IVF/ICSI kokemuksia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kielo27
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ovistestikin taitaa olla sitä mieltä että jotain tapahtuu...sori tää jatkuva kuvatulva, mut nyt ku hokasin millai tää toimii :D

Liitteet

• 1479993937139.jpg
    1479993937139.jpg
    399.7 KB · Katsottu: 163
Onnea kovasti ninukki :) ihanaa saada taas plussia ketjuun. Ne tuntuu tulevan ryppäissä :) toivonkipinälle onnea haamusta.

Pahoittelut kaikille negan testanneille.

Riven pikkuiselle paljon kaikkea kiinnittymistä edistävää :)

Ja pitkiä pinnoja piinailijoille.

Itse kävin tänään limisultrassa. Lääkäri ei osannut vastata kysymyksiin, kuten esimerkiksi onko 9mm limakalvo tässä vaiheessa hyvä. Onneksi ei ole minua hoitava lääkäri vaan tää tapahtui lähisairaalassa ja klinikalla sit on se itse hoito. Mutta viikon päästä pitäis olla jo kyytiläinen mukana. Nopeasti on mennyt aika, vaikka aluksi tuntui ihan hullun pitkältä tää pitkä hoidettu kierto.

Täällä pp8 menossa ja viimeyönä tuli aivan kamala menkkakipumainen kohtaus, ilman mitään vuotoa tosin. Kesti 15min. Onko muilla ollut jotain vastaavaa? Käytössä on Lutinus. Hieman etovuutta ja rintojen aristusta on ollut pitkin viikkoa.
Oon ollut tosi rennosti ajatusten ja toiveiden kanssa tähän asti. Nyt tuli pelko ja paniikki jos viimeöinen olikin yrityksen loppu[emoji20]

Kattika, miulla oli reilu viikko sitten seurantaultrassa 9mm limakalvo ja lääkäri sanoi että se on oikein hyvällä mallilla. Ja siirto siis n. viikkoa myöhemmin eli hyvä tilanne siullakin mikäli yhtään yksiin menee :) Vedin sen ultran jälkeen vielä vehnänalkioöljyä ja macaa ja ananaskin tuli kuvioihin jossain kohtaa, ihan vaan varmuuden vuoksi :grin

Joulukuullekin on kanssa hyvä lössi piinailijoita, toivotaan nyt että saataisiin ihanat joululahjat :love7 Ja jos ei saada niin sitten voi ottaa punkkua murheeseen.

Lääkäri soitti ja PAS tehdään 1.12. ja testipäivä on 15.12. verestä otettuna 3pv aikaisemmin. Ja limis oli kuulemma oikein hyvä :)

Ihan mielenkiinnosta kysyin samalla onko silloin pari vuotta sitten tehty kaikille munasoluille icsi vaiko onko tehty myös ivf. En siis muista itse koskaan kuulleeni miten loppujen lopuksi kävi, muistan vain kun lääkäri tuli punktion jälkeen sanomaan että yritetään ivf myös. No kaikille 16 solulle tehtiin icsi (johtuen siittiöiden vähäisestä määrästä 1,8milj. ja alle 2% eteenpäin liikkuvia), yksi munasolu hajosi, yksi oli epäkypsä ja 14 onnistui ja lähti jakautumaan. Silloin tehtiin tuoresiirto ja 6 pakastimeen, eli puolet meni meidän alkioista roskiin. Meille kyllä sanottiin, että raakaa peliä, mutta he eivät pakasta muita kuin ykkösluokan alkioita. No ne kuulemma on sitten niitä. Mut silti aika kova prosentuaalinen kato.

Ja vielä lääkäri totesi, että sinulle ei ainakaan uskalla laittaa kahta alkiota kerralla, kun yhdestäkin lähti jo kaksoset. Mietin, että mikä todennäköisyys saada kahdet identtiset kaksoset... Varmaan todennäköisempää ois voittaa kahdesti lotossa.

Soitin klinikalle. Meillä on kaksi pakkasessa. Loput 9 jotka meni jatkoviljelyyn ei jatkaneet. Yritetään päästä ensimmäiseen passiin vielä tälle vuodelle. Kunhan menkat vain alkais. ..

