IVF/ICSI kokemuksia

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimahaleja Nennu, Janel ja Minkki! <3

Rivelle iso peukku! Tsemiä piinailuun!

Tääläki paska fiilis toisesta vasteultrasta.. Huonosti vastaa munasarjat myös menopurilla, eli toivo ei tänkään hoidon suhteen kovin korkealla. Limis oli kyllä muhkea, ne muutamat follit oli 10-12mm. Ma sitte taas ultra ja kattoa pääsiskö pe puktioon. Meilläki vika hoito julkisella..

Tipu kp 15
 
Voi kurja mitä tuuria täällä on ollut, Nennu, Janel ja Minkki! Voimia teille, jospa ensi kerralla...

Rivelle tsemppiä piinailuun, toivottavasti saat kotiin sen plussan ensi viikolla!

Itsellä on menossa pp8 eikä kyllä ole oireen oiretta. Odotan vain menkkoja alkaviksi, että saisi sen pakollisen lepokierron tähän väliin ennen seuraavaa yritystä. Tulehdusarvot ovat vihdoin normaalit, että jotain menee sentään niinkuin pitäisikin, Mies vähän vihjailee, että ei yritettäisi enää vaan toivottaisiin, että luomumetodit toisivat meille vielä toisen lapsen, mutta itse olen jo mielessäni suuntaamassa seuraavaan hoitojaksoon. Miestä pelottaa, että käy jotain peruuttamatonta, jos vielä yritetään hoitoja, ja kyllä se itseäkin mietityttää, kun mun kroppa ottaa sen hyperin sieltä aina mukaan, mutta toisaalta jotenkin uskon, että asiat järjestyvät. Kaksi ICSI-kierrosta olisi vielä tarjolla, joten tekisi mieli vielä ainakin toinen niistä kokeilla.
 
Tipulle tsemppiä!! Jospa ne follit ottais loppukirin...

Vivian joskus oireettomuus on paras oire ;)

Alustavasti käytiin miehen kanssa keskustelua. Se haluaisi viimeisenkin hoidon kokeilla vielä omilla siittiöillä. Ymmärrän kyllä. Toisaalta mietin onko se "turhaa" edes yrittää. On ne hoidot aika rankkoja muutenkin. Tavataan lääkäri nyt kuitenkin ensin ja keskustellaan sen kanssa mitä mieltä on asioista...

Pp10
 
Onko teillä ollut nippailuja ja turvotusta piikittelykierroissa jo kp5? Voiko nuo follit olla jo tässä vaiheessa niin kasvaneita että se munatorven kiertymisen vaara olis oikeesti olemassa? Pitäis mennä tänään pelaamaan erästä lajia ja nyt jo on oloja alavatsalla. Tänään siis kp6 ja eilisestä asti ollu tuntemuksia...
 
Mulla alkoi ensimmäisellä hoitokerralla oireet tosi aikaisin. Vaste oli hyvä mutta ei mitenkään hurja. En osaa sanoa tosta kiertymis vaarasta. Kannattaa oman olon mukaan mennä ja tehdä.
 
Junttura: miulla tuli kanssa aikaisessa vaiheessa tuntemuksia piikittelyistä. Hmm..Tässä vaiheessa follit ovat varmaan vielä niin pieniä (mutta kun niitä on paljon niin tulee kipuja) että en tiedä kuinka iso riski kiertymälle voi olla.
 
