IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Janel: Onneksi et oo vaan sokeesti luottanu digiin. Ois menny kierrot hukkaan. Mysteerejä nämä kyllä välillä on!

Tipu: Mulla on kolmenlaista migreeniä (jee jee) ja musta tämä oli kyllä ilman epäilystäkään juuri se kuukautismigreeni. Pää mulla on särkeny kyllä muutenkin (mut koskas se ei särkis).

Wau mikä viiva Junttura - ei epäilystäkään :smiley-bounce012!

ON: Mulla tais mennä iltavierailu palstalla veriin kun näin koko yön unta, että tein raskaustestejä toinen toisensa jälkeen ja ne oli kaikki plussia (sellasia "leffaplussia"). Jotenkin sit tein aamusta testin yhtään ajattelematta ja siihen tuli sitten haamu. Pakko oli rynnätä töihin ja päivän aikana se haamu sitten omassa mielessä oli muuttunu paljon vahvemmaksi kun se, mikä mua kotona odotti :sad001. Kyllä luulis, että 5 päivänen blasto näkyis kunnolla 7 päivää siirrosta (ainakin joulukuussa näky). Varmaankin kemiallinen tai sitten sunnuntainen Ovitrelle näkyy testissä. Plääh! Ois vaan pitäny olla testaamatta (niinku lupasin!). Tein iltapäivällä sitten uuden testin (tosi fiksua joo) ja se oli ehkä vieläkin hailakampi. Nyt sitten harmittaa vielä enemmän :smiley-angry016! Jospas nyt vaan malttaisin sinne perjantaihin asti mikäli on mitään maltettavaa?! Edelleenkään en kyllä usko olevani raskaana. Mur :smiley-angry019
 
Hei kaikille!

Olen jo kauan taustalla seuraillut keskustelua, ja ajattelin nyt vihdoinkin liittyä mukaan kun ensimmäinen ivf menossa. Eli taustoja hiukan; olen 31- ja mies 32-vuotias. Yritystä takana jo muutama vuosi, 9/15 otin yhteyttä julkiselle puolelle hoitoihin pääsyä varten. Meillä oli jo ensimmäinen käynti sovittuna lapsettomuuspoliklinikalle, kunnes noin viikkoa aiemmin selvisikin spontaani raskaus, joka olikin kohdunulkoinen. Viikkoja oli kasassa sitten myöhempien laskujeni mukaan 4+2, eli pitkälle ei oltu päästy (onneksi), kunnes munanjohdin repesi. Onneksi pääsimme hoitoihin silti heti leikkauksen jälkeen, koska tähänkin vaiheeseen pääsy oli kestänyt yli vuoden.

Inssit siirtyivät parilla kuukaudella, koska minulla tuo hcg laski tietysti erityisen hitaasti. :facepalm: Vuoden 2016 aikana tehtiin kolme inssiä, joista negat. Meillä ei siis muuta syytä ole löytynyt kuin miehen korkeat siittiövasta-aineet, jotka ovat yli 50%:a, mutta muuten itse uimareissa eikä määrässä ole vikaa, päinvastoin, ensimmäisessä näytteessä uimareita oli 665 miljoonaa. :) Minulla kuulemma hieman lyhyehkö kierto, noin 25 pvää, ja lisäksi minun on vaikea saada ovista tikutettua.

Meillä tosiaan ensimmäinen ivf nyt menossa (lyhyt kaava), perjantaina pitäisi testailla, nyt luget käytössä, muttta olen jo varma että tulos on nega, koska ilman lugeja menkat olisivat selkeästi alkaneet jo tänään. Meillä saatiin vain 6 solua punktiossa, ja olin jo valmis heittämään kirveen kaivoon, kun kuuntelimme vieruskaverien saaliita. :oops: Mutta onneksi näistä kolme hedelmöittyi ja tuoresiirto tehtiin perjantaina 10.2, eli eikös alkio ollut kaksipäiväinen, kun punktio oli keskiviikkona..? Yksi oli saatu pakkaseen. Onneksi, tosiaan, koska nyt selkeästi tulossa nega.

Kaiken tämän vaivan päälle minulla on hemipleginen eli halvausoireinen migreeni, joka reagoi voimakkaasti tuohon keltarauhashormoniin, eli jo osan viime viikosta ja koko tämän viikon olen ollut sairaslomalla, eli vaikka kuinka on yrittänyt (ja on onnistunutkin) olemaan muuten stressaamatta, niin ei sitä voi olla miettimättä, että mitä tuo tekee alkion kiinnitymismahdollisuuksille, kun pää ja koko kroppa on aivan sekaisin.

