IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aida-lwena: liikuntaa voi harrastaa mutta erityisesti kasvattelun loppuvaiheessa kannattaa välttää nopealiikkeisiä lajeja kun munikset on täynnä tavaraa..Ja olokin on varmasti niin pinkeä että ei tee mieli rehata:joyful: Toki yksilöllistä mutta vatsa on yleensä aikas turvoksissa..nostelua kannattanee välttää.

Saikulla olin punktiopäivän + 2 pv ja tulivat tarpeeseen. Vasta 3.saikkupäivä alkoi olla normaali olo.

Miulle ei tullut painonnousua tai turvotusta lääkkeistä, toki maha pömpötti kun munikset olivat täynnä:happy:

Rive tuosta liikunnasta jo mainitsikin. Kannattaa myöskin kasvattelun loppuvaiheessa välttää tärinää..pomppimista jne. Toki munisten määrä vaikuttaa siihen mikä tuntuu hyvältä. Vältin rankkaa liikuntaa ja vatsalihasten tekemistä myös punktion jälkeen.

Jonkun verran lääkkeet saattaa turvottaa, on tosi yksilöllistä. Mulla kaikki 4 hoitoa olleet hieman erilaisia oireiden suhteen. Suurin turvotus tulee sitten punktion jälkeen,ainakin mulla. Muistat vaan juoda paljon jo ennen punktiotakin niin aineenvaihdunta pysyy hyvänä. Ja punktion jälkeen sitten vielä sitäkin enemmän. Saat varmaan siihenkin ohjeistusta lääkäriltä.

En usko että vuorotyö vaikuttaa milläänlailla, ainut että lääke on hyvä pistää joka pv samaan aikaan. Toisilla ohjeistetaan pistämään aamulla ja joillakin illalla.

Ihanaa vuotta 2017 kaikille!

Aida-Leena mä teen vuorotöitä ja yövuorojen tekeminen ei varmasti oo mikään ideaali tilanne hoitojen aikana, mutta ei kuitenkaan mahdottomuus. Riipuu kai myös siitä saatko nukuttua yövuorojen välissä tai niiden jälkeen. Olen ymmärtänyt, että uni/lepo on tärkeää. Itse siis tein myös yövuoroja hoitokierron aikana.

Hoitojen aikana alavatsalle voi kertyä turvotusta ennen ja jälkeen punktion. Joidenkin lääkkeiden sivuvaikutuksena voi olla painonnousu, mutta itselläni paino ei noussut. Terveellisesti kannattaa muutenkin syödä hoitojen aikana.

Itse kävin salilla normaalisti siihen saakka kunnes munarakkulat alkoivan enemmän kasvaa ja sen jälkeen vain kevyttä lenkkeilyä. Alkionsiirron jälkeen pysyin vielä reilun viikon poissa raskaista treeneistä.

Auringonkukka PAS huomenna.. iik!

Auringonkukka onnea passiin! Tule kertomaan uutiset sitten!

On. Mieli vähän maassa vieläkin tshn takia. Huomenna aamulla olis ultra passia ajatellen. Olen joulusta asti lätkinyt estradot 75mikrog x2 joka kolmas päivä. Oloja ei ole niistä tullut. Mietin että kuinka paljon se tsh vaikuttaa kun kierto on muutenkin lääkkeellinen? Kilppari annostusta olen muuttanut jo, mutta kyllähän siinä kuukausi pari menee että tilanne tasoittuu.

Hyvää uutta vuotta kaikille! Tuokoon uusi vuosi meille jokaiselle sen, mitä eniten elämäämme kaipaamme. <3

Aida-leena hyvin samanlaisia kysymyksiä oon täällä pohtinut, en ole vain saanut kysytyksi. Mä teen myös vuorotyötä, tosin yövuoroja en tällä hetkellä, mutta osa vuoroista saattaa päättyä kyllä puolen yön jälkeenkin. Oon tuota liikkumista miettinyt ja ajatellut, ettei voisi mennä kovin pieleen, jos kuuntelee omaa kroppaansa ja tekee sen mukaan.

Kaikista eniten mua hirvittää punktion jälkeinen elämä; kuinka huonossa kunnossa on, kauanko menee toipumiseen ja saako vielä hyperin kaupanpäällisinä..niin ja sitten jää tietenkin ilman tuoresiirtoa.. :(

Nennu jee, toivotaan parasta! Ihana aloittaa uusi vuosi hyvillä uutisilla! :) Onkin pitänyt kysyä, että käytät siis jotain hormonilaastareita piikkien tai pillereiden sijaan..?

Juu nyt tähän passiin sain laastarit. Mukavaa vaihtelua siihen pistelyyn ;) Näillä jotenkin pysäytetään oma hormonaalinen kierto ja kasvatellaan limistä lääkkeellisesti tms

Auringonkukalle paljon babyliimaa ja tsemppiä piinailuun.

