IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Diabolicat joo, monia muita gynekologisia juttuja joutuu tekeen "päältä", kuten meillä munajohtimen poisto tähystyksenä.
Tsemppiä punktioihin ja olkoon munasolut priimaa :)
 
Me ollaan oulun väestöliitossa hoidoissa. Siellä tehdään punktiot ja siirrot. Seurantaultrat tehään omalla paikkakunnalla naisten polilla. Ja julkisen puolen hoitoja on nämä, emi maksusitoomus on tuonne väestöliittoon.
 
Silleen täälläkin on, kontrolliultrat ym. oman kaupungin keskussairaalassa ja sit noi varsinaiset hoidot sitten Väestöliitossa reilun 100 km päässä.
 
Samoin meillä julkisen puolen hoidot menneet eli seurannat omassa keskussairaalassa, mutta maksusitoumus lähimpään yliopistosairaalaan. Tänään jo ajetaan määränpäähän ettei ole huomenna aamulla niin pitkä matka punktioon.

Muutapa tänne ei kuulukaan kuin nestetankkailua ja piikittömästä päivästä nautiskelua :) Gonapeptylistä ei mitään ihmeellisiä oloja ja vointi ihan hyvä olosuhteisiin nähden.
 
Ultrassa löytyi yli kymmenen follia kummaltakin puolelta ja lääkäri vähän epäili, ettei tuoresiirtoa tehdä ollenkaan. Maanantaina sitten punktioon, jännittää jo nyt ihan hirmuisesti!
 
Soitin nyt sit sinne klinikalle kun ei menkkoja vieläkään kuulu. Sanoivat että jos ei kahden viikon päästäkään ole alkaneet niin raskaustesti ja uutta soittoa. Meillä on kyllä lääkärille suunnittelukäynti keskiviikkona...näkyyköhän ultrassa jos siellä on jotain?
 
Junttura: Aivan hurja määrä folleja :eek: Onko olo pysynyt edelleen hyvänä tai ainakin kohtalaisena? Onko hyperin vaaraa?

Auringonkukka: Syke :Heartred Saako kysyä mitä teet työksesi?

Diapolicat: Aina on hyvä ilmat ottaa pois, jos vain suinkin saa. Pieni määrä ei haittaa.

Nennu: onpa ikävä tilanne, kun ei tiedä mitä kehossa tapahtuu. Toivottavasti tuo välitila ei kovin pitkään kestäisi!

Vastavirrassa: huolehdi myös suolatasapainosta. Lepoa riittävästi, mutta ei ihan kannata paikallaan olla, että nesteet kerry elimistöön. Toivottavasti vältyt hyperiltä ja puntio menee hyvin! :thumright

Elsakoo: Tsemppiä punktioon! Tulehan sitten kertomaan, mikä oli saalis :happy:

Omaa napaa: Hurjasti on kyllä ollut mietittävää. Pää on täynnä kysymysmerkkejä, jotka eivät varmaan selviä vielä hetkeen. Diagnoosin saamiseen voi nimittäin mennä aikaa. Yhden geenitestin tekemiseen menee useita viikkoja. Toive olisi, että ennen kesää tilanne olisi selvä. Mulla ei noissa geeniarpajaisissa ole ollut kovin hyvä onni, sillä muitakin suvussa kulkevia vikoja tai sairauksia on tullut perittyä. Siltä kannalta periytyvyyttä on tullut aiemminkin mietittyä. Nyt se vain löi päin pläsiä sen vuoksi, että kaikki on vielä auki. Minulla tämä on tämänlainen, mutta koska kyse on yksilöllisestä sairaudesta en tiedä millainen tämä voi olla pahimmillaan?! Myös oma perhetaustakin tässä nousee taas pöydälle. Olen nimittäin vajaa neljä vuotta sitten katkaissut täysin tietoisesti, itseäni suojellen välit äitiini. Ja isän kohdalla tapahtui hieman vastaavasti viime kesänä, kun asiat vain johtivat siihen pisteeseen, etten enää pystynyt, enkä halunnut ottaa vähän väliä paskalastia niskaan. Näitä valintoja en kadu, koska pystyn viimeinkin hengittämään vapaasti, mutta tässä kohtaa se aiheuttaa taas hieman haasteita. Mutta nyt minä aloitan viikonlopun vieton! Otin perjantain vapaaksi, että saan tehtyä jotakin mukavaa ja vähän muutakin ajateltavaa. Rentouttavaa viikonloppua teille kaikille!! :hello
 
Äh. Oon taas ihan pihalla teidän kuulumisista :D

Ainakin Rivelle isot pahoittelut. Mä oon kyllä niin samoissa fiiliksissä - onnistumismahdollisuudet on menneet kun heti pamahti se (keskenmenoon) päättynyt plussa tuoresiirrosta. Että mitä sitä tässä näitä PASseja tekemäänkään - nehän on automaattisesti negoja... ;)

Mulla oli 16 follia ja ei tietoakaan hyperistä, mutta se on kai myös vähän "tuurista" kiinni kenelle iskee. Joskus muistelen lukeneeni että jotkut ois sille jotenkin alttiimpia kun toiset, mutta tuntuu olevan se vähän kaikille mysteeri. Toivottavasti ei mitään hypereitä tule!

Janelilla ainakin pysäyttäviä uutisia. Varmasti kaikenlaisia ajatuksia riittää.

Hurjaa saalista Juntturalla tulossa. Huh huh - tsemppiä oloihin! Ja vastavirrallakin komea saalis tulossa!