Mutta kiitos kaikille jo valmiiksi, olen saanut paljon tietoa ja lohtua seuraamalla tätä keskustelua ja kohtalotovereita tällä pitkällä tiellä. Ja paljon onnea kaikille plussanneille! :Heartred
 
Mimosalle tsemppiä ton migreenin kanssa. Itselläni myös se (onneksi äärettömän harvoin). Mulla vaihdettiin tähän toiseen yritykseen Lugesteronin/Lutinuksen tilalle Ovitrelle loppukierron tueksi, joten kannattaa jatkossa kysyä jotain muuta lääkettä, jos sille tarvetta tulee. Toivotaan toki, että plussaa pukkaa jo nyt!
 
Kirjoitit Nuuskamuikkunen tuossa aiemmin, että sinulla kolmenlaista migreeniä, saako udella minkälaisia ne kaksi muuta ovat tuon kuukautismigreenin lisäksi, vai onko sullakin myös tuota hemiplegistä? Onko tuo Ovitrellekin keltarauhashormonia? Auttoiko vaihto sinua, vai vaihdettiinko se migreenin tai jonkun muun takia?
 
Hienot viivat Junttura! En muista, siirrettiinkö teille tällä kertaa yksi vai kaksi alkiota?

Nuuskamuikku, ei välttämättä näy kaikilla hcg aikaisin. Eli ihan rauhassa vaan. Ja taas helpommin sanottu kuin tehty.

Mimosa, tervetuloa tänne. Täältä saa tosiaan paljon tietoa ja sitä vertaistukea, mitä itse ainakin tarvitsen. Toivotaan ettei kauan tarvii täällä roikkua.

Hain kaupasta lisää testejä. Katsotaan lähteekö viiva tummenemaan vielä. Hieman olen huolissani vaikka tiedän että vuodot on hirveen yleisiä. Mutta tänään tuli taas lisää ruskeaa. Yöllä sitä oli tullut pikkuhousunsuojaan asti.
 
Kattika kaks siirrettiin. Toinen oli top alkio ja toinen hitusen heikompi. Nuo vuotelut on kyllä varmasti kamalia. Muutenki sitä on alussa ihan hermona(minä ainakin).

Onko plussanneilla muuten mitään oireita? Mulla on jo tosi voimakasta huonoa oloa ja huimaa koko ajan. Osa voi toki johtua hyperistäkin.

Miten tuoresiirrossa yleensä kuinka pitkään jatketaan noiden keltarauhastablettien kanssa jos plussaa? En oo saanu siihen oikeen vastausta...

Mimosa tervetuloa! Miksi uskot että nega on tulossa?
 
Mimosa mulla on tuo hemipleginen migreeni (ei yhtään kohtausta kohta neljään vuoteen!), kuukautismigreeni sekä tavallisesta migreenistä sekä aurallinen (pahempi) kuin auraton versio. Mulla oli selittämätöntä kutinaa noista Lugeista/Lutinuksista joten vaihdettiin nyt Ovitrelleen joka on keinotekoisesti valmistettua istukkahormonia. Samaa kamaa kun Pregnyl siis (sitäkin voi käyttää) paitsi et Pregnyl ei käsittääkseni ole synteettistä.

Kattika: en taida osaa ottaa rauhallisesti. Ekassa ja keskenmenneessä raskaudessa kuitenkin näky ihan normaalisti. No ei auta kun odottaa.

Junttura: mulla lopetettiin tuoresiirrossa raskaustestin noi eli dpo17. Tässä passissa vika Ovitrelle oli jo dpo11! Mutta tämä kait riippuu paljon hoitopaikasta ja lääkäristä.
 
Kiitos Junttura ja Kattika! Onnea Juntturalle ja Kattikalle toivotaan viivan vahvistumista, toivotaan että on tarrannut kunnolla kiinni ja tuhruttelu loppuu!

