IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa kaikki, minä täällä taas.
Jouduin tekemään uuden profiilin kun vanha ei jostain syystä päästänyt mua tänne enää.

Tervetuloa kaikille uusille! Täällä on paljon menossa tällä hetkellä, monella on nyt mahdollisuuksia - mahtavaa!
Pidän peukkuja kaikille hoidoissa oleville, piinaileville ja uutta hoitoa odottaville. kaikki ansaitsette parhaan mahdollisen
lopputuleman ja toivon sitä teille paljon paljon paljon!
Kaakao ja Rive, kiva kun on seuraava hoito ihan nurkan takana odottamassa, äkkiä se tulee, ja toivotaan, että siitä tulee oikein onnistunut!
Junttura ja muut saaneet hienoja keräystuloksia, noista on hieno lähteä eteenpäin! Toivotaan, että pääset tuoresiirtoon :happy119
Diabolicat, paljon onnea matkaan!
(Epä)Toivolle myös tsemppistä, pidän peukkuja, että pysyisi matkassa!
 
Muokattu viimeksi:
Junttura aiva mahtava saalis on hefelmöittyny :) mitenkäs pääsetkö tuoresiirtoo?

Diabolicat me mennää melkein samoissa, oikein paljon tsemppiä tuleviin päivii ❤

Anniele- voi ei ;(
 
Tsemppiä ja tarrasukkia tuoresiirtoihin niille, joilla sellainen suunnitteilla :) Toivottavasti Juntturakin pääsisit siirtoon! ❤️

Anniele- Pahoittelut tilanteesta ❤️❤️❤️ On tämä vaan niin epäreilua! :sad001 Voimia pettymyksestä toipumiseen ❤️

Kävin tilaamassa PAS-lääkkeet, kun tajusin, että meneillään jo kp 21. Lääkäri epäili pe punktiossa että vuoto voisi jopa n. viikon päästä alkaa, ilmeisesti minä ja mun PCOS reagoitiin nyt hoitoon niin että limis kypsyi nopeesti ja otollisin aika meni ohi, tuoresiirto senkin vuoksi jäi ja säästettiin se paras alkio. Lääkkeinä passiin Progynova ja Lutinus. Molemmat ihan uusia mulle, onko kenelläkään tuttu toi Progynova? Ihan järkyttävän hintaisia nämä lääkkeet ja taas "iloinen" yllätys kun Lutinus ei oo kelakorvattava..
 
We went through one round of IVF treatment after 3 long years of failing to conceive and the ensuing turmoil. The treatment started in April 2016; only 5 eggs could be retrieved, 2 of which were mature enough to be fertilised. Only one made it to the required 4 cell stadium. And that little one should be born this month ( February 2017)!
 
Mulla oli Elsakoo sama lääkesetti. Ihan hirveen hintaisia tosiaan ja lutinusta jouduin käyttämään viikolle12.
Edellisellä kerralla oli luget käytössä.
Mielikuva oli tällä kierroksella, että pidin lugeista enemmän, vaikkei sitäkään miellyttäväksi voinut sanoa.
Mutta juhlin kyllä kovasti sitä päivää kun lääkkeet sai jättää pois! Tsemppiä! :)
 
Täällä on kovasti kuhinaa!
Tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin!
Piinaajille tarrasukkia ja liimaa ♡♡

Tulin juuri klinikalta. Sovittiin että skipataan maaliskuu ja mennään punktioon huhtikuussa. Nyt kokeillaan pitkällä kaavalla. Eli minäkin pääsen sumuttelemaan. Jee jee. Lääkäri oli sitä mieltä että voisimme saada neljännen hoitokerran vielä julkisella kun ensimmäinen meni niin huonosti ja tuli se tulehduskin.
Nii ja sovimme että tulevaisuudessa jos saamme useamman alkion niin tehdään tuplatuoresiirto ja muut pakkaseen kolme päiväisenä. Meillä kun ei tahdo alkiot pysyä hengissä sen kauempaa.
Nyt pidän vähän taukoa. No ainakin olen enemmän taustalla. Käyn kyllä lukemassa joka päivä kuulumiset!!

