IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Junttura, progynova on estrogeenilääke, jolla esim vaihdevuosia hoidetaan.
Yleinen kortisoni on Prednisolon.
Mulla on ollut Progynova käytössä, koska oma ovulaatio on epävarma. Lääkkeellä saa limiksen optimaaliseksi. Lugesteron hoitaa sitten sen keltarauhashormonin.
 
Te joilla on progynova tukilääkkeenä niin eikös se oo kortisonia? Millä perusteella se on annettu teille?

Progynovan vaikuttava aine estradioli, joka kuuluu estrogeenihormonien ryhmään. Ei siis kortisonia. Minä sain sitä tukemaan kohdun limakalvoa.

Meidän lääkäri sanoi pariin otteeseen, että jos munasoluja kerätään yli 20, niin laatu yleensä kärsii. Että paras määrä olisi 15 tienoilla. Lohdutti sillä minua, jonka vaste oli huonohko. Toivotaan kuitenkin, että teidän siirto tärppää ja pakasteeseenkin jää!
 
Junttura ❤️ Hienoa että pääsitte siirtoon. Nyt niitä tarrasukkia ❤️ Tosi ikävän uutisen olette kyllä saaneet... Jospa kuitenkin saisitte huomenna parempia uutisia ja jotain vielä pakkaseenkin. Paljon on teillä kyllä hedelmöittyneitä tullut. Voimia ❤️

Progynova on (tietääkseni) estrogeenilääke jota käytetään lääkkeellisessä PAS-kierrossa.
 
Junttura paljon tarrasukkia nyt teille ❤

Mulla vissii määrättiin progynova just sen takia etten ovuloinnu tai en saanu tikutettua kahtee kuukauteen. Luget on ollu alusta asti mulla.
 
Kattika tsemppiä vastatuuleen! Ihana apteekkari siellä on ollut kuitenkin!

Toiveikas hienon yksilön ootte saneet matkaan, toivottavasti tarraa tiukasti kii!

Nennu hyvä, että saatte vielä neljännenkin hoidon! Meillekin sanottiin suunnittelukäynnillä, että vain onnistuneet kerrat lasketaan.

Junttura hienoa että pääsit siirtoon! Toivottavasti kuitenkin tuosta saaliista joku jaksaa pakkaseenkin, vaikka ettehän te muita enää tarvii.. ;)

Todennäköisesti pe soittaa lääkäri ja kertoo miten meidän solujen kävi.. Jännittää aika paljon, ensin olin tyytyväinen kun määrä oli niin hyvä, että edes jokunen menisi pakkaseenkin. Mutta nyt alkaa koko ajan enemmän hiipiin mieleen tuo, ettei laatu voi olla niin priimaa enää kun määrä on tuo. Ja jossainhan sen vian on oltava, kun ei muuten tärppää. Varmaan tuttuja mietteitä ensimmäisen ivf:n jälkeen kun diagnoosi on selittämätön. Nyt se nähdään jos hedelmöittymisessä tai jakautumisessa on vikaa. Olispa jo perjantai!
 
Tsemppiä odotteluun, vastavirrassa ❤️ Me odoteltiin viikonlopun yli ja maanantainakin vielä pitkälle iltapäivään. Voin kertoo, ettei vielä ikinä oo aika mennyt hitaammin kuin silloin maanantaina. Toivotaan huippuja uutisia :)
 
Osaako joku kertoa otetaanko jotain kokeita ennen ivf hoitojen aloitusta? Esim jotain sukupuolitauteja tms? Hormoni verikokeet on jo multa otettu eikai niitä tarvitse uusia?
 
Elsakoo kiitos tsempeistä! <3 Kuinka se aika aina mateleekin näissä hetkinä..

Pätkis riippuu varmaan koska verikokeet on viimeksi otettu. Multa otettiin nyt vielä ns ivf-seula (tai siksi hoitaja sitä nimitti), josta katottiin hiv, hepatiitti yms.
 
Pätkis85, meillä otettiin juuri tuo edelläkin mainittu IVF-seula (käsittääkseni seuloo hi-viruksen ja hepatiitit) molemmilta jo ennen inseminaatiohoitoa viime keväänä. Joku klinikalta silloin meille sanoi, että miehen näyte on voimassaoleva 3kk, mutta tiedä sitten...
Mies kävi kuitenkin syksyllä vielä uudelleen verikokeissa kun siirrytiin toiseen hoitomuotoon ivffään. Mutta nyt kun samat hoidot jatkuvat ei ole ainakaan tarvinnut mennä enää uudestaan.
 
Muokattu viimeksi:
Miulla taas on sellainen muistikuva että seulat on voimassa puoli vuotta -> olen henkisesti varautunut että ainakin miehen täytyy käydä testeissä taas ennen maaliskuun hoitoa. Voin kyllä muistaa väärinkin :rolleyes: Ajattelin nyt pyytää lääkäriltä että määrää miulle vasta-ainekokeet ja suurinpiirtein kaikki mahdolliset ihan poissulkemisen vuoksi. Pelottaa että entäs jos tyyliin vuoden päästä selviää että hei, miulla on tämmöinen juttu joka estää raskaaksi tulemisen ja ollaan koitettu hoidoilla ja vaikka millä..kaikki hyytymisarvot ja vasta-aineet on otettu joskus mutta olishan ne hyvä ottaa uusiksi. Ihan sama vaikka niiden ottaminen maksaa, haluisin että ne tutkitaan nyt huolella. Kauan ne hermot piti tässä, nyt jo tuskailen että tulis nyt nopeesti se maaliskuun alku vaikka tässä on vielä käypä kiertokin välissä:hilarious: Menkat alkaa olla finito, täytyisi kaivaa kalenteri ja katsoa että minne se ovulaatio sattuu suunnilleen.