Junttura siitä päättelin, kun tänään tai huomenna olisi normikierron mukaan kp 1, ja tänään aamulla kun nukuin niin myöhään niin tuli aika pitkä tauko tossa lugen laitossa, ni oli ihan selviä menkkatuntemuksia alavatsalla ja tuli jo hailun rusehtavaa vuotoakin hiukan, jotka kyllä loppuivat kun laitoin lugen, mutta ihan siitä päättelin että ilman noita lugeja menkat olisivat varmaan jo tänään alkaneet. :banghead:

Mulla oli noista lugeista ohjeistus sellainen (jonka vielä sattuneesta syystä viimeksi tänään tarkistin, etten vaan vahingossakaan käytä päivääkään ylimääräistä) :hilarious:, että jos rtesti on nega, voi lopettaa heti, ja jos positiivinen, niin laskevalla annoksella lopetetaan, eli kun nyt laitan 1 kpleen 3 x päivässä, niin seuraavana päivänä laitetaan 1 kpl 2 x päivässä, seuraavana 1 kpl 1 x päivässä.. Mutta niinkuin Nuuskamuikkunen tuossa totesikin, taitaa olla aika paljon lääkäristä ja hoitopaikasta kiinni, eikös täälläkin moni ole jatkanut viikkojakin positiivisen testin jälkeen..

Nuuskamuikkunen kuulostaa tosi mahtavalta tuo sun tilantees ton hemiplegisen kans! Itsellä ei ole kyllä tuollaista tuuria tosiaan ollut.. :dead: Mutta eipä se kyllä mukavaa ole mikään migreeni, että jos sulla on vastaavasti ollut noita muita.. :hungover: Juu soitin tänään polille juurikin tästä tilanteesta ja kyselin noista vaihtoehtovalmisteista, ja hoitaja varmisti vielä lääkäriltäkin, että kaikki ne sisältävät kuulemma kuitenkin tuota keltarauhashormonia, että eipä se valmisteen vaihto varmaan minua auttaisi, mutta ei kyllä puhuttu mitään tuosta Ovitrellestä. o_O Toisaalta mehän olemme tällaiselta pienemmältä paikkakunnalta, että meidän hoito tapahtuu tuossa jonkun matkan päässä olevassa vähän isommassa kaupungissa, jossa ei kuitenkaan näitä ivf:iä tehdä, vaan heillä on sopimus Taysin kanssa. Niin soittelin tosiaan tuohon meidän poliklinikalle (en siis Taysiin), tästä asiasta ja sieltä vastaus oli tämä, että tulee ihan mieleen että jos tuohon PASiin vielä päästäisiin, että voisin kysyä asiaa sitten vielä sieltä Taysista.. :bored:
 
Mulla jatketaan lugesteron sinne rv9 asti. Mutta mulla onkin tässä lääkkeelliseen kiertoon tehty PAS. Tuoresiirrosta ei ole kokemuksia. Muistaakseni Murkulla oli tuoresiirto ja ei myöskään jatkettu kovin pitkään niitä.

Hyi, viimeksi oltiin häämatkalla alkuraskauden aikana. Kolme viikkoa reissussa ja joka päivä kaksi kertaa Lugeja. Oikea honeymoon :hilarious::hungover: vai olisko ollut että Luget loppui just niin et oli enää pari päivää jäljellä reissua. Ymmärrän todellakin, että ne tekee mieli lopettaa samantien.
 
Junttura mulla oli tuoresiirrossa luget ja passissa lutinukset ja molemmissa käytettiin suht pitkälle. Viikkoja en tuoresiirrosta muista, mutta veikkaan lähemmäs kymmentä. Passissa lutinukset oli viikolle12.
Mutta näissä tuntuu olevan tosi suuria eroja. Tiedä sitten miksi..
 
Tuoresiirrossa lyhyen kaavan päälle ohjeistus 1 aamulla 2 illalla negatiiviseen raskaustesti in asti. Jos positiivinen ni vielä viikko. Eli ens maanantaina voin alkaa vähentämään niin että keskiviikko on viimeinen lugepäivä.
 
On se vaan uskottava, kun toi viiva on niin hyvin vahvistunut. Kaikista vuodoista huolimatta. Niitä oli muuten viime kerrallakin, raskaustestin teon jälkeen. Ja silti kaikki meni hyvin... No ainakin viikolle 20. Ehkä tässä jo uskaltaa hieman hymyillä :happy:
 

Liitteet

  • 2017-02-22_07.11.37.jpg
    2017-02-22_07.11.37.jpg
    96.3 KB · Katsottu: 649
Jee Kattika ja Junttura!! Onnea viivojen vahvistumisesta!!
Itellä oireet on vähän nyt niinkun hävinneet pp9. Juilintaa on alavatsalla ja tuntemuksia mutta muuten jotenkin tasoittunut olo.Hmm... toivottavasti ei enteile huonoa.
 
