä huolia taka-alalle. Ihanaa perjantaita! :Heartblue:Heartpink
 
Bambi hieno saalis teillä, toivottavasti saatte pakkaseenkin mukavasti!

Elsakoo tsemppiä ultraan! On tullut vähän jo lääkkeitä ikävä täällä siinä mielessä, ettei tarttis jäädä ihan oman onnensa nojaan ainakaan..

Gisellelle tsemppiä matkaan, pian pistelyyn tottuu!

Mulla on kyllä säännöllinen kierto, mutta ovista en oo testaillut kun ihan muutaman kerran viimeisen kolmen vuoden aikana. Silloinkin lähinnä on ollut tunne, että varmaan vois olla ja digi onkin silloin hymyillyt. Nyt oon käyttänyt kahta erilaista testiä; jotain nettikaupasta tilattua puikkoa ja CB:n digiä. Olin illan töissä ja jos en olisi testejä tehnyt niin olisin väittänyt että oviskipuja on ollu nyt illalla ihan tasaseen tahtiin. Hulluna testasin tänään klo 12, 17 ja 23. Viiva oli hieman tummunut nyt kun vertas klo 17 ja 23 keskenään, ehkä peli ei ookaan vielä menetetty! Just miehelle innoissani esittelin niitä viivoja ja selitin että toivon kipinä on taas löytynyt ainakin huomisaamuun asti..
 
Elsakoo toivottavasti oli kiva treffi-ilta! :Heartred:love7 Niitä tarvitsee kyllä välillä jotta saa ajatukset muualle ja mieli saa hetkeksi rauhan näistä jatkuvista päivien laskemisista ym. Aletaan nyt kaikki suunnittelemaan jotain kivaa itselle, koska onhan tässä elämässä kaikkea muutakin kivaa! Ei unohdeta niitä! :hello2

Mutta päivien laskemisesta puheen olleen :happy8 niin mulla nyt pp12, ajattelin huomenna testata apteekin tavallisella testillä. Sellanen olisi kaapissa jo valmiiksi. Onko ne niin herkkiä että voisi jo nähdä?
 
Giselle tsemppiä pistelyyn. Nopeesti siihen tulee rutiini ja huomaa miten mikäkin piikki on parasta pistää. Neulan asento siis.

Täällä nyt 6 pistos päivää takana ja jotenkin on tukala olo jo. Lähinnä juilintaa ja jomotusta on enemmän kuin aiemmilla kerroilla ja eilen illalla turvotustakin. Toivottavasti ei mitään hyperiä ole tulossa. Huonoa oloakin silloin tällöin.. tai sit se on jotain psykosomaattista. En ole kyllä ehkä juonu tarpeeksi, siihen tehty nyt korjaus.
Eilen alkoi orgalutranit ja punktio ehkä ke. Maanantaina vielä vasteultra. Tällä kerralla tarkotuksella stimuloidaan hieman pidempään ja ivf:n tilalla tehdäänkin isci. Joka kerta on hyvin tyyppejä hedelmöittynyt mutta nyt katotaan saataisko tällä tavalla parempi tulos.
Hyvää viikonloppua kanssasisaret!
 
Hei kaikki!
Paljastan itseni ;) Olen seuraillut vuoden alusta taustalla, kun edellisen vuoden viimeinen ja kolmas inssi ei antanut haluttua tulosta.
Nyt tuli ajat ensimmäiseen IVF:n, huhtikuun puoliväliin. Pitkällä kaavalla aloitetaan ja suihke pitäisi aloittaa, tulleiden ajanvarausten perusteella, kolme viikkoa ennen ensimmäistä ultra-aikaa, mikä siis on viikkoa liian myöhään. Soittelin polille asiasta, hoitaja oli samaa mieltä kanssani. Mutta prkl:n Pääsiäinen sotkee kuviot! Täällä (Oulussa) on nää hoitojen aloitukset keskiviikkoisin ja Pääsiäisen vuoksi on kaksi peräkkäistä keskiviikkoa, jolloin hoitoja ei voi aloittaa. Ja mun tän hetkisen kierron mukaan ideaali aloitus olis just sillä jälkimmäisellä kahdesta pahasta. No, hoitaja pyysi soittamaan uudelleen, kun seuraavat menkat alkaa, eli nyt alkuviikosta, ja katotaan sit aikataulu uusiksi. Mut todennäköistä on, et hoitojen alotus siirtyy muutamalla viikolla. :(

Me ollaan 34v (minä) ja 38v (mies) ja tämän ensimmäisen vauvan yritystä on ollut noin 10/2014 alkaen. 05/2016 pistettiin tutkimusruljanssi alulle ja jo 09/2016 oli eka inssi. Eteni siis tosi nopeaan asiat! Epäonnistuneet inssit lisäksi 11/2016 ja 12/2016 ja sen jälkeen IVF-jonoon, jonka sanottiin olevan 4-6kk ja oli siis sen 4kk, kun huhtikuulle saatiin aika.

Mulla on masennusta taustalla ja sen vuoksi olen käynyt kerran yksin ja kerran miehen kanssa psyk.sh:n juttusilla, mikä on kyllä hyvä juttu et sellaista tarjotaan! Hoitajan kanssa jutellaan tulevat hoidot läpi maaliskuun loppupuolella. Tällä hetkellä on ihan hyvä fiilis vaikka toissapäiväinen (ja täälläkin kehuttu) YleTeeman dokkari pistiki vituttaan ja ehkä vähä masentaan. Meillä ei ole löytynyt syytä lapsettomuudelle ja ei ihan hirveästi mieltä ylentänyt, että vasta viidennellä IVF:llä sai se yks pariskunta vauvan :( Tiedostan kyllä sen, että jokainen pari on erilainen eikä saa verrata, mutta silti! No, onneksi mulla on muutaki elämää kuin tää vauvahomma, niin on paljon muutaki ajateltavaa. :) Ja oli siinä dokkarissa hyvää se, että animaatioilla havainnollistettiin hoidot, niin ymmärtää hieman paremmin :)
 
Tervetuloa liljatar. Määki katoin eilen sen dokkarin ja mua häiritsi siinä ettei ne puhunu pakastealkion siirroista juurikaan. Tehtiinkö sille parille niitä? Ja häiritsi sekin että kaikki sai lapsen. Mun mielestä olis voinu tuoda esille senkin tosiasian että kaikki ei onnistu hoidoillakaan. Vai ajatellaanko jenkkilässä että jos on rahaa niin varmasti jollain tapaa onnistuu...
 
Takaisin
Top