Hei kaikki!
Paljastan itseni
Olen seuraillut vuoden alusta taustalla, kun edellisen vuoden viimeinen ja kolmas inssi ei antanut haluttua tulosta.
Nyt tuli ajat ensimmäiseen IVF:n, huhtikuun puoliväliin. Pitkällä kaavalla aloitetaan ja suihke pitäisi aloittaa, tulleiden ajanvarausten perusteella, kolme viikkoa ennen ensimmäistä ultra-aikaa, mikä siis on viikkoa liian myöhään. Soittelin polille asiasta, hoitaja oli samaa mieltä kanssani. Mutta prkl:n Pääsiäinen sotkee kuviot! Täällä (Oulussa) on nää hoitojen aloitukset keskiviikkoisin ja Pääsiäisen vuoksi on kaksi peräkkäistä keskiviikkoa, jolloin hoitoja ei voi aloittaa. Ja mun tän hetkisen kierron mukaan ideaali aloitus olis just sillä jälkimmäisellä kahdesta pahasta. No, hoitaja pyysi soittamaan uudelleen, kun seuraavat menkat alkaa, eli nyt alkuviikosta, ja katotaan sit aikataulu uusiksi. Mut todennäköistä on, et hoitojen alotus siirtyy muutamalla viikolla.
Me ollaan 34v (minä) ja 38v (mies) ja tämän ensimmäisen vauvan yritystä on ollut noin 10/2014 alkaen. 05/2016 pistettiin tutkimusruljanssi alulle ja jo 09/2016 oli eka inssi. Eteni siis tosi nopeaan asiat! Epäonnistuneet inssit lisäksi 11/2016 ja 12/2016 ja sen jälkeen IVF-jonoon, jonka sanottiin olevan 4-6kk ja oli siis sen 4kk, kun huhtikuulle saatiin aika.
Mulla on masennusta taustalla ja sen vuoksi olen käynyt kerran yksin ja kerran miehen kanssa psyk.sh:n juttusilla, mikä on kyllä hyvä juttu et sellaista tarjotaan! Hoitajan kanssa jutellaan tulevat hoidot läpi maaliskuun loppupuolella. Tällä hetkellä on ihan hyvä fiilis vaikka toissapäiväinen (ja täälläkin kehuttu) YleTeeman dokkari pistiki vituttaan ja ehkä vähä masentaan. Meillä ei ole löytynyt syytä lapsettomuudelle ja ei ihan hirveästi mieltä ylentänyt, että vasta viidennellä IVF:llä sai se yks pariskunta vauvan
Tiedostan kyllä sen, että jokainen pari on erilainen eikä saa verrata, mutta silti! No, onneksi mulla on muutaki elämää kuin tää vauvahomma, niin on paljon muutaki ajateltavaa. :) Ja oli siinä dokkarissa hyvää se, että animaatioilla havainnollistettiin hoidot, niin ymmärtää hieman paremmin :)