IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Iiks! Punktioon menossa! Olot on paremmat ku koskaan! Pelkään kyllä että ne solut on jo karannu.. Kohta se selviää. Ruuhkaa on, täälä on meitä huone täynnä. Ennen oon ollu ainoa.

Irrotuspiikki oli tälläkertaa ovitrelle, oli kyllä helppo pistää ja hyvät olot tuli, vai liekkö siitä johtuvaa.. Mulla ei menopurista eikö kyllä gonalistakaan haitravaikutuksia.. Suprecur-jarru on mulle pahin, ihan kunnon vaihevuosioireet!

Tervetuloa uusille! Toivon teille onnea matkaan ja tsemppiä kovasti!

Toiveikas minä oon täältä toivottavasti tulossa kanssasi piinailemaan! Mahdollinen siirto pe tai jos oma toive toteutuu niin vasta ma. Haluaisin vähä pidemmät kasvattelut alkioille ku meillä on ollu tosi hitaasti kehittyvät yksilöt.

Voi Rive oon tosi pahoillani puolestasi! Voimia tähän pettymykseen ja uuteen hoitokiertoon!

Noniin..eli odotellaan vielä perjantaihin jolloin testi. Tuskin se siitä mihinkään muuttuu mutta odotellaan nyt niin on kaikki sitten ihan protokollan mukaan. Sitten uutta hoitoa miettimään, ei kuulemma ole pitkää jonoa TAYSilla. Heti seuraavaan kiertoon ei osannut luvata mutta yksi välikuukausi saattaisi tehdä ihan hyvääkin tässä kohtaa. Nyt alkaa taas optimismi hiipiä takaisin, onneksi näitä vastoinkäymisiä on tullut jo niin paljon että osaa näihin suhtautua.

Kuinka pitkään teillä on ICSI:n jälkeen niitä kasvateltu ennenku ne on tuikattu takasin?

Rive, toivotaan että siellä kuitenkin joku yllätys olisi. Itselläkin toive että heti ekasta tärppäis vaikka eihän se vissiin kauheen todennäköistä ollut, oliko todennäköisyys jotain 25% luokkaa?

Tosiaan 2011 tammikuussa aloitettiin yritys ja tähän hetkeen mennessä ollaan saatu yksi ainokainen plussa raskaustestiin ja se onkin nyt 3,5-vuotias. Ja tosiaan lapsettomuustutkimuksiin asti oltiin sitä mieltä, että vika on minussa, mutta suurempi vika löytyikin miehestä ja luomulapsen saaminen on jokseenkin epätodennäköistä, vaikka sellainen ylläripylläri meillä onkin. :love7 Tosiaan silloin oli eka kierto jolloin ei pitänyt ollenkaan yrittää, kun laitetaan mun uusi kilpirauhaslääkitys ensin kuntoon.

Tipu onnea punktioon!!

Diabolicat, meillä on kasvateltu alkioita 3-4 päivää.

Su laitettu viimeiset luget eikä menkkoja kuulu. Aiemmin tuhruttelu on alkanut jo ennen lopetusta. Kauankohan tässä voi mennä?

Meillä oli tuoresiirtoalkio 3 pv ikäinen ja pakastealkiot 4 pv. Tapauksesta riippuen voidaan kasvatella kauemminkin, käsittääkseni onnistumisen mahdollisuus kasvaa tuolloin..mutta sitä en sitten tiedä että miksi kaikkia ei kasvatella kauempaa?

Meillä tärppäsi syksyllä heti eka tuoresiirto mutta päättyi keskenmenoon. 1.pakastealkionsiirto toi testiin hailuran joka hiipui pois..ja nyt tästä ei mitään viivaa ellei nyt jokin ihme tapahdu. Mietinkin jo jossain kohtaa että meidän onnistumismahdollisuudet on syöty heti siinä tuoresiirrossa kun annettiin n. 30% onnistumisen mahdollisuus..1/3 lähti kasvamaan vauvaksi. Meillä kanssa luomuplussan mahdollisuus todella pieni mutta ainahan sitä voi ihmettä toivoa senkin suhteen.

Tipulle tsemppiä punktioon! Ilmoittele sitten miten kävi :)!

Mulle tuolla julkisen puolen lapsettomuuspolilla sanottiin että punktio ois todennäköisesti maanantaina ja siirto ehkä keskiviikkona, ja olin tosiaan käsityksessä että niitä kasvateltais pidempään. Mut tosiaan sit Väestöliittohan sen päättää, IVF ja ICSI -hoidot siis joko TAYS tai Väestöliitolta ostopalveluna.

