IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Liljatar, toivotaan, että teidänkin kohdalla taika tehoaa nopeasti. Meissä vastikään synnyttäneissä on ääripäät esillä: eräällä lähti ekasta IVF:stä vauva tulemaan, ja maaliin asti siitä (taustalla 12 pakollista inssiä eli vuoden yritys naisparina). Omalla kohdalla vaati 3 IVF:ää omista tarpeista ja kolmannella luovutetuista munasoluista sitten tärppäsi pysyvästi ja tyttö on sylissä (eli 6. IVF-kierros).
Siinä dokkarissa ei puhuttu nähdäkseni paljon mitään, että moneenko alkionsiirtoon piti mennä. 5 IVF.ää voi tarkoittaa viittä siirtoa tai vaikka 15-20 alkionsiirtoa eli todellista raskautumisyritystä, riippuen metodista.
 
Meilläkin Liljatar on ollut ivf:n kanssa todella onni matkassa. Epäonnistuneen inssiruljanssin jälkeen tuoresiirto plussa ja tällä kierroksella ensimmäisestä pas:sista plussa.
Tiedän kyllä, että olemme varmaan poikkeuksellisen onnekkaita ja kyynel silmissä useasti luen ketjun onnistumisista. Moni on joutunut käymään paljon kivikkoisemman tien. Yritä olla murehtimatta etukäteen todennäköisyyksiä, meilläkään ei ollut kuin 5 hedelmöittynyttä munasolua, joista yksi jäi matkalle. Se ei kuitenkaan tarvitse kuin sen yhden sitkeän kaverin.
 
Voiko tämä olla totta?! :eek::nailbiting: Tulin juuri kotiin viikonloppureissusta. Mieli sukeltanut melko syvissä vesissä välillä ja enkä enää pystynyt olla tekemättä testiä. Ensin uitin liuskan, johon piirtyi hentoinen viiva. En uskonut, joten oli sitten pakko uittaa samantien ainoa Clearbluen testikin. Tänään siis pp8 ja parin tunnin pidätyksellä. Taidan lähteä tyhjentämään apteekin raskaustestihyllyä :rolleyes:
IMG_4175.jpg
 

Liitteet

  • IMG_4178.jpg
    IMG_4178.jpg
    438 KB · Katsottu: 183
Onpas meillä sitten samanlainen alkusaldo Riven kanssa. Huoh tosiaan!

Hyvin nousee Junttura!

Jännittäviä aikoja Kattikallakin.

Meneepä vastavirralla jännäksi. Nyt äkkiä ovuloimaan kun noin lupailee!

Bambilla hyvä saalis, toivottavasti maanantaina kuulette hyviä uutisia.

Nopeesti siihen pistämiseen tosiaan tottuu Giselle. Mulla oli ihan orpo olo ku pistokset loppu :D

Pisamalle hyvää vasteultraa.

Liljattarelle tervetuloa

Täytyykin kattoa toi dokkari, kunhan oma mieli tästä taas tasaantuu.

Wau Janel! Onneksi olkoon! Ihan selkeä plussa!

Täällä siis matka kohti toista PASsia on alkanu. Plääh! Viiva oli ensin haalea, sitten kuvattava ja sitten lähti haalenemaan. Kuukautiset oli neljä päivää myöhässä, mutta tänään siis kp1. Kemiallisena siis taitaa mennä, tosin lääkäri ei varmasti moista edes ota huomioon. Olihan se mun keskenmenokin "vaan biokemiallinen raskaus" heille... Huomenna sitten Letrozolit naamariin ja ultraa varailemaan. Meillä se on aina kp10 ku yleensä oon ovuloinu tosi aikasin (viimeksi sit tosin en :D). Menisin järjiltäni jos oisin vaan tikkujen varassa. Nyt kyl sais s****na alkaa täällä onnistumaan. Alkaa nuttura kiristää ja pahasti!

Löysin muuten netistä tollasen laskurin. EN kyllä ihan tarkkaan tiedä onko luotettava vai ei, mutta mähän testaan mitä vaan, koska vaan :D. http://www.ivfpredict.com/index-1.html.
 