Onnea kaikille!! ♡♡♡
 
Elsakoo mulla juurikin nyt käytössä progynova ja lutinus. Progynovasta tuli alkuun hieman huonoa oloa, mutta ilmeisesti kroppa tottui siihen kun pahoinvointi loppui muutaman viikon päästä. Progynova jatkuu viikon 9 loppuun ja lutinus viikon 11 loppuun. Aika läträämistähän se noiden lutinusten kanssa on. :wtf:

Hyvä saalis junttura! :happy: Toivottavasti teillä on jo kyytiläinen mukana!

Pahoittelut anniele! :sad001
 
Kiva kuulla, että samoja lääkkeitä on käytetty ilmeisen hyvin tuloksin ❤️ Mulla reseptin mukaan Progynova rv 10 asti ja Lutinus 8 viikkoa siirron jälkeen mikäli siirrosta plussa :)
 
(Epä)toivo, mulla oli vippaskonsteina villasukat jalassa, greippejä söin joka päivä, ananastakin söin ja mitähän oli vielä, täytyy blogista käydä kurkkaamassa. :) niin ja lepäilin paljon.
 
Elsakoo, mä oon kans käyttänyt Progynovaa. Mahdollisina oireina pientä päänsärkyä aluksi, se on mulla muutenkin oireena estrogeenitasojen muutoksen kanssa.
Tsemppiä kaikille ja plussia ketjuun!!
 
Tuoresiirrettiin yksi. Mitä tarkoittaa AB alkio?

Meillä oli muutama pudonnu kärryistä eli kasvatukseen jäi vielä 6 kaveria ja ne toivon mukaan pakkaseen huomenna. Tosin sanoivat ettei varmaan kaikkia pakasteta...tarkoittiko ettei kaikki selviä pakastukseen asti vai ettei muuten vaan pakastuskelpoisia pakasteta...?

Oli kivasti oma klinikka unohtanu kertoa mulle tosta keltarauhashormonista ja antaa reseptiä, joten tänään kyselin sit siirrossa siitä. Olis pitäny eilen alottaa...
 
Diabolicat: onneksi itse muistit kysellä, ärsyttävää tuommoinen unohtelu. En edes muista miten itellä tuoresiirrossa piti aloittaa luget mutta PASsissa ne aloitetaan samana päivänä kuin siirto on. Onnea matkaan, toivottavasti pikkuinen kiinnittyy lujasti :)
 
Täällä yksi lisää, joka käyttää progynovaa :D Lisäksi mulla menee lugesteron. Tämä yhdistelmä on aiheuttanut mm. kovaa päänsärkyä ja kaikki mahdolliset raskausoireet ennen plussausta. Molemmat kolme kertaa päivässä, joten hartaasti minäkin odottelen sitä hetkeä, kun ne voidaan lopettaa. Sain ohjeeksi klinikalta, että rv9+ aletaan vähentämään molempia asteittain niin, että rv10+ alkaessa lääkkeet jäävät kokonaan pois.

Diabolicat: mulla kanssa viivästyi lugesteronin aloitus hieman ja silti raskaana ollaan. Uskoisin, ettei sillä ole ratkaisevaa merkitystä, tai ainakin toivon niin. Silti erittäin harmillinen unohdus klinikalta.

Tuoresiirrossa aloitin luget seuraavana päivänä siirrosta (2vrkn ikäinen alkio) ja molemmissa lääkkeellisissä passeissa luget tuli aloittaa viisi päivää ennen siirtoa. Siirrettävät olivat blastoja. Varmaankin ei-lääkkellisissä ei ole tarvetta aloittaa lugeja niin aikaisin, koska oma hormonitoiminta tuottaa keltarauhasta tällöin?!

Kovasti tsemppiä kaikille piinailijoille, peukut pystyssä, että teidän vuoro on just nyt!!!
 
Muokattu viimeksi:
Anniele, empatiaa täältä. Meillä oli 1. ivf juuri ja vain yksi munasolu saatiin, joka ei hedelmöittynyt, vaikka tehtiin ICSI. Lääkäri ehdotti uutta hoitoa pitkällä kaavalla. Pitäisi miehen kanssa keskustella, jaksaako hän lähteä rumbaan. Itse olisin valmis yrittämään vielä.

Kyfi, kiitos kun jaoit tarinasi. Aina on toivoa!
 