Heippa kaikille! Alan varovasti siirtyilemään tälle puolelle, kun 5 inssin jälkeen ei tärpännyt :(
Seuraava siirto siis IVF/ICSI, ja kaipaisinkin teiltä kokeneilta infoa ko. hoidon etenemisestä? Meille sanottiin viime inssin tiimoilta että jollei nytkään onnistu, niin sitten ivf ja siinä tulee olemaan 2 kk:n siirtymä, jonka aikana tehdään mm. verikokeita. Muuta en siitä vielä kuullutkaan, ja siksi kiinnostaa miten se alkaa ja etenee? Missä vaiheessa alkaa pistokset ja/tai mahdolliset nenäsumutteet? Mitä tarkoittaa PAS? Olen siis tosiaan ihan untuvikko vielä näissä.. Ikää mulla on jo 36v. ja takana ei yhtäkään raskautta. Olisin enemmän kuin kiitollinen vastauksista! :)
 
Hei BlueTerranova! Tervetuloa!
Ensin on suunnittelukäynti jossa saa piikittely aikataulun. Kp 2 ensimmäinen piikki ja sit niitä jatketaan päivittäin kunnes follikkeleita, minkä sisällä munasolut on, on tarpeeksi ja ne on sopivan kokoisia. Kun aletaan olla lähellä ovulaatiopäivää niin rinnalle otetaan toinen piikki, jarru, mikä estää ovulaation. Ennen pinktioo pistetään vielä irrotuspiikki, joka vapauttaa follikkelit.
PAS on pakastealkioiden siirto.
 
Tervetuloa Blue Terranova! Lyhyessä kasvattelussa tehdään noilla pistoksilla kuten Nennu kirjoitti, ja jos mennään pitkällä kaavalla niin siinä tehdään ensin sumuttelut ja sitten kasvatellaan. Onko teillä löytynyt syytä lapsettomuudelle? Pahoittelut että inssit eivät ole tuoneet tulosta :sad001 Toivottavasti näillä seuraavilla hoidoilla tärppää nopeasti:happy:
 
Janel ja Rive, se meni sit torstaina särkylääkkeellä vihdoin ohi, vaikka ei silläkään aluksi meinannut mennä. Illalla oli ihan veto pois, silti yö oli levoton. Myös seuraavana yönä oli samanlainen päänsärky ja huono olo, mutta se onneksi katosi yön aikana. Välillä jotain tuntemuksia munasarjojen huudeilla ja valkovuoto huomiota herättävästi lisääntynyt, muuten ei oikeastaan oireita. Tiistaina ultrataan ja kuun vaihteessa luultavasti punktio. Vähän jännittää koska se on, koska se on eri paikkakunnalla ja mulla on ensi viikolla jo yks päivä työhön liittyvää koulutusta ja sit just kuun vaihteessa on toisessa kaupungissa mulle henkilökohtaisesti tärkeä (ja kallis) koulutus... Annostus mulla on 200 yksikköä.
 
Muokattu viimeksi:
Huuuh..juuri pistin kolmannen kerran Puregonia (150 yksikköö) ja koko päivän ollut tosi heikko olo. Oon yrittänyt juoda, mutta ruoka ei ole oikein mennyt alas.

Onko muut saanu tämmösiä haittavaikutuksia jo heti alkuun? Tuntu melkein itsetuhoselta pistää lisää kun koko päivä on menny makoillessa ja huomenna pitäis mennä töihin.
 
Vastavirrassa en ole puregonia pistänyt, mutta muista piikeistä olen saanut koko kirjon kaikkea mahdollisia oireita. Pistely on ollut itselle ainakin henkisesti raskasta, sitten loppuviimeksi. "Itsensä kiusaamista"
Tsemppiä!! Toivottavasti olot helpottaa :)
 
Kuulostaa aika rajuilta oireilta Vastavirrassa..itse en tuota Puregonia pistellyt mutta muista pistoksista sen tuntuvin oire oli väsymys(ja tietty pinkeä maha).

Diabolicatillakin edelleen ärsyttäviä päänsärkyjä :confused: Tsemppiä ultraan, huomenna tiedetään sitten mikä on tilanne & aikataulut!

Täällä menossa pp10. Menkkakipumaista jomottelua ollut mahassa ja koko viikonlopun jomotteli kohtuun. Rinnat ei kyllä ole niin kipeät enää mistä panikoin jo heti..eipä sekään nyt kerro mitään suuntaan eikä toiseen. Kohta täytyy kyllä testata..pelottaa että jos se nega sieltä perinteisesti tulee niin miten rikki sitä voikaan sitten taas olla. Oon pitänyt sitä kramppia niin varmana merkkinä mutta nyt kun se tuli niin en uskalla yhtään taas luottaa..märmätimärmäti :wtf: Kyllä taas pientä ihmistä koetellaan.
 
