IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hämmentävää, miten erilaisia käytäntöjä eri kunnilla tai klinikoilla on noiden infektiotestien suhteen. Naistenklinikan hormonipolilla sanoivat, että hiv ja hepatiitti ovat voimassa vain 3kk. Multa ne otettiin joulukuussa täällä omalla paikkakunnalla samalla, kun saimme lähetteen Hkiin ja huhtikuun ivf-hoidon suunnittelukäynnillä ilmoittivat, että kokeet pitää uusia. Ne otettiin sitten uusiksi ennen varsinaista hoidon aloittamista, joka tapahtui heinäkuussa,
 
Kävin kannasta kurkkiin mitä lääkäri oli meistä kirjoittanut. Siellä oli että puolisolle, miehelle, voisi seuraavana punktio päivänä tehdä siemenjohtimen tukos testin. Siis olin ihan että mitä Helv..... Eikö sitä ole tutkittu!? Tiedättekö miten se todetaan? Ultrattu on, kivekset siis, luulin että näkyy siinä mut ilmeisesti ei.
 
Mielenkiintoista, nennu90! Meillä miehelle tehty myös toi kivesten uä ja otettu jos jonkinlaisia kokeita ja näytteitä, mutta tuollaisesta testistä ei oo puhuttu mitään! Sanottu vain että tukos todennäköisesti on, koska hormonikokeet normaalit mutta siittiöt on pitänyt kivesbiopsian avulla ottaa suoraan kudoksesta. Olittekos te julkisella vai yksityisellä?
 
Julkisella. Meillä vain valiteltu kun siittiöitä on määrällisesti vähän sekä liikkuvuus huono. Hormonikokeet meillä myös normaalit. Kivesbiopsiaa ei ole tehty...
 
Onpas paljon viestejä tullu :woot:!

Enpäs ollu tajunnukaan, että meillä on Toiveikas näin samanlaiset tilanteet. Ovitrelle on kyllä tosi kiva - mäkään en saa siitä mitään oireita.

Mä en muuten tiedäkään, miten meidän alkiot on pakastettu. Oiskohan vaan yksinään kun on blastoja ja oon ehdottomasti kahden siirtämistä vastaan (kun on ennestään tämä yksi lapsi). Tiedän kyllä useammankin varsinkin varttuneemman jolle on siirretty kaksi ja suurimmalla osalla näistä on kuitenkin "vain" yksi lapsi. Oiskohan yhdellä ne tuplat kuitenkin? Meillä ainakin maanantaina otetaan alkio sulamaan ja siirretään, mutta en tiedä johtuuko siitä että on blasto? Vai siitä, että on maanantai :D

Kattika - mäki otin maanantain siirtovapaata :D. Jospas se ois nyt onnistumisen tae ;) Muuten sulla on kyllä nyt ollut kaikkea ylimäärästä hankaluutta.Onneksi asiat käänty parhain päin.

Tsemppiä kyllä kaikille, joilla hoidot venyy syystä tai toisesta. Mä olin jo ihan hermoraunio kun odottelin keskenmenon jälkeen sitä seuraavaa kiertoa - saati sitten jos olisi pitänyt monta kuukautta odottaa. Huh huh! Mä ainakaan en osannu rentoutua yhtään...

Mä en ole töissä kertonut hoidoista mitään. Ei vaan meidän työyhteisöön sopisi. Enkä kyllä jaksaisi käydä "läpi" hoitoja työkavereiden kanssa. Yksi ystäväni tietää näistä hoidoista nyt ja toiselle oon valehdellu, että ne on tauolla. En vaan jaksanu tälle toiselle tilittää missä mennään ja miltä tuntuu kun hän koko ajan kyseli, että joko oot testannu, onko oireita jne jne.

Epätoivolle, toiveikkaalle, Juntturalle ja diabolicatille ainakin positiivisia piinailuja! Unohtukos joku..?

Todella kurja tilanne anniele ja Shehe. Jaksamista!

Mulle sanottiin, että raskaus lasketaan niin, että punktio on 2+0 eli PASseissa siirtopäivä on 2+5 (blasto). Kuukautisista ei voi IVFssä laskea (tosi harvoin täsmää). Se ois meikäläisellä näin ajateltuna sitten 2+1 vaikka alkio on vielä umpijäässä :D

Tipu & testi = jännää!
 
image.jpg
Reipas alkio Toiveikkaalla, mahtavaa! Lujat liimat ja tiukat tarrasukat!

Täälä eka testi, hyvällä mielikuvituksella hento haamu.. Ei voi paljo pyytää ku niin varhasessa vielä. Ja en saanu aamupissasta ku piti aamuyöllä herätä vessaan, ei kehannu sillon alakaa täälä vierahissa kolistelleen. Uutta testiä su iltana tai ma aamuna :)
 
Nennu oho, onpas mielenkiintosta ettei teille oo puhuttu mitään! Mä kans ajattelin et meen joku päivä lueskeleen, mitä sinne on kirjoteltu..

