IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei taas kaikki!

Voimahalit kaikille negan saaneille. Itse oon testannu kans negaa, virallinen testipäivä vasta 2.12

Yöllä alkoi kuitenkin tuhruvuoto ja menkkamainen mahakipu. En siis tiedä pitäskö heittää kirves jo kaivoon ja lopettaa lugetki... :-(

Jos tää nyt oli tässä, niin en tiedä mitä jatkossa. Onko kellään kokemusta että miten sitä korvausta neljännelle hoidolle haetaan kelalta? Siis yksityisellä puolella jatkuisi hoidot jos korvauksen vielä saisi.

Kai se pitää kuitenki kattoo tää loppuun asti, luget sulloa aamuin illoin perjantaihin asti ja sit vielä raskaustesti jos ei oo kunnon vuoto alkanut. Epätoivoinen kyllä olen, että tästä vois viel plussa tulla.

Vai onko joku kuitenkin plussannut tuhruvuodosta huolimatta.

Maleen

Moikka pitkästä aikaa!

Tiiviisti olen seuraillut keskusteluja taustalla. Aivan mahtavia plussauutisia mahtunut ketjuun! Kyllä se niin oli, että jonkinasteinen plussa-aalto saatiin hiljaisen kesän jälkeen! :smiley-bounce012 Tämä toivottavasti luo uskoa kaikkiin meihin ketjulaisiin, jotka ovat saaneet ikäviä negoja testailla.

Itsellä alkoi tänään rv15 ja mahaa alkaa olla vaikea piilotella. Alkuraskaus oli todella rankka sekä fyysisesti pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi että henkisestikin. Ehkä se johtuu kevään keskenmenotraumasta tai sitten vaan tunteesta, että tässä on pitkän yrittämisen ja epäonnistumisten jälkeen vaan niin paljon pelissä, että menetyksen pelko on välillä aivan ylitsepääsemätön. Tähän soppaan, kun lisätään pariin otteeseen tulletta verenvuotoa ja aika kovia vatsakipuja, niin olen ollut todella peloissani. Nt-ultra kuitenkin rauhoitti tilannetta ja mieheni myös näköjään huomasi tuskani, koska yhtenä päivänä kiikutti kotiin dopplerin :Heartred Jos nyt pahin ahdistus olisi takana ja voisi edes vähän uskaltaa alkaa nauttia raskaudesta. Päivä kerrallaan ja parasta lopputulosta toivoen - ei tässä muukaan auta.

Tsemppiä kaikille vaiheesta riippumatta! Iso arvostus jokaikistä naista kohtaan, joka tätä rumbaa käy lävitse :Heartred

frostino rv15

Rive, oon ollut aika väsynyt, mutta voi johtua siitäkin, että nukun aika huonosti. Viime yönäkin näin ilmeisesti unta, että menkat alkoi ja heräsin inhottavaan tunteeseen housuissa. Ponkaisin paniikissa pystyyn ja kompuroin vessaan. No eihän ne mitään ollu alkanut, tunne johtui luultavasti lugesta.

Yritän olla pessimisti, mutta jotenkin tällä kertaa toiveet on vielä korkeammalla kuin viime kerralla. Tullaan hemmetinmoisella rytinällä alas, jos testaan negan.

Muurahainen, pitää ehkä käydä apteekissa huomenna, kun nyt on vaan yks digitesti kaapissa :wink

Maleen :Heartred

Ihana kuulla, että Frostinolla on kaikki hyvin rankasta alkuraskaudesta huolimatta. Tuo keskenmenon ja menetyksen pelko on aivan kamala, mutta en tiedä, millä sen pelon saisi sammutettua, kun sen on kokenut.

Huomenia! Noniin, täällä on nyt valvottu viidestä eteenpäin teemalla närästää, kolottaa lonkkaa ja jos ottaa peiton pois niin oon kylmä ja jos sen laittaa päälle niin on kuuma. Klassista. Ihan samoja oireita kuin edellisessä raskaudessa..mutta nyt oikeesti, miksi miun kannut ei ole yhtään kipeät???!!! Lueskelin eilen että ei kaikilla kaikissa raskauksissa ole rinnat kipeytyneet heti alusta, joillakin vasta sitten +30 -viikoilla mutta onko tää nyt normaalia?

Itse täällä vähän taustalla hengailen kun ei ole hoitoja vähään aikaan tiedossa mutta edelleen lueskelen melkein päivittäin teidän kuulumisia :)
Superisti onnea kaikille plussanneille ja Katjushkalle onnea pienestä prinsessasta. :Heartbigred Sitten kun jaksat, niin tulehan kertomaan vähän synnytyksestä.