Kiitos Nennu ja Rive!

Mulla selvisi aukiolotutkimuksessa, että vasemmanpuoleinen munatorvi on tukossa, mutta muutoin ei mitään häikkää. Miehen simpatkin täysin kunnossa. Inssien aikana kasvoi hyvin folleja molemmin puolin, ja joutuivat sen takia punkteeraamaan parissa kierrossa. Lääkäri suositteli ivf siirtymistä 3 kerran jälkeen, kun mulla kuulemma "niin hyvä kohdun kalvo". Mutta kollegansa jarruttelivat kokeilemaan vielä pari inssiä. Noh nyt huomaan, "turhaa" se oli, ja olisin jo ekassa ivf kierrossa ilman noita. Vaan eipä sitä koskaan voi etukäteen tietää. Ja haluttiin kuitenkin yrittää parhaamme. Me ollaan myös päätetty, että jos ei tärppää vakuutuksen piikkiin menevän ivf/icsi 3 kerran jälkeenkään, mennään Belgian puolelle ja annetaan vielä yksi viimeinen lataus. Sitten me oltais niinku annettu kaikkemme. Mutta toki toivon joka solullani ettei tarvitsisi mennä niin pitkälle! Mehän siis asutaan Hollannissa, ja täällä tosiaan vakuutus korvaa max 6 inssiä ja 3 ivf/icsi. Jotta näillä mennään eikä meinata :)

Super peukutukset piinailijoille ja seuraavaa hoitokertaa odottaville!
 
Vastavirrassa mulla saattoi puregonista tulla pientä päänsärkyä tai huonoa oloa pariksi päiväksi. Sen jäljeen ei oikeastaan mitään oloja. Menopurista vastaavasti kadotin ruokahalun koko ajaksi ja oli vaihtelevasti huonoa oloa.

Tervetuloa uusille. Pidän vähän hiljaiseloa kun ei hoidossa tällä hetkellä olla. Mahdollisesti taas ensi kiertoon sitten,5 ivf jo. :smiley-angry017 Lueskelen kyllä kaikki jutut :happy:.
 
Tervetuloa uusille! Harmillista kun joudutte tälle tielle, mutta täältä saa tukea ja apua.

on: tänään oli eka vasteultra tässä kolmannessa ivf:ssä (nyt siis kp7). Vaste taas hyvä, noin 20 follia kasvamassa. Isoin oli jo 12mm. Elikkä ei ihme vaikka tuntui jo viikonloppuna nippailuja ja painetta. Punktio olis sitten viikon päästä. Keskiviikkona pitäis vielä käydä toisessa ultrassa, en kyllä ihan ymmärtänyt että miks, mutta mennään ku käskettiin. Lääkäri oli kirjottanut mulle reseptin kortisonilisään. Alan napsimaan sitä varmaankin ens keskiviikosta eteenpäin. Uus kikka kolmonen, jota pyysin :) Jollakin ehkä auttanut raskautumaan, muttei ole oikein tieteellistä näyttöä. Tänään ultrassa oli myös hiukan nestettä vatsaontelossa eli ihan rauhallisesti pitää ottaa tää viikko. Hyperivaara on taas, kuten jokaisessa hoidossa on ollut.
 
Pisama kiitos kommentista! Aloitan Menopurin huomenna eli seuraavia oloja odotellessa. :S

Tänään ei ole ollut niin heikko olo enää, mutta vatsa on ollut sekaisin, etten oo juuri mitään syönyt. Nyt on alkanut sekin helpottaa jo.. Mietinkin tuossa että kumpi se nyt on, sivuvaikutukset vai joku vatsatauti..? Enpä taida saada koskaan tietää.
 
Takaisin
Top