IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo, mulla on myös Ovitrelle ja ihan sama annostus, joka toinen päivä on pistos. Tänään on viimeinen pistos päivä. Ei varoiteltu että näkyisi testissä, se on varmaan niin pieni annos. Paljon voimia piinapäiviin, itsellänikin menee fiilikset ihan vuoristorataa, välillä olen ihan varma että nyt onnistuu ja jo hetken päästä ajattelen ettei tästä taaskaan tule mitään.
 
Junttura, toiveikas ja muut piinailijat, paljon tsemppejä! Pidän peukkuja teille, että nyt olisi kaikki tähdet kohdallaan :)

Ja tipulle jeeeeeeeeeeeee mahtavia uutisia!

vastavirrassa, kurjalta kuulostaa teidän kato, ja tuo erikoinen tilannekin, toivottavasti asiasta selviäisi jotain, ettei jäisi
ihan arvailuiksi. Pidän peukkuja myös teille, että ne kaksi pakastettua olisivat ihan täydellisiä teille! Voimia paljon! :Heartpink

Diabolicat, tuli mieleen tuosta Pregnylistä, että eikös se yksi annos ole normaalisti 5000 IU ? Oletko sä pistänyt kaksi, kun
kirjoitit että 10 000? Voikohan se sitten näkyä testissä pidempään? En osaa sanoa kun olen itse pistänyt vain tuota 5000 annosta.

Rive, meillä ei ainakaan automaattisesti ole mitattu AMH-arvoa, varmaan siis kysymällä ja pyytämällä sen kyllä saisi. Mutta voi olla klinikkakohtaista tämä!

Ja tervetuloa mukaan Hulda! :happy:
 
Nuuskamuikkunen, ymmärrän hyvin johtopäätökset, koska minulla oli myös alkaneessa raskaudesta tiettyjä oireita, niin nyt niitä ei sit oo näkynyt eikä kuulunut. Kiinnittyjä oli niin kova silloin että heräsin unesta. Nyt taas ei oo mitään :shifty:

Ja ettei tää nyt menis liian helposti (niiku ei oo mennytkään) ni mulle puskee joku saamarin hiiva??!!!#€_&###&# sitäkään ei oo ollu moneen moneen vuoteen ja nytkö se sit tulee kun pitää työntää noita lugeja alalootaan. Voi luoja! :banghead:
 
Anniele, inssissä oli 5000 IU mut tähän keräykseen määrättiin 10000 IU eli kaksi kuiva-ainetta sekoitettuna yhteen liuottimeen. Klinikan mukaan ei näy enää lauantaina.
 
Okei, hyvä tietää jos joku kerta tulee itsellä vastaan. Ja hyvä jos ei näy enää silloin, voi testata huoletta sen suhteen!
Tsemppiä piinailuun!
En malta odottaa teidän kaikkien piinailijoiden puolesta :excited001
Toivon niin paljon plussatuulia teille!
 
Tsemppiä kaikille piinapäiviin ja taiston hetkiin. <3

Tuota oon itsekin miettinyt, jos maljalla on ollut jotain sinne kuulumatonta.. Kenellekään ei tunnu koskaan käyneen mitään vastaavaa, kukaan ei ole edes kuullut että olisi sattunut mitään tuollaista ja lääkäritkin ovat aivan hämmentyneitä. Ei edes sitä perinteistä "joskus käy näin..". Oon miettinyt, että haluan kyllä vielä keskustella lääkärin kanssa tästä kaikesta.. Pelkäänpä vain, ettei heillä ole juuri mitään sanottavaa.
 
Moi kaikille!
Olen seuraillut teitä tässä sivussa ja olette antaneet minulle ns. piilovertaistukea tähän kaiken läpikäymiseen ja olette antaneet hirmuisesti tietoa. Kiitos ! =) <3
Meidän tarina on sellainen, että minulla on yksi 10v lapsi edellisen miehen kanssa. Erosimme aika päiviä sitten.
Nykyisen miehen kanssa olemme yrittäneet lasta n. 1,5v ja ongelmaksi selvisi siittiöiden vähyys. Olen 34v ja mieheni 33v.
Tänään minulla menossa alkion siirrosta toinen päivä. eli sanotaanko se nyt sitten pp2? Ensimmäinen ivf siis. Keräyksessä saimme hyvän 15 munan satsin, josta 7 tehtiin icsi. Niistä 5 lähti jakautumaan normaalisti ja olin ihan että jes! Mutta siirtopäivänä, joka oli 3.päivä, niin vain yksi oli jatkanut jakautumista. Nyt se sitten siirrettiin. Hyvin on ristiriitaiset tunteet, että voiko tämä yksi pieni olla niin vahva kun ei ne muutkaan ollut..? toki olen iloinen että se yksi sai mahdollisuuden. Voiko ensimmäisellä kerralla onnistua..? Huh. paljon ajatuksia pyörii päässä ja mitään ei kuitenkaan uskalla liikaa toivoa ettei romahda tosi korkealta.
Toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta. Tunteiden vuoristorataa. Uusiksi menee sitten koko hoito, jos tämä ei tästä lähde etenemään. Yksityisellä ollaan niin vähän sekin harmitti, ettei pakkaseen selvinnyt yhtään, koska olisi tietty ollut myös huomattavasti halvempi show sillon.
Hyppään siis tähän kelkkaan mukaan, hep! =)
 