Nennulle myös tsempit!

Toiveikas toivotaan parasta, että hormonit on tehonnut ja pääsette siirtoon.

Vastavirrassa mulla on kyllä kauheesti kaikkia kysymyksiä mielessä ja jotenkin vielä jännitystä lisää se että hoidot on niin kaukana kotoa. Mutta pidetään peukkuja että meillä molemmilla menee hoidot hyvin.

Auringonkukka toivotaan, että nyt tarraa tiukasti kii!

Toiveikkaalle tsempit täältä myös! :)

Aida-leena toi matka aiheuttaa varmasti vielä omat stressinsä. Käytkö vaan punktiossa ja siirrossa kauempana vai miten? Saako kysyä missä käytte hoidoissa?

Auringonkukka hienoa että pääsitte siirtoon :) Nyt vain ihania ajatuksia ja positiivisuutta (joo tiedän ei oo helppoa) :)

Aida-Leena hyvin oot saanukin jo ohjeita. Minä olen ollut myös ilman alkoholia niissä kierroissa, kun on tehty punktiot ja myös aina pari päivää ennen siirtoa ja niiden jälkeen testiin asti. Ei oo varmastikaan välttämätöntä, mutta väestöliitolta sitä suositeltiin. Ja en halua saastuttaa omaa kehoa millään ylimääräisellä hoitojen aikana. Olen myös jättänyt raskaan liikunnan punktioiden tienoilla ja siirtojen jälkeen. Se on ollut haasteellista, sillä pelaan joukkuelajia, ja on ollut todella vaikea keksiä eri syitä miksen ole mukana.

Nennulla hyviä uutisia. Mulla oli kans yhdessä kierrossa käytössä nuo estradot laastarit. Ei tullu niistä mitään ihmeempiä oireita, limis kasvoi hienosti, mutta ei tarttunut alkiot. Jos tuleva pas ei tuota tulosta niin seuraavan ivf:n PAS:t koitetaan ehkä tehdä lääkkeelliseen kiertoon ja limis kasvatellaan laastareilla.

Uusille tiedoksi, että pakastealkion siirto voidaan tehdä joko lääkkeelliseen kiertoon, jossa siis omaa ovulaatiota ei ole lainkaan, vaan hormoneilla kasvatellaan vain kohdun limakalvoa ja kun se on sopiva, siirretään alkio kohtuun. Tai PAS voidaan tehdä vaihtoehtoisesti luonnon kiertoon, jossa kierto menee kuten normistikin ja joitain päiviä ovulaation jälkeen tehdään siirto. Jos oma kierto on hanurista (kuten mulla :)) voidaan sitä tukea hormoneilla joko tableteilla (esim. letrot) tai pistoksilla. Ja tarvittaessa voidaan pistää pregnyl irrottamaan munasolu.

Toiveikas, toivotaan että saatte huomenna hyviä uutisia ultrasta!

on: meillä myös huomenna ultra, jossa kurkataan tilanne. Toivon niin, että limis olis vahvistunut ja johtofollikkeli löytyisi. Normaaleja ovislimoja en oo bongannut kyllä lainkaan, joten vähän on epävarmat fiilikset...

Tietääkö kukaan meneekö vehnänalkioöljy huonoksi viimeisenä käyttöpäivänä? Tuossa mun pullossa on 08/2016 viimeinen käyttöpäivä ja oon syönyt sitä vielä tähänkin kiertoon...

Vastavirrassa käydään joo punktio ja siirto Tyksissä ja muut ultrat yms. Pkks:sä.

Kiitos muuten kaikille tasapuolisesti vastauksista. Ootteko muuten käyneet akupunktiossa?

Toivottavasti saatte Junttura ja Toiveikas hyviä uutisia ultrassa :) Ilmoitelkaahan sitten kuinka kävi!

Aida-leena: olen käynyt akupunktiossa ja tykkäsin siitä kovasti. Ei kyllä auttanut minua raskautumaan..

ON: olen saanut nyt muutaman päivän ajan eri merkkisiin testeihin epämääräisiä haamuja/hailuroita/viivanpaikkoja. Tämän aamun Apteekin oma näytti myöskin jotain. Olen kuitenkin sitä mieltä että kun nyt on jo pp12 menossa niin testissä pitäisi näkyä jo enemmän jos kaikki olisi ok..tuhruvuoto kuiteskin jatkuu ja menkkakivut myöskin. Harmi homma mutta hei, ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen jotain on vissiin yrittänyt tapahtua luomuna:grin!! Nyt kun menkat vaan alkaisivat niin pääsisin varaamaan aikaa ultraan PASsia varten:bookworm:

Takaisin