IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pisamalle pahoittelut ja Hileiselle tsemppiä piinailuun.

Nennun arvo kuulostaa kyllä aika pahalle... En tiedä uskaltaisinko tuossa tilanteessa yrittää PASia ollenkaan :(

ON: Mä poistun takavasemmalle. Eilen loppu vuoto ja onnistuin sitten uskomaan hetken siihen raskauteen. Tein sitten tänä aamuna raskaustestit huvikseen ja tiesin heti, että kusessa ollaan. Kävin sitten otattaan veritestit ja Hcg on enää 45. Katsellaan miten jatkot menee - palataan PASin merkeissä sitten joskus. Tsemppiä naiset!

Moi kaikille!
Ajattelin hypätä keskusteluun, sillä tänään meidän hoidon ns. lähti käyntiin kun otin ensimmäisen primolutin. Tosin punktio on vasta vko 8, mutta kierron epäsäännöllisyyden vuoksi syön ensimmäisen kuurin sitä nyt ja toisen tammi-helmikuun vaihteessa. Taustasta sen verran, että 1.5v odottamisen jälkeen hakeuduimme lapset. polille ja itselläni oli voimakkaana intuitio ettei kaikki ole ihan kunnossa. Olin varma että itseäni on pco ja siksi emme ilman lääketieteen avustusta voi saada lasta. Yllättäen saimme kuitenkin ensimmäisten kokeiden jälkeen kuulla ettei miehen siemennestenäytteessä ole ainuttakaan siittiötä. Kromosomi tutkimuksissa selvisi,että miehelläni on kromosomipoikkeavuus: klinefelterin oireyhtymä. Onneksi Suomessa on havaittu että leikkauksella on mahdollista löytää siittiöitä myös klinefelter miehiltä. Niimpä syyskuussa mieheni oli Tyksissä leikkauksessa ja siinä otetuista koepaloista löytyi kuin löytyikin siittiöitä. Meillä on siis nyt Tyksissä pakkasessa 7 olkea siittiöitä. Joulukuussa saimme kutsun suunnittelukäynnille. Punktio tehdään Tyksissä koska siittiöt ovat siellä. Lääkehoito ja ultrat suoritetaan omalla paikkakunnalla Pohjois-Karjalassa. Kärsin itse paniikkihäiriöstä, eli oon ihan kauhusta kankaan hoitojen alkamisesta.

Nuuskamuikkunen miten ihmeessä tässä nyt näin kävi?!? Olen todella pahoillani, ei ole helppoa tuollainen! :( Tsemppiä sinne tämän selättämiseen, sitten taas kohti uusia taisteluita!

Aida-leena tervetuloa! Hienoa, että mieheltä saatiin siittiöitä talteen ja pääsette käyttämään niitä hoidoissa! Meillekin ensimmäinen ivf tulossa ja hoitoviikoksi on arvioitu tällä hetkellä vko 8. Tarkempia suunnitelmia meillä ei vielä ole. Kauhusta kankea olen minäkin, isoja asioita pienen ihmisen kohdattavaksi tällaiset!

Tervetuloa Aida-Leena :) Onneksi siittiöitä löytyi leikkauksessa vaikka varmasti oli alkuun shokki kuulla diagnoosi. Oma kokemus IVF-hoidosta kaikkineen on ollut positiivinen ainakin ennakko-oletukseen nähden :) Luonnollista että jännittää mutta ei ollut paha vaikka täytyi piikitellä ja käydä punktiossa jne. Tsemppiä sekä siulle että vastavirralle!

Tervetuloa Aida-Leena, kiva että löyty siittiöitä ja pääsitte jo aloittamaan hoidon vaikka pitkältä ajalta varmasti tuntuu. Kovasti tsemppiä odotukseen :)

Rustailen tännekin vielä tilannepäivityksen: eilen eli pp6/7(kp23) tuli yhdellä vessareissulla pyyhkiessä vuotoa paperiin ja sen jälkeen ei mitään. Illalla alkoi menkkamaiset juilinnat. Eli voi olla kiinnittymishommia tai sitten menkat ovat tosi aikaisessa. Jännää touhua kyllä, ei auta kuin odotella taas kerran :grin

Kiitos kaikille!