image.jpg
Blue terranova, kiva että olet pystynyt nauttimaan elämästä! Ja pidä toi asenne, vaikka se kyllä kokemuksen mukaan saattaa vähä horjahdella tässä hoitojen aikana, mut tietty rentous ja positiivisuus on hyväksi ;)

Voihan junttura minkä sulle teki, toivotaan et siun pienoinen sen aiheutti, ja toivottavasti jo parempi olo! Ja kiva kun saitte pakkasukkojaki tai -akkoja :)

Vastavirrassa kuulostaa kyllä hurjalta miten ne siittiötki sillai kuukahtaneet, olisko tosiaan jotain epäsopivaa ainetta ollu maljalla! Mutta onneksi ne kaksi vahvaa sieltä selvis!

Hulda tervetuloa mukaan! Tarrasukkia ja nopsaa ajankulua! Samoin nuuskikselle ja onnea matkaan ihan kaikille piinailijoille! Teidän testituloksia odotellessa!

Rivelle tsemiä toiseen hoitokertaan! Ihan on lupa olla välillä väsyny tähän kaikkeen, kyllä sää sieltä nouset vielä! Isot voimahalit täältä lähetän!

Ja nuuskis mää testasin ovitrellen jälkeen 7 vrk päästä negan, mutta toki yksilöllisiäkin vaihteluita varmasti on! Tsemiä kovasti! Älä mieti tuntemuksia (tiedän et on helpommin sanottu ku tehty), mut ei ne kero mitään! :) ..samoin muutki piinailijat, koittakaa nauttia ja rentoutua, vähä herkutellakki.. Vaikka suklaalla, sillä me naiset jaksetaan! Kevät tekee tuloaan, lämpöä ja rakkautta kaikkien rintaan ja vatsaanki :)

Blanca tervetuloa! Onnea matkaan!

Täälä testattu ja soitettu polille. Eka ultra vasta 6.3! Ja mää aattelin et ens viikolla.. Nyt sitte jännätä sinne! Vatsatuntemukset on ajoittain aika voimakkaitaki, turvotusta kovasti. Toissayö oli aika uneton, viimeyön nukuinki sitte ku tukki :) Pahanolon aaltoja ja se ihme maku suussa välillä ja jänniä pääkipuja ku tulee ja menee. Vatsa toimii kaksiki kertaa päivässä ja ruokahalu on hyvä :)

Kiitokset kaikille onnitteluista! Mutta tää on nyt vain yksi askel, ja toinen on se ultra. Sen jälkeen voi varmaan vähän hengähtää! Mutta kyllä mää nautinki ihan jokaisesta pahanolon aallosta ja vatsatuntemuksesta!

Niin ja multakaan ei oo amh-arvoa katottu.. On varmaan aika alhanen ku huonosti oon stimuloitunu ;)
 
Kysyin muuten siitä alkioiden lahjoituksesta eli julkinen puolihan nyt kustantaa meidän alkioiden pakastus- ym. kustannukset 3 vuoden ajan. Sen jälkeen alkiot on ns. meidän omaisuutta ja saadaan tehdä niillä mitä tykätään - vaikka sitten lahjoittaa ne. Tai siis toki jos me vielä kolmaskin lapsi haluttais ni tokihan me niitä silloinkin varmasti saadaan käyttää mut luulen että se menisi sitten yksityispuolen kautta koska kahden lapsen ehto täyttyy.

Ja siis juu Murkku, lähinnä testasin että näkyykö Pregnyl tms. :) En olettanutkaan että raskaus näkyisi kun siirrosta on vasta viikko. :)
 
Muokattu viimeksi:
Diabolicat, mä otin tästä selvää. Eli homma menee niin, että jos teillä jää alkioita vielä kahden lapsen saannin jälkeen pakkaseen, saatte käyttää ne itse ja julkinen kustantaa kaikki loputkin pakastealkionsiirto, vaikka teillä olisi jo kaksi lasta. Niin minulle sanottiin. Ne kaikki passit kuuluu siihen yhteen hoitoon ja meidän maksusitoumuksessa lukee että 3 ivf/icsiä pakastealkionsiirtoineen. Toki jos se kaksi lasta saadaan ensimmäisellä hoidolla niin enempää hoitoja ei saada, mutta ne passit kuuluu siihen yhteen hoitoon.

