IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voihan nyt Rive :( Itse olen huomannut että välikierto tekee mielelle hyvää. Jaksaa henkisesti paremmin:)

Mittasin lämmön. 37.1 Kyllä kohta pitäisi jo jotain tapahtua! Menkat, ihmeplussa tai kuumetauti.
 
Junttura kun on ollut hyvin folleja niin onko ollut hyvin kypsiä solujakin? Jostain joskus muistelen lukeneeni, että määrä voi korvata hieman laatua.. Toki on varmaan varsin yksilöllistäkin.

Rive kiva että oot löytäny positiivisen mielen välikierroista, toivottavasti se pysyy yllä! :)

Nennu on kyllä aikamoista odottelua! Lämmöt lupais että jotain tapahtuis, toivottavasti ei sitä kuumetautia kuitenkaan..

Toissa päivänä alkoi jo hieman tuntumaan alavatsalla ja eilen illasta sitten jo niin, että osaa itsekin ajatella siellä olevan folleja reilumminkin. Istua pitää hieman varoen eikä lysähtää kovalle penkille tai tuntee nahoissaan. Tänään vielä menopuria ja huomenna gonapeptyl, sitten onkin pistokset jo ohi!
 
Nyt tulee pikainen omanapa-päivitys..

4 solusta 1 hedelmöittyi, pari tais olla epäkypsiä. Eli sama toistuu, pakkaseen ei tällä 3. Kerralla mitään. Mutta! Nyt on 4 soluinen pienokainen kyydissä.. Eli oikeassa tahdissa lähteny jakautumaan, jota ei ennen oo tapahtunu ku ovat olleet hitaita. Mies oli nyt siirrossa mukana ja muutenkin ihanan lepposta aikaa ollu tämä loppuviikko. Nyt parin viikon loma edessä, rentoutumista ja vähän matkusteluakin :) Oli mainio, kävin eilen jo joogatunnillaki!

Onnea ja tsemiä munafarmilaiset! Välttykäätte hypereiltä! Oliko tännään jollain punktio?

Ja Rive, mikä asenne, ihan loistavaa! Teillä on hyvä mahis ku eka hoitoki meni niin hyvin. Tsemiä odotteluun!

Tipu pp0

Ps. Ihanasti sano hoitaja tännään, oot nyt viikoilla 2+2 ;) Ja niin sydämestäni toivon että lokakuun lopulla saan sen syliin <3

Janelille täyty sanoa, että eihän sitä koskaan voi tietää mitä tulevalle lapselle tulee, ja tosiaan mitkä geenit periytyy. Ymmärrän huolesi, mutta jos geeni on vain sinulla eikä teillä molemmilla, yrittäisin huoletta. Nykyään keksitään jatkuvasti uusia hoitokeinoja, ja eikö sikiöitäkinpystytä tutkimaan, toki en tiedä kaikkien sairauksien osalta. Tsemiä kuitenkin pähkäilyihin <3
 
Täällä punktio ohi, oli todella helppo toimenpide, henkinen puoli rankempi. Munasoluja saatiin 21 kpl ja maanantaina selviää miten kävi hedelmöittymisen kanssa. Tuoresiirtoon ei päästä vaan huilataan hetki, heti ens kierrossa sitten lääkkeellinen PAS jos vain vointi sen sallii.

Mieli on aika maassa tällä hetkellä vaikka oikea ratkaisu varmasti järjellä ajatellen tehtiin. Niin mielelläni olisin piinapäiviä jännäillyt, on tässä ollut ihan tarpeeksi vastoinkäymisiä ja odottelua. :sad001
 
Tipu ikävää ettei pakkaseen saatu mitään, mutta tuo onnellisuus mikä tuosta tekstistä välittyy! Nauti tuosta tunteesta, lomasta ja miehestä! :)

Elsakoo kiva kuulla, että punktio meni hyvin ja saalis oli hieno! Mä veikkaan että tuo tuoresiirron puuttuminen tulee kans oleen mulle vähän tiukka paikka.. :/ Tsemppiä toipumiseen!
 