Kiitos Blanca :joyful:
Oireista puheen ollen. Mulla ei ole mitään. No joo, toki välillä tuntuu kohdun kohdilla jotain painetta tai sellaista. Mutta nyt on vähemmän oireita kuin negakierroissa.
 
Kattika, hienosti vahvistuu!!! Ihanaa!!! <3

Junttura, hienot viivat sullakin!! :) joko varasit ultraan ajan? :)

Muoks. Toin ton listan monen sivun takaata, että uudetkin pääsee muokkaamaan itsensä listalle, kun lisäät itsesi listalle käytä quote menetelmää ja poista listan alusta ja lopusta ne [ sisällä olevat quote tekstit ]
 
Muokattu viimeksi:
Junttura, 2. ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, 1. PAS 10/2016 =>nega, 2.PAS 11/2016 =>kemiallinen, 3.PAS 12/2016 => nega, 4.PAS 1/2017, testipäivä 24.1.

Pisama 4. Ivf joulukuussa. Tuoresiirto,tulos negatiivinen. Pakkanen tyhjä.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8., joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9., josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9., nega. Tyhjä pakkanen. 2. icsin punktio 16.11., tuoresiirto 18.11., nega. Yksi blasto pakkasessa, siirto mahdollisesti tammikuussa.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.

Kattika 1. ICSI(2014) 3. PAS 1.12. Testipäivä 15.12.> nega. Pakkaseen jäi 3 alkiota, jotka jatkoviljellään blastoiksi. Helmikuussa seuraava siirto.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10
Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11
toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12
Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1
Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.
Hopsan Icsi pas plussa 13.11
Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17
 
Junttura, 2. ivf, punktio 17.5., soluja 25kpl => 17hedelmöittyi, yksi top siirrettiin =>nega, pakkasessa 9 huurunenää, 1. PAS 10/2016 =>nega, 2.PAS 11/2016 =>kemiallinen, 3.PAS 12/2016 => nega, 4.PAS 1/2017, testipäivä 24.1.

Pisama 4. Ivf joulukuussa. Tuoresiirto,tulos negatiivinen. Pakkanen tyhjä.

Helmilotta, 1.ivf 1/2016, tuoresiirto nega, 4 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 5/2016 nega, 2. PAS yritetään lääkkeelliseen kiertoon syyskuussa 2016

Kaakao, lyhyt kaava, punktio 7.6. -> soluja 11 kpl, 7 hedelmöittyi, tuoresiirrosta plussa ja samantien km, 1. PAS 23.8. -> nega, 2. PAS 19.9 -> nega, 3. PAS 10/2016

Larissa, 1. IVF pitkä kaava, punktio 8.6. --> soluja 4 kpl, 3 hedelmöittyi, PAS 7.9. --> nega

Hileinen, pitkä kaava, punktio 20.6, 1 solu, se hedelmöittyi (ivf) ja siirto 22.6., 4.7. kotitesti nega. 2. ICSI lyhyt kaava: 1 solu. Punktio 17.8, siirto 19.8. Testi nega 2.9. 3.ivf procrenin jälkeen. Punktio vko 50

Birita, lyhyt kaava, punktio 17.6., 5 solua ja 2 hedelmöittyi, testi 1.7.

Ninukki 3.ivf:n tuoresiirron testipvä 25.11.

Dansku, 1. IVF 5/2016, tuoresiirto nega, 3 alkiota pakkaseen, 1. PAS luonnolliseen kiertoon 12.9.

Maleen77, Lyhyt kaava 3. ICSI, punktio 15.8., tuoresiirto 17.8.

Floral2 , lyhyt kaava,ICSI punktio 19.9.2016. Saatiin 13 solua, joista 11 oli kypsiä. Puolelle tehtii ivf ja puolelle icsi. ¤ hdelmöittyi mutta 3 saatiin pakastimeen (tuoresiirtoa ei voitu tehdä hyperstimulaation takia)

Sagi, 1. ivf lyhyt kaava, punktio 14.9., tuoresiirto nega. 2. ivf / 1. icsi marraskuussa. Punktio arviolta vk 46.

