IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nuuskamuikku, onnea kyytiläisestä ❤️ Kuulostaa oikein hyvältä. Tsemppiä piinailuun ja tarrasukkia! :)

Vastavirrassa eikä...! Pahoittelut uutisista ❤️ Tosi ikävä kato käynyt. Voi kunpa vielä löytyisi jokin selitys tuohon asiaan. Kaksi sinnikästä tyyppiä kuitenkin pakkasessa. Joko PAS toteutetaan tähän kiertoon? Hurjasti positiivisia ajatuksia kaikesta huolimatta. Se yksi oikeahan riittää.. ❤️
 
Vesi maistuu oudolta. Vaihdoin puhtaan vesilasinkin, maku pysyi. Raskaudessa voi alkaa maistumaan suussa raudalta mut en ny haluais vetää tästä mitään turhia johtopäätöksiä.. melkein jo tein vanhentuneen testin mut mitäs turhia ku se Pregnyl kuitenkin otettu.
 
Heippa!
Olen tätä palstaa lueskellut jonkun aikaa ja nyt uskaltauduin mukaan.

Meillä tehtiin eilen 1. IVF:n tuoresiirto 3 päiväisellä alkiolla, joka lääkärin mukaan oli oikein kaunis alkio. PP1 täällä siis elellään, pitkät pari viikkoa tulossa. PP 13 saisi testailla (tuskin maltan sinne asti kuitenkaan jos ei vuoto ala) Lugesteron on tukilääkkeenä ja tänään ollut vähän ripulia, toivottavasti ei ole noroa joka nyt kai jyllää. Hyperiäkään en usko olevan kun oli alle 10 rakkulaa.

Tsemppiä kaikille piinailijoille :happy:
 
Soittelin Ouluun vielä noista meidän jatkoviljelyyn jääneistä alkioista ja onneksi kaksi oli saatu pakkaseen blastokysteinä.

Vastavirrassa pahoittelut teille huonosta saldosta, meillä kävi sitten kummallakin aika kova kato alkioiden suhteen.

Diabolicat millon meinasit testata? Mun appelsiini maistu tänään ihan mentolilta, mies ei kylläkään maistanu mitään erikoista siinä... :)
 
En oikein tiedä, koska olisi järkevää testata. Lauantaina olis pikkujoulut, mut tosiaan silloin 4.2. on pistetty se 10 000 IU Pregnyliä, niin mahtaako vielä vaikuttaa. Vasta reilun viikon päästähän oli lääkärin ohjeistus.

Ja onhan mulla tietty se Lugesteron, vaikka ei ainakaan haittaluettelossa ollu tämmöstä oiretta.

Milloin sä Junttura aattelit?
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä piinailijoille :nailbiting:!!!!

Tipulle isot onnittelut!!!!:joyful:

Vastavirta ja Junttura: siellä on nyt teillä kummallakin kaksi oikein sinnikästä tyyppiä pakkasessa :)

Meillä olisi suunnittelukäynti 2.kierrosta varten 22.2. En nyt jotenkin jaksa innostua siitäkään että päästään aika nopealla aikataululla eteenpäin..ehkä tässä on pientä väsymystä nyt havaittavissa sen syksyn rumban jälkeen. Toivottavasti se mieliala tästä nousee jahka käynti lähenee :)

Onko teillä mitattu osana normi-verikoikeita se amh-arvo? En muista että miulta olisi sitä katsottu mutta nyt kyllä kiinnostaisi tietää. Ihan vaan että tietäisi että mikä on tilanne sen suhteen.
 
Tipulle onnittelut, ja kaikkea hyvää sun raskauteen <3! Juntturalle paranemisia! Toivotaan Vastavirrassa että sun pakkasukot on sinnikästä sakkia :)

Siitä on aikaa kun kävin kirjottelemassa, mutta olen lukenut teidän kaikki viestit ja elänyt teidän tilanteissa mukana. Kaikille jokaiseen eri vaiheeseen hurjasti voimia!

