IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa! Uutena täällä kirjoittelen. Jos vaikka lyhyesti ensin kertoisin itsestäni jotain :) Oon pian 30-v, mies suunnilleen saman ikäinen, ja ensimmäinen raskaus ollut toiveissa reilun vuoden. Mulla dg PCOS ja miehen simppojen takia mentiin julkisella puolella suoraan ICSI-hoitoon.

Eka hoito on jo hyvässä vauhdissa. Mennään lyhyellä kaavalla Gonal-F ja Cetrotide kavereina. Tänään jo kp 13 ja punktiopäivä päätetään huomisessa ultrassa. Eilen aamulla oli folleja tasaisesti molemmin puolin, isoimmat 13 mm ja runsaasti sellaisia 10 mm. Tarkkaan seurataan oikean ajoituksen ja hyperivaaran takia :nailbiting:

Punktio jännittää ihan kamalasti ja muutenkin koko tämä asia on mielessä koko ajan. Lueskelen varmaan hiljalleen tätä viestiketjua taaksepäin päästäkseni paremmin mukaan :)
 
Nonni, kontrolliultrassa käyty. 5 munasolua molemmilla puolilla havaittiin, suurin oli 17 mm. Paras punktioaika olisi viikonloppuna, mutta niitä ei tehdä viikonloppuna ja mulla on se tärkeä koulutus just viikonloppuna. Perjantaina meen vielä ylimääräiseen ultraan ennen koulutukseen lähtöä, jolloin varmistetaan että tehdäänkö punktio maanantaina Turussa. Kiva, jos 3 päivää tulee sairaslomaa ja koska tota pihaa ei hiekoteta, oli naapurifirman kollega liukastunut siellä ja on nyt ollut useamman viikon sairaslomalla kun olkapää murtui. Ja se mun mahdollinen tuuraaja tuurailee jo siis tätä naapurifirman kollegaa. Että saas nähdä miten työt hoituu.

Miten kipeitä muut on ollu punktion jälkeen? Onko ollu sellainen lääkitys että autolla ajo kielletty 24 h kuten mulle kerrottiin? Onko mulla siis teoreettinen mahdollisuus kyetä punktiota seuraavana päivänä toimistotöihin?
 
Diabolicat, mulla ei tullu pahoja oloja tai kipuja punktioiden jälkeen. Olisin ollut työkykyinen, joskus tehtiin pe niin ei tarvinnut huolehtia... turvotus oli ehkä se vähän epämiellyttävän olon tuoja. Toivotaan, että saatte ajoituksen kohdalleen :)
Elsakoolle tsempit punktioon! Kyllä sen kestää, kun pitää tavoitteen mielessä :)
Plussia ketjuun!!
Meillä tuli tytölle 2 kk täyteen ja ristiäiset saatiin pidettyä. Vauva on ihana ja enemmänkin pienokaisia sais tulla, jos luoja suo jossain kohtaa :)
 
Diabolicat; lääkitys oli joo sellainen että ei saa yksin liikkua saatika ajaan autoa ainakaan sen päivän aikana. Miulla oli 2 päivää punktion jälkeen kipein päivä mutta veikkaan että siksi kun en juonut niin kiukulla enää vettä siinä -> kannattaa jatkaa sitä monta päivää. Maha oli aika turvoksissa ja kosketusarka että ainakaan koko päivää en olisi kyennyt istumaan. Onko siulla seisomismahdollisuutta toimistohommissa?:p

Muoks. Ihanaa Katjusha, onnea pikkuiselle :)!!!
 