Viimeyönä heräilin tuskissani useamman kerran. Sen verran jännitän että tulee uniin kaikki asiat.

Täytyy sanoa että olihan se aika ihme kun leikkauksen tulos oli noin hyvä.

Voi hileinen. Voimia. Meinaatteko lopettaa hoidot jos nyt ei onnistunut? Ootteko yksityistä ajatellut?

Aida leena tervetuloa munkin puolesta. Aikamoinen tarina teilläkin. Uskon että teillä nyt hyvät mahdollisuudet saada raskaus alkuun kun sittiöitä löytyi. Muo pelotti eka ivf myös ihan hirveesti. Varsinkin punktiota jännitin. Kaikki meni kuitenkin hyvin, lääkitys on ns kohdillaan punktion aikana niin ei siinä enää osaa pelätäkään. Loppujen lopuksi se ei sattunut yhtään. Mulle ollut se punktion jälkeinen aika hankalaa 2 kerralla. Ekalla kerralla sain lievän hyperstimulaation vaikka en kuulunut riskiryhmään. Kun sen aika koittaa niin täällä voit hyvin kysellä kaikesta liittyen hoitoon. Muo hieman rauhoitti se kun muut yksityiskohtaisesti kertoi täällä miten punktio eteni jne.

Täällä vuoto alkaa pikkuhiljaan voimistumaan. Tää vuosi meni hoidoissa. Toivottavasti ensi vuonna saataisiin se meidänkin pikkuinen alulle..tavalla tai toisella.

Parempaa uutta vuotta vauva saralla naiset!!

Ja rivekö se oli kenellä oli lupaavia nippailuja. Oi oi toivotaan.

Voi Hileinen! Kovasti voimia täältä! Aika paska juttu alottaa uusi vuosi! Mutta kyllä se helpottaa pikku hiljaa! Tsemiä <3

Aida-leenalle tervetuloa, kiva ku liityit remmiin! Tsemiä odotteluun!

Rivelle onnea matkaan ja voi kun onnistas <3

Oon nyt vähä pätkittäin täällä käyny etten muista mitä muuta viimeaikoina on tapahtunu. Mutta tsemiä taas jokaiselle!

Niin, auringonkukka! Toivotaan että vihdoin se siirto onnais!

Täälä kp 17, eli 4 pv ja alkaa sumut! Sain tossa itekki hyvin oviksen bongattua ja talleteltu on. Vika kyllä miehen siittiöissä, on vasta-aineita ja liian vähän jne eli mahkut luomuna on aika olemattomat.. Ihmettä odotellessa ;)

Hyvää ja Vauvantuoksuista Uuttavuotta! ..tai jos ei vauvantuoksuista nii muuten onnellista ja ihanaa <3

Voi hileinen, haleja ja voimia!

Rive

On: kävin tänään ultrassa pas:ia varten. Kp11 menossa ja toive oli että olis jo hyvä limis ja johtofollikkeli... mutta ei ollu. Limis 3mm ja useita pieniä follikkeleita. Pari menopur piikkiä lisää ja tiistaina seuraava ultra. Lääkärin mukaan voiaan vielä päästä siirtoon ku tekevät niitä väestöliitossa tarvittaessa pyhisinkin.

Hyvää ja erityisesti onnellinen uutta vuotta kaikille!

On. Kysymyksiä pukkaa. Ootteko saaneet minkälaisia ohjeita liikunnan suhteen? Voiko hoitojen aikana liikkua normaalisti, käydä salilla yms?

Tekeekö teistä kukaan vuorotyötä? Mietin että kannattaako tehdä yövuoroja, sekoittaako ne miten paljon omaa kroppaa vielä hormonien lisäksi? Onko kenelläkään kokemusta? Kannattaako pyytää väärin kevyempiä töitä juuri ennen punktiota? Onko vatsa miten pinkeellä ja onko riskejä jos esim. nostele hoitotyössä?

Miten se sairausloma menee? Punktio päivä ainakin? Kuinkahan uein käy niin ettei tuoresiirtoon päästä!

Lihonko kauheesti hoitojen aikana? Onko lihominen automaatio lääkkeitä elimistöön dumpatessa? Voikohan sitä mitenkään estää.

Anteeks kauhee kysymysten tulva!

Takaisin