Mä olen pistänyt viime keskiviikosta lähtien Gonal-F 100 yksikköä (oon pienikokoinen) ja eilen mukaan astuivat Orgalutranit. Perjantaina on ultra ja sitten irrotukseen tuikataan Pregnyl tai Gonapeptyl. Mulla on munarakkuloita kummallakin puolella yli 20 eli hyperin riski on aikamoinen, eikä tuoresiirtoa ole kai tulossa. Tänään oli vatsa niin turvonnut ja kipeä, etten pystynyt menemään töihin. Käännyin puolivälissä työmatkaa kotiinpäin, kun kävely sattui niin että itku pääsi.. Tuntuu niin tyhmältä olla sairaslomalla tämmöisen takia, olen muutenkin tosi huono olemaan töistä pois! Oletteko muut joutuneet olemaan kasvatteluvaiheessa kotosalla vai olenko ainoa? :D
 
Rive: Jos oikein muistan niin multa mitattiin amh-arvo osana muita verikokeita, heti kun oltiin käyty ekalla käynnillä polilla.
 
No en ollu kotona, mutta olin just sen viimeisen viikonlopun pe-su koulutuksessa, jossa ei siis juurikaan ollut tuoleja vaan tilassa oli tarkoitus istua lattiatyynyillä/säkkituoleilla tms. Koska mä olin aina viimeisten joukossa tulossa paikalle (ajomatkaa 1,5 h suuntaansa), ei paljon vaihtoehtoja jääny enkä näiden muniksieni kanssa oikein tahtonut löytää niiden lattiatyynyjen kanssa hyvää asentoa / turvallista asentoa, kun kaikenlainen kumartelu ym. kiellettiin. Onneksi tilassa oli myös jumppapalloja joten viimeiset 1,5 kurssipäivää pomputtelin jumppapallon päällä yli 40 000 askeleen verran (aktiivisuusranneke otti ne askeleeksi). Sen päällä oli tosi mukava olla ja pystyin istumaan hyvin kurssipäivän. Välillä saatoin seistä polvillani lattiatyynyn päällä hetken ja nojata jumppapalloon (tätä mm. opetetaan yksityisissä synnytysvalmennuksissa). Autolla ajaminenkin oli ihan mukavaa, toki mulla on hyvä auto ja hyvät penkit. Tosin sitten maanantaina ei enää ois oikein jaksanut istua ja ajaa sitten sitä 2 tuntia sinne klinikalle (mies on yrittäjä ja teki töitä menomatkalla).

Toki siis oli hivenen tukala olo koko ajan mutta ei mitenkään ylitsepääsemättömän huono olo. Ja sanoin kyllä sitten kouluttajalle ja muille kurssilaisille, miksi mä oon niin levoton niiden tyynyjen ja pallojen kanssa ja kääntelehdin lattialla kuin viimeisillään raskaanaoleva.... :D Ultrissa havaittiin 5 munarakkulaa molemmilla puolilla mut onnistuttiin keräämään yhteensä 15.
 
Diabolicat: Apua :'D Olis mahtanut kurssikavereita ihmetyttää sun levottomuus, jos et olis kertonut miksi pomputtelet :D Olen itse päiväkodissa töissä, kokoajan liikkeellä siis ja pitäisi nostella aika paljon..
 
AMH-testi kuuluu niihin kalliimpien ja uudempien testien joukkoon, joten en luottaisi siihen, että kuuluu peruspakettiin niin julkisella kuin yksityiselläkään. Kannattaa kysyä ja varmistaa erikseen.
 
Jep, täytyy siellä suunnittelukäynnillä tentata kaikista mahdollisista vasta-aineista sekä tuosta AMH:sta. Menkööt siihen samaan konkurssiin :grin
 
Diabolicat: Apua :'D Olis mahtanut kurssikavereita ihmetyttää sun levottomuus, jos et olis kertonut miksi pomputtelet :D Olen itse päiväkodissa töissä, kokoajan liikkeellä siis ja pitäisi nostella aika paljon..

No mulle ainakin perjantain ultrassa (maanantaina oli keräys) sanottiin, etten saa enää esimerkiksi imuroida, tehdä äkkinäisiä liikkeitä tai kyyristellä ettei ne munasolut ala vuotamaan vatsaonteloon tai miten tämä asia nyt esitettiinkään. Joten kyllähän tuo päiväkotitätiys kuulostaa vähän riskaabelilta. Oliko hoitohenkilökunnalla tiedossa ammatti, et annettiinko sairaslomaa?