Useampi piinailija meitä sitten nytkin on. Ja tosiaan, joko saadaan ihanat joululahjat tai sitten voidaan ottaa punkkua murheeseen!

Ninukki, laskikohan se hoitaja viikot jotenkin väärin? Kuulostaa kyllä, että meni aika kauas toi sun ultra...?

Mulle on nyt tullut uniin toi, että siirsivät kaksi alkiota. Toissa yönä kuolin synnytykseen ja mun mies jäi yksin kahden vastasyntyneen kanssa. Viime yönä taas elin vauva-arkea kahden ihan pienen kanssa...huoh...mulla on edessä niin pitkät piinapäivät!!!! :woot::nailbiting:

Onnea ninukki ja toivonkipinä! Toivottavasti pienet ovat kiinnittyneet lujasti ja kaikki sujuu hyvin.

Pahoittelut negoista. Niin epäreilua taas. Ei tähän oikein ole sanoja.

Piinailijoille pitkää pinnaa ja lämpimiä villasukkia!!

Jopo, mulla oli sellainen aivan järkyttävä kouristus kiinnittymisen aikaan, että hyvältä kuulostaa siellä! :)

Tsemppiä ihan jokaiselle tänne!!!! Mä niin toivon plussa-aallon pian pyyhkivän koko ketjun yli! <3

Sagi, samaa mietin, ku on mukamas aikaisemmin ku yleensä ja jossain kohtaa se myös mainitsi että kyllä kuudennen viikon lopulla jo näkyy jos on jotain näkyäkseen, ja kuitenkin aika meni noin pitkälle.. Nohnoh, silloin ainakin varmasti näkyy onko kaikki hyvin, jos nyt sinne asti selvitään enkä tuu hulluksi ennen :D

Hurjan paljon onnea plussanneille, ja mahdottoman paljon tsemppiä piinailijoille,
toivon sydämeni pohjasta, että täällä moni saisi hyviä uutisia joululahjaksi.

Täällä aamulla puhdas nega, ja aivan älytön epätoivo. Pari päivää sitten jo aavistelin tätä, tuli vaan sellainen tunne, ja
yritin valmistautua jotenkin etukäteen. Kaikki oireet meni siis oletettavasti lugejen piikkiin, niinkuin vähän ajattelinkin.

Meillä meni kaikki kaksi muuta roskikseen, eli koko ivf-rumba aloitetaan alusta... en tiedä koska se on ajankohtaista,
onko siinä joku tietty aika mikä pitää odottaa?

Jopo, mulla tommoset olot ties plussaa! Toivottavasti siellä on kiinnittyminen tapahtunut! :joyful:

Hurjasti tsemppiä kaikille piinailijoille! Kunpa nyt tulis kaikille ne plussat! Just eilen luin, että 50% hoidossa olevista pareista saa keskimäärin kolmella alkionsiirrolla yhden lapsen! Se on mun mielestä tosi iso todennäköisyys! Nyt vaan hurjasti positiivisia viboja ja värinöitä sinne!:Heartred

Negoista pahoittelut testanneille. :sorry: Älkää luovuttako! Ensi kerralla tilastot on teidän puolella taas enemmän onnistumisen suhteen! Rohkeutta ja voimia!

ON: Oon ollut täällä taustalla nyt jonkin aikaa, mut käynyt aina lukemassa lähes päivittäin teidän kuulumisia. Meillä oli tänään 7+0 varhaisultra klinikalla ja kamala pelko oli kyllä siinä odotustilassa.. Sieltä kuitenkin kohdusta löytyi yksi 9mm alkio, joka vastasi kooltaan 6+6, eli hän on juuri sopiva! Saatiin kuunnella sykettäkin ultran kautta ja äitiyskorttikin saatiin. Voi ihme! Elämälle kiitos! :Heartbigred Seuraavaks sit neuvolaan parin viikon päästä.

Älkää koskaan luovuttako!! Onnellista viikonloppua kaikille!

Takaisin