IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä meinasin huomenna aamulla testailla. Virallinen testipäivä meillä on sunnuntai. On vaan ollut mieli tosi maassa testailun suhteen kun ei ole pariin päivään ollut oikein mitään kunnon oireita. Siirron jälkeen oli aika selkeitä kiinnittymisen liittyviä oireita. Tuntuu että tää oli taas tässä eikä mun kroppa taaskaan pystynyt kantamaan alkiota.
 
Voi Toiveikas. Ymmärrän kyllä toivottomuutesi. Minullakaan ei oo tullu mitään oireita. Yhen yhtä ei oo ollu. Mutta se ei oikeesti kerro mitään. Ihan rauhassa. Vaikka helppohan se on sanoa. Vaikeampi toteuttaa :Heartred tsemppiä.
 
Ihanaa Kattika :)❤

Mulla olis maanantaina testipäivä ja jotenki on kans sellanen tunne ettei kyllä onnistunu :/ ollu siirrosta asti pientä jomottelua mahassa ja välillä jotain vihlasuja mut siihe ne jää...
 
Ihana nähdä, että plussia tulee! Onnea kattika ja Tipu jee! :smiley-bounce013
Voi ei Selina7... toivottavasti hoito onnistuu ja pääsette eteenpäin hoidoissa!
Itsellä nyt pp4. Ajattelin että en uskalla testaa ennen pp13.... mietin miten varautuisin parhaiten siihen, että tulee nega, koska mulla on iltavuoro samana päivänä kun veritesti..Jos testaan pp13 kotona tavallisella apteekin testillä .. kylhän sen pitäisi jo siinä näkyä luotettavasti eikö?
Oireina mulla nyt siirron jälkeen on ollut iltasin vatsan turvotusta, rintojen turvotusta, alavatsan loivia repäisykipuja ja painontunnetta ja lievää pahoinvointia. Lugesteron menee tässä mukana, ja ne varmasti oireet osin aiheuttaakin.
Olen myös nyt syönyt vehnänalkioöljyä, d-vitamiinia, multivitaa ja omega3.
Niin ja se piti vielä sanoa, että meilläkin syy löytyi simppojen vähyydestä, ensimmäiset 2 testiä oli tosi huonoja.... laitoin miehen sinkki,seleeni, q10,d-vitamiini, omega3 kuurille ja nyt keräyspäivänä määrä oli parantunut 3x paremmaksi!! Että mulla ainakin usko on näihin vitamiineihin.
Jänniä aikoja elämme... :dance018
 
Muokattu viimeksi:
Täällä ovis lähestyy, koitetaan nyt kuitenkin käyttää hyväksi tämäkin luomukierto kun eihän sitä koskaan tiedä mitä voi tapahtua. Vaikka vannoin että en kyllä tikuta tässä kuussa niin eilen tein o-testin ja näytti siltä että tänään voisi tulla plussa sitten siihen. Just nyt on vähän toivoton olo sen suhteen että tuleeko meille koskaan yhteistä lasta. On kuitenkin hyvät mahdollisuudet tulla raskaaksi hoidoilla(kuten ekasta kierroksesta nähtiin) mutta siltikin..ärsyttävää kun ei vaan jaksa pitää yllä sitä positiivista ja toiveikasta mieltä. Ehkä siinä on osittain sitä että tietää miten iso pettymys siitä negasta tulee ja miten paha mieli keskenmenosta jäi. Noh, eteenpäin vaan :)

Blanca, hienoa että laatu on parantunut vitamiineilla! Meillä on kanssa mies vetänyt vitamiineja sekä macaa ja spirulinaa. Nyt sitten maaliskuussa nähdään että onko ollut vaikutusta mihinkään suuntaan.
 
Oi ihanaa, plussauutisia!! :smiley-bounce012Hurjan paljon onnea Kattika!! Ja vielä lisää onnitteluja Tipulle! :happy:

Selina: Tervetuloa! Rankalta kuulostaa teidän tilanne. Voimia kovasti!

Elsakoo: Tsemppiä limiksen kasvatteluun! Mukaa vielä jotakin oikein rentouttavaa, niin hyvä tulee :happy:

Diabolicat: kuinka siellä voidaan?

Tuutikki: Kylläpä sinua koetellaan! Vähempikin riittäisi! Minäkin olen herkkä vatsainen ja on kyllä tullut todettua, ettei ne rautavalmisteet ole kovin vatsaystävällisiä. Onneksi mulla on ollut niin hyvä Hb, ettei juurikaan ole tarvinnut.

Blanca: Tervetuloa joukkoon! Ikävää, että noin kova karsiutuminen on teillä tapahtunut. Mutta uskotaan, että se yksikin riittää!


