IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis mulla oli käsitys että ennen niitä ois siirretty useampia ja sen takia lapsettomuushoidoilla aikaansaadut monikkoraskaudet olivat niin yleisiä, mutta että nykyään siirrettäisiin vain yksi.
 
Tipu, perjantaina on siirtopäivä. Oon ottanut siihen siirtovapaan :hilarious: sulla kuulostaa oireet tosi hyviltä. Voi kunpa tulisi testiin kaksi viivaa. Ja mikä tärkeämpää, 9kk päästä pääsisi näkemään sen pienen tuhisijan. Oon samaa mieltä vastavirtassa kanssa, oot kyllä ihanan positiivinen :happy:


Diabolicatilla on ollu tosi helppo punktio, jos ei yhtään kipuja missään vaiheessa. Musta tuntu että en ois edes saanut mitään lääketttä punktiossa. Niin kovasti se sattui. Itkin sen koko ajan.
Hyvin on teidän munasolut hedelmöittyneet. Prosentit on tosiaan hyvät :)
 
Meillä sai kaksoset alkunsa yhdestä alkiosta, joten lääkäri totesi, ettei missään Jumalannimessä siirretä kahta. Varmaan ihan klinikkakohtaista, kun meidän klinikka ei tee kahden alkion siirtoja ollenkaan. Muistan, kun kysyin lääkäriltä silloin suunnittelukäynnillä pettyneenä, että enkö minä saa koskaan kaksosia. Meillä on siis lähisuvussa useammat kaksoset, kahdet syntyneet vuoden sisään. No, enhän minä niitä kaksosia sitten lopulta saanut, mutta ehdin hykerrellä, että olipa lääkäri taas väärässä kun sanoi, että ei. Ja nyt en enää uskalla toivoa kaksosia.
 
Kattika, kyllä se punktio tuntui ikävältä, mutta rinnastaisin sen huonosti otettuun papanäytteeseen. Ja toki verta tuli eilisen päivän ja alussa kun menin lepäämään punktion jälkeen, niin se kipu oli siinä isompi, mutta ei edelleenkään mitenkään sietämätön. Ja tosiaan kotiin ku lähdettiin ni mitään en oo ottanu, nytkin oon töissä. Lysyssä ei voi istua, sitten tuntuu ikävältä mutta muuten ihan samanlainen olo kuin muinakin päivinä. Välillä joissain asennoissa tuntuu ikävältä mutta en voi sanoa että olisi kipeä. Ja multa sentään otettiin 2 punktioo molemmilta puolilta. En tiedä, ehkä se on vähän siitä ottajastakin kiinni? En tiiä.
 
Meillekin on siirretty useampaan kertaan kaksi alkiota, mutta ilmeisesti juurikin laadun vuoksi ja kun tuntui niin vaikealta se kiinnittyminen. Kun sain kortisonitukihoidon lopulta kiinnittymiseen, meillä alkoi kaksoisraskaus. Heikompi tippui pois jo rv. 5, mutta toinen sinnitteli sitten turhan pitkään siellä munanjohtimessa.
Nyt meillä on kaksoset samassa oljessa pakastimessa. En tiedä, miten enää suhtaudun kahden alkion siirtoon. Kaksosia en enää toivo, joskus 6 vuotta sitten olisi vielä mennytkin... No, vielä on pitkä aika mahdolliseen PASiin, kun esikoinenkin on vasta 2 kk.
Olen itse identtinen kaksonen. Ei muita suvussa.
 
Vastavirrassa, meillä 1 ivf:stä 7 alkiota, yksi tuoresiirto ja loput pakkaseen 2 + 2 + 2. Kolme PASia noista saatiin. Kaksi aina sulatettiin kerralla ja aina toinen lakkasi jakautumasta. Viimeisestä kahdesta molemmat lähti aluksi jakautumaan ja toista oli tarkoitus viljellä pitempään ja pakastaa sitten uudestaan, mutta kuukahti sitten matkalle sekin. Meillä (yo-sairaala) tehdään 1-2 alkion siirtoja tilanteesta riippuen. Itselläni yksi luomuraskaus ja yksi klomiraskaus taustalla, lapsettomuus käytännössä selittämätön, niin eivät mulle siirrä kuin yhden kerralla, koska periaattessa omiin kiertoihin tehdyissä siirroissa jopa kolmosriski olisi olemassa.

Murkku, vitsit miten pitkällä jo olet!

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja seuraavaa vaihetta odotteleville <3 Päivät on pitkiä...

