IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Wau miten ihanaa, täällä on tullut hurjan monta plussaa ❤❤❤ Todella paljon onnea tipu, kattika, toiveikas ja diabolicat (toivottavasti muistin kaikki) Mahtavaa!!!!

Mulla vasta pp 5. Pregnyl teki oireita ja ne loppuivat eilen. Tänään ollut vaan pientä juilintaa munasarjojen kohdalla, sellaista kuin aina noin viikko ennen menkkoja. Vaikka eipä se kai mitään tarkoita suuntaan tai toiseen. Kyllä todella on piinaavaa odottaa. Testipäivä on vasta viikon päästä sunnuntaina mutta en mä sinne asti varmaan jaksa odottaa. Millonkohan se voisi jo näkyä kun 3 päiväinen alkio siirrettiin.

Toivotaan että plussatuulet jatkuu ja plussanneille hurjan paljon onnea matkaan ❤❤
 
Voi vitsi että toivon, että muutkin pääsee tähän aaltoon mukaan, vaikkakin oma olo on hieman epävarma vielä. Täällä on nyt hurjasti piinailijoita jonossa odottamassa plussaa. Minä siirrän itseni plussanneisiin vasta kun saan kunnon leffaviivat.

Hulda, minä testasin pp7. Aika aikaisin näkyy toi haamu :happy:
 
Paljon onnea kaikille plussanneille!! :love017

Aida-leena: saako udella että oletteko hoidoissa yksityisellä vai julkisella? ja olisin myös kiinnostunut että paljonko tuo mikrotese tulee maksamaan ja millainen itse toimenpide oli ja koska saa tietää sitten ne tulokset?
 
Eilen oli uinti, joten päätin laittaa ton Lugesteronin vasta uinnin jälkeen päivällä. Ja illalla oli pikkujoulut, aamuneljältä vessareissun jälkeen muistin etten ottanu iltalugesteroneja lainkaan, joten kävin ne tuikkaamassa. Nukahdin vielä onneksi uudestaan, mutta näin unta että menkat alkoi...:blackeye:
 
Selina: Ollaan hoidoissa julkisella, joten meille se ei maksanut mitään muuta kuin matkan ja yöpymisen. Leikkaus tehdään nukutuksessa ja siinä kestää noin neljä tuntia ennenkuin on takaisin osastolla. Kävin ostamassa itse leikkauksen aikana miehelle särkylääkkeet, joista lääkäri oli kirjoittanut reseptin. Kun mies ilmoitti että on osastolla menin sinne kaveriksi. Leikkaava lääkäri tulee kertomaan tulokset leikkauksen jälkeen ja halusin olla kuulemassa ne. Mieheni oli aika kipeä leikkauksen jälkeen.Tosin hän sai allergisen reaktion vahvemmat kipulääkkeestä joten sai "vain" panacodia ja onhan kivekset muutenkin hyvin herkät. Mieheni kuvasi että tuntuu samalta kun olis potkittu munille oikein kunnolla. Kävelyä eivät suositelleet muuten kuin taksiin ja taksissa hotellille. Toki saisi lähteä kotiinkin mutta meillä matka olisi kestänyt pysähdyksineen yli 8h joten olimme yön vielä hotellissa ja lähdimme seuraavana aamuna. Viikon saa sairaslomaa ja se oli ainakin miehelleni tarpeeseen, koska ei olisi kyennyt töihin aikaisemmin.

Meille saatiin leikkauksessa yhteensä 7 olkea siittiöitä pakkaseen. Se on kuulema hyvä määrä. Emme halunneet lähteä siirtämään siittiöitä joten siksi meille punktiot ja siirrot tehdään Turussa.
 
Teillä on kyllä Aida-Leena hurjan pitkä matka punktioon :woot: mutta mitäpä sitä ei tekisi tämän asian eteen:Heartred

Tein aamulla uuden testin. Tänään siis pp9. Viiva oli vahvempi ja usko sen myötä hiukan kasvoi. :happy: vähän ruskeaa tuhrua tuli tänään pyyhkiessä mutta siitä en osaa olla huolissani.
 
Ovistesti näytti plussaa perjantaina joten ovis oletetusti tänään. Tallettelut -2, -1 ja 0 eli ei olis voinut paremmin mennä:hungry: Onpahan ainakin yritetty.. Nyt sitten ananasta ja kiinnittymispunkkua ja kaikki muutkin poppakonstit käyttöön! Tosin eipä ne auta jos siittiöt ei löydä munasolun luokse. Puuh. Märmätimärmäti.

Onnea vielä plussanneille ja tsemppiä piinailijoille :) Tässä ketjussa oli pieni suvantovaihe loppuvuodesta mutta nyt otetaan se takaisin!
 
Kattika viivalle hurjastI lisää vahvistumista! Ja on meillä joo matkaa. Mutta Tyksissä lääkäri anto mahollisuuden valita kummassa siirto tehdään ja kun kysyin mielipidettä häneltä niin hän sanoi ettei hän edes ehdottaisin moista vaihtoehtoa jos hän ei oli sen kannalla. Heillä on kuitenkin Tyksissä vankka asiantuntemus (näin hän sitä itse sanoi) Oon kyllä moneen kertaan jo miettiny että kannattiko se ratkaisu. Sairaalat eivät nimittäin itse välitä tietoa toinen toisilleen, vaan mimun täytyy itse soitella puoleen ja toiseen. Eli oon vähän kuin välikätenä koko hommassa. Ja se on tosi ärsyttävää. Nytkin kun verikoe arvojen takia hoitoja siirrettiin piti soittaa minun Tyksiin että verikokeista johtuen emm tulekaan parin viikon päästä.