ON: Mulla on ollut todella rankka viikko! Ihan järjetön suorastaan! :confused: Perjantaisen ultraäänen jälkeen kirjoitin tänne, että nyt mennään ovulaation metsästys ilman samanlaista ressiä kuin viimeksi. No ei mennyt tälläkään kertaa ilman ressiä ja unettomia öitä! Mulle kävi täsmälleen samallalailla kuin edellisessäkin kierrossa: klinikan suosittelema digiovulaatiotesti ei näyttänyt hymynaamaa ja ovulaatio tuli ja meni! Tiesin täsmälleen tiistaina, että nyt kehossa tapahtuu, mutta ei vain näyttänyt, ja seuraavana päivänä viiva olikin jo haalentunut. Jätin sitten keskiviikko iltapäivänä lääkärille soittopyynnön, koska en jaksanut alkaa IVF-hoitajien kanssa tilannetta ihmettelemään, koska se olisi vain lietsonnut omaa epävarmuutta ja turhautumista. Lääkäri, joka minulle sitten soitti on persoonaltaan hyvin suorasukainen ja se oli juuri sitä mitä tarvitsin! Hän täysin epäröimättä sanoi, että sehän oli sitten plussa ilman "hymyä". Tänään sitten kävin iltapäivällä siirrossa. Olin päivän viimeinen ja ajat olivat hirveästi myöhässä, mutta mua ei haitannut yhtään. Ja vielä vähemmän haittasi, kun kuulin ilo uutiset. Olin asennoitunut täysin, että tämän PASsin jälkeen pakkanen on tyhjä, koska kaksi viimeistä alkiota asuivat samassa oljessa. Mutta kuinkas ollakaan; nyt siirrettiin yksi ihana pikkuinen ja toinen ihana sinnikäs helmi pääsi takaisin pakkaseen!! :happy093 Olen niin onnellinen!!! :Heartred Tämä päivä tuntuu niin ihanalle, sillä tämä viikko on ollut järjettömän rankka niin henkisesti kuin fyysisestikin. Maanantaina kävin toteamassa työpaikalla, että nyt mun astman hoitotasapaino ja työhuoneen ilmastointi ei ole ollenkaan yhteensopivat, joten oli pakko jäädä saikull. Eilen sitten päätin, että se jatkuu ainakin vielä ensi viikon. Mun keho (etenkin keuhkot) ja mieli tarvii nyt hengähdystauon, vaikka samalla takaraivossa kolkuttaa työmaalla odottavat työt. Ne saa nyt luvan odottaa. Nyt on paljon elämässä meneillään, mutta toivottavasti kohta on meneillään vielä lisää mukavia juttuja :happy::happy:
 
Elsakoo hienoa, pääsette tekin pian jo passiin! :)

Kattika selvästi näkyy toinenkin viiva siellä, varovaiset onnittelut!

Testaajille tsemppiä huomiselle!

Oon täällä taustalla nuollut haavojani.. Maanantaina meen ultraan, pas tehdään luonnolliseen kiertoon, jos toinen niistä alkioista selviää siirtoon asti. Usko ei kyllä oikein riitä onnistumiseen, kun niiiiin kova kato kävi. Toisaalta taas tuntuu, ettei se ollut aivan luonnon valinta ja se vähän helpottaa oloa..
 
Janel, onko teillä siis sisäilmaongelmia töissä? Toivottavasti kaveri nappaa kiinni!

Eilen oli pää kipee ja huono olo, tänään löysin patin rinnasta. Vähän toki huolettaa kun mun äidillä oli kolme rintasyöpää. En oikein tiedä onko oireita vai ei.
 
Onnea Kattika, selvä viivahan siellä! Vahvistumista sille :)

Rive, varsin samoissa mennään. Mulla tänään ovis+ ja seuraavaan kiertoon sitten starttaa toinen ivf :)
 
Diabolicat: ikävän löydön teit :sad001:Heartred Seuraile pattia jonkin aikaa; miten se elää hormonikierron mukaan. Toki, jos olet menossa huolesta aivan sekaisin, niin hyvä se on tarkistuttaa ammattilaisella.
Valitettavasti on sisäilmaongelmaa. Eiköhän tämän maan kaikissa vanhoissa sairaalarakennuksissa oo enemmän ja vähemmän sen suuntaista ongelmaa? :bored: Meidän työhuoneeseen tehtiin juuri lyhyt remontti ja sen jälkeen ilmastoinnin säädöt on ihan miten sattuun. Ensin ilmastointi puhalsi kovalla todella kylmää ilmaa, jonka seurauksena olin fyysisesti todella pahassa jamassa. Minulla on sairaus, joka provosoituu jatkuvasta kylmästä vedosta/puhalluksesta. Lihasten toimintakyky heikkenee, ne kramppaavat, vapisuttaa ja hienomotoriikka kärsii/heikkenee. Sitten LVI-miehet kävi säätämässä tuloilman pienemmälle, jonka jälkeen huoneessa ei enää vaihtunut kunnolla ilma ja astma reagoi siihen. Pahaksi onneksi vielä parin viikon takainen astmalääkkeen vaihto osoittautui huonoksi ja se heikensi keuhkojen toimintaa. Vaihdoin nyt entisen lääkkeen takasin reilulla annoksella ja se onkin jo korjannut tilannetta. Nyt vain odottelen sitten sen haittavaikutuksen pahenemista, jonka takia halusin vaihtaa lääkettä :shifty: Ja nyt toivon todella, että säästyn flunssalta yms., koska keuhkojen toimintakyvyn notkahdus heikentää vastustuskykyä. En halua nyt sairastua, kun pikkuinen on kyydissä.
 
Toivottavasti saatais ne ongelmat kuriin. Teurastamolla mä tulin aina kipeäksi siitä kylmyydestä ja vedosta, vaikka muuten en ole mitenkään herkkä vedolle. No työ nyt muutenkin oli sellasta, josta tietää ainakin mitä isona ei halua tehdä. ;)

Tilasin joskus testejä, tää oli tuplapakkaus digitaaleja. Vanhentunut 01/2016. Klinikalla käskivät ostaa tuoreen testin mut en oo vielä ostanut. Tein ensin tän vanhan pois kuleksimasta. Ekan testin käytin jouluna 2015. Ihan hirveen usein ei siis ole raskaustestejä täällä tarvittu.
 
Raskaustesti18022017.jpg
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top