IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siirisille pahoittelut negasta ja voimia jatkoon ❤️

BlueTerranova kuulostaa hyvältä suunnitelmalta tuo välikierroista nauttiminen. Ihanaa, että noin mahtavat tukijoukot mukana ❤️

Täällä on punktiosta toipuminen hyvin käynnissä. Olo oli tosi tukala ennen punktiota ja punktiopäivän iltana (pe) , ja taisinkin miehelle sanoa, etten ole lainkaan varma että jaksaisin moista rumbaa enää uudelleen. No, eilinen oli jo tosi paljon parempi ja tänään koko punktio tuntuu olevan vain kaukainen muisto. Olen edelleen juonut tosi paljon ja se varmaan auttanut. Paino on pari kiloa plussalla piikityksen aloitukseen verrattuna. Onko kellään kokemusta vieläkö voi päivien viiveellä tulla takapakkia ja hyperi päälle toden teolla?

Huominen jännittää kun hoitaja soittaa hedelmöittymisestä. Koko viikonlopun olen ajatellut niitä meidän pikkuruisia soluja siellä labrassa. Mies nauroi kun hätäilin sille, että niitä ei saa jättää yksin.... :joyful: taitaa olla nuppi sekaisin hormoneista.

Huomenna taisi olla punktioita tulossa. Peukut täällä jo pystyssä. Toivottavasti voinnit on hyviä :happy:
 
BlueTerranova nopeasti koittaa teilläkin jo hoidon suunnitteluaika. Kiva kuulla, että oot päässy nauttimaan jo välilierrosta ja elämästä ilman lisähormoneja. :)

Elsakoo kiva kuulla, että oot toipunut hyvin punktiosta! Mä uskon että kun vielä vähän maltat jatkaa tuota juomista yms niin ei kai se hyperi sieltä enää tulisi..varsinkin kun olo on päivä päivältä parempi.

Mulla tosiaan punktio huomenna! Jännittää joo, mutta kaikista eniten jännittää punktiosta toipuminen..kunhan se menisi hyvin.. Rakkuloita tosiaan niin paljon, että tuoresiirto on epätodennäköinen ja hyperiin riski olemassa. Olen yrittänyt juoda reilusti ja ottaa suht rauhaksiin. Kotihommia oon toki tehnyt mutta ei kai siitä haittaakaan ole kun ihan voinnin mukaan tekee ja välillä muistaa vähän ihan vaan ollakin.. :)
 
Täällä pp2 ja veristä vuotoa, kiinnittymistä ei voi olla vielä, mitähä se on?

Punktion jälkeen vuoto loppu samana iltana, ja siirron jälkeenki tuli vaan yks pikkutuhru housunsuojaan. Lutinuksesta ikävää alavatsakomottelua ja turvotusta.. Onko muilla ollu?

En muista että olis näin ikävät tuntemukset ollu ku ihan selkäänki jomottelee välillä. Alkaa vähä mielialaki laskea! Täytys nyt vaan olla ajattelematta tätä! Vaikka on kyllä sellanen positiivinen jännitys ilmassa, ihan eri ku edeltävissä hoitokierroissa ;) ..tuun varmaan rytinällä alas vajaa kahen viikon päästä!

Kävin muuten muurahainen tänä aamuna just lukemassa sun blokia, ja aattelin itekki alkaa tikuttaan ja kattoa alkaako mitään tapahtumaan. Jos hu testaan nollat ku viikko ovitrellesta (siinä hcg:tä vissii 6500..eli vähä enempi ku pregnylissä.). Ja alottasko sitte pe testaileen. Ihanasti teillä mennee <3

Ja Auringonkukalla myös, ihan nahtava kuva <3

Kattikalle tsemiä hoitojen alotukseen! Ja oli muitaki kellä alkamassa, tsemiä kovasti!

Siirisille pahoittelut! <3 Ihana mies sinulla!
..meillä se oli toisinpäin ja lähes samoin totesin miehelleni :)

Hyvältä kuulostaa Elsakoo! Jatka samaan malliin!

Tsemit huomisiin puktioihin!
 
Tipulle hyviä piinailuja - lupaavalle kuulostaa!

elsakoolle harmittelut, ettei tuoresiirtoon päästä, mutta PASsilla sitten :)

Auringonkukalle onnittelut - hulppean selvä kuva :)

Kattikan unohtelut kuulostaa niin tutulta. Mulla on puhelimessa hälytys, että muistan ottaa lääkkeet/pistää. Täälläkin siis alotettu työt tammikuun alusta (eikä tosiaankaan onnellisesti raskaana niinkuin toivoin...). Toivottavasti saat tahtosi läpi jatkoviljelystä.