Tiiättekö ku ei uskalla mennä suihkuun, jos lääkäri soittaa sillävälin meidän solujen/alkioiden kohtalosta..! :D
 
Toiveikkaalle tarrasukkia ❤️ onpas siellä pirtsakka kaveri kyydissä!

Tipu82 apua kun täälläkin jo jännittää!! Jotain siinä näkyy. Toivottavasti vahvistuu :signs003

Vastavirrassa tiiän tunteen! Tulehan sitten kertomaan uutiset ❤️

Tänne ei kuulu mitään uutta. Kp1 odotellessa.......
 
Jotakin minäkin näen Tipun testissä. Vahvistumista sille! Nyt on todellakin teidän vuoro :happy:

No jos nyt ei oo kaikki menny ihan putkeen, ni ei tämäkään ihan putkeen menny. Täällä mie oottelen pissahätää. Rakko ei ollu tarpeeksi täynnä. Inhottavaa tuhlata toisten aikaa ku selvästi hoitajilla ja lääkäreillä kiire. En osannut ajoittaa selkeästi viimeisintä vessareissua oikein. Tympeetä :shifty: no onneks mukana on karkkia ja kännykkä.
 
Tipun testissä kyllä näkyy jotain! Kunpa.. <3

Kattika enpä tiennyt, että noinkin siinä voi sitten oikeasti käydä! :O

Ei oo kuulunut lääkäristä mitään, hetken vielä toivon, mutta ei ainakaan neljön jälkeen perjantaina julkiselta puolelta enää soittele kukaan.
 
Eteenpäin liikkuvat 15%
Paikallaan liikkuvat 55%
Liikkuvat yhteensä 70%
Liikkumattomat 30%

Normaaleja 2%
Epänormaalit 98%

Siittiöiden määrää en tähän nyt jaksa kirjoittaa mutta ovat yli viitteiden. Eli normaali.

Mitään mahiksia selvitä pelkällä inssillä?
 
Täällä ainakin etukäteen kyllä muistutettiin että tuoresiirtoon pitää tulla täyden rakon kanssa. Täysi rakko oikasee reittiä ja alkion vienti perille on helpompaa. Mä kävin matkalla pissalla ja sit oli jo perillä puolen tunnin päästä ihan hirvee pissahätä, mutta ei auta, piti pidätellä siirron yli ja sit vasta pääsi pissalle.
 
Tipulle tarroja!! Toivottavasti pysyy matkassa!

Mulla myös aina ongelmia tuon rakon kanssa. Aamuisin ollut siirto aina. Illalla kun viimeksi on käynyt pissalla niin rakko on melkein liian täynnä ja 4 tunnun pidätyksellä se on melkein tyhjä vaikka kuinka joisin.
 
Miksi lääkäri meille sitten ehdotti icsi hoitoa? Oli kyllä vaan joku tk lääkäri joka nuo tulokset antoi...

Mä veikkaan että koska teillä oli niin vähän kunnolla liikkuvia ja normaaleja siittiöitä, on ICSI silloin varmempi, kun ei jätetä onnea siittiöiden varaan, löytääkö ne munasolun vai ei.

Meillä siittiötuloksen jälkeen sanottiin, ettei inseminaatiota suositella, koska tulos oli sen verran huono. Mutta ei oltu vielä valmiita IVF-hoitoihin, tehtiin kuitenkin pari inssiä mut eihän siitä mitään tullu. Sit ku päätettiin lähteä jatkohoitoon niin sanoivat että lennosta päätetään tehdäänkö IVF/ICSI vai 50/50. Kaikille tehtiin ICSI. Mä en nyt muista mikä meidän siittiöiden epänormaaliusaste tai liikkuvuus oli, mutta määrä oli alhainen. 13 munasolua pääsi ICSIin asti ja vain yksi jätti hedelmöittymättä. Tosin yksi tuoresiirrettiin ja pakkaseen pääsi 2+2+1 eli kyllä siinä silti puolet putosi matkasta.

Mitä se lääkäri selitti noista siittiöistä. Mä nyt en varmasti ole paras lukemaan tulosta mutta käsittääkseni ei ihan hirveen hyvä tulos?
 
Mekään ei vielä vuosi sitten oltu valmiita lähtemään tähän rumbaan. Mutta niin se vaan aika teki meidän tapauksessa tehtävänsä. Eikä ainakaan tähän mennessä ole mun pelot toteutuneet - toki meillä vasta ensimmäinen hoito meneillään.
 
Takaisin
Top