Tipulle vauvaliimaa :)!!! Kuulostaa todella lupaavalta!

Elsakoo, tsemppiä punktiosta toipumiseen :) Toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy. Pakastealkionsiirtoa vaan sitten kehiin kun keho on toipunut, hyvät mahdollisuudet tärppiin myös siinä :Heartred

Epätoivolle tyyntä mieltä ja toivotaan että pikkuinen selviää sulatuksesta :Heartred
 
Mahtava saalis tosiaan elsakoolla! Toivotaan että mahdollisimman moni hedelmöittyisi ja saaisitte komean saaliin myös pakkaseen! Pikaista toipumista punktiosta!

Epätoivolle pas-onnea, toivotaan että kaikki menee suunnitellusti!

Kiitokset kommenteista, ootte ihania <3
 
Täällä ollaan sormet ja varpaat ristissä, Tipu! Toivottavasti pieni tarraa lujasti kiinni :) ihanaa tekstiä sinulta.

Vastavirrassa: Joo oli yllättävän kova paikka kuulla siinä ettei tuoresiirtoa tulekaan, itkin vaan koko punktion ajan sitä pettymystä. Onneksi oli mies mukana ja henkilökuntakin aivan ihanaa.

Eniten lohduttaa saatujen solujen määrä ja se, että saatiin ihmetyksekseni heti tosiaan lupa edetä passiin. Ei tarvitse odotella enää pitkään.

Kiitos kaikille tsemppaajille. Ette tiedäkään kuinka paljon piristätte <3 :)
 
Tipu82 ihanaa lomaa ja loman jälkeen niin toivon teille sitä plussaa!!

Elsakoo hieno saalis! Toivottavasti saatte pakkasen täytettyä hienolla määrä alkioita!

Liitteenä meidän päivän kohokohta :Heartred

Auringonkukka h 7+2
 

Liitteet

  • IMG-20170203-WA0001-1.jpg
    IMG-20170203-WA0001-1.jpg
    195.4 KB · Katsottu: 184
Oon täällä taka-alalla pyörinyt, kun aloitin taas työt niin aikaa ei tunnu olevan mihinkään muuhun, kuin perheen pyörittämiseen työhön ja nukkumiseen. On töiden aloitus muutenkin vaikuttanut tähän hoitoon. Minulla siis synarela ja zumenon käytössä. Alkaa toi lääkekombo vaikuttamaan mielialaan ja parisuhteeseen, kun oon ku nurkkaan ajettu raivotautinen eläin :bag: hävettää oma käytös välillä...Eli usein...Eli koko ajan...:bored:

Ja muutenkin luulen, että tästä kierroksesta ei voi seurata hyvää. Välillä on unohtunut lääkkeitä (kaikki olen ottanut, mutta aika on venähtänyt jopa seuraavaan aamuun) ja nyt sit kun oli soittoaika lääkärille ni en muistanut kantaa puhelinta mukana ja lääkäri oli lähtenyt kotiin eikä enää perjantaina tullu. Perjantaina sitte hoitaja antoi lääkärin määräämät ohjeet ja sitten sanoi että perjantaina punktio ja samana päivänä sulamaan otettu alkio siirretään. Ei! Vaan piti ottaa keskiviikkona ja jatkoviljellä. Aaarghh! No lääkäriltä vielä varmistetaan. Saa olla nähtävästi ite tarkkana asioista jotka on jo sovittu. Tällaista siis täällä.

Tipulle oikein ihanaa ja rentouttavaa aikaa. Toivotaan todella parasta. Olisi jo teidän aika.

Elsakoo oli saanu tosi hyvän määrän soluja. Toivotaan että tosi monista saisi kunnollisen alkion.

Rivelle tsemppiä jatkoon. Pienikin tauko tekee välillä hyvää. Myös meinattiin pitää pari kiertoa jos tästä ei nyt raskaus ala. Ei jaksa taas pumpata itseään täyteen hormonia. Perhe-elämä kärsii.