On. Meidän seuraava ja siis toinen IVF lähestyy. Maaliskuun kiertoon olisi tarkoitus aloittaa samalla kaavalla kuin ensimmäisessäkin hoidossa, eli Menopurilla mennään. Tänään kp1, eli tämän kierron kun tästä saisi taputeltua niin seuraavaan sitten alkaa jo hoidot. Kyllä tuntui jumalattoman pitkältä ajalta odottaa viimeisen PASin (lokakuussa) jälkeen näin kauan seuraavaa IVF:ää! Lyhyen tauon tarpeessa olin, pääkoppa alkoi hajoilla, mutta vähän vähempikin olisi riittänyt. Hiljalleen siis palailen aktiivisemmaksi myös täällä :)
 
Dolcetti, 0.7
Onhan se matala, muttei mikään katastrofi! Minun arvo puoli vuotta ennen hoitojen aloittamista oli 0.8. Ekassa IVF:ssä saatiin silti yhdeksän kypsää munasolua ja tokassa neljä. Omieni laatu oli kuitenkin huono, mutta ei matala AMH kerro laadusta. Tietysti vanhemmilla naisilla laatu laskee joka tapauksessa, mutta ei se silti vaadi kuin sen yhden hyvän.
 
Kiitos ihanat, kun vastailitte. Tuntuu, että on niin yksin tämän asian kanssa. Tänään oli soittoaika ja sain kuulla, että ICSI oli tehty meidän ainoaan munasoluun siittiöiden huonosta liikkuvuudesta johtuen. Ei ainakaan vielä tänään ollut hedelmöittynyt. Huomenna soitan vielä uudestaan ja varmistan.

Katjusha, muistan nimesi ja tarinasi toisesta ketjusta. Ihanaa, että teillä onnisti. <3

nennu, toivotaan, että tämä eka kierto meillä meni kokeilun piikkiin ja seuraava kerta tuottaisi enemmän soluja.

Joulunlapsi, teillä on onnistanut heti ensimmäisestä ivf:stä. Iloinen teidän puolesta. Minulla oli nyt ekassa IVF-kierrossa lyhyen kaavan Gonal-F ja annos 225 per päivä. Sinulla esim. on ollut vahvemmat lääkkeet heti alun alkaen. Toisalta verikokeissa kaikki arvot on olleet mulla vielä hyvät. Ehkä siksi lääkäri päätyi tuohon lyhyeen hoitokaavaan.

Mukava, kun täällä muitakin 40-lähenteleviä: Pisama, Junttura, Diabolicat... :-)

Menin ite punktion jälkeen suoraan töihin, kun oli ihan ok olo. En ole töissä uskaltanut puhua asiasta, kun on määräaikainen työ. Tänään sitten tauolla kävin soittamassa tuloksia ja negatiivisten uutisten jälkeen vaan jatkamaan töitä normaalisti. Onhan tämä henkisesti aika raskasta. Oletteko te kertoneet töissä hoidoista?
 
Sheherazade, mä oon tällä hetkellä töissä mieheni firmassa joten en tarvii mitään saikkulappuja. Mun hoitovapaalaisen kanssa tänään just juteltiin koska meidän tärpistä riippuu se, kuinka kauan hän voi vielä lomailla. Vuosi on vielä mahdollista, jos ei me tulla raskaaksi.
 
Mannahari mun amh oli ennen hoitojen aloittamista myös 0.7. Pitkällä kaavalla eka ivf ja mun gonal-f annos oli muistaakseni 250 ja sillä saatiin 6 munasolua, joista 3 kypsää. Kaikki hedelmöittyivät icsillä ja tuoresiirtoon päästiin. Kahta viljeltiin blastoiksi, mutta niistä toinen meni roskiin ja toinen blastona pakkaseen. Nyt ainoasta passista siis plussa. Toivoa on! Samoin mun hyvän ystävän amh oli 0.7 ennen hoitoja ja heillä on kohta 2v pas poika :happy:

Nyt on kyllä liikettä kaikilla.. plussia ketjuun!! Kaikille!!
 
Kiitos Auringonkukka ! Onneks tää poppoo on olemassa. Mie olin jo päivällä ihan itku kurkussa. Ehkä se iltatähti vielä meidänkin perheeseen saahaan
 
(Epä)Toivolle pitää toivottaa rauhallisia piinapäiviä. En tiedä mitä ihan oikeesti voi itse tehdä, että kyytiläinen tarraisi kiinni... Ottaa rauhallisesti, elää stressittömästi, pitää itsensä lämpimänä :) Voi kun oliskin joku konsti!

on: mua jännittää ihan hirveesti. Parin tunnin päästä meen käymään naisten polilla ja saan tuomion päästäänkö tuoresiirtoon. Kävellessä tuntuu pientä kipuilua alavatsalla ja rakkoa ei saa päästää ihan täyteen, koska silloinkin tuntuu ikävältä. Vähän on pelko, ettei tuoresiirtoon päästä tällä kertaa. Jos kuitenkin päästään niin klo14 on aika Ouluun. Soittelin sinne eilen ja 17kpl oli hedelmöittynyt normaalisti ja solujahan kerättiin 28kpl.
 
Takaisin
Top