IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tipu!!!! Aivan mahtavaaa!!!!! <3 ONNEA!!! :) :) elä huoli, testi kyllä pitää paikkaansa, nyt vaan varailet sen ultran ja tarkistatte että pikkuinen oikeassa paikassa kasvaa!!! Voi ihanaa!!!!
 
No nyt mäkin nään jotain hailuvaa testissä, yleensä en osallistu näihin arvuutteluihin ku siinä ku muut näkee viivanpaikkoja ni mä en nää yhtään mitään.:)
 
Onnittelut Tipu!!! Ihanaa lukea plussista, aina ja joka kerta!! :)

Mulla näissä ekaa ivf edeltävissä välikierroissa on mennyt niin nauttien, et olen välillä kokonaan unohtanut koko homman, niin lapsettomuuden kuin yrityksetkin. Jotta en mä siihen kuole vaikkei natsais, katotaan vaan rohkeesti kaikki kortit :)
 
Mulle tuli myöhäinen hyperi. Kävin lääkärissä ja viikko saikkua sekä jotain verta ohentavia pistoksia. Tällä hetkellä olo on ihan ok, ei läheskään niin kipeä ku eilen.
 
Onnittelut tipu!

Kai noita lääkemääriä säädellään yksilöllisesti? Ettei samaa annosta kaikille? Jostain lukenut että mitä korkeampi amh sitä suurempi hyperin riski. Mulla amh on 5.2ug. Duodecimin mukaan hedelmällisessä iässä olevan naisen amh on keskimäärin 1.0-3.5ug.
 
Juntturalle kovasti toipumista!

Tipu: Aivan mahtavaa! Onnea aivan valtavasti! Ystäväni kerran kertoi, että Ilkan tutkimus on todellinen mielen rauhoittaja :Heartred
 
Paljon tsemppiä kaikille piinailijoille - meitä onkin nyt tosi paljon! Pakkohan tällä otannalla on niitä plussiakin tulla, eikö!?!

Valtavasti onnea Tipu - komea viiva jo noilla piinapäivillä! Jes!

Toivottavasti Juntturan hyperi ei äidy pahaksi. Voisiko sen tuleminen myöhässä enteillä plussaa? Eikö raskaus pahenna hyperiä???

Hain tänään alkion (blasto) kyytiin. Hyvin oli sulanu - ja kaksi jäi vielä pakkaseen. Itse toimenpide oli melkonen operaatio kun rakko olikin melkosen tyhjä. Enpä tee sitä virhettä toiste! Sinänsä kyllä melkosta arpapeliä, kun mielestäni join aamusta yhtä paljon kun viimeksi ja vessassakin kävin 2 h ennen siirtoa. Tuoresiirrossa oli oikeesti hilkulla, etten lurauttanu siihen ja nyt tämä. Siirto saatiin onneksi tehtyä ja nyt vaan jännätään. Testipäivä on ikuisuudelta tuntuvan ajan päässä eli 24.2. Yleensä oon aina testannu tosi ajoissa mutta tällä hetkellä tuntuu siltä, etten testaa ollenkaan :D Hurjalle myös tuntuu, että vika Ovitrelle -pistos on 19.2. ja sen jälkeen "ollaan omillaan". No, näillä mennään!
 
Tipulle onnea plussasta! <3

Junttura voi ei, pikaista toipumista sinne!

Tänään vedettiin matto jalkojen alta..lääkäri soitti ja sanoi, että meidän 27 solusta on saatu pakastettua 2 alkiota.. Olivat olleet ihmeissään, koska kahdella maljalla ei ollut tapahtunut yhtään mitään ja siittiötkin olivat kuolleet siihen maljalle. Miehen näyte oli siis ollut aivan normaali. Ovat parhaansa mukaan tutkineet asiaa ja tehneet bakteeriviljelyn yms mutta eivät osaa mitenkään selittää tapahtunutta. Nyt tuntuu, että tunnelin päässä näkynyt valo on sammunut. Ei ole mitään luottoa noita kahta pakkasalkiota kohtaan, miksi niillä onnistuisi, jos hedelmöittyminenkin on noin heikkoa ja tapahtuu tuollaisia asioita, joita kukaan ei osaa selittää. En todellakaan pysty edes kuvittelemaan tällä hetkellä uutta hoitoa kun nuo kaksi on käytetty. Selviävätkö edes sulatuksesta.
 
Ihanaa Tipu! Täällä ihan silmäkulma kostuu, kun oon niin onnellinen teidän puolesta :happy:

Juntturalle toipumista hyperiin. Aika montaa se on viime aikoina vaivannut :bored:

Voi ei vastavirrassa :sad001 onpa surkeaa kuulla. Toivottavasti ne kaksi on sitten huippuyksilöitä, jotka selvisivät vaikkei muut selvinneet. Peukut pystyyn heille. On kyllä hurja kato käynyt. Mikähän siinä on ollut kun siittiöt on kuolleet. Erikoista. En oo aiemmin tällaisesta kuullut.
 
Muokattu viimeksi:
Juu eli onnea Tipu, ja toivottavasti Junttura pääsee ilman sairaalahoitoa hyperistä (tuttuni joutui osastolle hyperin takia). :)

Vastavirran tapaus kuulostaa tosiaan hassulta, onkohan mahdollista että maljoissa olisi jotain desinfiointijämiä jotka olisi vaikuttaneet siittiöihin? Vai voivatko oikeastikin kuukahtaa tuolla tavalla? Toivotaan että nämä kaksi ovat kuitenkin elinvoimaisia.

Itseä mietityttää, että mitkä näistä hormoneista vaikuttaa raskaustestin luotettavuuteen? Eli mulla oli se Gonal-F, Orgalutran ja Pregnyl. Mun siis pitäisi testata aikasintaan 22.02. keskiviikkona, mutta meillä ois pikkujoulut nyt lauantaina 18.02., jolloin siis alkion siirrosta on kulunut vasta 11 vuorokautta.
 
Minullakii tuli mieleen, että oisko siinä maljalla voinut olla jotain vierasta ainetta?

Saahan sitä testata diabolicat, jos vaan uskaltaa :wink Kyllä se saattaa näkyä. Murkulla näkyi jo ihan tosi aikaisin. Siis raskaus. Ei se piikki enää näy.
 
Takaisin
Top