Jännästi säilyttävät 3 vuotta. Meillä tuli ekan vuoden jälkeen pakastamismaksu klinikalta. Tässäkin on eroja. Mutta viime lokakuussahan meillä tuli kaksi vuotta punktiopäivästä, niin kahden vuoden kohdalla ei tullutkaan laskua, kun jatkettiin hoitoja taas.
 
Huhhahhei. Soitin juuri hoitopaikkaan koska näin kertomuksista että alkio joka siirretty on luokkaa 2-3. Paniikki iski. Rauhoitti kuitenkin siellä, että ihan tarpeeksi hyvä on alkio ja liian huonoja he eivät siirräkään, ettei tule turhaa toivoa. Tämä siis heidän mielestä suht normaali. 1 luokan alkioon heillä on kuulemma todella kovat kriteerit, että niitä heillä ei ole juurikaan. Halusin nyt tämän jakaa jos joku muukin miettinyt näitä. =)
 
Tipulle paljon onnea jälleen kerran! Selvästi vahvistunut viiva! ❤️

Blanca tervetuloa! Toivottavasti se sinnikäs ainokainen tarraa kunnolla kiinni :)

Mielenkiintoista keskustelua pakkasalkioista. Meillähän on 7 alkiota pakkasessa ja säilyttävät niitä julkisella 5 vuotta, tarvittaessa jatkavat mutta se jatko pitää muistaa itse toki huolehtia ja pyytää.

Täällä ärsyttävää tuhruvuotoa jo toista päivää. Välillä ruskeampaa välillä punaisempaa, välillä enemmän välillä vähemmän. Mutta kunnon vuoto ei vaan tunnu alkavan millään. Menkkakipuja nyt jo kolmatta päivää, viime yönä jopa pariin otteeseen herättivät, ja pms-oireet olleet päiväkausia ihan järkyttäviä.. :/ Pitää tänään varmaan soitella hoitajalle. Tää ei oo yhtään normaalia mulle. :sad001
 
Voi miten paljon täälä on tapahtunut. Piinailijoille tsemppiä kovasti! :signs003 Ja uusille tervetuloa!

Saa nähdä pääseekö sitä itse koskaan tuohon piinailu vaiheeseen. Tuntuu että vastustaa edelleen niin kovasti. Punktion jälkeinen tulehdus ei meinaa ottaa parantuakseen. Verikokeissa on saanut hypätä ahkerasti. Sanoivat, ettei PAS:ia tehdä ennen kuin tulehdus on kokonaan pois ja nyt tähän päälle määrättiin vielä 2 kuukauden rautakuuri. Pitää saada rautavarastot täyteen ja punasolut "oikeanlaisiksi". Alun perin oli tarkoitus, että PAS olisi tehty seuraavaan kiertoon, mutta menee nyt ainakin 2kk eteenpäin. Eli ehkä sitten toukokuulla, jos sittenkään..:sorry:

Mitä rautavalmistetta olette käyttäneet? Mistä on kokemuksia? Mulla on aina ollut hankaluutta löytää sopivaa, jota pystyy käyttämään pidemmän jakson. Maha reagoi tosi herkästi.

No, ei kai tässä auta kuin vaan keräillä taas voimia kasaan ja suunnata kohti uusia pettymyksiä :rolleyes:o_O
 
Mä käytän sekä tablettina Neorautaa että nesteenä jotain gluteenitonta rautavalmistetta jonka nimeä en juuri nyt saa päähäni. Mahdollisimman luonnonmukaisena.

Ja jos uskot ns. yksisarvishoitoihin niin homeopaattisista löytyy mm. valmiste, joka auttaa rautaa imeytymään ja itselläni ainakin toimii.
 
Hmm... kävin lääkärissä kontrollissa ja hyperi lähes tiessään. Lääkäri oli ihmeissään. Toissapäivänä olleet nestelaikut hävinneet ja munasarjat lähteneet pienenemään. Johtui nyt sitten todennäköisesti siitä gonapeptyl piikistä. Ja kun meni näin nopeasti ohi niin ite oon jo ihan varma ettei tästä kyllä plussaa meille tuu. Kohti uusia pettymyksiä sit vaan. Viikon päästä kuitenkin testi.
 
Hienoa että Juntturan hyperi on jo hellittänyt, toivotaan että muita uutisia ois silti luvassa. Ja toivottavasti Tuutikinkin tulehdus saadaan pian hanskaan. :)
 
Takaisin
Top