Juntturalle oli hyvät määrät folleja tulossa. Onneks et oo kovin taipuvainen siihen hyperiin. Se on varmasti aika hirveetä.

Nennu, harmi, ettei ollu luomuihme, mutta kuvaan se on kuitenkin saada asiaa jollain lailla eteenpäin.

Auringonkukka :Heartred

Epätoivon alkiolle sulatustsempit!
 
Kattika: Kurjaa et pitää ite olla tarkkana mitä on jo ennalta sovittu että se pitäis kanssa. Toivotaa et tää kierto ei oo ihan piloille menny vaikka vähä "unohduksia" tullu. Paljon tsemppiä ens viikkoon :happy:
 
On: tikkuun pissitty nega :sad001
Mulla siirretyt toissa keskiviikkona 5pv blasto. Eli annoin ymmärtää että eilen olisi saanut jo tikuttaa kun "oviksesta" 14vrk. Lääkäri oli joten tosi pihalla siirrossa eikä osannut sanoa tikutus päivää. Kyseli onko mulla normaalisti kuinka pitkä kierto jne, huoh kun ei ole normaalisti kiertoa ilman lääkkeitä se on se ongelmani. Jospa vielä keskiviikkona kokeilisi tikuttaa tuskin muuttuu kahdeksi viivaksi mutta voi lopettaa sotkemisen näiden lääkkeiden kanssa.

Mies sanoi ettei uskalla enää jatkaa kun näitä oloja on ollut ja kuulemma ilman lääkkeitä olen mukavampi:p
Mä haluaisin mutta jotenkin järki sanoo ettei tätä loputtomiin voi yrittää.
Kaikki on hyvin limis kasvaa ja pakastesiirrot, siirrettävät alkiot hyviä mutta ikää jo "ehkä" liikaa ja painoa samoin. Muuta eivät lääkärit keksi ja ikää kun ei voi kääntää taakse päin.

Ihana lukea että jotkut meistä sentään sikiää joten toivoa voisi olla vaikka meillä yhtäjaksoista yritystä takana 3v yhdellä 2kk tauolla.
 
Ihana lukea täällä myös plussatuulista ja matkalaisista!

Meille tuli perjantaina uusi aika ivf suunnittelu käynnille, maaliskuun alkupuolelle. Nyt kyllä kans nautin näistä välikierroista, ei se hormoonien pumppaaminen mitään kivaa touhua ole!

Kysyin mieheltä muuten, et mitä se meinaa sitten jos ei viimeisetkään keinot tepsi, kun se haluaisi niiin kovasti lapsen mun kanssa. Niin se sanoi, ettei ole mun kanssa saadakseen lapsia, vaan on mun kanssa mun takia! Ettei kuunapäivänä jättäisi <3
Oli vaan nyt niin jokin erittäin melankolisen epätoivoisen viimeisen hiljaisen huudon värittämä mieliala, mut onneksi mulla on ihana rakas vierellä, joka tukee tosi paljon ja yhdessähän tätäkin käydään läpi. Menee sitten syteen tai saveen. Niin ja onhan mulla myös ihan paras oma äiti ja isosisko jotka on mahtava tuki myös. Jotta kyllä näistä selvitään eikä koskaan jäädä tuleen makaamaan, ainakaan kauaksi aikaa ;)
 
Päivittäin käyn täällä jännäämässä tilanteita, voi kunpa pian plussia taas tulisi <3

On: Kaipa mäkin uskallan linkittää meitin kuulumisia tänne, vähän varovainen olen ollut, ettei tuu liikaa hössötettyä tätä.. :D

Mutta meitin ivffäläisen kuulumisia voipi käydä lukemassa:
https://muurahaisenunelma.wordpress.com/2017/02/05/210-ja-massukuva/

Muurahainen ja pikkuinen 21+0
 
Takaisin
Top