Tipu82, 2.icsi, pitkä kaava, punktio 19.8., 7 solua, joista 2 hedelmöittyi. Yksi selvisi siirtoon 22.8., joka 1.9 valui pois. 3.icsi tammi/helmikuu.

_Minkki_, pitkä kaava, punktio 12.9., 10 solua ->nega. PAS 8.11, 2 siirrettiin. Testipäivä 21.11. Pakkaseen jäi vielä 3.

kaneli87, ICSI, lyhyt kaava. Punktio 16.9., josta seitsemän hedelmöittyi. Tuoresiirto 19.9., nega. Tyhjä pakkanen. 2. icsin punktio 16.11., tuoresiirto 18.11., nega. Yksi blasto pakkasessa, siirto mahdollisesti tammikuussa.

nennu90, Icsi, lyhyt kaava. Tuore siirto 12.9., nega, pakkanen tyhjä.
2. Icsi, 11.11 siirto. Nega. PAS 17.1. 2 siirrettiin. Pakkanen tyhjä. Nega.

Kattika 1. ICSI(2014) 3. PAS 1.12. Testipäivä 15.12.> nega. Pakkaseen jäi 3 alkiota, jotka jatkoviljellään blastoiksi. Helmikuussa seuraava siirto.

Siirisi ICSI. punktio 8/16 pakkaseen 3 alkiota. ultra 21.10. jonka jälkeen pas seuraavalla viikolla. pakkaseen jää 1 alkio (ehkä)

Rive ICSI. Punktio 8/16, plussa 24.8, kkm havaittu 9.10. 1.PAS marraskuussa, plussa mutta vuoto joulukuun alussa. 2.PAS tammikuussa

anniele 1.ivf lyhyt kaava 11/2016, tuoresiirrosta nega, pakkasessa ei mitään. 2. ivf mahdollisesti alkuvuodesta

Toiveikas 1.icsi 9/2016 kaksi alkiota, tuore siirto nega toinen ei selvinnyt pakkaseen
2.icsi 11/2016 40 follikkelia, hyperi, kolme plastoa pakkaseen, ei vielä yhtään passia päästy tekemään

Plussanneet:

PikkuTikku
Mustikk4, 1.ivf/tuoresiirto plussa 20.6.
Aawa 1. ivf tuoresiirto, plussa 20.8.
Frostino 1.icsi tuoresiirto, plussa 19.9.
Dansku 1. IVF:n 1. pas, plussa 26.9.
'muurahainen' 1. ivf tuoresiirto, plussa 6.10
Miuku88, 2.ICSI tuoresiirto, plussa 3.11
toivonkipinä, 1ivf 1 pas, plussa 1.12
Auringonkukka! 1 icsi:n 1 pas, plussa 7.1
Floral2 1. icsin/ivf:n 2. pas, plussa 19.12.
Hopsan Icsi pas plussa 13.11
Joulunlapsi 1. ivf 2. pas, plussa 17.1.17
Toiveikas❤ 2.icsi 1.pas, plussa 18.2.17
 
Apuaaa!! Nyt alkoi perjantain punktio jännittämään, valvoin yöllä kun mietin sitä neulaa:nailbiting: kuinka paljon teitä on se punktio sattunut, rehellisiä kokemuksia kaivataan?
 
Bambi; se neula tuntui paineena kohdussa, sitten kun alkoi juilimaan enemmän niin pyysin lisää lääkettä. Ei ollut paha nakki, tsemppiä kovasti vaikka varmasti jännittääkin :)

Meillä suunnittelukäynti 45 min päästä. En tajua miksi jännittää nyt niin paljon vaikka tuskin siellä mitään uutta ja ihmeellistä on tulossa. Palailen sitten kertomaan että mitä siellä sanottiin..

Miulle määrättiin tuoresiirtoon ne luget kunnes r-testin tulos selviää -> jos nega niin lopetetaan heti ja jos plussa niin vajaan viikon kuluessa vähennetään ja sitten lopetetaan kokonaan. Muilla paikkakunnilla olen kuullut jatkettavan rv9 ja jopa rv12 asti! Jatkoin kyllä niitä lugeja paketin loppuun kun tuntui jotenkin hurjalta lopettaa muutaman päivän jälkeen kun pelkäsin(ja pelkään edelleen) että miulla on keltarauhasen toiminta hieman heikkoa.
 
Takaisin
Top