IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuutikki2017 mä oon käyttänyt rautavalmisteista Krauterblutsaftia. Obsidaneista ei vatsa tykännyt, mutta tuo mehu ei aiheuttanut mitään. Sitä saa apteekeista ja luontaistuotekaupoista. Sen rinnalla kannattaa käyttää c-vitamiinia, auttaa raudan imeytymiseen ja sitäkautta nopeuttaa raudapuutteen korjaantumista. Toivottavasti pääset nopeasti jatkaamaan hoitoja PAS:iin. :)
 
Tuutikki, mä käytän Solgarin gentle ironia. Ainakin hb nousi tosi nopeasti, kun synnytyksen jäljiltä meni tosi alhaiseksi (verensiirron jälkeen oli 75). Aika nopeesti oli jo 130, vaikka mulla normaalisti on 119. Varastorautaa minulta ei oo vissiin koskaan otettu. Saa luontaistuotekaupasta, esim. Lifesta.
 
Se nestemäinen oli Ferronol! Huvittavaa ku mä oon tätä käyttänyt jo vuosia, joka aamu otan. Ja silti tulee ihan totaalinen blackout nimestä. Mulla puori vaan Ovitrelle päässä kun se oli silmiin tarttunut täältä. :D
 
Muokattu viimeksi:
Nyt pukkaa flunssaa! Joko oire tai sit sain sen sunnuntaina ku kävin kaverilta ostamassa äitiystoppahousut ja sen mies olikin kuumeessa. Lapset leikki tunnin, möyrien myös isimiehen potemispaikoissa (sohvalla, sängyssä). Lapseni ei tietenkään ole vielä kipeä..
 
Muokattu viimeksi:
Kp 1, vihdoin ja viimein!! :joyful: Kunnon vuoto alkoi 13 pv punktion jälkeen (ei tuoresiirtoa). Tosi runsas ja kivulias tämä tyhjennysvuoto näköjään ainakin mulla on, mutta pääasia että alkoi :)

Olen jo innoissani ilmoittautunut lääkkeelliseen passiin ja varannut ultran kp 12. Huomenna alkaa limiksen kasvattelu Progynovalla. Lisätyn sokerin välttelyä jatkan edelleen ja kofeiinin käyttöä myös rajoitan. Vitamiineina menee raskausmonivitamiini ja D:tä 50 ug. Muita kikkakolmosia? :) Tästä se lähtee!
 
Elsakoo: Suosittelen vehnänalkioöljyä! Siitä saa tärkeetä E-vitamiinia. Mulla mitattii edellisessä kierrossa kp21 limis ja se oli 5mm, tässä kierrossa kp8 se oli melkein 9mm, ainoa mitä oon tehny eri tavalla niin aloitin ton öljyn syömisen :)
 
Nonii Elsakoo, kiva ku homma etenee :) Juu mulla on kans ollu vehnänalkioöljy ja sitte omega (ekolomegan kalaöljy), nii ja foolihappo, sinkki, magnesium ja maitohappobakteerit. Lisäksi se klassinen greippi joko mehuna tai hedelmänä ;) Muistahan myös vähä herkutella, mm suklaa vapauttaa hyvän mielen hormooneja.. Toki kohtuudella :)

Nyt oon miettiny et pitäskö tuo vehnisöljy lopettaa ja mitähän noista vitamiineista kannattas nauttia? Mites Katjusha ja Murkku ym plussanneet, mitä lisäravinteita käytätte? Tiiän että ainaki foolihappo on tärkiä ja oon nyt ottanu mamma-monivitamiinia, ku se on tärkiä. Mietityttää vaan nuo öljyt..

Mulla on oireet vähä vähentyneet, mutta voiko olla että se vaihtelee päivittäin? Pitihä se tännäänki testata ja hyvät viivat tuli vajaan 2h pidätyksellä ja vettäki juonu reilusti. Kuulostaa hassulta mutta vähä on ikävä pahanolon aaltoja ja sitä outoa makua jota tänään ei oo tuntunu, kai nuo olot tuo turvaa ja nyt ku vähentyny nii alkaa panikoimaan :) Huomenna tsekkaan vielä digin aamupissasta. Huhhuh ku vieläki jännää tää touhu!

Hei alkakaahan jo muutki testaileen, lisää plussia ketjuun <3
 
Tipu, mä en plussan jälkeen ole käyttänyt kuin mammavitskuja ja d-vitamiinia ja monivitamiinijuomaa (ilman a-vitamiinia). Yritin kolmesta apteekista etsiä sitä möllerin raskaus omega 3:sta, mutta missään ei sitä valmiina hyllyssä ollut, niin tulin siihen tulokseen, että antaa olla. Ei se voi olla tärkee jos kerta apteekitkaan ei sitä hyllyssä pidä. Näillä on täällä menty siis :)
 
Tipu82, mä vaihdoin omega-valmisteen raskausversioon, mutta jatkoin puoliväliin ja sitten varmistin hyvät rasvat ravinnosta. jatkoin ubiqinonia rv 36 asti. Ihan lopuksi on viisasta lopettaa valmisteet, joilla voi olla vaikutusta veren hyytymiseen (synnytyksen alla). Viimeiselle kolmannekselle kokosin raskauskombon itse, sillä en halunnut käyttää foolihappoa enää siinä kohti. Otin perusvitskut erikseen ja b-vitamiinivalmisteen (Bethover neuro)
 