Siirisii: Tosi ikävää ettei lääkäri osannut sanoa testipäivää. Mulla oli virallinen testipäivä kymmenentenä päivänä siirrosta. Hailuista hailuimman sain kuudentena päivänä siirrosta. Oli myös 5 päiväinen blasto. Aikanaan esikosta plussasin pp12 (inseminaatio), mutta esim. ystävälläni näkyi vasta pp16 (inseminaatio). Jos siis oikein laskin niin sulla on vielä aikaa plussata *peukku*

Ihana vauvamaha muurahaisella vaikka vastahan sä plussasit ;).

Vastavirralle hyvää punktiota ja toivottavasti hyperiä ei tule.

Täällä ois huomenna toinen folliultra ja fiilikset on jotenki olleet torstain ultrasta asti sellaset, ettei jostain syystä päästä sinne PASsiin. Kun ei mun follit oikeesti ikinä kasva näin hitaasti. Ja samalla aika tuntuu matelevan ihan kamalan hitaasti. Tuntuu, ettei "oo mitään tekemistä" kun vaan pikku pistos sillon tällön ja sitten ihme odottelua, että saa palleron kyytiin kun IVF:ssä kaikki meni jotenkin niin sujuvasti. Keskenmeno kummittelee yllättävän paljon vielä mielessä ja siksikin tuntuu, että ihan kamalaa piinaa on luvassa. En lopulta tiedä pelkäänkö enemmän sitä negaa vai plussaa ;). No, kunhan nyt saadaan se pallero tosiaan ensin kyytiin :rolleyes:
 
Mullakin on huomenna punktio. Olo on ihmeellisen hyvä, ei mitenkään erityisen turpea edes, vaikka soluja oli kasvamassa niin paljon. Puntarilla kävin aamulla niin noin 2kg on plussalla paino. Oon kans vaan oleillu tämän ja eilisen päivän ja keränny voimia huomiseen. :) Kummasti vaan jännittää vaikka kahdesti jo saman käyny läpi.

Elsakoo onneksi olo lähtenyt paranemaan.

Siirisi pahoittelut teidän tilanteesta :(

Vastavirrassa kyselit että onko meidän folleista tullut soluja. Aika hyvin on tullut, muistaakseni sellaiset 17-20 solua on saatu. Ekalla kerralla kato kävi hedelmöittyneissä ja normaalisti ei lähtenyt jakautumaan kuin yksi joka siirrettiin tuoreeltaan ja siis pakkaseen ei siltä kerralta mitään. Toisessa saatiin sit tuoresiirron lisäksi 9 pakkaseen.

Tipu mulla ollu kans lutinus käytössä. Mulla on jomotellut joka siirron jälkeen alavatsaa testiin saakka, en oo osannu ajatellakaan että vois johtua lutinuksesta.
 
Nuuskiskelle hurjan paljon tsemppiä odotteluun. Sitä näissä hommissa on, liikaakin. Mullakin on hälytys, mut silti joskus unohtuu. Oon soimannut itteäni tästä.

Murkku! Ei oo totta! Sinä oot jo yli puolivälin. Muistan ku meillä oli peräkkäisinä päivinä siirrot :happy: mulla ei niin hyvin käynyt ku sulla, mutta meilläkin vasta toinen PAS sen syyskuun jälkeen. Aika menee kuitenkin joillain mittareilla hurjan nopeesti :joyful:

Mitä tää nyt sit on? Huomenna viimeinen synarela ja perjantaina PAS, mut nyt sit tuli pyyhkiessä verta. Argh! En tiiä, mutta tuntuu et nyt ei oo mikään menny sääntöjen mukaan. Kolmen viikon päästä sen sit tietää :bag::banghead:
 
Kauheasti tullut viestejä tänään!
Tsempit kaikille punktioon ja piinapäiviin!!

Murkku ihana masu! ♡ Mä kans muistan että juuri vasta plussasit :D Oltiin samaan aikaa hoidoissa, oli mun ensimmäinen.
Kattika jos nyt olis sun vuoro ja sitten minä voin tulla kun täältä pääsen taas hoitoihin ;)

Diabolicat itse olin ennen toista punktioo ihan varma että kaikki on irronnut jo. Ei ollut sen kummempia oloja tai mitään. Kaikki on varmasti hyvin :)

Onnea kaikille eri vaiheisiin!! Paljon liimaa ja tarrasia sukkia ♡♡
 
Murkulla ihana massu :) antaa oikeesti toivoa itsellekki ♡ muistan sut ihan jostain alusta asti kun olen tänne muutama vuosi sitten liittynyt.