Ja siis joo, mä olin ainoa jumppapallon kanssa ja pyysinkin anteeksi, jos se mun jatkuva pomppiminen häiritsee jotakuta. Enemmän ehkä silti häiritsi se kun yritin niitä tyynyjä haalia ja löytää hyvää asentoa. Ei istueltaan, ei mahaltaan, ei kyljeltään... niinku rantautunut valas... :D Sit sain seinäpaikan mutta opettaja seisoi just projektorin edessä etten nähnyt sitten slideja ni paikanvaihto oli taas edessä. Ja tosiaan painoa tuli 3 päivän aikana 2 kiloa eli oliko mikään ihme jos vähän ahdisti niiden munien kanssa. :D

Klinikalta sanoivat että on ihan ok testata lauantaina, se Pregnyl ei enää vaikuta silloin.
 
Muokattu viimeksi:
Okei, tarvii nyt itekkin ottaa ihan rennosti sitten, ja huomenna soitella polille että tarvisko huolestua.. Jossain alkukäynnillä olen tainnut ammattini kertoa, mutta nyt mulle kirjoitti sairaslomaa ihan oma esimies :)

Kuulostaa tutulta toi "ei istueltaan, ei mahaltaan, ei kyljeltään" ja rantautunut valas :D Ja vielä pitäis tässä kestää aikas monta päivää.. Mutta vertaistuki kyllä tsemppaa jaksamaan, kun kuulee että muillakin on ollut samanlaisia oloja..
 
Sitten ku kasvatuspiikit ja jarrupiikit lopetettiin ja laitettiin se irrotuspiikki lauantaina, ni sunnuntainaillalla ei enää ollu yhtä ahdistava olo vaikka paino olikin yhtä korkealla. Olin varma että ne munasolut ehti karkaamaan, turha mihinkään klinikalle lähtee. Tissitkään ei enää ollu kipeet ja töröttävät. Mut silti 15 saatiin kerättyä, et aika nopeesti ne hormonit kuitenkin vaikutti oloon.
 
Rive kyllä mä uskon että se amh arvo on otettu. Se määrää aika pitkälle millä annoksella lähdetään piikittämään ensimmäisessä hoidossa. Kato löytäisitkö sen sun kanta.fi arkistosta.

Junttura harmi, että kato oli noin suuri! Hienoa kuitenkin, että kaksi blastoa on pakkasessa. Blastoissa on voimaa! :happy:

Tipu laita taas kuvaa huomisesta testistä! :grin
 
Meillä on virallinen testipäivä sunnuntaina mutta taidetaan testata lauantaina. Mulla on ollut munasarjoissa ja ala vatsalla kipuja sekä joitakin kovia nippailuja vatsassa. Muita oireita en ole vielä huomannut, miten muilla piinailijoilla onko jo kovasti oireita?
 
Diabolicat, mä testasin ensin pregnylin poistumisen ja viikko siirron jälkeen sain ihan oikean plussan, tässä se nyt massussa potkii jo kovasti. Jopa niin kovasti, että neuvolantäti ihmetteli miten vahva pikkuinen meillä matkassa on kun niin aikaisin saa koko mahan hyppimään. <3

Muurahainen ja pikkuinen 22+2
 
Mitähän ihmettä on voinut tapahtua vastavirta?! Aivan kamala tilanne. En ole koskaan kuullut vastaavasta :(. Onneksi edes kaksi alkiota saitte pakkaseen!

Diabolicat: Mä sain joulukuussa sen haamun jo kun siirrosta kuusi päivää (5 päivänen alkio) eli ns dpo11. Aiemmin kun inssillä onnistu niin näkyi yllättävänkin hyvin dpo12 eli voisin kyllä kuvitella että 11 päivää siirrosta jo näkyisi? Tosin ystävälläni näkyi vasta dpo16. Mulla ekassa raskaudessa juurikin raudanmakuinen vesi oli varsin varhainen oire, mutta ei tossa keskenmenneessä. Mutta oikein lupaavalle kuulostaa!

Toiveikas: Eikös sulla ollu nyt tukihoitona se Ovitrelle? Sanottiinko sulle kauanko näkyy testissä? Paketissa taidetaan sanoa, että 10 päivää, mutta tämä koskee koko kynällistä. Mulla ainakin tukihoitona aina se yksi annos (260 IU)/kerta. Viisainta ois tietty odottaa siihen viralliseen testipäivään, mutta kun se on niin kohtuuttoman kaukana :D

Oma fiilis on kovin alavireinen. Kamala flunssa on iskenyt ja mitään kuukautiskipuja ei ole ollut (niinkun viimeksi). Ja tästähän olen sitten vetänyt jo vaikka mitä johtopäätöksiä :oops:. Taitaa nuppi hajota täällä kohta :D
 
Takaisin
Top