Minulla oli myös pari seuraavaa päivää punktiosta turvotus ongelmia lähinnä...jotain pientä juilintaa saattoi olla. Kumpikin punktio on ollut pe niin olen aina saanut olla rennosti ja näin toipunut ihan hyvin :)
 
Diabolicat: mullekin lääkäri tuumasi, että viikonloppuna olisi näillä näkymin paras aika punktiolle. Hoitajalle sitten soitin ja sieltä vakuuteltiin, että mun ei tarvi päivästä murehtia vaan se tehdään mulle parhaana mahdollisena päivänä. Vähän oli lääkäri sitä mieltä, että maanantai tulee luultavasti liian myöhään... Ja perjantai vähän aikaisin! Onneksi on se ultra huomenna niin toivottavasti tää selviää!

Katjushan vauvalle paljon onnea täältäkin! :)
 
Elsakoo, tämä siis julkisella puolella, vaikka itse punktio tehdäänkin Väestöliitossa joka yksityinen. Soittivat kuitenkin sinne tuolta julkiselta puolelta vastaanotolla et millai tehdään.

Rive, juu mä tossa loppuvuodesta hommasin töihin sähköpöydän, eli täällä ois normaali toimistotuoli, sit semmonen selkänojaton keinuva jakkara ja seisontamatto käytettävissä. Kotona myös satulatuoli.

Meillä ois maanantai-illalla lapsen luistelukoulu...täytyy katsoa saadaanko se jotenkin onnistumaan. Mies on satavarmasti töissä silloin, kun koko päivä menee pilalle sen tumputuskeikan takia. Ja tiistaiaamulla ois mulla sit meditaatiokurssi jonne mielelläni menisin, mutta matkaa sen verran ettei tossa kunnossa pyörälläkään voi mennä.
 
Toivottavasti saadaan plussia tulevilla piinapäivillä ;)
Jokos Rive on testannut? O_o

Sain tänään uudet tyroksin labrojen tulokset. Hyvät arvot! Jes! Oli lääkäri viime käynnillä vähän nolona kun tavattiin. Totesi että kyllä taisin itse tietää omat annokseni, niillä mennään ;)

Muoks niin testaat Rive vasta huomenna!! Peukkuja paljon! Voi kumpa ♡
 
Rivelle peukkuja hurjasti ! Täällä on huonosti nukuttu yö takana. Vuoden sairasloman jälkeen tänään aloitan työkokeilun ja vaihdan samalla työpaikkaa, jännittää !
Onko teistä kukaan käynyt mammografiassa ? Lääkäri määräs mulle ennen suihkeiden alottamista tuon
 
Perinteinen nega testattu :oops: Lupaavia oireita oli mutta ei. Jätin soittopyynnön polille niin katsotaan miten tästä jatkot. Eilen tein jo jollain kassin pohjalle jääneen liuskatestin ja kyllä teki mieli heittää hanskat tiskiin. Ei muuta kuin 2.ICSI-kierto alkakoon.
 
Rive suuret pahoittelut! :( Niin toiveikas olin minäkin täällä..

Mannahari tsemppiä jännään päivään!

Sovelluksella räplätessä aina unohtuu, kenelle muille piti kommentoida. Ainakin peukkuja piinailijoille!
 
Mannahari, mä oon ollu mammografiassa. Äitini on sairastanut 3 rintasyöpää ja viimeiseen kuoli (oli keuhkoissa, kaikki rintakudoshan siltä oli jo vuosia aiemmin kaavittu pois). Mulla on siis riski myös rintasyöpään. Ei se ollu mikään ihmeellinen, tissit litistettiin semmoseen vehkeeseen joka kuvasi ne. Mulla oli siis jossain vaiheessa maidontuotannon loputtua epämiellyttäviä tuntemuksia rinnassa, joten vaikka mitään klomppeja ei tuntunut, halusin että asia tutkitaan. Syytä kivulle ei löytynyt ja se sitten itsekseen loppui. Ei se mitenkään miellyttävä tutkimus ollut mutta en nyt vois sanoa että se olis sattunutkaan. Lähinnä tuntui epämiellyttävältä ja toki jos ujostuttaa niin voi tuntua oudolta esitellä niitä tissejä.
 
Takaisin
Top