Auringonkukka hienoa että pääsitte siirtoon :) Nyt vain ihania ajatuksia ja positiivisuutta (joo tiedän ei oo helppoa) :)
Aida-Leena hyvin oot saanukin jo ohjeita. Minä olen ollut myös ilman alkoholia niissä kierroissa, kun on tehty punktiot ja myös aina pari päivää ennen siirtoa ja niiden jälkeen testiin asti. Ei oo varmastikaan välttämätöntä, mutta väestöliitolta sitä suositeltiin. Ja en halua saastuttaa omaa kehoa millään ylimääräisellä hoitojen aikana. Olen myös jättänyt raskaan liikunnan punktioiden tienoilla ja siirtojen jälkeen. Se on ollut haasteellista, sillä pelaan joukkuelajia, ja on ollut todella vaikea keksiä eri syitä miksen ole mukana.
Nennulla hyviä uutisia. Mulla oli kans yhdessä kierrossa käytössä nuo estradot laastarit. Ei tullu niistä mitään ihmeempiä oireita, limis kasvoi hienosti, mutta ei tarttunut alkiot. Jos tuleva pas ei tuota tulosta niin seuraavan ivf:n PAS:t koitetaan ehkä tehdä lääkkeelliseen kiertoon ja limis kasvatellaan laastareilla.
Uusille tiedoksi, että pakastealkion siirto voidaan tehdä joko lääkkeelliseen kiertoon, jossa siis omaa ovulaatiota ei ole lainkaan, vaan hormoneilla kasvatellaan vain kohdun limakalvoa ja kun se on sopiva, siirretään alkio kohtuun. Tai PAS voidaan tehdä vaihtoehtoisesti luonnon kiertoon, jossa kierto menee kuten normistikin ja joitain päiviä ovulaation jälkeen tehdään siirto. Jos oma kierto on hanurista (kuten mulla :)) voidaan sitä tukea hormoneilla joko tableteilla (esim. letrot) tai pistoksilla. Ja tarvittaessa voidaan pistää pregnyl irrottamaan munasolu.
Toiveikas, toivotaan että saatte huomenna hyviä uutisia ultrasta!
on: meillä myös huomenna ultra, jossa kurkataan tilanne. Toivon niin, että limis olis vahvistunut ja johtofollikkeli löytyisi. Normaaleja ovislimoja en oo bongannut kyllä lainkaan, joten vähän on epävarmat fiilikset...
Tietääkö kukaan meneekö vehnänalkioöljy huonoksi viimeisenä käyttöpäivänä? Tuossa mun pullossa on 08/2016 viimeinen käyttöpäivä ja oon syönyt sitä vielä tähänkin kiertoon...