Tipu tsemppiä punktioon!

Nennu onko toivo jo heitetty..? :(

Rive menikö takaisinsoittiaika pahasti pieleen tänään? Nimim. arvio oli 10.25, eikä vieläkään kuulu

Oli joo myöhässä yli puoli tuntia! Mietin jo että täytyykö soittaa uudelleen, että tallentuiko se pyyntö ollenkaan..

Mulla meni soittoaika joskus 4 tuntia pitkäksi. Olin jo ihan hepuleissa kun ne soitti viimein.

En kyllä tiedä. Huolettaa vähän... Voiko olla kohdun ulkoinen tms...

Mulle joskus yksityinen lääkäri soitti melkein yhdeksältä illalla eri asioissa. Olin jo luopunut toivosta ettei se soitakkaan, kun koko päivän olin kantanut kännykkää mukanani.

Olen lueskellut taustalla jo vähän pidempää tätä palstaa. Olen tosi huono tai ehkä ujo kirjoittelemaan palstoille, mutta jonkinlaista tukea täältä on kuitenkin aina saanut kun on ollut omat hoidot menossa. Me olemme olleet selittämätön pariskunta. Se on jotenkin vaikea ymmärtää, koska mitään selkeää vikaa ei löydy, mutta silti ei ole onnistuttu. Ainut on että minä en ole ollut kovin hyvä munimaan, tai jos on tullut vähän enemmän niin suurin osa on ollut raakoja. Alle 10 rakkulaa on ollut joka kerta.

Takana on kolmen vuoden aikana 2 inseminaatiota ja 4 IVF hoitoa. 7 alkiota on siirretty, mutta yksikään ei ole edes yrittänyt kiinnittyä. Viimeisin hoito meillä oli marraskuussa ja vähän mietittiin jo jatkoa koska kerta omilla soluilla ei tunnu onnistuvan. Joulu tuli ja meni ja tammikuussa aloin laskemaan, että koskas ne kuukautiset viimeksi olikaan ja kun ne varmaankin varmemmat säännölliset kuukautiset ei tullut silloin kun odotin, eikä vielä kahden päivänkään päästä ajattelin, että kierto on jotenkin sekaisin viimeisimmästä hoidosta. Testasin sitten kolmantena päiväna sen negan pois ettei tarvitse sitä miettiä ja siinä pöntöllä istuessa en ollut uskoa silmiä kun alkoi toinenkin viiva muodostua ja loppuviimeksi se oli yhtä tumma kuin kontrolliviivakin, tein toisen ja kolmannekin testin ja kaikki näytti samaa:). Tietysti piti vielä testailla monena päivänä tuonkin jälkeen ja lopetin testauksen siihen kun digi näytti +3 raskaana (ja kaapissa olleet testit loppu).

Uskomatonta että testasin plussan heti seuraavasta kierrosta kun olin testannut viimeisen hoidon negan. Ar-ultassa käytiin katsomassa, että kaikki on niikuin pitääkin, mutta niin pitkän lapsettomuuden jälkeen edelleen on kuitenkin hyvin vaikeaa kuvitella olevansa raskaana. Niin monet kerrat kun kuvittelin kaikenlaisia oireita, niin plussakierrossa ei ollut todellakaan muuta "oiretta" kuin että kuukautiset jäi pois.

Kaikille tsemppiä piinailuun, kasvatteluun ja punktioon. Pahoittelut jo negan testanneille. Toivon totisesti että tähän ketjuun tulisi oikein plussa-aalto:Heartpink.

Nennu eikö ku näkyisi testissä kuitenkin..? Nyt kun aloin miettiin niin en ookaan kyllä ihan varma miten pitäisi mennä.. Toivottavasti pian selviää! Ootko polille tai klinikalle soitellut? Anteeks jos mulla on menny jotain ohi..

Soihan se puhelin viimein! 1h ja 15min myöhässä, mutta hoitaja jaksoi silti olla ystävällinen ja paneutua asiaan. :) Huomenna ultra alkuperäisen suunnitelman mukaan ja keskustellaan lääkärin kanssa miten jatketaan lääkkeiden ja olojen kanssa.

Täällä huolettaa nyt hyperi. Punktio ohjelmoitiin perjantaille ja illalla pistän Gonapeptylin. Folleja on tosi paljon, monen kokoisia, isoimmat alkavat olla kypsiä. Nesteitä juotava nyt 2-3 l päivässä ja oloa seurattava tarkkaan. Hoitaja alkoi jo valmistella siihen, ettei välttämättä päästä tuoresiirtoon...