Huomenna olis ensikäynti turun väestöliittoon. Jännittää ihan perhanasti! Onko vinkkejä kysymyksiin mitä siellä vois kysyä? Täältä nyt paljon saanut ajatuksia ja lukenut teidän kokemuksia lääkkeistä, punktioista yms. :)

Tsemppiä kaikille! Mä yritän saada nukuttuu [emoji38]
 
Mua ei enää turvota ( vaikka painoa tullut viikonloppuna noin 500+700+800g), tissit ei oo kipeet eikä törötä, munikset ei ahdista. Perjantaina viimeiset kasvatus- ja jarrut, lauantaina 10 000 Ug Pregnyliä irrotukseen. Joko ne karkasi? ? Tuntuisi vaan turhalta ajella punktioon 2 h suuntaansa jos ne karkasi jo. Vai johtuuko tää olo siitä ku kasvatus- ja jarruhormonit loppui perjantaina?
 
Diabolicat vähän samanlaisia mietteitä, aika vähissä on tuntemukset vaikka to ultrassa molemmilla puolilla oli yli 10 follia! Tukeudun siihen, ettei ne ainakaan kaikki ole vielä voineet kadota.. :D Ehkä se tosiaan johtuu siitä ettei kasvatushormonia oo tarvinnut enää pistää.
 
Hei tytsyt mulla oli ihan samat fiilikset ennen punktioo! Kyllä ne sielä tallella on ne follit :) tänään onki monella, uutisia odotellessa ;)

Kattika ja Nuuskamuikkunen, olin ihan yhtä huithapeli, hyvä ku muistin pitää sumua mukana! Tietynlainen rentous on hyväksi ;) Ja joo puhelimen herätyskello oli must! Tsemiä!

Täälä pp3, dpo 5. Nega tikussa, eli ovitrelle poistunut elimistöstä. Nyt haamuja odotellessa, jos viim la testais.. Ja vuoto onneksi loppunu, mikä lie oliki..
 
Tsemppiä punktioihin, ultriin ja piinailuihin kaikille :)!!!!! Hitsit täällä tapahtuu taas oikein huolella!:nailbiting:

Täällä alkoi menkat eilen -> hyvä homma. Pelkäsin jo että entäs jos ne ei ala ja kierto on sekaisin ja kaikki menee ihan pilalle jne.:p Nyt on hetken aikaa hiljaiseloa kun odotellaan kutsua ja hoitoa..voi olla että en niin aktiivisesti kirjoittele tälle puolelle mutta käyn lukemassa ja tsemppaan kaikkia kyllä! Onnea hoitoihin!

Ja joo Murkku, vastahan sie plussasit ja nyt oot jo noin pitkällä :love7
 
Diabolicatilla oikein hyvä munasaalis :happy:

Tekisi mieli itkeä. Lääkäri soitti ja sanoi, että siirretään samana päivänä sulatettu alkio koska limakalvo oli niin ohut. Voi että ärsyttää :sad001
Ei saada jatkoviljelyä. Jos kaksi jää, ni ne sitten seuraavalla kerralla jatkoviljellään.
Tiiän että kuulostaa hölmöltä kun tästä valitan, toiset ei pääse edes siirtoon. Mutta kun se jatkoviljely ois näyttänyt onko alkiot kunnollisia, vai miksei näistä lähde vauvat kasvamaan. Nyt vaan oon tosi pettynyt :sad001

No päästään kuitenkin siirtoon. Mutta en edelleen usko että siitä mitään tulee. :inpain:
 
Hieno saalis Diabolicatilla :)

Toivotaan Kattika että kaikki menee kaikesta huolimatta hyvin! Tukilääkitys auttaa jos limakalvo ei ole kovin paksu eikä lääkäri tuollaista päätöstä tekisi ellei olisi onnistumismahdollisuuksia..ymmärrän kyllä että huolettaa ja ärsyttää mutta pidetään kovasti peukkuja :Heartred
 
Diabolicat onnea komeasta saaliista! :happy:

Tsempit Kattikalle ❤️ paljon on huolehdittavia asioita näissä hoidossa... Niin ymmärrän pettymyksen kun jotain odottaa. Toivottavasti hoito menee kuitenkin hyvin.

En oikein pysy nahoissani täällä. Sain tietää, että viikonlopun yli selvisi 7 kuulemma hyvää alkiota pakkaseen 4 erässä!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ En olisi uskonut niin hyvään tulokseen, kun "vikaa" on meissä molemmissa. Nyt en malttaisi odottaa sitä ensi kierron passia :joyful: Onneksi kääntyi tunnelmat välillä näin päin, oli niin rankka tuo hoito.
 
Takaisin
Top