Orgalutranista mulle sanottiin, että kuplat napautetaan sinne "ylös" (eli ei neulan päähän) ja sitten vaan pistetään. Ei tarttenut poistaa.

Onpa Nennulla nyt epäselvä tilanne päällä. Toivottavasti ette joudu kahta viikkoa odottelemaan ennen kuin tilanne selviää.

ON: Tänään oli folliultra (kp10) ja yllätyksekseni folli oli vielä tosi pieni. Insseissähän (samat Letrozolit alkukierrossa) ovuloin jo kp11-13. Nyt sitten päädyttiin vähän säätämään, ettei viikonloppu sotke aikatauluja eli alotin tänään pistämään 1 annoksen Ovitrelleä aina maanantain uuteen ultraan asti ja rinnalle tulee lauantaista lukien Orgalutran (joita onneksi olikin juuri kaksi jäljellä IVF:stä!). Erittäin todennäköisesti kaiken pitäis olla ens maanantaina ok että pääsen tuikkaamaan loput Ovitrellet ja sitten siitä viikon päästä pallero tulisi kyytiin (luulisi, että edes 1/3 selviää sulatuksesta?!). Mullahan oli niistä Lugeista/Lutinuksista ihmeellistä kutinaa, joten nyt loppukierron tueksi tulee Ovitrelle. En jotenki ollu ajatellu, että joudun taas pistelemään, mutta rutiinillahan se meni - ja Ovitrelle nyt onkin niin helppo pistää. Tästä se kait taas lähtee!
 
Mä oon Janel kätilönä synnytyssalissa. Mielenkiintoinen ammatti näin omien lapsettomuushoitojen aikana :shifty: ..ei vaan oon mä mielestäni tosi hyvin kestäny. Muutamat sellaset huume/alko/ pahat psyyke ongelma äidit on ollu vähän rankkoja, kun tietää ettei niistä oo vanhemmiksi. Eli miksi noi tulee raskaaksi enkä mä :sad001

Mutta nää ultrat vaikka viikon välein on ehkä parasta just nyt. :happy090
 
Huh hu mikä saalis Juntturalle tulossa. Kirjaimellisesti munafarmi. :joyful:

Orgalutranista mulle kanssa sanottu että ilmoja ei tarvitse poistaa, naputtaa ne vaan sinne piikin loppupäähän. Itse ohjeessa taisi lukea muistaakseni toisin. o_O

Nyt se on sitten päätetty että uuteen kiertoon alotetaan 5ivf. Eli helmikuu menee taas niissä merkeissä. Masentavaa ajatella että tasan vuosi sitten oli edessä 1. ivf.
 
Oon kyllä kiitollinen että niin hyvin tulee folleja. Tuntuu että monella on tullut vain muutama solu. Mutta pitää muistaa että yksi hyvä vaan tarvitaan saamaan se raskaus alulle. :) Meillähän oli ekasta ivf:stä niin huonot solut että mitään ei saatu pakkaseen eli aina se määrä ei kerro kaikkea.

Olo on edelleen ihan hyvä. Turpea on vatsa ja paino on noussut 1,5kg, mutta ihan hyvin pystyy olla.

Mulla on jokaisessa kolmessa ivf:ssä tullut paljon soluja. Muistaakseni ekassa 25kpl, tokassa 23kpl ja tässä kolmannessa tulossa kans vähintään kakkosella alkava määrä. Hyperivaara on joka kerta ollut pöydällä, mutta ainakaan kahdesta edellisestä sitä ei ole tullut ja on päästy tekeen tuoresiirtokin. Toivottavasti näin on tälläkin kertaa.

Pisamalle tsemiä viidenteen ivf:ään. Oliko teillä niin että alkioita ei oo saatu pakkaseen asti?

Nuuskamuikku vaikka on ikävää noita piikkejä pistellä niin onhan se hyvä että niillä voi vähän säädellä ajankotaa ja pas onnistuu.

Janel, paljon on sulla asioita mietittävänä. Eikös teillä ollut pas:kin tulossa...
 
Junttura: kyllä, sekin on edessä tässä kierrossa:wideyed: En tiedä oliko tämä PAS nyt aivan hullu veto tähän saumaan, mutta upporikasta ja rutiköyhää tässä nyt pelataan. Ens viikon perjantaina ultralla tilannetsekkaus...
 
Täällä edelleen menkat poissa. Viides päivä jo... Olin varma illalla että nyt yöllä alkaisi. Alkuviikosta oli menkkakipuja ja tuntu jatkuvasti että nyt lorahti mutta ei mitään. Eilen oli oireetonta kunnon iltaturvotusta lukuunottamatta. Päänsärkyä ja pahoinvointia en uskalla laskea oireiksi kun saattaa olla ihan jotain sattuman sattumaakin. Niin eilinen testi oli nega. Tai sillai kun valon laittaa tikun taakse niin näkee selvästi sen toisenkin viivan mutta taitaa olla roskishaamu. Ärsyttävää odottamista!!
 
Varmistusnega testattu aamulla ja soitto TAYSille. Nyt odotellaan sitten kutsukirjettä 2.ICSIin, jono menee tällä hetkellä huhtikuun puolella mutta hyvät mahdollisuudet on myös päästä aiemmin. Yllättävän hyvillä mielin olen siitä että nyt tulee 1-2 välikiertoa, saa tosin nähdä että milloin kärsivällisyys taas pettää:grin

Paljon on tullut tekstiä tänne, ja eri vaiheissa kierrot ja hoidot monilla. Tsemppiä kaikille tasapuolisesti:Heartred Kyllä myö vielä hoidetaan tää homma kotiin :)!
 
Takaisin
Top