Pahoittelut meille muille, joilla ei vielä ole tärpännyt. Yritetään jaksaa...päivä kerrallaan. :Heartpink

Jopo: En halua todellakaan masentaa vaan mutta haluan kertoa vain oman kokemukseni. Mulla n.neljä päivää siirrosta tuli kanssa ihan kamalat kipukohtaukset kohdun alueelle ja mietin olisko ne voinut olla kiinnittymiskipuja. Sitten seuraavana 2 päivänä tuli ihan vähäistä tuhrua ja ajattelin että sekin oli ehkä hyvä merkki kiinnittymisestä. Noh, eihän siitä raskaaksi koskaan tultu kun menkat rupes tunkemaan lutinusten läpi päivää ennen virallista testipäivää. Eli mun tilanteessa kävi päinvastoin kuin parilla muulla täällä. Luultavasti olivat oireita sitten siitä hylkimisestä ja että yritys oli sitten siinä. =(
Ei kyllä annettu edes korkeita mahdollisuuksia raskauteen alkion huonon laadun takia mutta sit kun vielä tulee tollasia oireita niin pakostikin omat odotukset kasvaa kunnes taas romahdetaan vauhdilla alas.

Onnea kovasti tuoreille plussanneille ja Katjushalle vauvasta! Tarinasi luo toivoa meille kaikille <3
Kiitos tsempeistä ja omista kokemuksista! Vertaistuen takiahan me täällä ollaan.
Vähän on tullut tunne, että yritys oli tässä. Sunnuntaina kaikki oireet (väsymys, rintojen arkuus ja lievä ellotus) oli poissa. Sunnuntaina vielä piinannut munasarjakysta puhkesi ja kipu katosi. Menin ääliö testaamaan eilen päivällä heikolla hetkellä, puhdas negahan se oli. Illalla kuitenkin kohtu tuntui selvästi vatsan läpi, mieskin sitä ihmetteli. Torstaina loppuu lutinukset, eli vuotoon voinee valmistautua. Lauantaina aamulla teen vasta the testin. Odottavainen olo tosin ei ole. Nyt yritän vain hoitaa työmatkan hajoamatta ja annan viikonloppuna itselleni luvan hajota jos sen aika tulee.

Maleen77, lue Kelan sivuilta ehdoista, joilla hoitojen korvaukseen voi hakea jatkoaikaa. Mieleeni jäi kaksi merkittävintä perustetta, munasarjojen ennenaikainen sammuminen ja miehen puolelta se sperma..joku tooma (olikohan sama mikä Murkun miehellä?)
Jaa-a, synnytyskertomukseni vois säikäyttää ensikertalaisen :) Ideana kuitenkin, että supistukset olivat ensimmäinen merkki, mutta näillä vain vähäinen vaikutus kohdunkaulaan. 19 tuntia ennen syntymää meni lapsivedet (olin jo sairaalalla silloin). Käytin TENS-laitetta kivunlievitykseen aluksi (jo kotona), sain kipupiikkejä, kävelin portaita, istuin suihkussa. Synnytyssaliin ja ilokaasulle pääsin, kun en enää kestänyt ja ajan kanssa ja Oksitosiinin ja epiduraalin voimalla päästiin ponnistamaan. Sain Aqua-rakkuloita selkään, että jaksoin olla selällään. Ponnistusta kesti 70 min, vauva oli aluksi melko ylhäällä. Kudokset ei olleet yhteystyöhaluiset, joten olis juuttunut ilman välilihan leikkausta. Paikkauksen teki gynekologi, koska sain repeämän syvemmälle emättimeen. Nyt sitten parannellaan ja toivotaan, että ensi viikko on helpompi. Kummasti suloisen vauvan läsnäolo kuitenkin nostaa onnen hymyn huulille. Itken ihan joka kerta, kun ajattelen että meistä tuli lopulta vanhemmat!

Maleen mulle lääkäri sanoi kun samaa juuri kyselin että jos nyt sattuisin raskautumaan niin voisin jälkikäteen hakea korvauksia. Eli hoito ei ns olisi ollut turha. Muuten ei mitään korvauksia tule kun ei mitään vikaa ole meistä löytynyt.
Voimia sinne. :Heartbigred

Eilisen iltapäivän ja illan ajan menkkakipuja, tänään ei juuri mitään. Päätä juilii mutta toivon sen johtuvan oikean lavan jumista eikä menkkoja enteilevästä hormonihässäkästä. Puuh. Nyt oon taas ihan varma että ei tärpännyt. Kp24 menossa eli eiköhän tilanne ratkea kohta. Viime yönä heräsin taas närästykseen neljän jälkeen ja pyöriminen alkoi. Voi hemmetti kun en enää jaksais tätä yrittämistä:smiley-angry016

Täällä tänä aamuna testattu puhdas nega. Pp 8 menossa eli onhan tässä toki mahdollisuus, että ei näy vielä. Menkkajuilinta alkoi tänään aamulla :banghead:

Takaisin