Rive toivotaan kovasti että siittiöt löytää perille!
 
Kiitos vastauksesta Aida-leena! meillä enskuun puolessa välissä lääkärille aika, kun nyt odotellaan vielä patologin vastauksia siitä biopsiassa otetusta näytteestä.. katseltiin tuossa että mitä sinne hoitokertomukseen oltiin kirjattu niin siellä luki että "näytteissä häiritsevän paljon punasoluja" mitäköhän tuo mahtaa tarkottaa ja miksiköhän lääkäri ei tuosta puhelimessa maininnut o_O minä tietenkin tyhmänä menin googlaamaan ja kehittelin mielessäni kaikenmaailman pahimmat diagnoosit...
 
Huomenta kaikille ! Mie oon nyt kohtuu hiljaisena seuraillu tovin. Jotenki oon vaan ahminu tietoa itteeni ennen hoitojen alkamista:p tänään nyt sitten on kp1 eli täti punainen löysi meille, harvoin sitä menkoista näin onnellinen on:D Tänään soitto Ouluun klinikalle et saan tietoa millon suihkeet pitää aloittaa..jännitävää.
Mukavaa päivää teille kaikille :)
 
image.jpg


Heippa kaikki! Ja hyvää viikonalkua! Pitihä se vielä yks testata tänä aamuna, siitähä tuli komea viiva :) Kovasti jännittää se eka ultra, johon on vielä 2 viikkoa! Mites muut plussanneet, joko ootte soittanu klinikalle ja saanu ekat ultra-ajat? Onko muuten millaisia oireita? ..täällä edelleen aika vähän, rinnat ehkä hellemmät, ajoittaista menkkajuilintaa ja ihan lievää etovaa oloa satunnaisesti. Oon alottanu jo liikkumaanki aika normaalisti, eilen puntilla, ja hiihtämässäki kävin viikonloppuna. ..tai ehkä sitä vähä varovammin ottaa et ei niin kovaa revittele. Tänään alkaa työt 2 vkon loman päätteeksi. Täytyy kertoa pomoille ku oon leikkurissa nii en saa olla joka paikassa. Kiva on kyllä mennä töihin :)

Selina toivottavasti ei mitään huolestuttavaa näytteessä ja saisitte hyvät vastaukset. Täälä peukut pystyssä sen kunniaksi!

Rive jospa nuo teijän tallettelut nyt natsais, ootte kyllä ainaki hyvin töitä tehneet ;)

Mannaharillaki hoito lähestyy, tsemiä kovasti!
 
Mahtava viiva Tipu!
Pikainen ON ennen töihin lähtöä. Lääkärin pitäis soitella uusista verikoe tuloksista. Jännittää ihan kamalasti. Vaikeaa keskittyä mihinkään. Oon tyypillinen pessimisti ei pety, joten odotan että täytyy hoitoja taas siirtää ja joudun pääkuviin. :nailbiting:
 
Aida-leena toivottavasti lääkärillä on parempia uutisia! Jospa saisit vain lääkkeet ja sitten seurattaisiin kuinka laskee.. Tai toki vielä parempaa, jos ovatkin vain jostain syystä olleet korkealla ja kontrollissa paremmat arvot. :)

Ultrass käyty ja nyt odotellaan ovistestiin plussaa, jotta päästäisiin passiin. Toivottavasti tulee vasta loppuviikosta tai siirtoa ei pystytä tekemään.
 
Tänään otettiin seurantanäyte hcg:stä ja hyvin oli noussut. 138 tänään. Huomenna tai keskiviikkona pissin kyllä tikkuunkin. Haluan nähdä tuplaviivat :) Mutta lääkärin mukaan olen raskaana. Plussanneisiin mua ei saa siirtää ennen ku ar-ultra on tehty. Siihen en oo vielä varannu aikaa. Tänään siis 4+0 vai 3+6... ku punktio oli tasan kaks viikkoa sitte? Mulla on edelleen hyperi pahana niin en tiiä mikä liittyy mihinki... siks en osaa r-oireita oikeen vielä nimetä.

Eli meitä plussanneita tuli nyt sitte ihan roppa kaupalla Diabolicat, toiveikas, vastavirrassa ja tipu. Hulda ja blanca hyppää viikon päästä mukaan! Oliko joku muukin vielä jännäilemässä?
 
Junttura, hyvin on sulla hcg:t nousussa, pidä toi: oot raskaana :)!!!
Tipulla on totisesti komeat viivat, hienoo :D
Plussia ketjuun, samaan puhuriin loputkin!!
 
Jes nyt on kyllä plussa tuuli puhaltanut tähän ketjuu ❤

Ite tääl viel jännäilen keskiviikkona pitäis saada tietää mikä on tulos mut jotenki on sellanen olo et kyl ne menkat alkaa....
 
Takaisin
Top