Omanapailen vaan törkeesti.. Nyt on viivat haaleemmat kun eilen! Mä väitän, että ovis oli eilen mutta testeissä ei sitä näy! Ihan samanlaiset tuntemukset kun esim pregnyl irrotti munasolun insseissä, tunsin sen joka kerta. Niin eilenkin. Mun mielesterveys ei vaan kestä tätä että nyt sit odotellaan kiertoo, koska se näkyy testissäkin, että voidaan siirto tehdä.. :(
 
Vastavirrassa pyydä seuraavaan kiertoon pregnyl. Mulle tehtiin niin, ku en tahtonu saada ovista kiinni että ultran perusteella päätettiin millon pregnyl pistetään ja sillä tavalla päästiin siirtoon. Ja voithan sää tehä niinki että sanot että todennäkösesti ovis oli tässä välissä. Eikös ultralla voi varmistaa että onko folli irronnu?
 
Kävin sitten omakannasta tarkistamassa että minkä kokoista follia se lääkäri oli siellä nähnyt.. Sielläpä lukee, että ivf:n jäljiltä munasarjoissa on vielä niin paljon kystia, että on mahdotonta erottaa johtofollia tai nähdä onko siellä edes sellaista.. :( Oon aivan pöllämystynyt siitä, ettei lääkäri todellakaan sanonut mulle mitään tuohon viittaavaa, vaan antoi ymmärtää että ovulaatio on tulossa.. Kertoi mulle kyllä että siellä on noita "ivf:n jälkeisiä mustelmia" eikä voi siksi pregnyliä antaa, kun olisin osallistunut tutkimukseen jossa tutkitaan pregnylin toimivuutta pakastesiirroissa.
 
Janel ihan mahtavaa! Hyvin näkyy viivat molemmissa ja vielä noin hyvissä ajoin. Onnea! :happy::Heartpink

Nuuskamuikku mielenkiintoinen laskuri, kiitos linkistä! Meille tuli 35,7% onnistumisprosentti tuolla laskurilla. Tsemppiä passiin! ❤️

Vastavirrassa onpa kummallinen juttu, ettei lääkäri ole moisesta sanonut mitään ultrassa! :bored: Eikös se ultra oo just johtofollin tilanteen tsekkausta varten. (En tiedä onko yhtään sama asia, mutta koska mulla on PCOS ja paljon pieniä folleja, niin johtofolli ei valikoidu ja saan aina vaan hailuroita viivoja ovistesteihin.) Voimia ja tsemppiä! ❤️ Varmaan kannattaa olla yhteydessä klinikkaan.
 
Voi vitsi Janel! Onnea! Pp8 ja noin hieno viiva! Mahtavaa :happy:

Hurjasti tsemppiä Nuuskamuikulle passiin! Tuo pisti hymyn huulille "minähän testaan mitä vaan koska vaan". Kuulostaa niin tutulta :hilarious:

Vastavirrassa lääkärin toimet kuulostaa kyllä todella omituiselta toiminnalta. Monesti ihmettelen näitä, kun täällä on joskus joku muukin kertonut, että saa omakannasta lukea mitä sieltä ultrasta oli sitten oikeasti löytynyt. Eikä lääkäri ole siinä hetkessä sanonut yhtään mitään :grumpy:

Mulla iski pieni paniikki, et jos tää raskaus onkin ollu vaan joku kemiallinen... Pakko hakee kaupasta lisää testejä. Mitään oireita ei edelleenkään. Mutta toisaalta eihän niitä välttämättä tule ollenkaan tai vielä...En osaa ottaa rennosti. Perkule kun sitä ei pysty selittämään kuinka paljon tässä on pelissä. Jos ois vaan helposti sikiävää sorttia niin sitä vaan napeksisi menemään. Mutta kun niitä alkioita ei ole rajattomasti niin tää on ihan hervotonta tää pelkääminen. Oon välillä miettinyt että esikoisen kohdalla pelkään hänen kuolemaansa ihan liikaa. No onneksi sellaiset ajatukset on tulevia ja meneviä. Että tällaista pohdintaa...:shy:
 
Valtavasti onnea Janel!