Mulla on kans toi progynova ja lugestron eikä minkäänlaisia oireita oo tullu. Mulle sanottiin että viikolle 12 jatkan jos raskaana oon :)

Nyt kaikille tarrasukkia matkaa ❤

Joo mä tänää muurahainen taas luin sun blogia samalla katoin vähä "neuvoja" :)
 
Hirveesti tsemppiä anniele :Heartred tuo on varmasti paskin juttu mitä voi tässä vaiheessa kuulla. Toivottavasti kolmas kerta tuo teille vauvan.

Nennu, kiva kuulla, että teillä on mahdollisuus neljänteen hoitoon. Vaikka tietysti toivotaan ettei niitä tarvitse kaikkia käyttää. Mutta se vie kolmannelta kierrokselta varmasti eri lailla paineita pois.

Mitähän Larissalle kuuluu....

Vastoinkäymiset sen kun jatkuu. Niin kuin valitin tänne niin aiemmin siis olen unohtanut lääkkeitä, limakalvo oli ohut (6,5) ja sen takia ei saada alkioille jatkoviljelyä. Ei voi perjantaina ottaa sulamaan ja jatkoviljellä viikonlopun yli. Lisäksi on tullu hirveet mielenvaihtelut lääkkeistä. Mies tuntuu etäiseltä ja tuo minun rakas esikoinen 1v4kk ajaa mut ihan raivon partaalle. Ja en oikeesti oo ees sellanen joka suuttuis kovin helposti. No nyt se sit myrkyn lykkäs ku menin apteekkiin hakemaan sinne tilaamani lääkkeet, Luget, niin ihan minulla ollut niihin reseptiä. Asutaan pienellä paikkakunnalla niin apteekkari itse oli lääkkeitä minulle antamassa. No hän laitto lääkkeet kouraan ja sanoi, että hoidetaan maksut ensi viikolla, hän on yhteydessä lääkäriin. Että hän kyllä uskoo että tarviin nää. Ihana ihminen. Perjantaina on siirto, eli tässä voi mennä vielä vaikka mikä vikaan :bag:
 
Anniele, empatiaa täältä. Meillä oli 1. ivf juuri ja vain yksi munasolu saatiin, joka ei hedelmöittynyt, vaikka tehtiin ICSI.

Sheherazade: Meidän hoidot tehtiin juuri ennen kuin täytin 40. Molemmat IVF:t lyhyinä, ekalla kerralla Gonal F 200 päiväannoksella ja tokalla Elonvalla, jota täydennettiin myöhemmin Cetrotidella (Elonva vaikuttaa useamman päivän ajan, eikä sitä voi käyttää PCOS:stä kärsiville). Ekalla kerralla saatiin yhdeksän kypsää solua, joista puolet hedelmöityi, mutta kaikki nekin hiipuivat kolmanteen päivään mennessä tai kolmantena päivänä. Tokalla kerralla yksikään neljästä ei hedelmöitynyt. Näillä tuloksilla päädyttiin lääkärin kanssa siihen, että kolmatta on ihan turha yrittää.

Sinulla vaste on ollut huono, mutta yhden munasolun perusteella yleisestä laadusta ei tietenkään voi sanoa juuta tai jaata. Onko sinulla/teillä jo lapsia ja voisitteko harkita lahjamunasolua? Käytte ilmeisesti yksityisellä hoidoissa?
 
Muokattu viimeksi:
Paljon ollut siirtoja tänään, Toiveikas ja Diabolicat ainakin mun lisäksi.

Te joilla on progynova tukilääkkeenä niin eikös se oo kortisonia? Millä perusteella se on annettu teille?

Elikkä päästiin tuoresiirtoon. Siirrettiin kaks alkiota, joista toinen oli nelisolunen top alkio ja toinen myös nelisolunen, mutta hieman heikompi laadultaan. Muutoin tulikin sitte taas kylmää vettä niskaan. Voi olla ettei pakkaseen saada mitään. Loput 15, mitkä oli hedelmöittynyt ja lähteneet jakautumaan oli laadultaan aika heikkoja. Viljelevät niitä vielä huomiseen ja sitte kuulee tuomion. Ihan kamalaa jos ei saada mitään pakkaseen. Tää on meidän kolmas ja viimeinen julkisen maksama ivf. Ai niin ja tukilääkkeinä lutinus 3xpäivässä ja lisäksi gonapeptyl piikki ens sunnuntaina. R-testipäivä oli toisessa lapussa 22.2 ja toisessa 24.2.
 
Takaisin
Top