Polkaiskaas nyt kunnon plussa-aalto käyntiin niin tullaan maaliskuiset sitten perässä :smiley-bounce013
 
Noissa näyttää olevan hoitopaikkakohtaisia eroja. Me käytiin noissa verikokeissa ihan lapsettomuustutkimusten alussa ja sit piti molempien käydä vielä verikokeissa ennen IVF-hoitojen alkua. Tässä välissä oli siis kulunut 1-1,5 vuotta.

En enää muista kuka tästä Lugesteronista sanoi, mutta mua lohduteltiin klinikalla että ennen on määrätty ne aloitettavaksi vasta siirtopäivänä, joten ei tässä isoa vahinkoa ole päässyt käymään. Sain jo eilen heti päivällä aloitettua sitten.
 
Täälläpäin ne infektiotestien voimassaolot on vaihdellu aikojen saatossa. 2014 vielä oli vuoden, 2 vuotta sitten kun viimeks kävin hoidossa, oli juuri muuttunu 3kk:een, ja nyt se on 2 vuotta. Joten nipin napin riittää 2v sitten maaliskuun lopulla otettu, jos nyt pääsen alottaan piikit enskuun alkupuolella. Lisäks kuitenkin haluttiin ottaa pvk, kilpirauhasarvot ja kävin myös papassa kun edellisestä oli jo 4,5v. Amh otettiin sillon 2v sitten, eikä katottu nyt tarpeelliseks.

Luget on luomukierto-passeissa alotettu 4 päivää ennen siirtoo, eli oisko se alkion iästä riippuvaista millon? Kerran en ollu tajunnu tätä ja luulin että vasta siirtopäivänä kuten aiemmin, mutta siirto voitiin silti tehdä. Olikohan muistaakseni 3 päiväsen siirto lääkekiertoon..

Kortisonia (prednisolon, dexamethason) on käytetty 3-4 siirrossa erilaisin annoksin ja alotusajoin, ja aikanaan pyysin ite sitä kun saattaa ehkä joillain auttaa endon vasta-aineisiin. Mulla noi kaikki oli negoja.
 
Muokattu viimeksi:
Diabolicat, meillä laskettiin punktiopäivästä.

No niin, nyt on sitten käyty osteopaatilla availemassa lantioseutua, jotta saadaan kohtuun ja munasarjoihin menevät hermostot auki ynnä muuta, kaikkea en ihan ymmärtänyt. Nyt positiivisin ajatyksin huomista PASsia kohti. Kelastakin tuli viesti, että Luge-resepti on taas uusittu. Tämä on hyvä päivä :happy: ihanaa aurinkoista päivää myös kanssasisarille :happy093
 
Voi mahoton.. Oon tippunu kärryiltä, niin paljon tapahtumia ja viestejä ;)

Mutta onnea kaikille siirron saaneille, ja lujat liimat pienokaisille <3 nythän meitä piinistelijöitä on sitte aika kööri :) ..minä, toiveikas, junttura, diabolicat, epätoivo.. kenet oon unohtanu?

Anniele, pahoittelut! On varmasti paska fiilis, ei nää hoidot nii herkkua oo ja sitte ei saakaan kyytiin mitään! Voimia! Ja onnea uuteen yritykseen, paremmalla menestyksellä sitten <3

Kyfi, thanks for sharing your story, it gives hope for us whos still trying <3 I hope you all good and im happy for you!

Ihan mahtavaa Nennu ku saatte vielä jatkaa hoitoja! Tosiaan jää turhat paineet pois kolmannesta hoidosta! Tsemiä odotteluun!

Rivellekki tsemit odotteluun! Toivottavasti aika menee nopsaan :)

Ja Kattikalle tsemiä sinne vastoinkäymisten keskelle! Ja niistä viis, nyt kaikki onnet ja toiveet kehiin! Kiva että oot jo paremmalla fiilikselläki <3

Nii ja Elsakoollekki nopiaa ajankulua <3

Täälä pp6, [ja 3+1 :) ]..me muuten saatiin klinikalta lappu jossa oli laskettu aika, ja tosiaan hedelmöityspäivästä laskettu +2vko. Ja joo vähä vaihtelee nuo hiv ja hepatiityinäytteiden ottovälit.. Meille oulussa sanottiin viimeviikolla et 18kk, ja meillä on se aika kohta täysi eli 1,5 vuotta..

Täälä olo ihan jees.. Sitä outoa makua ei enää tunnu, vähä etoo välillä mut vatsakivut ym vähentyny. Välillä viluttelee mutta nii se tekee muutenki. Täällä matkustelen turkuun ystävien luo, kiva vaihtaa vähä maisemaa ja saa muuta ajateltavaa! Huomenna teen sitte ekan testin, jännittää ihsn sikana!
 
Takaisin
Top