Nuuskamuikku mäkin olen tuohon testiin törmännyt ja tainut tehdä sen jo pariinkin kertaan [emoji2] Taisin saada 39,7%

Kattika toivotaan että kaikki hyvin ja turhaan panikoit!

Täällä on ekat pistämiset puregonilla menneet ihan yli odotusten. En voinut uskoa silmiäni että minä, maailman piikkikammoisin, vaan pistin sen neulan itseeni ilman mitään arpomista! Toki seuraava paniikin paikka on sitten se Orgalutran, se neula on ihan kamalan näköinen...
 
Onnea Janel plussasta

Tänään on testipäivä ja negahan sieltä tuli. Ohjeen mukaan Lugesteronin lopetin ja heti on menkat alkamassa. No pakkasessa on 4 alkiota joten se vähän lohduttaa. Huomenna täytyy soitella milloin voi pas:n voi tehdä. Joku tauko ainakin täytyy muistaakseni pitää.

Tsemppiä piinailijoille ja hoitokierroksella oleville ❤
 
Janelille onnittelut plussasta! :) tarrasukkia pikkuiselle matkaan! <3

Huldalle pahoittelut negasta. :( voimia sinne! <3

Kattika, niin sitä tuli itsekkin testailtua parhaimmillaan kolme kertaa päivässä, kun ei vaan voinut uskoa että viiva vahvistuu ja raskaana sitä ollaan. Ja se testaaminen ja itsellensä todistaminen on ihan sallittua! <3 eli ihan rauhassa testailet siellä <3

Muurahainen ja pikkuinen 24+0
 
Onnea Janel!!!! Plussahan sieltä tuli jee!!

Itse tein tänä aamuna pp13 kotitestin, apteekin oman. Nega oli. Voi paskan paska. No mut huomenna veritesti. Olo ihan ok. Osasin asennoitua. Pakkasessa ei mitään eli jos huomennakin nega, niin sitten huhtikuussa 2. Icsi. Eikun sitä kohti sitten vaan! Jotain hyvää jos tästä haluaa hakea niin olen lähdössä vkolla 10 Leville niin aivan varmasti vedän lärvätsalot Sannin keikalla. :cool05:smiley-bounce022
 
Kiitoksia onnitteluista :Heartred Tuntuu jotenkin todella epätodeliselta edelleen. On sellainen olo "Häh, muako täällä onnitellaan? Voiko tämä oikeasti nyt tapahtua?" Aamullinen testi näytti kutakuinkin samanmoiselta. Eipä se varmaan alle kahdessatoista tunnissa ihan ennätä muuttua :p:hilarious: Nyt pitää yrittää jotenkin pysyä rauhallisena ja malttaa odottaa ajankulumista, eikä alkaa panikoimaan ja pelkäämään kaikkea mahdollista. :joyful: Tiistainahan se vasta mun virallinen testipäivä on... Huomenna yritän palailla parin viikon sairausloman jälkeen takaisin töihin. Saa nähdä miten käy, kun ei noi keuhkot nyt edelleenkään aivan parhaassa kunnossa ole, kun tuppaa edelleen olemaan tuo astmakohtausherkkyys on aika alhainen. En tiedä miten nämä hormoonit asiaan vaikuttaa? Lääkäriaika työterveyteen on onneksi heti aamupäivällä, joten hän arvioikoon keuhkojen tilannetta ja mun työkuntoa. Ensisijaisen tärkeää on nyt kuitenkin saada pidettyä hapetushyvänä. Kauhulla odotan taas katupölyaikaa :dead:


Pahoittelut Blancalle ja Huldalle!!:sad001

Gisellelle tsemppiä pistämisiin!! Orgalutran kannattaa pistää se piikin terävin kärki edellä noin 45 asteen kulmassa. Menee ehkä hieman helpommin. Ihmeesti sitä vaan itteään tuikkii piikeillä, kun syy on niin tärkeä :thumright