Moikka kaikki! oon tässä jo tovin sivusta seurannut ja nyt ajattelin avata suuni :D Eli vähän taustaa: ollaan mieheni kanssa yritetty lasta n. 5vuotta ilman tulosta. hakeuduttiin viime vuonna hoitoihin ja vika löytyi simpoista
= vain muutamia b liikkuvia siittiöitö,loput kuolleita sama juttu kontrollinäytteessä :/ lääkäri määräsi sitten kivesbiopsian ennenkun päästään icsi hoitoihin ja sielläsitten käytiin ja tuloksena 0 siittiötä otetuissa paloissa!! siis maailma romahti täysin ja en tiedä enään mitä aatella :( lääkäri sitten ehdotti mikrodissektioo(?) koska kumminkin on niitä siittiöitä joka näytteessä ollut. onko kellään kokemuksia kyseisestä toimenpiteestä?
 
Moikka ja tervetuloa, Selina7! Olipa tosi harmillisia uutisia sieltä biopsiasta! :sad001❤️ Kuulostaa kuitenkin sinänsä lupaavalta tosiaan teillä että näytteissä on siittiöitä.

Meillä tilanne oli niin, että siittiöitä ei ollut miehen näytteissä ollenkaan, ja saatiin aika kivesbiopsiaan. Jos se ei olisi onnistunut, olisi seuraavana vaihtoehtona ollut toi mikrodissektio Turussa. Raskauksia kuulemma on sen avulla saatu alulle ja lääkäri sen pohtimista meille suositteli. Googlehaun avulla löytyi ylen Akuutin juttu aiheesta, siihen kannattaa tutustua. Päätettiin lähteä katsomaan ensin tuo biopsia ja sieltä löytyi runsaasti siittiöitä, joten Turkuun lähtöä ei meille tullutkaan. Eli ei sinänsä kokemuksia, mutta vaihtoehtona se oli meillä olemassa ja tavallaan vähän varauduttiin ja haettiin tietoa. Paljon ei näistä asioista tunnu olevan tietoa saatavilla. Kovasti voimia sinne teille pohdintoihin ❤️
 
Tervetuloa Selina!

Mieheni kävi syyskuussa Turussa mikrotese leikkauksessa, jossa otettiin koepaloja kiveksistä joista sitten etsittiin siittiöitä. Mieheltäni niitä yllätykseksemme löytyi. Nyt odottelemme että selviää mitä miun verikokeet näyttää. Viimeksi TSH ja S-prolaktiini koholla.
 
Onnea Tipu ja auringonkukka! ❤ Toivotaan kaikkea hyvää ja muillekin plussaisia kevättuulia.

Vastavirrassa onpa ikävä. Tuntuu kyllä uskomattomalta että silleen kuukahtivat. Jotenkin tuntuis loogiselta että maljaan olis jääny jotain.

Pahoittelut kun oon vähä huonosti käyny kommentoimassa. Jotenkin kun ei oo ihan vielä itellä hoidot täysillä käynnissä eikä oo niistä kokemusta niin ei osaa ottaa osaa keskusteluun.

En käytä muita vitskuja kuin mammavitskuja. Lisäks syön verigreippiä. Sillä on miusta selkeä vaikutus ollu limoihin. Pitäisköhän vielä jotakin ottaa lisäks?
 
Miten saan pienennettyä kuvan honor7lla. Tein testin, viikko alkionsiirrossa... Ihan kuin jotain näkyisi... Yritin jo et ottais pienempiä kuvia mut ei auttanut... Nyt tärisee kädet...

Muoks. Nyt sain sen kuvan ku rajasin.
 

Liitteet

  • IMG_20170217_085309.jpg
    IMG_20170217_085309.jpg
    784.2 KB · Katsottu: 225
Muokattu viimeksi:
Kiitos Aida-Leena. Kuivana viiva on ihan niin selkeä, ettei sitä tarvii edes tihrustaa. Mutta eihän se välttämättä mitään kerro :rolleyes:

Oisin niiiiiiin onnellinen jos uskaltaisin...
 
Jee Kattika! Sehän on ihan selkee <3 ihanaa! Vahvistumista sille ja onnea!

Selinalle tervetuloa! En osaa sanoa tuosta toimenpiteestä, ikävä mitä olette joutunut kokemaan, ei ole miehelläsikään varmasti helppoa.. Toivon sydämestäni että toimenpide onnistuu kuten Aidaleenan kohalla! Tsemiä tähän odotteluvaiheeseen, samoin Aidaleenalle!

Kiitos Auringonkukka rauhoittavasta kommentista <3 Noita oloja odotellessa!

Mammaomegat haettu apteekista, lisäksi mammamonivitat, maitohappobakteeri ja pieni d vitamiinilisä käytössä. Jospa niillä hyvä tulis. Ja se digi näytti raskaana 1-2 vkoa. Malttaskoha sitä nyt jättää nuo testien teot vähemmälle ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Ps kuka testais seuraavana?
 
Takaisin
Top