Elsakoo, nyt kannattaa kietoa sitä vettä(+jotain Osmosalia tms. että ei suolatasapaino heitä häränpyllyä) vaikka oksettais jo sen juominen :grin Sillä voi hyvinkin ehkäistä hyperin jos sen riski on noussut. Tsemppiä viimeisiin päiviin ja toivottavasti pääsette siirtoon!

Elsakoo tsemppiä! Muistatko yhtään follien määrää? Gonapeptyl (kirjotinkohan yhtään oikein) myös ehkäisee hyperiä, ainakin Taysissa sitä käytetään myös siihen tarkoitukseen. Kuulemma muualla eivät lääkärit ole välttämättä yhtä vannoutuneita asiasta. Toivottavasti vältyt hyperiltä!

Kiitos tsempeistä, ihanat! :) oon saanut kyllä vettä juotua hyvin ja jatkan iltaan asti.

Vastavirrassa: Gonapeptyl vaihdettiin käsittääkseni nimenomaan tämän hyperitilanteen takia irrotukseen Pregnylin tilalle. Näyttäs olevan helppo pistettävä onneksi! Oikealla puolella näkyy olleen 9 follia ja vasemmalla 16.

Minkälainen follimäärä voi aiheuttaa hyperin riskin? Mulla löytyi ultrassa molemmilta puolilta 5 kpl eli yhteensä kymmenen, sillä ei varmaan ihan vielä hyperiin päästä.

Hyperin riski on kai aina... suurempi jos on enemmän folleja. Näin olen ymmärtänyt. Aina kannattaa juoda paljon, follien määrästä riippumatta. Viime ultrassa multa löydettiin vain muutama folli, punktiossa niitä saatiinkin 15. Mä sanoisin että ultra on suuntaa antava ;)

Sori Rive aikaiset pahoittelut, tosiaanki toivon että saan perua sanani ;) Plussaa kehiin!

Jospa Nennullaki vielä kääntyis voitoksi!

Diabolicat meijän alkioita on kasvateltu vaan 2-3 päivää

Kiitokset tsempeistä! Punktio meni kai hyvin, mutta paremminki olis voinu mennä! Kyllä sieltä neljä solua saatiin, joka on mun tapauksessa ok tulos ku eka kerralla 3 ja tokalla oli 7. Se ei saanu kylläkään oik munasarjas tyhjennettyä, en ymmärrä miten ku ei siinä aikasemmin ongelmia oo ollu! Kävihän se kipiää ja pieni tahaton säpsähdys tuli, mutta olin kyllä muuten ihan liikkumatta. Muutenki oli sellanen paska fiilis koko käynnin ajan.. Tai oli hyviäki hetkiä.. Varmaan vähä lääkityski vaikutti. Sain rapifenia vissii vähä palijon ja siitä tuli ahdistunu ja masentava olo. Sitte oli vähä ongelmia pissaamisen kanssa..hoitaja oli jo kaivamassa katetrointivälineitä ku sainki sitte viimetipassa tirautettua tilkan. Että sellanen reissu!

Tällähetkellä hyvä olo, ihanku ei mitään olis tehtykään! Edelliskerroilla on tässävaiheessa ollu jo kovasti turvottelua ja kipuakin. Ja mieliki on jo positiivisempi :) Aateltiin myös kokeilla tallettaa oikean puolen solut, jotka on kai tänään lähteneet jossain vaiheessa liikkeelle? Vai onkohan? Kaksi follia siellä oli kuiten näkyvissä.. Ja eikö ne vuorokauden säily hedelmöityskykyisinä et toivottavasti olis huomennaki vielä hyviä oloja ;)

Ja siirtohan olis kai pe sitte, eivät halua ottaa riskiä että kehittyisivät viikonlopun aikana blastoiksi, ku viikonloppuna ei julkisella tehä siirtoja. Sitä en kyllä usko ku aiemminki nii hitaasti kehittyneet ( 2 päivänen oli 2 soluinen ja se 3 päivänen oli vaan 3 soluinen). Nii ja jos nyt siirettävää sitte onkaan..

Nitarilla ihana tarina! Kiitos ku jaoit ja onnea kovasti!

Elsakoolle hyviä vointeja ja tsemiä puktioon! Toivottavasti vältyt hyperiltä!

Terkkuja muillekki! Kiva ku ootte olemassa <3

Takaisin