Vastavirrassa: onpa todella omituista, ettei lääkäri ole puhunut sinulle asioista! Se ovulaation metsästys vie todella mielenterveyden :angry1 Voimia sinulle kovasti!!! :Heartred
 
Pahoittelut Hulda ja Blanca negoista. On ne niin peestä [emoji21]
Huldalle parempaa onnea PASsi-kierrokselle. Peukut pystyyn. Ja Blancalle ihanaa reissua! Tuokoon teidän seuraava icsi parempaa onnea mukanaan.

Kiitos muurahainen ja Giselle [emoji173]
 
Janel onnittelut! Mulla on myös astma, joka on pysynyt nyt aika monta vuotta hyvin hallinnassa.

Blanca ja hulda pahoittelut negasta :(

Giselle se orgalutran on vähä inhottavampi pistettävä, mutta hyvin sää tuut niistäki selviämään. Niitä ei onneks kovin monena päivänä tarvi yleensä pistää.

On: mullaki piikittelyt jatkuu vielä pitkään. Hyperin takia joudun pistämään klexane nimistä verenohennuslääkettä vatsamakkaraan joka ilta. Siinä on mun mielestä vähä tylsä neula niin on kurja pistettävä. Tänään rv 4+6. Hassua, mää saan kirjottaa mikä raskausviikko on menossa. Ja edelleen oon saikulla tuon hyperin takia.
 
Junttura jouduin myös silloin hyperin aikana pistämään tuota samaista lääkettä ja neula oli kyllä inhottava verrattuna hoitolääkkeiden neuloihin. Sillä sain aikaan kunnon mustelmat.

Giselle saikin jo neuvoja orgalutraniin..eli tarpeeksi viistosti vaan pistät niin hyvin se menee.
Onnittelut kaikille plussanneille, olen yrittänyt vähintäänkin tykkäillä. Murkkukin on jo niin pitkällä. :Heartbigred

Päätin juuri että kun ja jos punktio on ke niin olen kyllä koko loppuviikon saikulla. Kun lisäksi saa vielä olla vkl rauhassa niin jos kerrankin parantuisi kunnolla ennen töihin paluuta. Työ on aika hektistä ja tressaavaa niin aina on turvotukselta ollut hieman hankalaa. Olo on jo nyt vähän sellainen että mieluummin jäisin kotiin, onneks tänään varmaan vika piikkipäivä. Huomenna sitten vielä gonapeptyl.
 
Janel jeee! Ihania uutisia! Kovasti vauvaliimoja pienoiselle että pitää tiukasti kiinni <3

Huldalle ja Blancalle vastaavasti pahoittelut! Voimahaleja <3 ja kovasti tsemppiä tuleviin!

Kattika täällä kans yhtä epäuskoinen tän plussan suhteen. Joitain oireita on, mut odotin varmaan kunnon pahoinvointeja tms, ja ehtiihän niitä vielä tulla.. Eikös Auringonkukallaki alkanu vasta 6/7 viikolla. Tänään tein taas testin ja viiva tuli ihan samantien.. Nyt jos pärjäis viikon vielä nii pääsis sinne ultraan! Mutta koitetaampa nauttia tästä oireettomuudesta/vähäisistä oireista :)

Vastavirtassa ompa kummallista toimintaa lääkäriltä!

Junttura toipumista siitä hyperistä, ja hyvä että saat olla saikulla. Ajankulua sinne :)

Nuuskamuikkuselle hirmuisasti parempaa onnea seuraavaan pasiin! Niin toivon että se onnistuu, olisi jo teidänkin vuoro <3

Tipu 5+4
 
Onnea Janel!!! ♡♡

fe704df804477349e761c6279cd5d9a1


Mitä olette tästä mieltä? On jotenkin väärässä paikassa viiva o_O

Pregcheck kyseessä. Viallinen ehkä... Teen aamulla apteekin oman.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top